Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Men visst, om det är dit du vill komma: jag har fel.

Uttalandet jag reagerade på från början löd:

"Jag trodde dejtingsajter funkade för kvinnor vilket det inte gör för män[...]" (#40)

Men jag har jättefel. Det lönar sig inte att nätdejta för någon. Det finns mängder med tydliga exempel på det runt om oss.

Nöjd?

Ledsen.
Jag borde förstått att när du blandade in statistik, så byggde det på ett uttalande från början på den här tråden, och inte den länk du hänvisade till.

Är det nån slags dambastu jag kommit in i,
där män ej har tillträde till?
Dambastu? Nej. Det finns män här. Vissa gör en stor grej av det och gillar att slå sig på bröstet och förklara att de minsann är män, andra diskuterar sakfrågor mer rationellt och förutsätter inte så fort de inte får medhåll att det handlar om deras könsorgan utan tänker snarare att det helt enkelt handlar om olika åsikter och resonemang (som förvisso kan skilja sig pga olika erfarenheter knutna till kön, men det är inte samma sak som att överhuvudtaget inte bli accepterad pga sitt kön dvs ren sexism).

Du har absolut tillträde, men du får inte automatiskt medhåll för det.

Dambastu? Nej. Det finns män här. Vissa gör en stor grej av det och gillar att slå sig på bröstet och förklara att de minsann är män, andra diskuterar sakfrågor mer rationellt och förutsätter inte så fort de inte får medhåll att det handlar om deras könsorgan utan tänker snarare att det helt enkelt handlar om olika åsikter och resonemang (som förvisso kan skilja sig pga olika erfarenheter knutna till kön, men det är inte samma sak som att överhuvudtaget inte bli accepterad pga sitt kön dvs ren sexism).

Du har absolut tillträde, men du får inte automatiskt medhåll för det.
Så vilken sort är jag av dessa?

Så vilken sort är jag av dessa?
Det är upp till dig.

Ens beteende är inte något skrivet i sten. Vi kan varje dag reflektera över vilka människor vi vill vara och hur vi ska bemöta andra. Sedan kan vi försöka agera därefter.

Välj själv.

Med vanlig menar jag någon som inte har något som är extremt, dvs inte är jättesnygg, inte är mångmiljonär, inte har världens intressantaste jobb och inte har något ovanligt intressant hobby. Skulle han vara i en relation så skulle han ha villa, vovve och volvo med sin fru och ha 2 barn.

Nu är jag gift sedan hundra år men om jag letade ny man skulle jag gilla just en sån vanlig helyllekille. En pålitlig stabil trogen hederlig typ som är snäll mot barn och hund och mig.

Jag tänkte också att det hade varit himla roligt om FFFH eller någon annan killkompis som någon tipsade om skulle göra en dejtingräd bland alla partnertörstande singelbukare. Det kunde bli en egen dokusåpatråd att följa under hösten :D

Ja. Ärligt! Kan moderatorn tänka sig att tillåta en sån tråd med tanke på det stora underhållningsvärdet och chansen att folk faktiskt blir lyckliga på riktigt?

Jag tänkte också att det hade varit himla roligt om FFFH eller någon annan killkompis som någon tipsade om skulle göra en dejtingräd bland alla partnertörstande singelbukare. Det kunde bli en egen dokusåpatråd att följa under hösten :D

Kan du påminna dig en enda nyreggad kille som INTE varit på dejtingräd här, under förevändning att han bara vill få råd om hur man dejtar?

Kan det bli öppnare?;)

Jag tvivlar nog tyvärr på att resultatet skulle bli annorlunda än det hittills varit. "Jag är en så hygglo kille så att tjejerna inte vill ha mig måste bero på att det är fel på dem/på dejtingsajten/på att bara farliga killar får ligga" osv har inte fått någon tjej på fall. Någonsin.

Jag tvivlar nog tyvärr på att resultatet skulle bli annorlunda än det hittills varit. "Jag är en så hygglo kille så att tjejerna inte vill ha mig måste bero på att det är fel på dem/på dejtingsajten/på att bara farliga killar får ligga" osv har inte fått någon tjej på fall. Någonsin.

Men med tanke på vilka eminenta råd som buke-juryn kommer erbjuda kandidaterna finns ju chansen....

Vem skapar Bukefalos Grisen i säcken-tråd?
http://www.youtube.com/watch?v=9jXQKc0FRIk

Skulle vilja se de här killarna skriva i en tråd med den rubriken:rofl::rofl::rofl:

Vilken av beskrivningarna tycker du att dina inlägg hittills mest påminner om?
Jag väljer att tolka er allihopa som svarat mig under gårdagskvällen, att jag på något vis rört upp er.
Jag tycker det är mycket intressant, och skulle vilja veta exakt vad det är som jag sagt som fått denna effekt.

"Jag är en så hygglo kille så att tjejerna inte vill ha mig måste bero på att det är fel på dem/på dejtingsajten/på att bara farliga killar får ligga"

Och så måste tjejerna "sänka sina krav". Det är en av mina verkliga favoriter. Jag menar, vilken raggningsreplik: "Om du bara sänkte dina krav på en man, skulle du inse att jag är den enda rätta för dig."

Visst blir man lite till sig i trasorna bara av att tänka på det?

Jag väljer att tolka er allihopa som svarat mig under gårdagskvällen, att jag på något vis rört upp er.
Jag tycker det är mycket intressant, och skulle vilja veta exakt vad det är som jag sagt som fått denna effekt.

:rofl::rofl::rofl::rofl:

:banghead:

Att du tycker att de reaktioner du väcker är intressanta är för all del fullt förståeligt, men du kan inte rimligen förvänta dig att andra tycker att du är så intressant att de vill djupanalysera detta åt dig? Läser du tråden ser du ju dessutom alltsammans i klartext.

Det är inte direkt första gången någon här beter sig precis som du.

Att du tycker att de reaktioner du väcker är intressanta är för all del fullt förståeligt, men du kan inte rimligen förvänta dig att andra tycker att du är så intressant att de vill djupanalysera detta åt dig? Läser du tråden ser du ju dessutom alltsammans i klartext.

Det är inte direkt första gången någon här beter sig precis som du.

Jag tror att ni läser in saker som jag inte skrivit.
Jag ifrågasatte sättet som flera av er använde statistik,
vilket jag själv tycker att jag fick till mycket tydligt i mitt tredje inlägg igår, 21:42 #162.

Efter mitt femte inlägg får jag detta till svar:
Tänk vad många bittra män det dyker upp så fort det är dejtingtrådar.

Jag undrar varför de inte har koppel av beundrarinnor efter sig, självömkan som är så sexigt! *ironi"
På vilket sätt var ovanstående relevant till vad jag skrivit i mina tidigare fem inlägg? Och hur kunde så många haka på?

Jag tror att ni helt enkelt inte läst vad jag skrivit.
Jag tror att jag på något vis fått axla alla mäns gemensamma ok på något vänster.

Men, som sagt, jag är väldigt intresserad hur det blev så här. Och överbevisas gärna. Däremot är era antydningar till höger och vänster rätt värdelösa för mig, eftersom de säger ingenting mer än att jag borde förstå någonting väldigt odefinierat.

Att du tycker att de reaktioner du väcker är intressanta är för all del fullt förståeligt, men du kan inte rimligen förvänta dig att andra tycker att du är så intressant att de vill djupanalysera detta åt dig? Läser du tråden ser du ju dessutom alltsammans i klartext

Men vadå djupanalysera? Överdriva much?
Visst att komma in som ny och försöka tillrättavisa med diverse uträkningar är kanske inte någon bra början, men när jag läser tråden ser mest ut som att ni tagit illa upp av att möjligheten finns att ni kan ha haft fel så ni gaddar ihop er och börjar förlöjliga de nya.

Och så måste tjejerna "sänka sina krav". Det är en av mina verkliga favoriter. Jag menar, vilken raggningsreplik: "Om du bara sänkte dina krav på en man, skulle du inse att jag är den enda rätta för dig."

Visst blir man lite till sig i trasorna bara av att tänka på det?

Fick en flirt och mailade ett tack, men nej tack. Dvs jag berättade att hans profil låg långt ifrån det jag söker.

Fick följande artiga svar:

Vad du letar fram fel och oväsentliga skillnader här knappast seriöst och inte får du lätt att hitta här män på det sättet.

Jag ÄLSKAR artiga belevade män :D

Men vadå djupanalysera? Överdriva much?
Visst att komma in som ny och försöka tillrättavisa med diverse uträkningar är kanske inte någon bra början, men när jag läser tråden ser mest ut som att ni tagit illa upp av att möjligheten finns att ni kan ha haft fel så ni gaddar ihop er och börjar förlöjliga de nya.
Tack.

Jag tyckte helt enkelt att man här inne resonerade fel, och jag påpekade det. Myrten visade en statistiklänk, som hon använde för att påvisa att resonemanget hade grund ute i verkligheten.
Just precis samma statistik använde jag, rätt pedagogiskt, för att plocka sönder hennes argument.
Det klarade inte kollektivet härinne av.

Eller så var jag bara bitter, och inte kan få dejter med kvinnor på datingsiter. Men i så fall vill jag veta hur jag lyckades säga just det, så att jag inte upprepar det misstaget igen.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 830
Senast: Imna
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 180
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 859
Relationer Hej! Jag är ny här, eller varit inne och läst som gäst i flera år men inte haft något medlemskap. Jag behöver er hjälp. Jag har aldrig...
Svar
5
· Visningar
1 555
Senast: Gotthard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka