Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

När det gäller nätdejting så är det faktiskt skillnad. Jag gjorde ett experiment och lade upp en profil som kvinna utan presentation och utan bild och fyllde i fakta som jag tänkte skulle kunna avskräcka. På tre timmar hade den profilen fått fler besök och mail än vad min profil har fått på tre månader.

Fast mängden spelar ju ganska liten roll i slutändan, för de flesta är det ju bara en (1) man letar efter. Jag tror du kan ha rätt i att kvinnliga profiler i allmänhet får fler mail än manliga, det stämmer åtminstone med vad jag hör bland mina vänner. Om min kvinnliga vän får 50 mail och min manliga "bara" får en tiondel så är det dock fortfarande 10 potentiella partners. Och det är alltså de som aktivt skickat till dessa personer, sedan tillkommer ju de som personerna själva skickar till.

Faktiskt så uppskattar inte alla att översvämmas av kontaktförsök heller. Det är ju svårt att hitta de verkligt intressanta om man känner att man måste svara på alla mail och blinkningar man får, vilket mina "väluppfostrade" och duktig-flicka-drivna vänner gör. Vilket i sin tur gör att de inte själva har samma tid och ork att söka runt efter dem som DE tycker är intressanta.

Dock ökar ju antalet dejter antalet chanser till träff, så i ditt fall kanske det ska ha högsta prio. Föreslå själv att träffas tidigare om inte den andra gör det. Efter 2-3 mail kan det väl vara dags?

Tänk att sådana här trådar alltid blir en massa råd om hur man lyckas i nätdejting till en mer eller mindre nyregistrerad, mer eller mindre bitter man.

Tänk att sådana här trådar alltid blir en massa råd om hur man lyckas i nätdejting till en mer eller mindre nyregistrerad, mer eller mindre bitter man.

Hahaha, jag tänkte precis detsamma innan jag svarade tidigare :D

Men jag tycker å andra sidan, så länge man sköter det snyggt och trevligt ser jag ingen anledning att inte svara på frågor och ge lite råd. Vi är alla människor och det är ju inte så konstigt egentligen att man om man inte träffar så många kvinnor i vardagen man kan fråga, går in på en sajt där man vet att det finns många kvinnor och ställer sina frågor. Även om det sällan finns ett svar på de frågor FFFH ställer så är det ju också svar, och det är svar från kvinnor. Hade han ställt samma frågor på exempelvis Flashback hade han ju fått andra svar, så då får man ju ställa sina frågor där man tror att man får bäst svar.

Och det finns garanterat ett antal tjejer registrerade på diverse mansdominerade forum också, som inte är där så mycket för sitt intresse för forumsinriktningen som sådan utan för dess raggningspotential.

Jag tänkte också att det hade varit himla roligt om FFFH eller någon annan killkompis som någon tipsade om skulle göra en dejtingräd bland alla partnertörstande singelbukare. Det kunde bli en egen dokusåpatråd att följa under hösten :D

Skapa en singel och sökandetråd??
:)
Hoppas jag slipper delta men man vet aldrig.

Eftersom jag är man så kan jag inte välja taktik, jag har varit på två dejter under de tre månader som jag har nätdejtat och båda har föregåtts av långa maildiskussioner. Jag skulle inte ha haft något emot att träffats IRL tidigare, men om man går på dejt varje dag så kan man väl bara ha skickat ett par mail till varandra innan och det tycker jag är för lite. Om jag ska lägga tid och energi på en dejt så vill jag att det ska finnas någon potential till en fortsättning, om kvinnan dejtar någon varje dag så tyder ju det på att hon inte bryr sig så mycket om att ta reda på något om mig innan dejten vilket innebär att det är betydligt mindre chans att det blir en fortsättning.

Alltså... i ett av de första inläggen skriver du att nätdejting funkar för kvinnor inte för män. Jag bara undrar:

Hur är det möjligt???

Så länge vi talar om heteronätdejting är det väl så att det funkar för lika många män som kvinnor? Vad gör annars alla dessa kvinnor det "funkar" för? Dejtar, blir förälskade i, har sex med, inleder ett förhållande med ett hologram av Johnny Depp? Blir plötsligt lesbiska? Eller ansluter sig till ett harem?

Ergo har du som man lika stora valmöjligheter och lika stor chans att "lyckas" som jag som kvinna om du tror att nätdejting fungerar över huvud taget. Logiskt sett. Och jag våga påstå att det är svårt att säga att jag har fel här.;)

Beträffande avsluta dejter om hen dejtar flera: kontrollbehovsvarning i mina ögon. De jag känner som verkligen gått in för nätdejting dricker en massa koppar kaffe och tar en pratstund med en himla massa andra personer. Inget mer avancerat än så.

Senast ändrad:

Jag som person klarar inte att dejta flera, men såklart ta en kaffe med flera innan man går in för nån ja.
För nätdejtar man måste man ganska snart träffa dem man mailar med för att se om det är nån idé.
Och alla dessa gamla bilder som ligger ute??
Alltså nya bilder ska man ha för Gud så irriterande när det kommer en helt annan person än bilden visar.
Men vadå, min hjärtevän(snart fd hoppas jag) hade bilder från sitt bröllop så :)
Jag kände ju honom Irl och vi hade lite strul redan innan jag såg honom på sajten så :)

Jag som person klarar inte att dejta flera, men såklart ta en kaffe med flera innan man går in för nån ja.[...]

Jag själv rätt laid back. De flesta jag "träffar" på nätet att jag inte ens skulle ta en kaffe med. För att träffa någon IRL så krävs det att jag fått ett intresse av personen som person. Tänker "Henom skulle det vara kul att diskutera XX med" ungefär. Jag är reggad på några siter mest för att hålla koll om något intressant dyker upp. Jagar inte.

Men, om hen som jag vill träffa och diskutera XX med har druckit kaffe med, ätit middag med eller för den delen legat med andra personer från en dejtingsite nyligen så bryr jag mig faktiskt inte om det. Om hen är på väg in i ett förhållande skulle jag dock backa, mest för att det vore ju tråkigt om jag blev jätteförtjust i personen och så är hen inte längre tillgänglig.

Du det var du som började nämna ons och oseriositet.

Du kan inte alls påstå att det generellt är svårt att få till dejter för män. Jag har då haft flera nätrelationer, gift mig med en nätdejt och har i bekantskapskretsen flera män som dejtar för närvarande och de har många dejter i veckan. Min man fick precis som lovisaseleonoras man värja sig i månader. Kvinnor på jakt är inte ett dugg mindre angelägna än män.

Sedan kan du inte räkna antal svar bara rakt av eftetsom många män gör bort sig med en fjantigt hej som enda text i första mejlet.

Sedan så drar du märkliga slutsatser om att jag inte inte skriver länge innan jag ses eftersom jag dejtar frekvent?! Jag skriver så länge som jag anser det lagom. Ibland i månader. Jag har inte det minsta svårt att lägga många på minnet och minnas allt som den skrivit. Mailen finns ju kvar!

Nej jag har ingen stor grupp som blir mindre och mindre som en slags kvaltävling utan om jag bestämmer att dejta mån ons fredag en vecka tre per dag så kan det vara första och fjärde samma dag.

Jag kan inte se det felaktiga i det. Jag dricker kaffe, bowlar, äter mat eller kör gokart. Med en person som ser bra ut och som skriver trevligt och delar intressen och värderingar med mig. När jag blir engagerad känslomässigt så blir det något annat och då avslutar jag det hela med andra.

Naturligtvis är det ingen hemlis att jag vill träffa någon om jag reggat mig. Inte heller är jag vidskeplig eller korkad så jag fattar att det är liten risk att vi blir kära båda två. Eftetsom det är så liten risk vill jag öka chansen genom att höja antalet. Den man som inte ser det smarta eller humoristiska i det vill jag verkligen inte ha vid min sida i livet och jag har aldrig dejtat nån som inte har såpass stor distans till det hela att de gillar mitt sätt. Jag sållar bort de som är naiva romanstiska av en dator och som tar sig för mycket på allvar direkt. Det är ju inte så tilldragande precis.

Sen är det så lustigt. Det är ju femtioelfte gången på buke som nätdejting diskuteras och de som misslyckas försöker på varenda gång hävda att de gör rätt och vi som dejtar och blir kära och gifter oss etc gör fel.

Det är dessutom aldrig mannen med problems eget fel att det skiter sig utan det är kvinnornas, som inte fattar vilken bra och normal kille han är. Det är ju sååå svårt för ALLA män att få dejter. Öhhh av alla heteropar som blir är det väl oftast en man och en kvinna så det är ju helt uppenbart att det är lika lätt för båda könen att få till det.

Sedan så ju längre tråden fortlöper så visar det sig snabbt att den normala fina missförstådda killen är hemsk och det är helt självklart att det är ont om dejter!!

Senast ändrad:

Oj, det var många bra poänger. Självklart har du rätt, av alla hetropar som via dejtingsajter får till det (länge eller kortare) är det ju en kille och en tjej som funnit lyckan. Sedan vet jag inte hur fördelningen ser ut på antalet registrerade. Är det 50 % män och 50 % kvinnor - ingen aning.

Och det du skriver om tråkmånsarna som inleder med att skicka ett "hej, du ser snäll ut. Kramiz" stämmer ju också SÅÅÅÅ himla väl. Det kan vän ändå inte anses som ett seriöst försök att få kontakt med en normalintelligent kvinna?!

Ja vad är detta med kramiz??
Såg att min (fd) hjärtevän skrivit det till flera tjejer. Går de igång på det så varsågod, jag gör det inte.
Kram kan man skriva, men kramizar får mig att tänka på tonårstjejer

Efter lite eftertanke så är nog ditt sätt betydligt effektivare. Jag har bara inte uppfattat att det är så det går till, beroende på att det inte är så det har funkat för mig.

På sidan jag är reggad så kan man skriva anonyma rapporter och där är det ganska ofta kvinnor som skriver att de har råkat ut för svin som har visat sig dejta flera samtidigt, därför har jag uppfattat det som att det tillhör god dejtingetikett att bara dejta en i taget. Men jag får väl ändra mitt beteende och börja ta kontakt med så många jag kan för att maximera mina chanser.

Jag har ändrat min presentation och faktiskt tagit upp de sätt som jag tror att jag är bättre på än många andra. Jag tycker att det har känts fel att göra det förut, det har känts som om jag skryter, men en profiltext är ju trots allt en form av reklam för mig så det är nog något som måste göras.

De undersökningar som jag har sett angående nätdejtingsidor har visat att det är mycket fler män än kvinnor som är reggade.

Att jag tog upp ONS beror på att jag missuppfattade ett av dina inlägg, jag ber om ursäkt för det.

Där har du en poäng!!!
Om inte DU trivs med dig, vad är chansen att någon annan ska göra det???

b

Men då kommer vi till frågan, hur lär man sig trivas med sig själv? Det är ju inte bara att göra tycker jag.

Jag anser själv att jag inte är världens roligaste person och inte har så mycket att tillföra andra och framförallt att prata om om det inte rör hästar.

Är inte heller den snyggast på denna jord.... Inser ju att det jag tycker om mitt sätt plus att jag är blyg och osäker syns utåt. Men hur lätt är det att ändra på det?

Så då blir det väl att vara ensam resten av livet....

Men då kommer vi till frågan, hur lär man sig trivas med sig själv? Det är ju inte bara att göra tycker jag.

Jag anser själv att jag inte är världens roligaste person och inte har så mycket att tillföra andra och framförallt att prata om om det inte rör hästar.

Är inte heller den snyggast på denna jord.... Inser ju att det jag tycker om mitt sätt plus att jag är blyg och osäker syns utåt. Men hur lätt är det att ändra på det?

Så då blir det väl att vara ensam resten av livet....

Fast vad är det för fel på att vara den du är?
Alla tycker inte om att tale å tale å tale, men jag lovar det finns andra som talar så det räcker och blir över så du behöver inte vara en pladderkvarn.
Själv orkar jag inte med pladderkvarnar, de är sjukt jobbiga att lyssna på i oändlighet.
Dessutom finns de nog de som tycker du är rolig, för någonting i livet måste du väl roas av?
Å du lär ju inte vara ensam om att roas av den saken. Lika barn leka bäst liksom.

Vadå snyggast på denna jord? Det finns det ju ingen som är.
Alla har ju olika smak vad man tycker är attraktivt så det finns absolut någon som tycker om att vila sina ögon på just dig.
Varför anser du att blyg och osäker är något negativt?
Alla trivs inte med människor som tar för sig och tar mycket plats.
Sen är ju alla människor mer eller mindre blyga och osäkra i olika situationer men det är ju något man växer från allteftersom man blir trygg i vad det nu än må vara.
För inte är du blyg och osäker inför din bästa vän?
Klart det finns någon för dig.
Kaka söker alltid maka så det så! :)

hur lär man sig trivas med sig själv? .

Förändra och/eller acceptera.

Förändra det du kan, som du inte är nöjd med:

* Utsidan: Gå till frissan, börja träna, köp kläder, lägg om stil etc.
* Insidan: Jobba med dig själv. Träna bort sidor av dig själv du inte trivs med. Stimulera och utveckla dig själv på olika sätt. Gör sånt du blir glad av. Umgås med människor som ger dig positiv energi. Bli medveten om dina styrkor och fokusera på dem.

Acceptera resten:

Tyck om dig själv just för att du är den du är - så som du vill bli omtyckt av andra.
Var glad för små saker i livet. Var tacksam för allt som faktiskt är bra.

Jag är/var totalt ointresserad av hur jag ser ut, på sin höjd att jag orkar färga håret en gång per år. Ständigt klädd i herrlinne och snickarbrallor. Pratar uteslutande om hundar/hästar/feminism och har helt vansinnig PMS.

Svarade aldrig i telefon, bestämt mig för att leva singel och njuta av att bestämma ALLT själv, bodde i en liten etta på mina föräldrars gård tillsammans med tre border collies. Spenderade all fritid hos grannen med deras får.

Jag blev uppjagad, väldigt uttalat flirtad med och är numera sambo.

Det handlar om att man ska hitta rätt person vid rätt tid. Eller som jag, bli hittad...

Det där låter "för bra för att vara sant"..! Jag känner mig som TS, och lever typ som beskrivitss ovan; på föräldrarnas gård, jobbar på granngården och tycker jag träffar på tok för lite folk. Jag har vänner, absolut, men många bor inte i närheten och/eller är småbarnsföräldrar och har inte riktigt tid med mig och min fritid.

Fast mängden spelar ju ganska liten roll i slutändan, för de flesta är det ju bara en (1) man letar efter. Jag tror du kan ha rätt i att kvinnliga profiler i allmänhet får fler mail än manliga, det stämmer åtminstone med vad jag hör bland mina vänner. Om min kvinnliga vän får 50 mail och min manliga "bara" får en tiondel så är det dock fortfarande 10 potentiella partners. Och det är alltså de som aktivt skickat till dessa personer, sedan tillkommer ju de som personerna själva skickar till.

Så länge vi talar om heteronätdejting är det väl så att det funkar för lika många män som kvinnor? Vad gör annars alla dessa kvinnor det "funkar" för? Dejtar, blir förälskade i, har sex med, inleder ett förhållande med ett hologram av Johnny Depp? Blir plötsligt lesbiska? Eller ansluter sig till ett harem?

Ergo har du som man lika stora valmöjligheter och lika stor chans att "lyckas" som jag som kvinna om du tror att nätdejting fungerar över huvud taget. Logiskt sett. Och jag våga påstå att det är svårt att säga att jag har fel här.;)

Ni utgår från att könsfördelningen är 50/50 för att vad ni säger ska stämma.
Ju mer snedfördelad könsfördelningen är, desto oriktigare blir det.

Ponera att vi har en sjukt snedfördelad datingsite med 10 kvinnor per 1000 män, gäller ert resonemang då också? - att varje man därinne har precis lika stor chans som varje kvinna att finna någon parter?

I verklighetens Kina är det ett reellt problem för många män att finna en partner. Så reellt att vi här i Sverige ibland läser i tidningar, hör i radio och ser på TV om deras problem. Där går det 1.06 man på varje kvinna i åldersspannet 16-55.

Så ja, jag vågar säga att Myrten har fel. ;)

Ni utgår från att könsfördelningen är 50/50 för att vad ni säger ska stämma.
Ju mer snedfördelad könsfördelningen är, desto oriktigare blir det.

Ponera att vi har en sjukt snedfördelad datingsite med 10 kvinnor per 1000 män, gäller ert resonemang då också? - att varje man därinne har precis lika stor chans som varje kvinna att finna någon parter?

I verklighetens Kina är det ett reellt problem för många män att finna en partner. Så reellt att vi här i Sverige ibland läser i tidningar, hör i radio och ser på TV om deras problem. Där går det 1.06 man på varje kvinna i åldersspannet 16-55.

Så ja, jag vågar säga att Myrten har fel. ;)

Ok, könsfördelningen spelar självklart in. Men finns det anledning att tro att den är så sned att man generellt kan säga att det nätdejting funkar för det ena könet och inte för det andra? Bortsett från porrsiter tillåter jag mig tvivla. På heterositerna är det som jag skrivit uppenbart lika många kvinnor som män som lyckas.

Hur som helst gjorde jag en rask undersökning. Hittade följande sammanställning. Som synes kan könsfördelningen variera en del. Av de sex siter som anger den har två större andel kvinnor, tre större andel män och en är precis jämn. En av de mansdominerade siterna är dock Qruiser (QX), vilken knappast är intressant för heterosexuella män som letar efter en kvinna.

Självklart är det här en ögonblicksbild av hur siterna såg ut när undersökningen gjordes. Det kan ändra sig. Men intrycket är att det är ungefär lika många män som kvinnor ute på heterositerna.

Könsfördelningen i Sverige är väl vidare ganska jämn, gissar dock att den har viss övervikt för kvinnor eftersom livslängden är längre. Att den är annorlunda i Kina gissar jag beror på vissa åtgärder. Men den påverkar knappast svensk nätdejting och jag håller fast vid att det är precis lika lätt eller svårt för kvinnor att hitta partners på nätet som för män. Då bortser jag från rena sexkontakter, för där stämmer det att det är mycket enklare för kvinnor.

På heterositerna är det som jag skrivit uppenbart lika många kvinnor som män som lyckas.
Detta är ju en självklarhet, och till 100% statistiskt ointressant. Det är att jämföra med statementet att "på en bögsida är 100% av de som bildar par män."
Frågeställningen borde vara hur många kvinnor som män som misslyckas.

Könsfördelningen i Sverige är väl vidare ganska jämn, gissar dock att den har viss övervikt för kvinnor eftersom livslängden är längre. Att den är annorlunda i Kina gissar jag beror på vissa åtgärder. Men den påverkar knappast svensk nätdejting och jag håller fast vid att det är precis lika lätt eller svårt för kvinnor att hitta partners på nätet som för män.
Exemplet med Kina var ett exempel för att påvisa att du inte behöver mycket till snedfördelning, för att ena sidan ska uppleva märkbara skevheter. Inte att påvisa att det på något sätt skulle påverka svensk nätdejting.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 831
Senast: Imna
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 183
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 861
Relationer Hej! Jag är ny här, eller varit inne och läst som gäst i flera år men inte haft något medlemskap. Jag behöver er hjälp. Jag har aldrig...
Svar
5
· Visningar
1 555
Senast: Gotthard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka