Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

När en annan användare skriver betydligt värre saker mot någon ytterligare annan användare reagerar ingen.

Och där kommer ett av problemen för oss moderatorer, att bevisa att vi gör saker. Det mesta vi gör syns inte för andra, såvida vi inte bannar personen ifråga. Varningar kan endast ses av den varnade och av moderatorerna. Borttagna inlägg syns endast för moderatorerna.

Anmäl när ni ser något som känns som att det är på gränsen. Skriv gärna varför ni tycker att inlägget behöver anmälas (reklam, otrevligt påhopp, uppmanar till olagliga handlingar etc). Men släpp det sen och överlåt till moderatorerna att hantera det. Förvänta er ingen bekräftelse på att er anmälan var korrekt. Ev kan ni få ett svar på varför vi inte gör någon åtgärd, men inte alltid.

Och svara inte på de inlägg som ni anmäler. Citat-svar ställer till problem när vi behöver radera saker, och startas det långa svarstrådar kring ett korkat inlägg så måste alla svar raderas för att inte tråden som helhet ska bli obegriplig.

mvh
/moderatorn

Om det är eller inte kanske kvittar. Det är nog som för de som tror,tror man tillräckligt så kommer man att uppleva att det är som man tror,helt oavsett om det verkligen är eller inte.

Och tro, hopp och kärlek ska vi inte sluta tro på om den heliga skattmasen ska få nån att skinna på pengar i framtiden.

Ot
Flygplan är fascinerande, även om jag i mitt flygande nöjde mig med att stå på backen och stirra upp i skyn med en låda på magen.

Ptr

delvis kl
Jag tror att en del av självkänslan man behöver ha i ett letande efter en partner är känslan i att vara sig själv nog. Och där är det yttre väldigt långt ner på listan, utseende inte en faktor ens. Men när man vet att man klarar sin vardag med utgifter o intäkter, att man är hel o lagom ren (skitigt är ju inte fel i ett stall) och mår bra själsligt. Då är det väldigt tilltalande.
Att man är hel och inte letar efter någon som ska göra allting bra.
Göra allting underbart - Yes, men inte bra. Bra som i att laga/läka något som är trasigt.
Letar man så så hittar man oftast bara någon annan trasig och två trasiga gör inte två hela. Vilket brukar sluta i elände.

är det nån som passar till var och en av oss?

Tror inte på att det skulle finnas en enda person som är den Rätte för var och en. Däremot så finns det alltid någon för alla som kan vara rätt i olika skeden i livet.

En frustrerande sak härinne är att man är förbjuden att generalisera - åt ett håll. En eller flera blir då väldigt upprörda. Samma upprörda människa tillåter sig själv, och andra, sedan att själv friskt generalisera åt andra hållet.
En annan sak är överträdelser åt ena hållet huggs på direkt och i fotknölehöjd. Medan fullt likvärdiga överträdelser åt andra hållet ivrigt hejas på.

Upplever det omöjligt att föra vettiga diskussioner (i synnerhet om relationer) här. Jag hör också oftast till dem som "tycker fel". Det finns några här inne som gör allt rätt - alltid...och det känns lönlöst och hopplöst att ha åsikter i deras sällskap.

delvis kl
Jag tror att en del av självkänslan man behöver ha i ett letande efter en partner är känslan i att vara sig själv nog. Och där är det yttre väldigt långt ner på listan, utseende inte en faktor ens. Men när man vet att man klarar sin vardag med utgifter o intäkter, att man är hel o lagom ren (skitigt är ju inte fel i ett stall) och mår bra själsligt. Då är det väldigt tilltalande.
Att man är hel och inte letar efter någon som ska göra allting bra.
Göra allting underbart - Yes, men inte bra. Bra som i att laga/läka något som är trasigt.
Letar man så så hittar man oftast bara någon annan trasig och två trasiga gör inte två hela. Vilket brukar sluta i elände.

:bow::bow::bow:

PRECIS SÅ!!!
Att kunna känna "går det här åt pipan så klarar jag mig ändå"!
Fick intala mig det (och det funkade!) när det verkade som om det verkligen inte skulle bli nå't med pojkvännen.
Bröt ihop en smula och så kom jag på att jag faktiskt klarat mig ALLDELES UTMÄRKT utan honom/någon annan pojkvän de senaste åren och skulle därför göra det i fortsättningen också!

Sådetså!
Att han sedan blev guldkanten på tillvaron gör ju liksom ingenting. ;)

/Keb

Nu tycker jag att vi alla tar varandra i händerna,
och sjunger We Shall Overcome.

:D blir bara förb när folk ger mig egenskaper jag inte ens har ...fö är jag som jag är

Hänger med i kören ......Soooooome daaaaa-aaay :p

Nu fick du mig verkligen att tänka till. Funderar om detta kan vara en del av problemet? Jag ser som inte att den jag träffar kommer förändra livet till att allt blir så mycket bättre. Utan förhoppningsvis lite mer jag vet inte något jag borde ha ett stabilt förhållande. Tänker att det skulle kanske underlätta en del ekonomiskt (?) och förhoppningsvis någon som man kan dela det mesta med. Och ha kul med. Vännerna blir lätt så "vi" (partnen och vännen) medan jag alltid bara är "jag".

Jag önskar att det fanns nån som brydde sig och fanns i med- och motvind. Någon som älskar mig även då jag kommer helt lerig. Även fast jag hatar att laga mat. Även fast djuren alltid kommer i första hand. Och någon jag kan älska tillbaka.

Hela tanken på att dela så mkt med en annan människa känns samtidigt lite skrämmande. Förstår inte riktigt varför bara. Vad tror ni?

Kl

Mitt största problem med nätdejting var som följer:

En person kan vara klockren på "papper", bra presentation, bra mail, rätt humor, rätt värderingar, bra röst ( om man nu talar med varandra i telefon) etc .etc. men när man väl ses så har personen fel händer, märklig röst, kramas tafatt etc etc

Små "fysiska" saker som jag irl ratar eller som gör personen ointressant, det kan även vara fula jeans eller "mamma har inrett min lägenhet"

Men han kanske var nervös just då? Lite trist detta med första intrycket för det säger så lite om just den människan. Jag menar man får en klar bild och den behöver ju inte alls stämma egentligen, iaf inte helt.

Men han kanske var nervös just då? Lite trist detta med första intrycket för det säger så lite om just den människan. Jag menar man får en klar bild och den behöver ju inte alls stämma egentligen, iaf inte helt.

Om personen är så pass nervös att han inte kan kramas är det förmodligen inte rätt för migO_o

Händer är första intrycket, punkt. Likaså kyssar, jeans, mammas lägenhet, och röst....inget jag kan/ ska/ orkar förändra

Moving on

Du är inte ensam om att tycka så. De flesta lägger oerhörd stor vikt på första intrycket. Därför borde jag tänka mer på hur jag gör första gången jag ser nån. Vilka kläder är viltiga. Borde vara sminkad. Kroppshållning är nog inget problem däremot borde jag bli mer inbjudande. Le mer.

Nu låter det som jag aldrig ler och går runt i trasor vilket ju inte alls är fallet. Men borde pimpa mig.

Du är inte ensam om att tycka så. De flesta lägger oerhörd stor vikt på första intrycket. Därför borde jag tänka mer på hur jag gör första gången jag ser nån. Vilka kläder är viltiga. Borde vara sminkad. Kroppshållning är nog inget problem däremot borde jag bli mer inbjudande. Le mer.

Nu låter det som jag aldrig ler och går runt i trasor vilket ju inte alls är fallet. Men borde pimpa mig.

Nja,man ska nog undvika att gå för långt ifrån sin personlighet. Då blir det konstigt.
Men att vara öppen för nya personer är nog bra.

Det där fångade du in bra!

Och inte ska du behöva pimpa dig och krångla om det inte är du. Blir ju bara att du då hittar nån som förutsätter att du alltid gör så.

En i raden av artister som gav spridning åt ett västgötskt uttryck sa: -En sa va som en ä när ente e som en sa.

Liknande finns nog i alla möjliga och upptänkliga varianter från olika håll. Men nog är det så!

Tror att det är ett brottstycke ur en längre harang, kanske nån vet varifrån?

Ptr

En ska va som en är när inte är som en ska. Vilken mening! Men fatta innebörden iaf (kanske inte korrekt "översatt" dock) Man ska vara den man är. Och jag håller med. Det är bara det att jag måste göra en förändring nånstans annars blir jag ensam begraven tillslut. Vill inte bli desperat (det tror jag iofs aldrig kommer att hända) men åren går.

Nej nej nej, du ska vara den du är! Det är hela min poäng! Alla är olika och jag lägger stor vikt vid händer, röst och jeans (förutom humor, åsikter, värderingar etc som kan avhandlas i mångt och mycket innan man träffas)

Det är svårt att sätta fingret på vad fysisk attraktion är men du förstår säkert vad jag menar

Nej nej nej, du ska vara den du är! Det är hela min poäng! Alla är olika och jag lägger stor vikt vid händer, röst och jeans (förutom humor, åsikter, värderingar etc som kan avhandlas i mångt och mycket innan man träffas)

Det är svårt att sätta fingret på vad fysisk attraktion är men du förstår säkert vad jag menar

Fast - de flesta av oss är ju flera olika personer, eller sidor av samma person.

Jag går i skabbiga mjukisbyxor och Blundstone hemma och i skogen. På jobbet har jag klackar, örhängen och snygga propra kläder. Ska jag på finare tillställning är jag ytterligare en nivå mer fixad. Alla varianterna är jag.

Ska jag "vara den jag är" finns ett otal varianter att välja mellan - alla känns lika bekväma

Fast - de flesta av oss är ju flera olika personer, eller sidor av samma person.

Jag går i skabbiga mjukisbyxor och Blundstone hemma och i skogen. På jobbet har jag klackar, örhängen och snygga propra kläder. Ska jag på finare tillställning är jag ytterligare en nivå mer fixad. Alla varianterna är jag.

Ska jag "vara den jag är" finns ett otal varianter att välja mellan - alla känns lika bekväma

Ja? Hur ser du ut när du träffar någon du gillar ?
Allt är inte kläder bara för jag skrev jeans.....jeeeezzz

Personligen är jag samma person med olika kläder

Senast ändrad:

Ja? Hur ser du ut när du träffar någon du gillar ?
Allt är inte kläder bara för jag skrev jeans.....jeeeezzz

Personligen är jag samma person med olika kläder

Så menar att du beter dig exakt lika i alla situationer? Det gör inte jag. Beroende på vilken roll jag är i (guide, lärare, bilköpare, kompis, deltagare, vän, resesällskap, bankkund) så beter jag mig nog rätt olika. Fast alla är jag. Bara olika delar av mig.

Så menar att du beter dig exakt lika i alla situationer? Det gör inte jag. Beroende på vilken roll jag är i (guide, lärare, bilköpare, kompis, deltagare, vän, resesällskap, bankkund) så beter jag mig nog rätt olika. Fast alla är jag. Bara olika delar av mig.

Vad är det du vill få fram?

Jag är samma person med olika beteenden och kläder ja.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 830
Senast: Imna
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 180
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 859
Relationer Hej! Jag är ny här, eller varit inne och läst som gäst i flera år men inte haft något medlemskap. Jag behöver er hjälp. Jag har aldrig...
Svar
5
· Visningar
1 555
Senast: Gotthard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka