karamelldrottningen
Trådstartare
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?
Oj låter lite jobbigt faktiskt. Hoppas inte alla upplever det så.
Oj låter lite jobbigt faktiskt. Hoppas inte alla upplever det så.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
KL
Jag tycker grabbarna höll sig riktigt snyggt till trådens innehåll men att de bittra flickorna idag gjort sig riktigt synliga så offerkoftorna var jämt fördelade.
Också jag har ju ett könsneutralt nick som några gånger har tolkats som manligt och då har jag fått riktigt snäsiga svar av damer. Tyvärr har jag då outats som kvinna - skulle varit kul att få diskutera vidare som man.
Killar på detta forum möts oftast med skepsis då dom förväntas vara här för att ragga, lite underligt då hälften av trådarna på senior består av tjejer som längtar efter ett schysst förhållande. Men då ska grabbarna jagas bort - oftast av kvinnor som är nöjda med sina relationer. De andra skickar väl pm till männen antar jag. ;-)
Och där skriver du som om att du ska avgöra vilka män som är "trevliga" på Buke. Men se det kanske finns andra åsikter. Jag är så trött på mansdrevet. Om en kvinna diskuterar som ett kvastskaft så får hon veta just det. Men om en man gör samma sak så är han här för att ragga.
När man inte raggar så förutsätts man ragga, man är ju man. Gör man inte det så är man suspekt och knepig, och gör man det får man skäll. Nåja.
Dessutom hackar man på mig för att jag någon gång tyckt vissa drev gått för långt. Då försvarar jag tydligen alla män i alla lägen. Märkligt.
Nej, det anmärkningsvärda och som jag har funderat rätt mycket på eftersom du är så vettig (och dessutom rätt kärv) i de flesta andra frågor, är just din tendens att gullegulla med de tristaste männen när de är som tristast.
Även om det är en smaksak, och det som jag ser som skitstövelfasoner är ren och skär charm i dina ögon, så är det obegripligt för mig. Eftersom det inte riktigt är samma sorts smaksak som om man föredrar kanelbullar eller kardemummabullar, utan liksom lite större på nåt sätt.
Här ska normen hyllas - den norm som vissa har.
Om dom som anser sig vara väktare av Buke och så mycket klokare än andra kanske lät alla andra ta sitt eget ansvar och själva avgöra vad som är en kul bekantskap eller en pappskalle oavsett kön så vore det ett steg i rätt riktning.
Tack för den.
Det är verkligen en väldigt stor skillnad på hur en kvinna får bete sig jämfört med en man.
En kvinna som brer ut sig könsstereotypt får bara lite klappar och lite mothugg. En man huggs av jämte fotknölarna. Aldrig har jag sett att en kvinna hånas för att hon är så typiskt "kvinnlig" och så fast i "kvinnorollen".
Dessutom hackar man på mig för att jag någon gång tyckt vissa drev gått för långt. Då försvarar jag tydligen alla män i alla lägen. Märkligt.