Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är jag bitter för att jag diskuterar med kvinnor i en dejtingtråd,
och dessutom har mage att ifrågasätta det som tidigare sagts?
"You did first blood" säger jag till kvinnokollektivet.Kl.
Nu känns det som att denna tråd mer eller mindre spårar helt ur. Fattar snart inte ens vad vi disskuterar :crazy. Gammal groll som kommer upp i en tråd (tydligen flera) när en kvinna funderar vad hon ska göra, detta råkar vara jag. Många bra svar och roligt att höra era erfarenheter och hur ni tänker. Lite tips om hur man ska tänka osv . Men nu har det blivit "killarna mot tjejerna"... Det var aldrig syftet från början.
Det här är väl en mycket bra återgång till On Topic?Överraska oss, skriv något som inte följer mallen!
Jag kan absolut förklara vad jag reagerade på.Jag väljer att tolka er allihopa som svarat mig under gårdagskvällen, att jag på något vis rört upp er.
Jag tycker det är mycket intressant, och skulle vilja veta exakt vad det är som jag sagt som fått denna effekt.
Det klarade inte kollektivet härinne av.
Jag antar att det är jag "som började" (befinner vi oss i en sandlåda?) eftersom jag tog upp din vårdslösa kommentar... Men jag är då rakt inte någon del av ett kollektiv."You did first blood" säger jag till kvinnokollektivet.
[...]
Och därför var din kommentar om dambastu, och dina fortsatta kommentarer om ett "kvinnokollektiv", för mig, ett hån.
Det jag refererar till är din sexistiska attityd och ordval, dina generaliseringar.För min del började dambastun redan med en gång, då jag öppnade med att kommentera att någon använde statistik felaktigt, hon räknade procentenheter såsom om de var procent.
Och i princip med en gång läste människor in saker jag inte sagt, inte tyckte, inte stod för; jag var här inne och 'raggade' på det mest 'osexiga' sättet som fanns.
Så ja, jag upplevde mina två dygn härinne som rena dambastun.
Det du refererar till är efterspelet.
Ok. Framför allt i denna tråd har jag haft en sexistisk attityd, sexistiska ordval, och gjort generaliseringar. Det var dumt gjort.Det jag refererar till är din sexistiska attityd och ordval, dina generaliseringar.
Jag anser att mitt maskulina nick är någonting som får en del att vilja trycka till mig, istället för att sakligt vilja diskutera. Samt att det visat sig ganska tydligt i flera trådar jag deltagit i.Du säger att du är ett offer eftersom du är man, och ändå är det DU, och ingen annan, som ser användarnas kön...
Nu var det inte riktigt så att vi bara inte var lite oöverens om statistika variationer. Jag påtalade en felaktighet i matematiken, som jämförelsemässigt kan liknas vid när någon försöker visa att Folkpartiet är större än Socialdemokraterna genom att medvetet eller omedvetet räkna fel....och inte deras åsikter när de inte håller med dig om statistik.
Nu läser du in saker i vad jag skriver som du själv producerat i ditt huvud. Tycker kvinnor att en dambastu är helvetet på jorden?Jag tycker du ska sluta kasta sten i glashus.
(Jag undrar för övrigt om du överhuvudtaget gillar kvinnor? Ditt sätt att beskriva en dambastu som helvetet på jorden får mig att tvivla.)
Inget av det är ok.Ok. Framför allt i denna tråd har jag haft en sexistisk attityd, sexistiska ordval, och gjort generaliseringar. Det var dumt gjort.
Btw, skulle du kunna förklara för mig varför det anses vara helt ok av en hel del skribenter att ha en sexistisk attityd, sexistiska ordval, och framför allt göra generaliseringar kring fenomenet "män", medan när det görs om "kvinnor" så är det mycket upprörande?
Så kan det vara, att vissa är på sin vakt, jag utesluter inte det. Ändå finns det flera etablerade manliga användare här som inte faller offer för några stora konflikter eftersom de inte gör några generaliseringar tillbaka utan vet vilka de är, att de då tex inte hör till de desperata manliga typer det generaliseras om i tråden, och att kvinnor är individer precis som de. Att slänga sig med ord som dambastu och kvinnokollektiv som buntar ihop alla användare till ett gäng illvilliga kön känns inte alls rationellt som svar, oavsett vad som diskuterats.Jag anser att mitt maskulina nick är någonting som får en del att vilja trycka till mig, istället för att sakligt vilja diskutera. Samt att det visat sig ganska tydligt i flera trådar jag deltagit i.
Är du av annan åsikt, var det.
Jag är inte särskilt intresserad av vad ni diskuterade, utan hur ni diskuterade det.Nu var det inte riktigt så att vi bara inte var lite oöverens om statistika variationer. Jag påtalade en felaktighet i matematiken, som jämförelsemässigt kan liknas vid när någon försöker visa att Folkpartiet är större än Socialdemokraterna genom att medvetet eller omedvetet räkna fel.
Det var inte helt seriöst skrivet, kanske skulle ha haft en blinkande smiley där eller något.Nu läser du in saker i vad jag skriver som du själv producerat i ditt huvud. Tycker kvinnor att en dambastu är helvetet på jorden?
Väldigt få - om någon - man jag känner, inklusive jag själv, skulle beskrkriva en dambastu så. En dambastu för en man är ett rum där bara kvinnor har tillträde, och om en man träder in där av misstag eller av vilken annan anledning som helst blir misstänksamheten och oviljan ögonblickligen ytterst påtaglig. Men ingen kommer säga till denna man rakt ut att vända i dörren och gå; kvinnorna hoppas att deras unisona projicering ska få honom att förstå det ändå.
Thus dambastu.
Det här är väl en mycket bra återgång till On Topic?
Jag anser att mitt maskulina nick är någonting som får en del att vilja trycka till mig, istället för att sakligt vilja diskutera.