Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Tycker synd om min brorsa om det är den attityden han möts med från kvinnor när han försöker hitta kärleken igen.
Nu är det ju så att man inte ska glömma att bitterheten över att vara singel och inte hitta någon är enormt stor bland bukefalisterna också. ;) Det får man ha i åtanke när man läser sådana här trådar.

Vad gäller din bror så är det som med alla andra människor. Det jag ofta upplever bland mina singelkompisar är att de har helt orimliga krav på sina partners. De ska vara si och så och de ska se ut såhär och de ska gärna syssla med dittan och datten. Många ser bra ut, men kommer inte upp till den där typen av über-menchens de gärna vill vara tillsammans med. Och de som är über-menchens vill inte vara tillsammans med någon som de inte tycker matchar deras standard.

Det där med att gruppera in människor i olika grupper och sätta regeln att man bara får ragga på de i samma grupp eller den gruppen över eller under, men inte gå fler hack vill jag ogärna beblanda mig med eftersom det har så mycket med självkänsla och annat att göra. Men det stämmer lite grann.

Har man precis ingenting att komma med i livet, är det djävligt svårt att få någon som har allting. Man har liksom ingenting gemensamt och en ambitiös människa söker oftast efter andra ambitiösa människor.

Vad gäller din bror så

Bara ett förtydligande: att skriva om min bror var bara ett närliggande exempel, inte ett försök att hitta dejter åt honom. Han är 46 år och fullt kapabel att tala för sig själv :D

(men eventuella intresserade singelkvinnor kan ju alltid PM:a för mer information :idea: )

Tack för svar, Stallmannen och FannyN. Svarar längre när jag inte är på jobb.

Exakt så. Svårare är det inte.

På Buke finns killar som skulle vara ett kap för vem som helst. Gemensamt för dem alla är att de INTE startat sin bana här med att a) framhålla att de är killar, b) klagat över hur synd det är om dem när ingen tjej förstår hur förträffliga de är, c) klagat över dejting överhuvudtaget.

Så bra.
Jag antar att förmiddagsstormen härinne indikerar att jag inte är ett "kap" i de bukefaliska ögonen.

Jag har alltså här
a) framhållit att jag är kille.
b) klagat över hur synd det är om mig när ingen tjej förstår hur förträfflig jag är.
c) klagat över dejting överhuvudtaget.

På a) svarar jag förlåt att jag valde ett maskulint nick. När jag nyreggar mig, ska jag kalla mig "Ulrika".
På b) svarar jag att ja, det kanske jag gjorde - men då hade ni redan barkat mig åt helvete.
På c) svarar jag okey, var då?

Senast ändrad:

Eller hur! Men vad ska man skriva då?

"morgontrött hästnörd som gillar att hitta på udda saker. Festa är kul men blir alltför sällan. Gillar givande disskutioner men ogillar ytliga människor. Badar gärna mitt i vintern efter en bastu."

Jag vet inte ens om jag hade velat dejta mig själv :p.

Jag skrev en helt ärlig pres där det även stod att jag är en extrem hästnörd och sjukt morgonsur.
Jag fick MASSOR med svar. En hel del fina män där också men jag lyckades inte fastna.
:meh:

Mitt problem är att jag är sjukt kräsen.
Eller, problem å problem. Jag gillar ju att vara singel också. Kanske det som är det verkliga problemet.

För dig hade det gått betydligt bättre ifall du helt enkelt bara tog av dig offerkoftan och följde några av råden du fått i tråden. Tex att beskriva dig på ett positivt sätt som gör att människor blir intresserad av att kontakta dig och se vad du är för någon.

När du skriver sådär i tråden tappar man ju allt intresse. Eftersom du inte kommunicerar på ett rakt och ärligt sätt blir det svårt att förstå innebörden av vad du egentligen vill. Med ditt inlägg #223 verkar det som att du känner ett behov av att försvara dig, varför känner du så? Varför väljer du att svara såsom du gör?

Vi vet alla här inne vad du skrivit, du behöver inte göra någon sammanfattning för oss. Kommer ni inte ihåg vad du skrivit kan vi helt sonika gå tillbaka i tråden och läsa vad du skrivit. Och att du ber om förlåtelse är än en gång bara offerkofta på.

Ta några nya starka tag nu och skriv om profilen på dejtingsidan. :) Och sen droppar du den där offerkoftan och sätter på dig någonting lite mer charmigt och roligt. Ingen vill umgås med en surmupp.

För dig hade det gått betydligt bättre ifall du helt enkelt bara tog av dig offerkoftan och följde några av råden du fått i tråden. Tex att beskriva dig på ett positivt sätt som gör att människor blir intresserad av att kontakta dig och se vad du är för någon.

När du skriver sådär i tråden tappar man ju allt intresse. Eftersom du inte kommunicerar på ett rakt och ärligt sätt blir det svårt att förstå innebörden av vad du egentligen vill. Med ditt inlägg #223 verkar det som att du känner ett behov av att försvara dig, varför känner du så? Varför väljer du att svara såsom du gör?

Vi vet alla här inne vad du skrivit, du behöver inte göra någon sammanfattning för oss. Kommer ni inte ihåg vad du skrivit kan vi helt sonika gå tillbaka i tråden och läsa vad du skrivit. Och att du ber om förlåtelse är än en gång bara offerkofta på.

Ta några nya starka tag nu och skriv om profilen på dejtingsidan. :) Och sen droppar du den där offerkoftan och sätter på dig någonting lite mer charmigt och roligt. Ingen vill umgås med en surmupp.

Alltså. Jag är inte här och raggar.
Jag såg hur man använde statistik fel, och påtalade det.
Resten har NI skapat.

Eller så blandar ni ihop alla män i denna tråd till en alldeles förskräckligt spretig man.

Eller så har du just nu bara väldigt roligt.

Senast ändrad:

Ni som nu anklagar Jeffery att ha dragit på sig en offerkofta i den här tråden kan man ju undra om ni inkluderas i "vi vet alla här inne vad du skrivit".
Verkar snarare som att ni är helt förblindade och bara ser Nyreggad-man-singeltråd = offerkofta på, och inte läser alls vad personen faktiskt skriver.

Jag har också dejtat en del på nätet. Men för några år sedan gav jag upp. Det är ju lite tråkigt.. eftersom jag gärna skulle vilja träffa någon. Tyckte det innebar så mkt jobb. Visst som tjej fick jag vissa mail från killar. Men dessa mail gav ändå inget eftersom det var så uppenbart att killarna inte läst min presentation utan oftast bara mailade ut till alla tjejer på sajten. Tex skrev jag att jag ville träffa någon ungefär i min ålder ( 37) och får tex svar från män runt 70 eller ngt liknande.
Så mitt tips när du svarar på en annons är att skriva ngt som hänvisar til presentationen och visar att du läst den. Samt respektera att den andra personen kanske inte tycker du motsvarar det den letar efter.

Med ovanstående vill jag säga att de intressanta kontakter jag har haft på dejtingsidor har jag tagit kontakt med själv. Och jag har ofta varit med om att de killarna inte svarar på mina mail.. De killarna tyckte ju då att jag inte var det som de letade efter, vilket jag respekterade.

Sen är det alltid intressant att höra killar som säger att, "de är så snälla, och det är därför de inte får tjejer etc." Jag har oftast dragits just till de "snälla killarna", har ofta fastnat för lite nördiga, ofta inte så självsäkra killarna. Men jag har ofta upplevt att de killarna har ganska höga krav på den tjejen som de vill träffa.
Jag skulle också säga att jag är rätt snäll etc men just det har aldirg varit den egenskap som gjort att killar velat vara med mig.

Ni som nu anklagar Jeffery att ha dragit på sig en offerkofta i den här tråden kan man ju undra om ni inkluderas i "vi vet alla här inne vad du skrivit".
Verkar snarare som att ni är helt förblindade och bara ser Nyreggad-man-singeltråd = offerkofta på, och inte läser alls vad personen faktiskt skriver.
Tack.
Troligtvisast är dock att man gör narr av mig.

Med ForFegForHast skulle jag tro.

Som jag skrev förut så tog jag faktiskt till mig av råden jag fick och gjorde lite ändringar i min profil.

Att döma av den här tråden så får jag nog ta tillbaka lite av det jag har tänkt om att det bara är svårt för män att få till dejter. Det finns ju flera kvinnor i den här tråden som säger att det är svårt för dem också, trots att de verkar vara väldigt vettiga.

Det är nog lite så att människor som har svårt att hitta någon i verkligheten också har svårt på nätet, man blir ju inte en helt annan människa bara för att man är på nätet och inte i verkligheten, den enda skillnaden är att man exponeras för en större grupp av möjliga partners.

Jag undrar om det finns någon skillnad när det gäller ålder också, kan det vara så att när man är lite äldre så vet man av erfarenhet vad det är man vill ha och inte? Och om båda parter då har en massa krav så blir det ju svårare att matcha.

Jag tror att det var FannyN (kan minnas fel) som skrev att hennes kompisar hade jättelätt att hitta en massa dejter, det skulle vara kul att veta i ungefär vilken ålder de är?

Visst är de underbara! Tänk bara lyckan att få dejta någon som har argumenterat sig till en dejt genom att förringa sina egna brister!

Vi kan vara glada att det är så pass gott om sådana män att vi lätt kan hitta varsin. :)

Jamen verkligen.:-)

Knapplånar för att slänga in kommentarer om diverse och vet inte om det tillför tråden något.:o

1. Jag har alltid varit kass på att träffa killar IRL. Jag har ett alldagligt utseende, reserverad personlighet gentemot killar, svajig självkänsla och noll förmåga att uppfatta flirtar. Jag hör till de där som sitter i ett hörn på krogen/festen och pratar med de hon redan känner. När jag gick på styrdans i ungdomen blev jag sällan uppbjuden. De få gånger jag blev det var det av de som var för fulla för att bry sig om vem de föste runt eller av någon som framstod som ungefär lika misslyckad som jag.

2. Under några år hängde jag periodvis på dejtingsajter. Det fanns många puckon där, men många trevliga och vettiga snubbar också. Det resulterade i två korta relationer och i min nuvarande som är inne på tredje året.

3. Jag hann ha diverse presentationer och bilder, men den text som resulterade i färre, men intressantare svar (inkl. min partner), var den där jag skrev mera om mina avigsidor än om goda sidor.

4. Vissa killar mailade jag länge med, enstaka träffade jag typ samma dag och resten däremellan. Slutresultatet påverkades inte av hur länge vi hade mailat innan, men besvikelsen över uteblivet intresse hos mig eller honom var större i de fall vi hade skrivit tusentals bokstäver till varandra innan.

5. Det haglade inte dejter över mig, men det blev en och annan och ibland parallellt. När jag fick känslor för någon tappade jag dock intresset för övriga och avslutade dessa bekantskaper. Jag ser inget fel i att ha flera kontakter igång samtidigt så länge man inte lurar i någon att man känner mer än man gör.

6. I trådar som den här tenderar det att poppa upp killar som är besvikna på tjejer, bittra, martyriska osv. Det är synd att de/ni har fått erfarenheter som har gjort er sådana. Och självklart finns det en hel del tjejer som är minst lika negativa. Ingetdera är attraktivt och jag har klämt ur mig min beskärda del om det här också.

7. När jag var aktiv på nätet uppfattade jag det som att fördelningen mellan könen var ganska jämn i den åldersgrupp jag hörde till (ca 30-50 år) i storstäderna. På mindre orter verkade killarna dominera.

8. Att tjejer får så många fler svar och flirtar på sajterna tror jag beror på de gamla vanliga heteronormerna om att det är killen som förväntas ta första steget. Jag är kass på att göra det. De få gånger jag försökte fick jag nobben och det blev jag inte mera peppad av om man säger så.

9. Min partner är en fin människa med många goda sidor, vettiga värderingar och jag tycker mycket om honom. Vi har haft många gupp och gropar i relationen och jag har inte aldrig gråtit så mycket som jag har gjort under den här tiden. Han älskar mig och tycker att jag är underbar. Mina känslor inte lika varma som hans och vi sitter därför fast i en relation där ingen av oss kan få eller ge det h*n egentligen vill. Han hoppas och vill kämpa för att det ska bli bättre medan jag har givit upp. Om/när jag blir singel igen lär jag sannolikt fortsätta att vara det. Att ge sig in i nätdejtingdjungeln igen känns inte lockande och jag tror att jag fortfarande är ungefär lika intetsägande och trögfattad IRL. P.g.a. det, bekvämligheten och värmen i att ha någon som bryr sig om en och motviljan att göra någon annan ledsen gör att jag drar på att avsluta i all oändlighet. Ibland undrar jag om det hade varit bättre att jag hade fortsatt som den ständiga singeln och bara gråtit och klagat över det istället?

Jeffery: Jag är också ny här, och är singel-kille. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte hade en liten förhoppning om att springa på en singel-tjej här på buke, men jag är först och främst här på grund av att jag precis börjat hålla på med hästar, och jag är här för att lära mig om det. Om du tittar på dina inlägg under den månaden du varit reggad på siten, hur många handlar om hästar? Visst, jag postar en hel del om saker som inte har med hästar att göra, men jag har i alla fall mer än _noll_ inlägg som handlar om dem...

Hello Stallmannen,
Du gör som många andra härinne. Du läser in saker i mina inlägg som jag inte skrivit.
Jag har inte skrivit ett ord om hästar, det är riktigt. Men samtidigt har jag skrivit alla mina inlägg i Senior, med underformuleringen Lite friare icke hästrelaterade diskussioner för vuxna, 25 år och uppåt.
Jag gissar att man där/här förväntar sig just icke hästrelaterade inlägg.

Och visst är mitt nick nytt, och visst är jag man, och visst skriver jag i nätdejtingtrådar. Men varför skulle det behöva betyda att jag just nu nätraggar? Och dessutom härinne..?

Är det inte lite att dra mig över samma maskulina kam, som många kvinnor gör härinne? Den där kammen som talar om att den enda anledning som finns för en man att regga sig på detta forum är att a) kunna ragga hejdlöst på ett ställe där en man är i absolut minoritet, och så fort det genomskådats av alla kvinnor, bli en b) bitter man, som undrar varför han inte har koppel av beundrarinnor efter mig, nu när han är så full av den så sexiga självömkan!

Det som uppstod igår kväll och kulminerade i förmiddags var att flera kvinnor vädrade a) i mitt nick, och slog till med full kraft som om jag vore b) innan jag hade visat min avsikt. Som tyvärr aldrig kom. Eftersom den aldrig fanns där.

Hur man än vänder och vrider på det, så kan det finnas fler anledningar till en man, utan egna sprudlande hästinlägg ur sidoväskorna, att regga sig på denna site - än just att lätt som en plätt försöka ragga sig en partner.

Det är så att jag har blivit tipsad att titta in här av en bekant som finns på detta forum. Det är en kvinna, och hon finns här för hästarnas skull. Ett gemensamt intresse som vi har är Varulvslekar. Och eftersom det inte bara går att hoppa in i en sådan bara från ingenstans, håller jag just nu på att bekanta mig med forumet - för att senare se om och hur jag skulle kunna delta. Jag har bekantat mig genom att delta i ämnen som intresserar mig. Relationer är ett område. Statistik är ett annat.
Plus att jag har varit reggad på ett nätdejtforum i närtid. Men av olika anledningar inte är så våldsamt aktiv på just nu. Man skulle kunna säga att jag håller på att avveckla den verksamheten.

Så.
Men sanning att säga, så måste jag påstå att min hunger att delta i en Varulvslek här har med utvecklingen i denna tråd droppat som en blyballong. För jag har aldrig tidigare upplevt att jag i en vanlig diskussion om ett random ämne som statistik blivit så extremt missförstådd av ett kollektiv. Det bådar inte gott för ett deltagande i en Varulvslek, där missförstånd är legio.

Jag inser att ha ett maskulint nick härinne är ett rött skynke för många av forumdeltagarna.
Är det inte märkligt att det är så? säger jag - nu med offerkoftan på.

Jag inser att ha ett maskulint nick härinne är ett rött skynke för många av forumdeltagarna.
Är det inte märkligt att det är så? säger jag - nu med offerkoftan på.

Har inte läst något av tråden själv men det här är Bukefalos och det här är tämligen vardag och inget att ta åt sig för. Jag hittade ju min sambo här för 4 år sedan till mångas förtret skall tilläggas :D

Jag skrev en helt ärlig pres där det även stod att jag är en extrem hästnörd och sjukt morgonsur.
Jag fick MASSOR med svar. En hel del fina män där också men jag lyckades inte fastna.
:meh:

Mitt problem är att jag är sjukt kräsen.
Eller, problem å problem. Jag gillar ju att vara singel också. Kanske det som är det verkliga problemet.

Jasså :D. Kanske får skriva nått sådant då. Vet bara inte vilken sida på nätet som är bäst. Kanske får testa nån bara? Var ett tag sen jag var inne så kommer inte ihåg vilken det var. Tror inte att det var nån som nämner tidigare i tråden (med statistiken). Fick tips på ÄU. Men den nätdejtningssidan kanske inte finns kvar? Svårt när jag inte minns vad den hette. Betalar helst inget för det känns som risken att faktiskt hitta nån är rätt liten ;).

För övrigt tycker jag inte att jag är bitter. Har det bra och trivs med livet. Så har det ju inte alltid varit. Har det varit mkt runt om som tagit energi har jag helt enkelt bortprioriterat en ev parter.

Har inte läst något av tråden själv men det här är Bukefalos och det här är tämligen vardag och inget att ta åt sig för. Jag hittade ju min sambo här för 4 år sedan till mångas förtret skall tilläggas :D

Jasså? Konstigt att ens kön har nån betydelse på ett forum.

Jasså :D. Kanske får skriva nått sådant då. Vet bara inte vilken sida på nätet som är bäst. Kanske får testa nån bara? Var ett tag sen jag var inne så kommer inte ihåg vilken det var. Tror inte att det var nån som nämner tidigare i tråden (med statistiken). Fick tips på ÄU. Men den nätdejtningssidan kanske inte finns kvar? Svårt när jag inte minns vad den hette. Betalar helst inget för det känns som risken att faktiskt hitta nån är rätt liten ;).

För övrigt tycker jag inte att jag är bitter. Har det bra och trivs med livet. Så har det ju inte alltid varit. Har det varit mkt runt om som tagit energi har jag helt enkelt bortprioriterat en ev parter.

Happy Pancake är gratis. Du kan även regga dig som icke-betalande på t.ex. Mötesplatsen, du kan då kontakta och bli kontaktad av de som betalar extra för att bli VIP+, vilket borde eliminera de värsta puckona, hittar du någon helt fantastisk man kan du ju alltid betala för en månad för att kunna kontakta honom.

Jasså? Konstigt att ens kön har nån betydelse på ett forum.

Här??? Som man, raggar man automatiskt om man befinner sig här och skriver ett inlägg i en tråd som denna. Låt för fasen grabbarna vara, vi tänker olika och det lär du inte ändra på, kön är oväsentligt men att ta till sig andra intryck är bra för båda könen.

Happy Pancake är gratis. Du kan även regga dig som icke-betalande på t.ex. Mötesplatsen, du kan då kontakta och bli kontaktad av de som betalar extra för att bli VIP+, vilket borde eliminera de värsta puckona, hittar du någon helt fantastisk man kan du ju alltid betala för en månad för att kunna kontakta honom.
Så hette den ja!

Här??? Som man, raggar man automatiskt om man befinner sig här och skriver ett inlägg i en tråd som denna. Låt för fasen grabbarna vara, vi tänker olika och det lär du inte ändra på, kön är oväsentligt men att ta till sig andra intryck är bra för båda könen.

Varför denna aggresiva ton? Folk tänker olika oavsett kön. Skulle inte bli mkt till diskussionsforum annars.

Är det då oseriöst att vilja träffas istället för att maila :crazy:? Visst för att jag gillar internet men nog tycker jag att man får lite fler intryck IRL än bara i text om man vill lära känna någon.

Där håller jag med dig.

Mycket trevligare att relativt snabbt kunna ses och träffa människan bakom och se om där finns ngn kemi.

För egen del gör jag mig nog bättre irl då jag inte får fram den jag är via text.

Jag är generellt glad och flirtig men märks inte alls i det jag skriver. Snarare kan jag bli rätt bladig i text då jag skriver en tredjedel av vad jag tänker och gärna tänker jag lite mellan raderna också.. så det blir bara knas.. finns de som är oerhört mycket mer begåvade på att skriva än vad jag är. :D

Testade lite nätdejting för många år sedan men tycker att det var väldigt många män som snabbt visade att de bara ville ha sex. Har inte behövt nätet för att få ligga så det blev bara gäsp.
Förstår inte varför; i min presentation stod det

"Blond vältränad som gillar närhet."
:p;)
Skämt åsido det är en hel del som söker sex där ute och söker man ngt mer så kan det bli tröttsamt.

Skulle jag vilja träffa en tjej hade jag nog däremot försökt via nätet, det verkar mycket svårare att träffas irl framförallt när det verkar vara så "trendigt" att vara bi eller ja det var väldigt trendigt för 10 år sedan. Då var var o varannan bi bland mina vänner och det hånglades flitigt på krogarna.

Ts jag känner inte dig så det är svårt att ge ngr konkreta råd. Men det är väl lite våga och vinn om du träffar på ngn som du tilltalas av.
Har du lätt för att bli förälskad själv?

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 830
Senast: Imna
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 180
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 859
Relationer Hej! Jag är ny här, eller varit inne och läst som gäst i flera år men inte haft något medlemskap. Jag behöver er hjälp. Jag har aldrig...
Svar
5
· Visningar
1 555
Senast: Gotthard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka