Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Fast det jag tänkte på var inte när du kritiserar "drev" utan när du direkt och i tilltal har gullat med just exakt de män som jag tycker beter sig värst och du har dessutom gjort det när de har betett sig som värst. Jag blir fortfarande förvånad när det sker.

Sen skulle du ju inte ha sett reaktionerna på de här senaste charmtrollen så som du ser dem, om du såg charmtrollens beteenden på det vis som bland andra jag ser dem.

Så jag tror nog att skillnaden snarare ligger i vad man tolererar (och uppskattar och uppmuntrar) hos i det här fallet män, än någon annan stans.

Kommer du inte ihåg att bland andra jag har påpekat det för dig förut?

Jag hade kommit ihåg det om det hade hänt mig. Om jag fick påpekat för mig att jag gullade med skitstövlar, skulle jag ha rätt mycket att fundera på och jag skulle inte glömma bort händelsen.

Ja jag vet mycket väl att du påpekat detta förut.
Jag har flera gånger gått tillbaka i trådar och försökt se vad som retat upp bukefolket och inte riktigt förstått.

Jag tror att vi har helt olika preferenser helt enkelt. Där jag hör en röst hör du en annan bakom orden.
T.ex. har jag väldigt svårt att döma ut någon som skitstövel förrän denne väldigt väl bevisat det.
Dock, det finns skitstövlar som jag har angripit och då har jag fått moderator på mig.

Plus att jag oerhört sällan gullar med folk. Där har du nog också hört en annan röst än min.

Det du menar är HELT tvärtemot - du skiljer ju ut dessa just pga kön.
Och talar dessutom om för andra vad dom ska tycka om dessa personer.
Att de är män blir ett argument för att de inte beter sig som de ska enligt "väktarna". Män får finnas på buke men bara om dom formar sig i mallen - när dom fått väktarnas godkännade. Man kan ju se hur de nya männens trådinlägg följs på ett sätt som inte sker då en ny kvinna dyker upp. Och hur kvinnor med ett maskulint nick blir knäppta på näsan tills det uppdagas att de är kvinnor.

Vilken tur att du talar om för mig vad jag menar!
Jag ogillar när folk klumpar ihop andra på grund av kön. Det är just därför jag lackar ut på vissa som påstår att de är si eller så pga sitt kön. Exempelvis nissen som påstår att han inte kan ändra sitt sätt att ragga eftersom han är man.. Det är ju så puckat.
Just dessa verkar ha en tro om att de sitter inne med enda sanningen och att de företräder hela sitt kön.

Det är tragiskt

Och tro mig jag blir lika störd om en tjej använder sitt kön som en ursäkt.

Senast ändrad:

:bow: :bow: :bow: till dig med tanten .....ja visst är det skillnad på kön...helt klart och jag brukar också få "spö" när jag yttrar mig

Det beror på att du gärna tar på dig en gloria och delar ut luddiga tjuvnyp när du är en minst lika god kålsupare själv.

Jag står ju i allafall för det när jag tycker att någon är ett pucko.
Du hintar bara om elak bukemaffia istället för att säga det rätt ut till den du tycker gör fel.

Det beror på att du gärna tar på dig en gloria och delar ut luddiga tjuvnyp när du är en minst lika god kålsupare själv.

Jag står ju i allafall för det när jag tycker att någon är ett pucko.
Du hintar bara om elak bukemaffia istället för att säga det rätt ut till den du tycker gör fel.

Hallå där, jag är väl knappast den som delar ut tjyvnyp....nu måste du ha hört nån annans röst ....

God kålsupare, vad menade du där ....kålsupare i vad ? Gloria har jag aldig haft o kommer knappast att få heller ;) ....inte den typen

Jag står definitivt för när jag anser någon vara ett pucko , dock utdelar jag inte just den utnämningen ...mobbare brukar jag använda ( dockinte i denna tråden )

och Varför skulle jag inte få hålla med tanten ..utan att bli kålsupare ...kan du förklara det ....måste jag hålla med dig menar du ?

Kålsupare som i att du är minst lika dryg och elak som dom du klumpar ihop till mobbare...
Tjuvnyp som i att du snackar om bukemaffia och mobbare istället för att ta det direkt med personen vars beteende stör dig.

Kålsupare som i att du är minst lika dryg och elak som dom du klumpar ihop till mobbare...
Tjuvnyp som i att du snackar om bukemaffia och mobbare istället för att ta det direkt med personen vars beteende stör dig.

Kan du visa på det någonstans...mig veterligen är jag bara dryg o elak när folk mobbar andra på forumet ...men du kanske vet mer än vad jag vet ?

Bukemaffia var det nog 10 år sen jag använde...men det kanske är det du menade ? OCH jag tar det direkt med den det gäller , bara att tanten skrev det så jäkla bra ...o Luff också för den delen ...nåt mer du ville

Jag brukar nog ta det med den som mobbar direkt...brukar inte gå bakvägen , allt blir mycet krångligare då escodobe

Nu tycker jag att vi alla tar varandra i händerna,
och sjunger We Shall Overcome.

Jaha vad är "sådanna som mig" då? Jag vet inte. Blev inspererad av alla relationstrådar som flödar här just nu. Ja inte enbart det såklart. Har länge funderat på vad som är felet. Uppenbarligen måste det va nått fel på mig men vet bara inte vad.

Utseende: sådär. Ser väl inte hemsk ut. Men borde kanske ägna mer tid åt utseendet?

Jobb och fritid: hästar samt distansplugg.

Allmänt/personlighet: bryr mig om andra.. Min familj, vänner. Känner lätt av stämningar och liknande. Tror jag är positiv iaf vad andra säger. Tror det stämmer för det mesta.

1: Eftersom alla man träffar INTE är "Game" dvs inte lämpliga som partner.. ( vad är det man säger? ... :" all the good ones is taken, and the rest is Gay!") Så måste man TRÄFFA många för att nån skall vara "lämplig"

2: Själv vara "vaken" på nya bekantskaper , Men inte var för mycket "på"!

3: Inte förvänta sig Prins/prinsessa Charming , utan ge Alla en rimlig chans,
Menar att , Själv är man kanske inte till sin fördel Alla gånger man träffar nån Ny!

Det finns guldkorn där ute i sandöknen , Så Ut och leta ... ( Men inte för mycket ;)

Ja. Ärligt! Kan moderatorn tänka sig att tillåta en sån tråd med tanke på det stora underhållningsvärdet och chansen att folk faktiskt blir lyckliga på riktigt?

Hahaha, ja nog vore det en riktig popcorntråd! Men det måste ju vara öppet så man får veta allt snaskigt :p

För att inte tala om den parallella spekulationstråden, där man får spekulera fritt om vilka som dejtar i smyg :sneaky::o;)

Fast...frågan är om det inte skulle bli Bukes död :arghh: när anklagelser och spioneri sker till höger och vänster och moderatorerna mutas för att spåra PM och IP-nummer :D

Där jag hör en röst hör du en annan bakom orden.

*kl*

Jag tror att detta sammanfattar den här trådens urspårning ganska väl. Vi läser in väldigt olika i det som skrivs här (åt båda håll).

Och sedan ska man komma ihåg att den stora massan av Bukes användare ö h t inte har uttalat sig för varken den ena eller den andra sidan som byggts upp de senaste sidorna, utan det är några få på varje sida. Så man kan varken säga att det är representativt för vad Bukes användare, eller Bukes "kvinnokollektiv" eller det manliga ditot tycker. Att tiga är inte att samtycka i detta fall, bara för att alla användare inte säger att de håller med dig betyder inte det att de håller med din motståndare. Ibland tycker man att någon annan sagt det man ville säga, och ibland orkar man bara inte. Jag mår själv inte toppen och orkar tyvärr inte längre vara lika aktiv i trådarna som jag var förr när jag gärna kastade mig in med hull och hår. För den skull vill jag inte få antaganden om vad jag tycker bara för att jag är kvinna.

Slutligen tycker jag att det gått onödigt hårt åt FFFH och Jeffery i tråden. Jag ser också strukturen i det hela. Jeffery: du Är en del av en samhällsstruktur, som bl a har visat sig på Buke genom åren, där många här helt enkelt har upplevt vissa saker gång på gång på gång. Se kritiken lite mer som frustration över de strukturerna än som enbart riktat mot dig som person.

Dock är ju inte en enstaka person skyldig till hela strukturen, och jag tycker faktiskt inte att Jeffery eller någon annan gjort sig förtjänt av denna skriftliga avrättning.

Jag hoppas jag får tycka så utan att för den skull behöva få mitt uttalande omyndigförklarat som "gullande".

Jag tror att detta sammanfattar den här trådens urspårning ganska väl. Vi läser in väldigt olika i det som skrivs här (åt båda håll).

Och sedan ska man komma ihåg att den stora massan av Bukes användare ö h t inte har uttalat sig för varken den ena eller den andra sidan som byggts upp de senaste sidorna, utan det är några få på varje sida. Så man kan varken säga att det är representativt för vad Bukes användare, eller Bukes "kvinnokollektiv" eller det manliga ditot tycker. Att tiga är inte att samtycka i detta fall, bara för att alla användare inte säger att de håller med dig betyder inte det att de håller med din motståndare. Ibland tycker man att någon annan sagt det man ville säga, och ibland orkar man bara inte. Jag mår själv inte toppen och orkar tyvärr inte längre vara lika aktiv i trådarna som jag var förr när jag gärna kastade mig in med hull och hår. För den skull vill jag inte få antaganden om vad jag tycker bara för att jag är kvinna.

Slutligen tycker jag att det gått onödigt hårt åt FFFH och Jeffery i tråden. Jag ser också strukturen i det hela. Jeffery: du Är en del av en samhällsstruktur, som bl a har visat sig på Buke genom åren, där många här helt enkelt har upplevt vissa saker gång på gång på gång. Se kritiken lite mer som frustration över de strukturerna än som enbart riktat mot dig som person.

Dock är ju inte en enstaka person skyldig till hela strukturen, och jag tycker faktiskt inte att Jeffery eller någon annan gjort sig förtjänt av denna skriftliga avrättning.

Jag hoppas jag får tycka så utan att för den skull behöva få mitt uttalande omyndigförklarat som "gullande".

Ibland saknar jag möjligheten att [Gilla] ett inlägg.
Ovanstående är definitivt ett sådant.

En frustrerande sak härinne är att man är förbjuden att generalisera - åt ett håll. En eller flera blir då väldigt upprörda. Samma upprörda människa tillåter sig själv, och andra, sedan att själv friskt generalisera åt andra hållet.
En annan sak är överträdelser åt ena hållet huggs på direkt och i fotknölehöjd. Medan fullt likvärdiga överträdelser åt andra hållet ivrigt hejas på.

Det outtalade regelverket härinne är lite förvirrande måste jag påstå. Om man låter bli att väga in genus.

Jag är här för att diskutera. Att lära mig saker, att dela med mig av mina erfarenheter. Men jag kan slänga käft också, om det är vad som hellre önskas.

I viss mån är jag här för att få vissa fördomar botade, men emellanåt får jag dem istället bekräftade.

Men det är en bra skola om hur det kan tänkas att en hel del kvinnor tänker.

Sen tycker jag det är rätt trevligt att ändå ha att göra med en och annan hästmänniska ibland med.

Men varför inte återgå till just frågan som ändå återkommer då och då, är det nån som passar till var och en av oss?

Var och en av oss är ju ändå lite knepiga var och en å sitt vis,och i jämställdhetens anda så borde det då finnas nån som gillar just mina knepigheter och vise versa, medans någon annan gillar andras.

Ptr

Men varför inte återgå till just frågan som ändå återkommer då och då, är det nån som passar till var och en av oss?
Jag trodde nog det som barn och tonårng; att det "fanns någon till alla", men naturligtvis är det inte så. Livet är inte ett memoryspel där alla har en matchande motsvarighet. Vissa personer är populärare än andra, det är så verkligheten ser ut och det är varken orättvist, könsstyrt eller fel - det bara ÄR.

Nej du har så rätt. Tänker hur ofta är tex jag till min fördel varje gång någon möter mig för första gången? Första intrycket som är så viktigt och så kan man uppfattas på hundra olika sätt beroende på situation och miljö och humör såklart. Jag tror att jag är en sådan person man måste lära känna för att tycka om. Låter kanske flummigt vet inte men om jag frågar vänner deras första intryck av mig har väl inte varit sådär jättepositiv alla ggr, fast jo även det har hänt nån gång men överlag menar jag.

Funderar vidare...

Nu tycker jag att vi alla tar varandra i händerna,
och sjunger We Shall Overcome.

Jamen faktiskt! Vi kan skippa sången... Men om alla tänker en gång extra innan det skrivs massa tråkigheter om andra som inte tycker likadant så blir det roligare tråd att läsa. Risken är stor att den låses annars och fortsätter det såhär så är det mer välkommet för vem orkar läsa sida upp och sida ner bara en massa tjafs.

Ot är för min del ok om det har nån anknytning till ursprungsämnet men rena påhopp blir bara tröttsamt -det leder ingen vart!

En frustrerande sak härinne är att man är förbjuden att generalisera - åt ett håll. En eller flera blir då väldigt upprörda. Samma upprörda människa tillåter sig själv, och andra, sedan att själv friskt generalisera åt andra hållet.
En annan sak är överträdelser åt ena hållet huggs på direkt och i fotknölehöjd. Medan fullt likvärdiga överträdelser åt andra hållet ivrigt hejas på.

Ja, det är även min sammanfattning av det hela. Att samma sak skriven av olika användare bemöts totalt olika.

Som sagt så har jag gång tagit i mot en användare men inte skrivit speciellt elakt. Ändå fick jag varning. När en annan användare skriver betydligt värre saker mot någon ytterligare annan användare reagerar ingen.
Ibland känner jag glastaket ovanför mig väldigt nära.

Vad som är förbjudet är en sak som moderatorerna avgör. Och såvitt jag har sett är du inte avstängd än.

För egen del anser jag att en skribent vinner i respekt om den är kapabel att hålla sig till en saklig argumentation med respekt för motparten. Oavsett vem som visar sig ha rätt eller fel. Lika mycket som den rasar i respekt med dryga och osympatiska argument av typen "du har uppenbarligen svårt att läsa och förstå svenska". Det behöver nödvändigtvis inte innebära att det senare är förbjudet, men det sticker i mina ögon och bidrar till att skapa en negativ bild av den som uttrycker sig så.

Att en gör fel berättigar inte nästa till att också göra fel och skylla ifrån sig med sandlådeargument som "det var inte jag som började, de andra var också dumma". Får man mothugg som är under bältet går det utmärkt att a) anmäla till moderator eller b) gå vidare, argumentera på ett sakligt sätt och sluta älta.

Och skulle moderatorerna råka göra ett "fel" så är det ju inte heller en exakt vetenskap.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 830
Senast: Imna
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 180
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 859
Relationer Hej! Jag är ny här, eller varit inne och läst som gäst i flera år men inte haft något medlemskap. Jag behöver er hjälp. Jag har aldrig...
Svar
5
· Visningar
1 555
Senast: Gotthard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka