Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

När jag diskuterade detta med sambon så rekommenderade han detta http://ablativ.blogspot.se/2008/06/nice-guys-after-all-those-years.html

Jag passar inte in i Nice guy kategorin, hålla på och låtsas vara kompis med en tjej och hoppas hon ska bli intresserad är inte min grej.

Jag tror problemet är att mina bra egenskaper är svåra att få fram genom att skriva om dem på en dejtingsida, jag tror att jag måste upplevas i verkligheten, men eftersom jag jobbar i ett mansdominerat yrke och har ganska mansdominerade intressen så träffar jag alldeles för få kvinnor.

Det är ett mycket trist synsätt på andra människor! Att ha dåligt självförtroende och dålig självkänsla är svårt att ändra på och det är inget man kan vända på i ett nafs.

Sluta ge folk skuldkänslor för hur de mår på det viset.

:bow:! Säga till nån att ta av sig offerkotan vad hjälper det? Även om det var snällt menat så ger det bara ännu sämre självförtroende om man tar åt sig av kommentaren. "lite som att det är ditt fel väx upp"- kommentar.

/min personliga åsikt.

Så du är en bad gay... :cautious: verkar svårt att vara ihop med någon man inte är kompis med oxå. Ha kul ihop med.. Prata om allt möjligt osv.

Så du är en bad gay... :cautious: verkar svårt att vara ihop med någon man inte är kompis med oxå. Ha kul ihop med.. Prata om allt möjligt osv.

Jag syftade på den definition av Nice guy som beskrevs i länken, dvs en kille som låtsas vara kompis med en tjej i hopp om att hon ska bli intresserad.

Jag är snäll, trevlig och rolig och en bra kompis, men jag har ingen baktanke med det, jag är det för att jag tycker det är så man ska behandla sina medmänniskor.

Fast du måste ju ha lite fler egenskaper än att du är snäll och vill ha villa, volvo, vovve?

Fast du måste ju ha lite fler egenskaper än att du är snäll och vill ha villa, volvo, vovve?

Nä, det är allt jag är. :D

Eftersom detta är Bukefalos så vill jag fråga en annan sak. Det har visat sig att i princip alla kvinnor som jag tycker är intressanta håller på med hästar, vad det säger om mig vet jag inte. :) Om ni träffar en man vill ni då att han ska intressera sig för hästar eller vill ni ha hästintresset för er själva?

Den frågan har nog lika många svar som det finns kvinnor ;)

När man bor på gård så är det praktiskt att dela intresset.

Vilka egenskaper är det?

Framförallt är jag trevlig att umgås med, på något sätt lyckas jag alltid skapa en god stämning t.ex. vid fikabordet och jag brukar få de mest blyga personer att våga delta i samtal även om det är flera personer närvarande. Människor gillar att prata med mig, de vågar prata om allt med mig och jag är verkligt intresserad av vad de har att säga.

Framförallt är jag trevlig att umgås med, på något sätt lyckas jag alltid skapa en god stämning t.ex. vid fikabordet och jag brukar få de mest blyga personer att våga delta i samtal även om det är flera personer närvarande. Människor gillar att prata med mig, de vågar prata om allt med mig och jag är verkligt intresserad av vad de har att säga.

Jag tror att jag begrep det där. Kopiera och skriv in i din presentation?

Nä, det är allt jag är. :D

Eftersom detta är Bukefalos så vill jag fråga en annan sak. Det har visat sig att i princip alla kvinnor som jag tycker är intressanta håller på med hästar, vad det säger om mig vet jag inte. :) Om ni träffar en man vill ni då att han ska intressera sig för hästar eller vill ni ha hästintresset för er själva?
Som lil sis skrev så verkar det variera. En del vill inte medan andra vill ha hästintresserad partner. För min del vore det ett plus men absolut inget krav. Bra om han har något intresse som tar tid. Vill inte få dåligt samvete av att vara i stallet flera timmar varje dag.

Edit: håller med tanten. Bra egenskap att få blyga att träda fram :). Många tar lätt över annars och de försvinner än mer.

Senast ändrad:

Nu börjar det likna nåt! Som nån sa skriv det i presentationen. Det funkar inte tror jag genom mig och mina vänner att skriva att man är positiv trevlig snäll glad lättsam etc och det där vanliga. Inte heller att gilla naturen kulturen resor att träna och dricka ett glas vin till en god måltid. Sen brukar det stå nåt om att barnen är viktigast i världen.
Det finns ingen personlighet eller känsla eller någonting.Sedan tror jag inte ett smack på att det funkar för tjejer men inte för killar! Killarna som tjejerna träffar på nätet då räknas ju också. Dessutom har jag rätt många män i bekantskapskretsen som dejtar flera gånger i veckan med sina nätragg.
Det är ju så enkelt att även om man träffar en person som kvantitativt är helt rätt så måste känslan finnas där. Jag tycker ofta man märker i texten om någon är charmig och rolig. För avancerade startmail går bort och ett hej är sååå töntigt. Att ironisera kan funka alltså skriva att man är totalt oseriös. Sedan är det olika var i landet man bor tror jag. I örebrotrakten är det rätt opretansiöst och en kul grej att nätdejta medans min vackra 33 åriga välutbildade väninna i Stockholm som visst har rejäla krav hamnar på regelrätta anställningsintervjuer gång på gång. Klarar hon alla frågor så ska hon helst flytta in imorgon och leva som om de varit ihop i tio år eftersom de ska komma ikapp det havererade äktenskapet. Om henne frågas det inte så mycket. Hon är ju jättesnygg och välutbildad och har ett bra efternamn.
Detta svar är inte enbart till dig hästrädd utan lite allmänt från en dejtingexpert!

Dessutom har jag rätt många män i bekantskapskretsen som dejtar flera gånger i veckan med sina nätragg.

Det där är en intressant grej, det verkar vara lättare att ragga upp något tillfälligt än att hitta en partner. Kanske är det så att för de som bara vill ha något kortvarigt så räcker det att partnern har ett fördelaktigt utseende, men för de som vill ha något seriöst så är det helheten som är viktig.

Lite lördagssvammel från skogen. :meh:

Det sägs att varje människa är unik på sitt eget vis, med tankar och levnadssätt. Detta gör att man inte kan jämföra Vera mot Olga då dessa har helt olika erfarenheter av livet även om de är slående lika till utseendet.
Med de eventuella önskemål man har av tilltänkt partner utgår ju helt från din egen livserfarenhet och gör då utbudet mycket begränsat. Om man istället bortser från sina erfarenheter och bara ser framåt med nyfikenhet att lära känna något helt nytt utan förbehåll så finns det en hel värld av möjliga partners.

Kl.

När jag nätdejtade bestod den presentation som gav flest svar av två ord, "kaffedrickande nötköttsproducent".
Det fungerade över förväntan vad det gällde att få uppmärksamhet och väcka nyfikenhet.

Det där är en intressant grej, det verkar vara lättare att ragga upp något tillfälligt än att hitta en partner. Kanske är det så att för de som bara vill ha något kortvarigt så räcker det att partnern har ett fördelaktigt utseende, men för de som vill ha något seriöst så är det helheten som är viktig.
Så är det! Sen tror jag inte det bara är så enkelt som att då behövs det egentligen bara att utseendet tilltalar. Jag tror det har med ambitioner och förväntningar att göra! Om man är lite avslappnad och vill träffa någon för att ha en kul stund vad det nu innebär så blir det mer avslappnat än om man utger sig för att vara seriös. Det behöver inte inte ens uttalas ordet seriös utan det känns märkligt bara. Seriös blir man väl om det klickar utan sjutton innan är det ju bara en enkel internetdejt liksom.
Min förre exmake var nog det seriösaste på hela nätet, dels är han så som person och dels ville han bilda familj punkt slut. Som tur är låtsades han inte om det utan svarade på min profil mest för att säga att sådär kan man inte ragga.
Sen vill jag säga att mina vänner och jag som dejtat flera i veckan i perioder har alla varit ute efter något långvarit. Men vill man inte hålla på i åratal får man ju dejta frekvent för att öka chanserna. Om var tjugonde person är värd en dejt till i snitt och man vill ha en sån dejt i månaden för att på ett år ha ett matrial av 12 blir det ju som exempel tjugo dejter i månaden för att det inte ska stanna av.
Det är kul men faktiskt så för mig räcker det med en sån vända i livet. Skulle jag vara singel eller vilja ha en man till nu så var nog nätdejtande det sista jag valde. Jag mötte mitt livs kärlek i en kö denna gång. På kondis i mysbyxor och det sa verkligen pang.

Hålla på och dejta flera personer samtidigt känns definitivt inte som min grej, jag koncentrerar mig på någon jag tror kan vara den rätta och fortsätter med det tills motsatsen är bevisad. Eftersom jag inte har något intresse av ONS i verkligheten har jag inget intresse av det på nätet heller.

Ja, har ju en tendens på att haka upp mig på ord... Seriös låter lite märkligt faktiskt. För seriöst. Allvarligt. Lite som att nu har vi en dedline att gå efter -det är seriöst avskräckande!

Men seriöst behöver nog inte vara så seriöst ändå...

/använder aldrig ordet "seriös" och nu har jag skrivt det fem ggr... Hmm. Nej 6 ggr tom.

Tramptass: undrar om "tedrikande vegetarian" har samma effekt? Tror inte det av nån anledning.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 830
Senast: Imna
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 180
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 861
Relationer Hej! Jag är ny här, eller varit inne och läst som gäst i flera år men inte haft något medlemskap. Jag behöver er hjälp. Jag har aldrig...
Svar
5
· Visningar
1 555
Senast: Gotthard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka