Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Jag måste erkänna att jag blir jättenyfiken på hur någon kan vara avskräckande ? efter en enda dejt bara

Jag med. Jag hoppas Ramona vill förklara närmare, hur en trevlig prick snabbt förvandlas till avskräckande, bara så där...

Jag med. Jag hoppas Ramona vill förklara närmare, hur en trevlig prick snabbt förvandlas till avskräckande, bara så där.

Nu är inte jag ramona men jag kan tänka massa olika sätt.....han pratar bara om sig själv, sina ex, sex, pillar sig i näsan, fiser , rapar, använder droger...beter sig otrevligt mot folk..blir full etc etc

Sådär trodde jag om en av mina kompisar också. Fattade inte alls varför han inte hittade någon, tills jag skickade en av mina bättre kompisar på en dejt med honom och fick reda på sanningen. Man kan säga att han var lätt avskräckande och jag har fått en helt annan syn på killen nu.

Och jag tycker att jag har bra personkännedom, men där gick jag verkligen bet.

Fast jag tror faktiskt inte det om vår vän. Jag känner hela hans familj, han har varit inneboende hos mina bästa vänner och framförallt har han ju varit timmavis hemma hos oss - han är inte någon läskig typ öht.

Men han har kanske utseendet emot sig (inte på något sätt ful, men inte smashin) och att han är ganska "feminin" i vissa situationer, han försöker för mycket och har alltid varit tjejernas bästa vän. Jag tror han hade haft ganska mycket att vinna på om han hade försökt släppa den sidan.

...

Jag vet inte ens om jag hade velat dejta mig själv :p.

Där har du en poäng!!!
Om inte DU trivs med dig, vad är chansen att någon annan ska göra det???

Tag Tuaphua på orden och testa (precis som du skrev) att alltid tänka på din utstrålning.
Säg till dig själv varje morgon när du ser dig i spegeln "Jag är värdefull".
Skriv ut den där (förvisso klyschiga...) texten någonstans ifrån där det står "Idag blir en bra dag, jag klarar av mer än jag tror" osv. och sätt den på kylen.

Jag hör också till dem som inte hade drösvis med pojkvänner genom skolåren, ingen frågade chans på mig osv, det dröjde till gymnasiet innan jag "var ihop" med någon.
I mina tidigare relationer har jag alltid haft en känsla av att jag måste ändra på något för att partnern ska vara fullkomligt nöjd med mig (alltså inget de uttalat, bara min känsla) - så är det inte nu! :love:

Flyttade till ny stad, LÅNGT ifrån där jag växte upp för några år sedan och i och med det lade jag inte fokus på letandet, det tar ju lite tid att komma in i allt med nytt jobb, nytt stall osv.

Testade nätdejting men "stördes" lite av "desperationen" på sidorna.

För lite mer än två år sedan sprang jag på pojkvännen och ett förhållande med honom var då helt uteslutet pga. diverse omständigheter och förutsättningar men OJ så det blev... :D:D:D
Förvånas fortfarande lite nu och då över att jag faktiskt får vara MIG, precis som jag är, som JAG TRIVS ATT VARA och han älskar mig "ändå"! :)

Jag hör alltså till dem som instämmer i kören "När man minst anar det..." ;)

/Keb

Jag med. Jag hoppas Ramona vill förklara närmare, hur en trevlig prick snabbt förvandlas till avskräckande, bara så där...
Ja, någonting magiskt är det som händer i killen för han har inte varit annat än jättetrevlig och rolig i mitt sällskap. Han är nog jättetrevlig på dejterna också, just därför de hamnar i säng.

Och det är väl i sängen hans problem ligger för först och främst så visar det sig att han har sådana specifika sexuella preferenser att han inte får stånd ifall man inte går med på att fullfölja typ allting han vill och han berättar då i princip vad han vill göra. De två tjejerna som jag pratat med har båda gått med på det, då de tyckt att han verkar rolig och spännande, men sen har det typ ballat ur till rena övergrepp och mer eller mindre våldtäkter i båda fallen.

Jag frågade honom om detta en gång när jag hade tillfälle och det passade sig och han hade ingen som helst förståelse för vad jag pratade om. Vaddå, han gillade ju bara hårt sex liksom? :crazy: Men sen kom det i nästa mening att han inte gillar tjejer som gillar hårt sex, eftersom de tenderar att vara så dominerande i vardagslivet. :banghead:

Oj rakt på sak! skulle inte säga att jag vantrivs med mig själv. Vill bara inte ändra mig för nån annan. Borde vara till min nackdel.

Detta har jag funderat över: vi var ett kompisgäng som var ute och en av dessa, känner inte honom. Men hans kommentar "jag brukar ha lätt för att läsa av andra, men du är jättesvår". Tror jag bara viftade bort hans kommentar, men funderade sen om det faktiskt ligger nått i den. För jag var precis som jag brukade, helt normal eller vad man nu säger.

Nehe men det var ju det han gick igång på.. Hårt sex men vill inte att den andra ska gilla det. Hur går det ihop?

Jag känner ganska många människor som passar in på den profilen (även om jag själv snabbt flyr åt andra hållet vid eventuella risker att hamna där:D). Men jag skulle inte beskriva någon av dem som "vanlig".

"Vanlig" betyder i min värld tråkig och icke-reflekterande. Man har bestämt sig vad som är normalt och inte ungefär.

Alla är istället unika. Jag tror att det är vad många tittar efter i en profil/ett mail är något som man finner extra intressant. Det kan vara sjuk humor, schyssta värderingar, samma åsikt om något, samma smak på filmer, en förtjusning i prinsesstårta - whatever. Det har inte att göra med häftiga yrken, mycket pengar eller BMW utan något som gör att man tror sig kunna känna samhörighet med den där personen.

Om jag ska träffa någon (vilket i princip aldrig händer eftersom jag nästan aldrig går på date) måste jag tänka att det ska bli intressant att träffa den här personen. Men någon som bara definierar sig som "vanlig" och säger att hen inte har något som är speciellt, varför ska jag träffa någon sådan? Det är ju bara slöseri med tid.

Precis.
Jag är inte speciellt snygg, inte speciellt framgångsrik eller ens direkt social. Att få grabbar har (bortsett första halvan av tonåren) aldrig varit ett problem.. Tvärtom! Jag begriper det inte:D

Men "vanlig" funkar inte för mig i längden, ibland har jag dejtat vanliga killar som legat långt över min nivå både "statusmässigt" och snygghetsmässigt. :o Jag har när den första lusten lagt sig dumpat dem eftersom jag tröttnat. Jag gillar helt enkelt udda typer bäst:p

Jag är jättepassiv, för jag vet ju redan att ingen vill ha mig, så varför förnedra någon stackars kille genom att stöta på honom? Har aldrig haft ett förhållande och är ju van att vara ensam, så jag är ju inte desperat precis. Det man aldrig haft kan man ju inte sakna, så det bästa är nog att förbli ensam, så slipper jag ju veta vad jag går miste om. ;)

Att ta av dig offerkoftan är nog första steget, den är inte speciellt attraktiv....

Oj rakt på sak! skulle inte säga att jag vantrivs med mig själv. Vill bara inte ändra mig för nån annan. Borde vara till min nackdel.

Borde väl vara till din fördel snarare? Kompromissa måste man kunna göra, men att ändra på sig för en annan låter inte sunt.

Att ta av dig offerkoftan är nog första steget, den är inte speciellt attraktiv....

Sett till inlägget du citerar är det uppenbart så att självkänsla och självförtroende måste stärkas. Jag vet inte om du tycker att ditt inlägg är ett konstruktivt sätt att hjälpa till med det?

Kanske inte, men det var i all välmening.

Kanske inte, men det var i all välmening.

Hade jag skrivit det inlägg Houdine gjort och fått ditt svar hade jag blivit ledsen. Inget annat.

Om man inte har en jäkla aning om hur man ska bete sig för att förändra en situation är kommentarer som "ryck upp dig" och "ta av dig offerkoftan" inget annat än nedtryckande. Skillnad om man själv har verktyg att förändra sitt tänkande/handlingar men fastnat i en negativ spiral.

Ja, våldtar man sina dejter så förstår jag att de tackar nej till vidare umgänge.

Det är ett mycket trist synsätt på andra människor! Att ha dåligt självförtroende och dålig självkänsla är svårt att ändra på och det är inget man kan vända på i ett nafs.

Sluta ge folk skuldkänslor för hur de mår på det viset.

Ja, våldtar man sina dejter så förstår jag att de tackar nej till vidare umgänge.
Och han är verkligen killen som ALLA tycker är värsta bra killen. Rena svärmorsdrömmen liksom. Samtidigt som han på pappret är väldigt bra, bra jobb, bra bostad, bra ekonomi, bra intressen. Han är aktiv, ser bra ut, tränar och underhåller sig. Reser mycket osv.

Jag har försökt att få massor med mina kompisar att dejta honom. Han är ju så bra! :o :wtf:

Poängen är i alla fall att man kanske tror att någon är hur bra som helst, men när det väl kommer till kritan så är de inte så bra. Och vi som inte legat med honom har aldrig sett den sidan och skulle aldrig få se den sidan. Inte ens när man snackar sex i gänget skulle han yppa någonting alls om detta.

Jag har trots min egentliga utstrålning av jag är inte intresserad lyckats få många dejtförslag genom livet.
Tyvärr har min blyghet gjort att bara de som varit riktigt på fått chansen och det har blivit misslyckat totalt även om det lett till nåt slags förhållande.
Nu har jag dejtat en helt vanlig karl och vi ska ses igen så nåt gjorde jag rätt :)
Känns jätteskumt, men bra ändå :)

en helt vanlig man.

Börja med att fundera ut vad som skiljer dig från alla andra "vanliga" män. För kvinnan som då söker en "vanlig villa/volvo/vovve-man" - varför ska hon välja just dig? Du är ju inte en kopia av någon annan; du är ju du. Så vem är det? Vad har du att ge i en relation?

Sen funderar du på hur dina bilder ser ut. De visar inte bara ditt utseende utan även vem du är. Lägger du upp en bild på dig i badrummet/nersjunken i soffan/med ölglaset i näven/på resa/med barnen/med tummen upp/med ett leende/på jobbet/på bröllop/i skogen så säger det olika saker om dig. Fritt för var och en att tolka givetvis. Men det är du som väljer vad du vill visa.

Sen finns det inte ett magiskt förstamail som öppnar alla dörrar. Tvärtom. Det finns inget mer avskräckande än att få ett "standardmail" som uppenbarligen går ut till alla. Det du behöver göra är att visa att du har intresse av just Den kvinnan - och varför.

:)

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 830
Senast: Imna
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 180
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 859
Relationer Hej! Jag är ny här, eller varit inne och läst som gäst i flera år men inte haft något medlemskap. Jag behöver er hjälp. Jag har aldrig...
Svar
5
· Visningar
1 555
Senast: Gotthard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka