Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Man kan vara snygg och trevlig!
Att hålla på att gnälla om att "vi som ser ok ut men aldrig FÅR några dejter" och prata om att snygga är assholes är INTE attraktivt.

Vad som hade attraherat iaf mig hade varit en attityd där man säger "ja, jag har väl haft otur.. Men jag hittar nog någon"

Eller iaf inte skyller det på andra människor.

Jag har också nätdejtat. Jag har vänner som gjort det.
Visst fasen finns det idioter även där, som IRL. Men det är ju ingen överrepresentation av assholes där.
Jag är rätt bra på att i tidigt skede läsa folk. Och sållar därför bort de männen kvickt. Alltså har jag varken på nätet eller irl dejtat eller varit tillsammans med svin.

Jag påstod inte att snygga inte kan vara trevliga, jag känner en massa snygga människor som är extremt trevliga på alla sätt, både män och kvinnor.

Det var en seriös fråga, det finns många män som ser OK ut och som är trevliga och schysta men som har svårt att få gå på dejt. Så jag undrar om idioter gör något som får kvinnors uppmärksamhet och som "vanliga" män borde ta efter?

Givetvis är det inte enkelt att ändra hur man tänker och agerar! Men jag tror man får börja där och inte skylla på andra. :)

Jag tycker att man absolut mår bäst som människa, och du som är så intresserad av häst och arbetar med det: man blir bäst hästmänniska om man vågar saker!

Även jag har varit blyg, jag kan fortf känna nervositet och blygsel. Men jag struntar i det och kör på iaf!

Jag träffade en ny bekanskap här om veckan. Jag var ute med en tjejkompis och en man kom fram och presenterade sig och började prata.
Han sa just det att han kände att "gud, vågar jag verkligen?"..
Men iom att han där är som mig och gör det han är rädd för, lite för att övervinna sina rädslor, så gjorde han slag i sak och gick fram.
Det ledde till en jätteskoj helkväll och ännu en dejt. Nu bor han i annat land och var här på semester.
Men vi kommer garanterat ses igen! Han pratade tom om att det borde väl inte vara något hinder för en relation iom att vi klickade så.
Jag however tror nog att jag tycker avståndet är för mkt.

Men ärligt talat tror jag att med utstrålning kommer man långt. Och utstrålning kan man öva in. Det är kroppspråk och energi.
Som medveten hästmänniska kan man sånt. ;)
Man ska bara lära sig styra det lika bra kring folk som kring djuren. :P

Jag påstod inte att snygga inte kan vara trevliga, jag känner en massa snygga människor som är extremt trevliga på alla sätt, både män och kvinnor.

Det var en seriös fråga, det finns många män som ser OK ut och som är trevliga och schysta men som har svårt att gå på dejt. Så jag undrar om idioter gör något som får kvinnors uppmärksamhet och som "vanliga" män borde ta efter?

Som jag uppfattade Tuaphua så menade hon att säga att man inte FÅR gå på date är att sätta på offerkofta och lägga det hos någon annan. Personligen skulle jag inte tycka att det var attraktivt. Jag gillar initiativkraft.

Att beskriva sig själv som "vanlig" är också klart no-no för min del. Då är jag inte intresserad.

Som jag uppfattade Tuaphua så menade hon att säga att man inte FÅR gå på date är att sätta på offerkofta och lägga det hos någon annan. Personligen skulle jag inte tycka att det var attraktivt. Jag gillar initiativkraft.

Att beskriva sig själv som "vanlig" är också klart no-no för min del. Då är jag inte intresserad.

OK, få gå på dejt kanske är fel ordval och självklart skulle jag aldrig använda ordet vanlig i en presentation eller i ett mail, men vanlig är ett bra ord för att beskriva en helt vanlig man.

Det är vanligt att kvinnor som man kontaktar inte ens läser mailet man skickar, det syns om mailet är läst eller inte, och det är bara en liten andel av de man kontaktar som svarar även om man skickar ett genomtänkt mail. Detta borde ju innebära att det borde finnas något man borde skriva i ett förstamail för att få uppmärksamhet och det är det jag undrar vad det är?

Det märkliga är att jag brukar inte anses som blyg. Beror nog på sammanhang kanske. Men sa en gång nånting om att jag var så blyg och då skratta alla bara. "ja eller hur" typ.

I skolan var jag bråkig till en början när killarna tog över. Det hade jag väldigt svårt för. Ville att alla skulle se MIG! Men den sidan la jag band på. Sen vid depressionen vart det nästan tvärtom. Ville helst inte synas alls. Men likt förbannat hamna jag i bråk både bland lärare å elever ändå. Hmm...

Kanske vart lite ot nu. Lite försiktig är jag nog ändå trots allt. Lättare att inte behöva vara den som alla antingen hatar eller älskar. Smälta in. Göra sitt. Men jag kommer nog aldrig riktigt smälta in oavsett hur jag är eller gör.

Nja, är det såna kvinnor man VILL träffa ens då?

Jag personligen ser inte så mkt attraktivt i någon som låter andra behandla en som skit.. Men det kanske bara är jag.

De flesta assholes utstrålar självsäkerhet. Iaf kan de lura de mer lättlurade att de är självsäkra även om de är assholes just ga bristande självkänsla och bekräftelsebehov.

Jag tror utstrålning är key till det mesta.

Jag har en SÅ vacker vän. Hon är vacker på utsidan OCH insidan. Dock var hon lite osäker och då vi var ute såg hon därför omdevetet sur och tillknäppt ut.
Hon sa till mig att hon blev lite ledsen över att det kändes som att ingen såg henne då vi var ute. Att killarna alltid fokuserade på mig och trodde det var för att jag såg så mycket bättre ut.
Det gör jag inte!
Däremot så log jag, hade kul!
När jag sen förklarade det och hon insåg vilken min och kroppshållning hon hade och testade ändra det till mer öppen kroppshållning och ett svagt leende fick hon ett heeeelt annat bemötande.
Idag skojar vi om det!

Intressant. Kom att tänka på när jag är ute. På krogen eller bara ute och går. Lite pinsamt om man går med nån annan. Som tex med min mamma och jag inte ser ser ut som en slashas, vilket händer. Men då säger hon alltid "såg du han kolla in dig" och jag blir helt förvirrad och tror hon luras bara. Jag menar det är väl inte ovanligt att folk tittar på saker som rör sig? Som med katter. Men om jag går ut med hunden precis innan nån fest och med andra ord är finare än vanligt då kan jag nästan känna blickarna. Blivit rutad på men då blev jag bara förbannad. Tuta gör man bara vid ev fara och inte bär man ser nån gå på vägen bara. Det kan ju iofs ha betytt vad som egentligen. Kanske trodde de att jag var nån annan. Troligtvis så.

Vilka tjejer kontaktar du då?
De med vettigast personbeskrivning eller snyggast foto?
Eller en kombo?

Jag och en killkompis jämförde vem som kontaktades mest på samma sajt. Vi ville göra en undersökning. :P
Han är en snygg, intelligent och trevlig kille. Jobbade då som tennisproffs. Det tror jag ändå kan attrahera en del tjejer, även om alla inte vill ha en man som reser så pass.
Han har humor och är en skön snubbe på alla sätt.

Vi lät våra konton vara inloggade ett dygn eller ett halvt.

Han hade typ 2 flirtar och kanske ett mail.
Jag hade runt 150-200 flirtar och runt 40 mail om jag inte minns fel.

Och jag är inte ett större kap än honom!
Däremot vet jag inte om det är fler killar, om killarna där är mer agressiva eller vad det beror på.
Men det var helt klart stooooor skillnad i respons, trots att vi nog är lika goda/dåliga människor.

Iom att man som tjej får väldigt mkt mail och flirtar så orkar iaf inte jag svara på alla.
Och jag är nog förmodligen lite ytlig och även otroligt(!) kinkig med insidan.
Så jag är mkt restriktiv med vilka jag ens dejtar. För jag ledsnar tyvärr fort på män och vill inte såra fler än nödvändigt.
Jag vet ungefär vad som krävs för att jag ska fastna för någon. Och det finns få såna människor.

De jag svarar till är ofta såna som jag ser som givare och intresserade av andra. Men som ändå starkt har egna åsikter och egna intressen.
Och som verkligen verkar läsa in vad man skriver.
Man får heller inte vara för på. Då backar jag.
Så tänker jag. Jag vet inte om det kan hjälpa dig något.

"Vanlig" är inte ett bra ord att beskriva någon i min värld. Vad menar du med "vanlig"? Någon som faller in i normen hur en man skall vara?

Jag tror inte det finns något perfekt förstamail, det beror på person. Även jag som kvinna är med om att inte få svar på mina mail.

Herregud 200 flirtar!! Om jag skulle få ett vore det kul bättre än noll. Och 40 mail :eek:! Orkar du ens läsa alla?

Testa laborera med kroppsspråk/energi och minspel och att prata vs inte prata med folk och se om du märker skillnad i bemötande.
Jätteintressant!

Om man är lite kutig i hållning, lite svagare energi, lite flackande blick och allvarlig min får man garanterat annat bemötande än då man sträcker på sig, upp med blick, ut med bröst och ler med mun OCH ögon och skrattar, skojar och pratar med folk(tex kassapersonal etc).
Och det med samma "look" i form av kläder, smink, hår etc.

Jag tror det var i det där programmet "I hissen" eller ngt med Filip och Fredrik som Andreas från Idol-juryn gjorde någon sån grej och visade hur man kan dra på sig en självsäker framtoning och pga det lyckas bättre i affärsvärld, idol whatever.
Jag tror det gäller samma i kärleksliv ofta.
Man kan iaf genom det fånga in folk länge nog för att de ska få se att man har en fantastisk insida med.
För ärligt talat finns det ju rätt många skådisar, sångare etc som inte är de mest bildsköna. Men de har NGT! Och anses därför vara så fantastiskt snygga/vackra/heta.

Jag tror det var för att vi hade kontona inloggade hela det dygnet. Annars har jag absolut inte fått så många per dag!

Man syns ju som inloggad. Och jag tror många söker på de inloggade. :)

"Vanlig" är inte ett bra ord att beskriva någon i min värld. Vad menar du med "vanlig"? Någon som faller in i normen hur en man skall vara?

Jag tror inte det finns något perfekt förstamail, det beror på person. Även jag som kvinna är med om att inte få svar på mina mail.

Med vanlig menar jag någon som inte har något som är extremt, dvs inte är jättesnygg, inte är mångmiljonär, inte har världens intressantaste jobb och inte har något ovanligt intressant hobby. Skulle han vara i en relation så skulle han ha villa, vovve och volvo med sin fru och ha 2 barn.

Jag skulle aldrig strunta i att svara på ett mail, men det är ju inte så svårt att lova med tanke på att jag har fått 3 mail på tre månader. :)

Ska göra det bra tips! Ut med brösten, taktfast, blicken frammåt, leende på läpparna, vinden i håret och positiv kraft :D! Det ska jag köra med om jag så bara går ut med hunden, man vet aldrig när man träffar nån. Tja vinden i håret är kanske lite overkill, kanske är vindstilla. Men senast i förrgår var det en som det kändes som att han stötte på mig, men jag vart igen sådär tvär. Inte oförskämd absolut inte. Men hela jag var påväg därifrån, energin var inte där. Kroppen var påväg bort. Även om just han inte föll i min smak hade jag kunnat ge mer av mig själv. Ska göra det nästa gång oavsett vem det är.

Senast ändrad:
Sv: Omöjligt att hitta partner för sådana som mig eller?

jag önskar ibland att jag vore lesbisk så jag kunde dejta mina helt underbar trevliga, intelligenta och snygga kvinnliga vänner som av några obegripliga anledningar bara springer på stolpskott.

Jag förstår verkligen inte att du (och några fler jag känner) INTE har beundrare i drivor. Vettiga sådana alltså.

Jag hade gillat att dejta dig <3

Jag måste erkänna att jag blir jättenyfiken på hur någon kan vara avskräckande ? efter en enda dejt bara

Med vanlig menar jag någon som inte har något som är extremt, dvs inte är jättesnygg, inte är mångmiljonär, inte har världens intressantaste jobb och inte har något ovanligt intressant hobby. Skulle han vara i en relation så skulle han ha villa, vovve och volvo med sin fru och ha 2 barn.

Jag skulle aldrig strunta i att svara på ett mail, men det är ju inte så svårt att lova med tanke på att jag har fått 3 mail på tre månader. :)

Jag känner ganska många människor som passar in på den profilen (även om jag själv snabbt flyr åt andra hållet vid eventuella risker att hamna där:D). Men jag skulle inte beskriva någon av dem som "vanlig".

"Vanlig" betyder i min värld tråkig och icke-reflekterande. Man har bestämt sig vad som är normalt och inte ungefär.

Alla är istället unika. Jag tror att det är vad många tittar efter i en profil/ett mail är något som man finner extra intressant. Det kan vara sjuk humor, schyssta värderingar, samma åsikt om något, samma smak på filmer, en förtjusning i prinsesstårta - whatever. Det har inte att göra med häftiga yrken, mycket pengar eller BMW utan något som gör att man tror sig kunna känna samhörighet med den där personen.

Om jag ska träffa någon (vilket i princip aldrig händer eftersom jag nästan aldrig går på date) måste jag tänka att det ska bli intressant att träffa den här personen. Men någon som bara definierar sig som "vanlig" och säger att hen inte har något som är speciellt, varför ska jag träffa någon sådan? Det är ju bara slöseri med tid.

Vad innebär flygplan som intresse? Det borde vara suveränt att skriva på en dejtingsajt, det borde få många män att skriva ett mail till dig för att fråga vad du menar.
Jag förstår inte riktigt varför det skulle få många män att fråga vad jag menar med att jag är flygintresserad. Det betyder helt enkelt att jag är mycket intresserad av flygplan och flygning. Vad annars skulle det betyda?

Jag har varit med på en nätdejtinsida och hade det i min presentation, men det ledde bara till att jag fick tiggarmail från killar som ville få flyga gratis (och jag skulle tydligen vara tacksam).

Jag förstår inte riktigt varför det skulle få många män att fråga vad jag menar med att jag är flygintresserad. Det betyder helt enkelt att jag är mycket intresserad av flygplan och flygning. Vad annars skulle det betyda?

Jag har varit med på en nätdejtinsida och hade det i min presentation, men det ledde bara till att jag fick tiggarmail från killar som ville få flyga gratis (och jag skulle tydligen vara tacksam).

Jag tänkte att det nog inte är så vanligt att kvinnor skriver flygplan som intresse och då borde det göra att du drar till dig uppmärksamhet. Det jag undrade var just ordet flygplan, jag tänkte att om du menade att du hade flygcert så kanske du skulle ha skrivit flygning istället.

Jag utgick från mig själv och tänkte att jag var representativ för män i allmänhet. Om jag hade hittat en kvinna på en dejtingsajt som hade flygning som intresse så skulle i alla fall jag ha blivit väldigt intresserad och ställt en massa frågor om det, jag skulle definitivt inte ha bett om gratisflygningar.

Men det kanske beror på att ta flygcert är något som jag har tänkt att göra någon gång.

Du är inte trådsmal och håller på med hästar och flygning och gillar böcker, jag tror att många män skulle bli superglada om du stötte på dem, jag skulle bli det i alla fall.

Edit: Den sista meningen var inget raggningsförsök, det var bara ett konstaterande av fakta. Jag tänkte att det kanske var bäst att påpeka det innan jag får en massa påhopp.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 830
Senast: Imna
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 180
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 859
Relationer Hej! Jag är ny här, eller varit inne och läst som gäst i flera år men inte haft något medlemskap. Jag behöver er hjälp. Jag har aldrig...
Svar
5
· Visningar
1 555
Senast: Gotthard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka