Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Riktigt det problemet hade inte jag iaf... Snarare att jag får sista ordet. Och vill ju inte va för på heller ;).

Jag trodde dejtingsajter funkade för kvinnor vilket det inte gör för män, men ni kanske blir fullständigt spammade av idioter så ni ger upp innan det dyker upp någon seriös?

Har man som kille svårt att skriva något som fångar en kvinnas uppmärksamhet är det helt omöjligt att komma vidare.

Jag har märkt det.

men hey... Det är verkligen svårt att få grepp om vissa.

"Allmänna intressen" - vad i hela friden är det?
"Trevlig, snäll" - ja en ko är snäll den med.

En del presentationer är så allmänt skrivna att de skulle kunna passa in på majoriteten av alla människor.

En del presentationer är så allmänt skrivna att de skulle kunna passa in på majoriteten av alla människor.

Min presentation skulle definitivt inte passa på vem som helst. Problemet tror jag är att nätdejting har blivit så utseendefixerat, i verkligheten så lär man ju i allmänhet känna någon och inser att de är trevliga och då bryr man sig inte så mycket om utseende. På dejtingsidorna så vill ingen lära känna någon som inte är väldigt snygg.

Vadå för mig är det där;" hon har varit singel i fem år så det måste var nåt fel på henne"
Sen att dödsfall på dödsfalloch en hel massa annat gjorde att man kanske inte prioriterade ett förhållande just då varit i vägen, det orkar man ju inte ens gå in på :)

Jag vart singel i 8 år , helt frivilligt...och det är då fan inga fel på mig :p

Har kunnat ha flera förhållanden under tiden men jag är hellre singel

Lite som jag då.

Intressen: Hästen, böcker, flygplan
Sysselsättning: Jobb och hästen
Utseende: Alldaglig och tjock

Jag är jättepassiv, för jag vet ju redan att ingen vill ha mig, så varför förnedra någon stackars kille genom att stöta på honom? Har aldrig haft ett förhållande och är ju van att vara ensam, så jag är ju inte desperat precis. Det man aldrig haft kan man ju inte sakna, så det bästa är nog att förbli ensam, så slipper jag ju veta vad jag går miste om. ;)

Vad innebär flygplan som intresse? Det borde vara suveränt att skriva på en dejtingsajt, det borde få många män att skriva ett mail till dig för att fråga vad du menar.

När ja la ut två bilder trodde jag att nu kanske NÅGON ser mig. Men fortfarande fick jag ta första initiativ och blaha. En bild när jag sitter i en båt och har keps med solen i ansiktet och en bild vid stranden med långt avstånd. Många har ju ansiktsbilder men jag har en tendens att antingen se stel ut eller nån totalt osmikrande min. Och vill inte lägga ut nån ridbild lr liknande. Är ju jag som vill träffa nån, inte hästen :D.

Sv: Omöjligt att hitta partner för sådana som mig eller?

jag önskar ibland att jag vore lesbisk så jag kunde dejta mina helt underbar trevliga, intelligenta och snygga kvinnliga vänner som av några obegripliga anledningar bara springer på stolpskott.

Jag förstår verkligen inte att du (och några fler jag känner) INTE har beundrare i drivor. Vettiga sådana alltså.

Eller hur! Men vad ska man skriva då?

"morgontrött hästnörd som gillar att hitta på udda saker. Festa är kul men blir alltför sällan. Gillar givande disskutioner men ogillar ytliga människor. Badar gärna mitt i vintern efter en bastu."

Jag vet inte ens om jag hade velat dejta mig själv :p.

Jag blir djupt misstänksam när folk skriver att de är snälla.

Har man behov av att skriva det är det i min erfarenhet att det ligger en hund begraven, eller att man är så dödligt tråkig att det är det enda positiva som det finns att skriva om en....

"morgontrött hästnörd som gillar att hitta på udda saker. Festa är kul men blir alltför sällan. Gillar givande disskutioner men ogillar ytliga människor. Badar gärna mitt i vintern efter en bastu."

Det var betydligt mer intressant i alla fall :D
Varför skulle det inte gå hem?

jag önskar ibland att jag vore lesbisk så jag kunde dejta mina helt underbar trevliga, intelligenta och snygga kvinnliga vänner som av några obegripliga anledningar bara springer på stolpskott.

Jag förstår verkligen inte att du (och några fler jag känner) INTE har beundrare i drivor. Vettiga sådana alltså.

På nästan alla forum på nätet dyker det förr eller senare upp en tråd om nätdejting och i alla sådana trådar klagar kvinnor på att alla män de dejtar visar sig vara idioter.

Vad beror det på att vi män som ser OK ut men inte är jättesnygga och som är seriösa och schysta på alla sätt nästan aldrig får gå på dejt, men att idioter tydligen inte har några som helst problem att få med kvinnor på dejt?

Det skulle ju skilja sig från de vanliga presentationerna så jag tror faktiskt att det skulle funka jättebra.

Jag tycker det är ledsamt att så många i tråden verkar vilja ha en partner men inte riktigt verkar våga försöka.

Man kommer förmodligen inte träffa sin drömpartner om man snudd på isolerar sig.
Ju mer mänsklig kontakt desto bättre om man vill träffa någon speciell.

Jag jobbar med häst och har det som hobby. Alltså är jag i stallet typ konstant. Spec iom att jag mest jobbar på gården jag har mina egna på.
Trots det har jag lyckats ha flera långa förhållanden och eg bara varit singel nu, av eget val.

Jag är inte den snyggaste tjejen i stan, inte den smartaste, roligaste, mest allmänbildade eller trevligaste heller.
Däremot vågar jag saker! Och jag är rätt nöjd med mig själv, trots de fel och brister jag givetvis har.
Det har alltid attraherat mycket män.

Jag vet många som dejtingsajter funkat för, män som kvinnor. Jag vet många som arbetar skumma tider(som jag själv) etc etc som ändå har förhållanden.
Det är precis som med mig inte alltid de människor som anses som "perfekta" till det yttre eller inre, helt normala.

Jag tror inte man ska göra så mycket ursäkter och undanflykter och lägga det på andra om man själv inte ens försöker, det gäller både dejtande/kärleksliv som annat här i livet.

Jag vet flera som kanske letat heeeelt fel sorts partner och därför antingen aldrig haft någon eller en massa misslyckade förhållanden bakom sig.
Jag vet flera som så gärna vill ha någon att de försöker inbilla sig att de gillar vem som än ger uppmärksamhet. Och därför "bara träffar människor med problem".
Och jag vet fler som bara radar upp hinder efter hinder och därför aldrig ens försöker träffa någon.

Se lösningar istället för problem!
Och tro på att det finns någon för alla!

Kolla på stan och inse att det finns folk av alla sorter som har partner.
Varför skulle de kunna bli älskade men inte ni som anser er vara shit?
En del man känner mer eller ser mer av deras liv kan man ju faktiskt känna att det är en riktigt elak människa ibland och rent korkad. Men visst kan även såna ha en partner som älskar dem..

Så hopplöst är det aldrig! Men däremot kanske man får bjuda till själv också!
Och då kanske jobba på sig själv först.
Jag blir inte attraherad av någon som tänker "jag är värdelös" och verkligen utstrålar det. Jag blir också sällan attraherad av någon som anser sig vara ofelbar och snudd på gudomlig. Däremot attraheras jag av vanliga människor med fel och brister, som accepterat de flesta av dem.

Bara det är ömsesidigt så :). Har faktiskt hånglat med två tjejer (tror inte fler). Men det är allt. I brist på vettiga män... Fast det är nog rätt vanligt tror de flesta kan bli lite tända på nån om man funkat bra kemimässigt oavsett kön.

Man kan vara snygg och trevlig!
Att hålla på att gnälla om att "vi som ser ok ut men aldrig FÅR några dejter" och prata om att snygga är assholes är INTE attraktivt.

Vad som hade attraherat iaf mig hade varit en attityd där man säger "ja, jag har väl haft otur.. Men jag hittar nog någon"

Eller iaf inte skyller det på andra människor.

Jag har också nätdejtat. Jag har vänner som gjort det.
Visst fasen finns det idioter även där, som IRL. Men det är ju ingen överrepresentation av assholes där.
Jag är rätt bra på att i tidigt skede läsa folk. Och sållar därför bort de männen kvickt. Alltså har jag varken på nätet eller irl dejtat eller varit tillsammans med svin.

Det låter så enkelt när du beskriver hur man ska göra och tänka. Svårare att faktiskt ändra sig speciellt om det gått en tid. Men nu har jag i alla fall sprängt myren. Från och med idag! Ska försöka att uppmärksamma okända runt omkring mig och inte bara gå i en bubbla bara för det är bekvämast.

Bara det är ömsesidigt så :). Har faktiskt hånglat med två tjejer (tror inte fler). Men det är allt. I brist på vettiga män... Fast det är nog rätt vanligt tror de flesta kan bli lite tända på nån om man funkat bra kemimässigt oavsett kön.

Jaaa, lite skämtsamt var det, jag är nog inte deras typ. Men det har inget med mitt kön att göra.

Men jag tycker ju att några andra vettiga personer borde se hur underbara de är?:eek:

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 830
Senast: Imna
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 180
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 859
Relationer Hej! Jag är ny här, eller varit inne och läst som gäst i flera år men inte haft något medlemskap. Jag behöver er hjälp. Jag har aldrig...
Svar
5
· Visningar
1 555
Senast: Gotthard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka