Om du skulle köpa hund NU?

Tar en gammal favorit från AoH: Om du skulle köpa ny hund NU, vilken ras skulle det då bli?
(Vi förutsätter att det finns pangkombinationer inom alla intressanta raser :up:)

Här skulle det bli en borderterrier, men frågar ni mig om en månad kanske jag har ändrat mig igen...:angel:

Jag vill ha en aprikos dvärgpudeltik som heter Berit :D
Fast egentligen vill jag inte ha en till pudel då jag tycker det är jobbigt att hålla på klippa... men annars en dansksvensk gårdshund :)

Idag när det regnat som f*n så skulle jag vilja ha en hund som blir riktigt glad och lugn av någon typ av mental träning som går att köra inomhus. Någon som man tex skulle kunna finslipa lydnadsmoment med i en timme eller två så sov hunden sedan, med undantag för rastningsrundor. Inte hundar som inte går att behålla träningsglädje med i några få minuter innan de blir trötta, men som sedan flyger runt och har brottningsmatch för att de "inte fått göra något" idag. (jodå, de fick en längre promenad i morse, men inget lösspring).

Du kan få låna herr pudel :D

Och jag tycker så synd om dessa hundar när jag ser dom på annons :o tänker bara vad som gick fel! Sen är dom lite läskiga också tycker jag.
Äsch du kan få hälsa på min fjant, hon är stencool och lagom knasig ;)
Men rasen är urgammal och stammar troligtvis från nakna hundar som fanns i Afrika, så det är inget modernt framavlat påfund.

Äsch du kan få hälsa på min fjant, hon är stencool och lagom knasig ;)
Men rasen är urgammal och stammar troligtvis från nakna hundar som fanns i Afrika, så det är inget modernt framavlat påfund.

Det är det jag trott, att det är en sönderframavlad ras :o
Herr pudels dagiskompis är en nakenfis (med liiite hår) och gillar riktigt inte hans psyke... men har säkert bara träffat fel individ :)

Det är det jag trott, att det är en sönderframavlad ras :o
Herr pudels dagiskompis är en nakenfis (med liiite hår) och gillar riktigt inte hans psyke... men har säkert bara träffat fel individ :)
Ja det är nog lätt att tro och det vore hemskt. Men nej, man antar att de kommer från gamla afrikanska hundar, sen tog handelsresande med sig dom ut i världen. Så det är naturen som muterat fram det nakna.

Ja det är nog lätt att tro och det vore hemskt. Men nej, man antar att de kommer från gamla afrikanska hundar, sen tog handelsresande med sig dom ut i världen. Så det är naturen som muterat fram det nakna.

Hur är det med tandlossning hos din? Hört att det är vanligt hos nakna?

Hur är det med tandlossning hos din? Hört att det är vanligt hos nakna?
Ja de nakna har väldigt ofta sämre tandstatus tyvärr. Min blir 5 och har inga lösa tänder, men hon har inte fått riktig alla tänder heller så det saknas ett par.
Det är genom tänderna man lättast skiljer på om det är en hårig nakenhund, eller en powderpuff. De har inte samma bett.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 134
Senast: Nota
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 957
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 443
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V