Om du skulle köpa hund NU?

Ljus tik är ju min nästa dröm, aldrig mer en svart hund, så himla svåra att fota :D
Svårt om man har hundar av olika färg också :D Känns som om det bästa vore en grå eller mörkt guldfärgad/röd hund. Mina är nästan för ljusa, i barrskog är det helt hopplöst att fotografera dem och vi har mycket barrskog här. Aysu är visserligen guld, men på sommaren bleknar hon.

I dag är jag totalt colliekollrig efter att ha hälsat på min syrras 9 veckorsvalp. Jag var bara där några timmar visserligen, men hon var inte ens jobbig, hon var bara kul. Förnöjsam och trygg och gillade att kampa, lekte även på egen hand.

Jag köpte collie 1994 (nu fattar ni att jag inte är någon ungdom :D ) och sheltie 2005, och trodde att när jag skulle träffa valp så skulle jag minnas tiden från min senaste valp, alltså sheltien. Men det blev fullständig flashback till min collie, trots att raserna är så lika så gjorde jag ingen sheltieassociation överhuvudtaget. Vet inte om det lät knäppt att ens tänka tanken, men men. :) Nu är det collie i hela huvet i alla fall. Sen kan hon få växa upp och så får jag se om det ändå är så att jag föredrar hundar av mindre storlek. ;)

Just precis denna vecka har jag gått och förälskat mig i pälsade Xoloitzcuintle i mellanstorlek. Jag vet inte ens hur jag hamnade på en sajt om dem men här sitter jag nu och är nyförälskad. :love:
Men det går över. De är ju omöjliga att hitta här och deras nakengen låter läbbig!

Vilket utmärkt bra val! @Milosari

...själv skulle jag skaffa en australisk terrier.

...och det har jag visst precis gjort. En liten fröken som flyttar in i september.

Jag saknar min västgötaspets något alldeles förfärligt, men vill inte ha en ny. Han var min drömhund på många sätt och ska inte "ersättas" av en ny vätte. Nu blir det en australisk terrierflicka, och det kommer att bli jättebra! Om jag överlever valptiden...

Du kan ju ha tur och få en hund som min, han badar sällan i äckliga saker (och då bara tassarna). Och när han badar på riktigt så går han i som en badkruka, simmar typ två varv och sen går han upp :D Väldigt sansat i jämförelse med många andra hundar, som typ min kompis Flatte som slänger sig ner och dyker ner med huvudet under vattnet i ALLA äckliga kärr/pölar/diken han hittar :eek: :D

Jag vill ha en svansson:love:

Just nu: airedale som skulle få leva utan skägg :angel:
Pussades och brottades lite idag med pojken som @fejt har och åh så charmig han är :D

Raka skägget. Jag får frossbrytningar av bara tanken:nailbiting:;)

Jag var så sjukt trött när jag körde hem. Nästan mer av allt att ta in än av den sena timmen. Min man fick släpa ut Lipton kl 13 i dag för rastning. Sen sov han till 17 innan han var sitt vanliga pigga jag:D

Och varför kollade jag inte ens på dina tjejer? :banghead:

I dag träffade jag för första gången i mitt liv en irländsk terrier. Så himla trevlig (första intrycket) och väldigt fin. En sån skulle jag lätt kunna tänka mig.

En Schapendoes. Min man har just skaffat sin andra schappe och den är SÅ MYSIG! Herregud vilken härlig liten valp, underbar i temperamentet och liten i storleken. Ska nog sätta upp mig på valpkö till nästa sommar.... :love:

Håll i er nu: jag vill ha en retriever idag :rofl:

Tänk så skönt det vore att åka och simma med hundarna! Känns jättefånigt att ta sig iväg till en strand, binda hundarna vid ett träd och hoppas på att de sköter sig under tiden som jag badar... Dessutom ser det så fint ut med bilder på alla badande hundar som folk lägger upp nu. Så kommer jag där med Aysu som eventuellt doppar tassarna och Ebrah som mest sprattlar i vattnet...

Tänk så skönt det vore att åka och simma med hundarna! Känns jättefånigt att ta sig iväg till en strand, binda hundarna vid ett träd och hoppas på att de sköter sig under tiden som jag badar... Dessutom ser det så fint ut med bilder på alla badande hundar som folk lägger upp nu. Så kommer jag där med Aysu som eventuellt doppar tassarna och Ebrah som mest sprattlar i vattnet...
Det vill du inte! Jag träffade en 12-veckors golden häromdagen som kom direkt från sjön. Får jag hälsa eller blir hon överglad då? frågade jag och fick svaret Nejdå, det är ingen fara men du blir väldigt skitig ... :laugh:

Det är inte bara retrievers som älskar vatten. Tonto DYKER i vattnet, dvs. han doppar hela huvudet. Han slänger sig i vattnet och börjar simma innan jag ens hunnit plocka upp en boll/pinne att kasta. :rofl:

Det är inte bara retrievers som älskar vatten. Tonto DYKER i vattnet, dvs. han doppar hela huvudet. Han slänger sig i vattnet och börjar simma innan jag ens hunnit plocka upp en boll/pinne att kasta. :rofl:
Och efter att ha sett filmen på honom så blir ingen förvånad :D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 134
Senast: Nota
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 945
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 443
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Vilket är ert favoritgodis?