Om du skulle köpa hund NU?

Just precis denna vecka har jag gått och förälskat mig i pälsade Xoloitzcuintle i mellanstorlek. Jag vet inte ens hur jag hamnade på en sajt om dem men här sitter jag nu och är nyförälskad. :love:
Men det går över. De är ju omöjliga att hitta här och deras nakengen låter läbbig!
Åh jag har läst om dem också :love: om jag ville ha en någorlunda mera aktiv hund så skulle en sådan stå högt upp på listan :love:
Nakengenen bryr jag mig inte om, jag skulle inte avla och man kan ju välja en pälsad valp :angel::D

Hmm, kanske skulle satsa på att klona honom?! :D Han hade förvisso hittat på massa egna små hyss som gårdshund men annars hade det nog varit ett prima liv för honom :love:
Beror på vad för småhyss det hade varit? :cautious::D

Jag vill ha en hund under mina fötter nu när jag sitter vid datorn ute :love::D Jag vill helt enkelt ha en hundversion av min katt! Fast en som är lite mera accepterande av vila fötterna på dem :angel: ... och lättare päls :angel:

Åh jag har läst om dem också :love: om jag ville ha en någorlunda mera aktiv hund så skulle en sådan stå högt upp på listan :love:
Nakengenen bryr jag mig inte om, jag skulle inte avla och man kan ju välja en pälsad valp :angel::D
Jo det är ju just de pälsade som är fina. Men man stödjer ändå avel på en hundras som avlas för en mutation som jag tycker låter ganska obekväm för hunden. :(

Jo det är ju just de pälsade som är fina. Men man stödjer ändå avel på en hundras som avlas för en mutation som jag tycker låter ganska obekväm för hunden. :(
Är det inte en gammal ras som har varit så länge? Dvs det är inget modernt som uppkommit för utställningar. De kommer ju ursprungligen från ett varmt land också.

Beror på vad för småhyss det hade varit? :cautious::D

Jag vill ha en hund under mina fötter nu när jag sitter vid datorn ute :love::D Jag vill helt enkelt ha en hundversion av min katt! Fast en som är lite mera accepterande av vila fötterna på dem :angel: ... och lättare päls :angel:
Haha, han är bra på att hämta saker och lämna dem på spännande ställen tex. Eller rensa jordgubbslandet/spaljen för ärtor på allt som är ätbart :D Men annars är han fenomenalt fin på att gå och skrota och sova på fötter :angel:

Haha, han är bra på att hämta saker och lämna dem på spännande ställen tex. Eller rensa jordgubbslandet/spaljen för ärtor på allt som är ätbart :D Men annars är han fenomenalt fin på att gå och skrota och sova på fötter :angel:
Vi har inget jordgubbsland :idea: bara vinbär och krusbär :D
Ärtor försöker vi växa fram men de är små :cautious:

Idag hade jag viljat ha en hund med extremt lite päls. Som INTE tycker om att bada ens när det är 30 grader på land och 25 i vattnet :meh:

/Matte till två goldens med fukteksem pga senaste dagarnas varma väder och många dopp

På tal om det heter malle-kenneln Daneskölds eller nåt liknande, bara så här några månader senare:D googla efter något danskt:)

Haha! Jag gick och tänkte på det häromdagen. :rofl: Då får jag googla. ;) Blir dock inget förens tidigast hösten 2017. :) Troligtvis vår 2018.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 134
Senast: Nota
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 945
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 443
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd