Nej,dom är stadiga men mycket brukshund på rätt sätt.Med det sagt menar jag inte att Tonto är dålig (bara lite för social just nu och en tönt men en söt sådan)Får förvänta mig en Tontox20 om det blir en Malle.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej,dom är stadiga men mycket brukshund på rätt sätt.Med det sagt menar jag inte att Tonto är dålig (bara lite för social just nu och en tönt men en söt sådan)Får förvänta mig en Tontox20 om det blir en Malle.
Nej,dom är stadiga men mycket brukshund på rätt sätt.Med det sagt menar jag inte att Tonto är dålig (bara lite för social just nu och en tönt men en söt sådan)
Fast det är kul att träna med en Tonto, och han växer sig nog stabilare vad det lider.Jag tänkte mest på energinivån.
Tonto är en glad, social tönt som tycker att han vet bäst. Kanske inte det bästa av alla världar ibland. Jag tar inte illa upp.
Fast det är kul att träna med en Tonto, och han växer sig nog stabilare vad det lider.
Vinthund med andra ord!Idag hade jag viljat ha en hund med extremt lite päls. Som INTE tycker om att bada ens när det är 30 grader på land och 25 i vattnet
/Matte till två goldens med fukteksem pga senaste dagarnas varma väder och många dopp
En saluki! Det är LC-tävling imorgon, en ynka timmes resväg från mig och jag har ingen hund att tävla! Jag ska dit och titta ändå och fick se Ebrah springa och vara vacker i skogen idag, men... Gah! Jag vill tävla LC! Fick dessutom veta igår att ägaren till en favorit-tik ska göra nytt försök att para med Aysus bror vid nästa löp (tiken gick tom förra gången). Det lär bli supergalet bra LC-hundar i den kullen, men inte sjutton kommer jag ha någon som helst möjlighet att ta en valp, det är faktiskt omöjligt den här gången. BLÄH!
I december... Evigheter dit! Hoppas att hon ska kunna vara med på någon träning snart.Är inte din unghund snart gammal nog för att tävla LC då?
Vilken ras ?Var och hälsade på den uppfödaren som jag en dag hoppas på att få valp från. Hon har 6 små underbar valpar och jag skulle kunna ta med alla hem för så underbara var de. Egentligen vill jag helst ha en tik men hade jag kunnat sno med en hem så hade det blivit en av hanarna.
Jag var sugen på att testa med min ridgeback, rasklubben har träningar och inofficiella tävlingar ibland.I december... Evigheter dit! Hoppas att hon ska kunna vara med på någon träning snart.
Jag upplever absolut inte att de blir MER jaktbenägna i alla fall. Antingen jagar de som tokar eller så gör de inte det. Det finns de som bara vill jaga vilt och inte bryr sig om trasa, men jag kan inte minnas att jag hört om någon hund som inte brytt sig om vilt men börjat intressera sig för det efter att ha fått vara på LC. Däremot skulle jag aldrig våga spåra i skogen med viltintresserad vinthund, jag är övertygad om att deras självständiga tänk i kombination med extrem jaktlust skulle göra att de helt enkelt började sticka iväg på egna spår och bli betydligt svårare att ha lösa (jag har även pratat med flera som provat spår i skog och därefter haft problem med att ha hunden lös).@Red_Chili och annat vinthundsfolk, upplever ni att hundarna blir mer jaktgalna i vardagen om de kör LC eller går på bana? Eller tvärtom, att de får "blåsa ur" och få utlopp för viss jaktlust?
Tänker att en del hundar som jagar på vittring blir bättre av att träna viltspår (fast där har man även kontroll och samarbete på ett helt annat sätt) men sighthounds går väl inte riktigt att jämföra med eftersom det är så explosivt och extremt stark retning med något som flyr?
Edit; rättade stavfel.