Det var faktiskt en bra idé! Kaviar är ätligt men inget jag brukar köpa, så det kanske finns!Kalles kaviar i nån udda variant? Eller är du vegetarian?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var faktiskt en bra idé! Kaviar är ätligt men inget jag brukar köpa, så det kanske finns!Kalles kaviar i nån udda variant? Eller är du vegetarian?
Hur blev den då? Och hur gjorde du?Kryssar "En ny dryck" eftersom min första alldeles hemgjorda kombucha blev färdig idag!
Visa bifogad fil 20568
Jättegod! Men lite för stark. Ska låta den jäsa någon dag mindre nästa gång.Hur blev den då? Och hur gjorde du?
Körvel och kokosgrädde är vanligt förekommande hemma, kaveldun har jag dock aldrig ätit men då måste jag lista ut var man kan plocka det först...
Det här verkar roligt men skitsvårt! Har ni några bra tips på kryddor, grönsaker, eller produkter på K som går att hitta i vanliga butiker men som jag inte smakat?
Gissar att du ätit bovetegröt också då men måste fråga?Jag vet återigen inte om det ens räknas, men jag har nog redan ätit gröt på det mesta (allt från dinkel, till quinoa, rågflingor, mannagryn, majsmjöl, havregryn, rågkross, "smörgröt" som mamma gjorde på vetemjöl, smör och äggula när jag var barn, jag har haft en massa olika fröer, nötter och sädesslag i gröt, kokat den på havremjölk, haft i torkade frukter, färska frukter osv i all oändlighet - så - gårdagens frukostgröt får räknas som ny, eftersom jag inte gjort exakt denna kombo förut. Jag åt gröt på havregryn, mathavre, chiafrön och pumpafrön som jag toppade med rostade kokoschips, frysta hallon och tärnat äpple. En ny gröt.
Javisst!Gissar att du ätit bovetegröt också då men måste fråga?
Haha, nej, DET har jag inte testat. Men jag har läst om det och tyckt att det låter gott! Hittar man skrädmjöl i vanlig mataffärer?En kollega tipsade om att göra gröt på skrädmjöl! Rostat havremjöl alltså. Hen hade brynt smör i också, och havremjölk, det lät helt ljuvligt gott. Men det har säkert @Koltrast redan testat
Overnight oats hette davosgröt innan det blev trendigt och behövde ett coolt namn.När det gäller gröt ska jag testa en overnight oat så snart jag får tillfälle. Det räknas väl som gröt?
Ja, jag är så trendig att jag aldrig ens har hört talas om davosgröt!Haha, nej, DET har jag inte testat. Men jag har läst om det och tyckt att det låter gott! Hittar man skrädmjöl i vanlig mataffärer?
Overnight oats hette davosgröt innan det blev trendigt och behövde ett coolt namn.
Nä, det är ju helmossigt, så det förstår jag!Ja, jag är så trendig att jag aldrig ens har hört talas om davosgröt!
Sproud vill jag också testa! Inte hittat nånstans här dock. Stod och kollade bland kylvaror och där vegandryckerna är idag men konstaterade att allt har jag testat, eller så är jag inte det minsta sugen på att testaVisa bifogad fil 20590
Och här är de:
Ny mejeriprodukt blir Ehrmanns caramelproteinpudding, som jag gillade!
Ny kyld produkt blir Coops lättkvarg med smak av ananas och passionsfrukt, som jag också gillade, lite svag smak kanske.
Ful förpackning blir Sprouds ärtdryck. Förpackningen kan jag väl inte tycka är någon hit Drycken var dock god! Först tyckte jag inte den smakade så mkt, men när den fått stå öppnad i kylen en stund smakade jag lite mer och ja, jag gillar den.. Lite sötaktig (inget socker i, men lite agavesirap) och god. Inte så stark smak, vilket kanske är bra så den tilltalar fler? Själv föredrar jag rätt starka smaker, men som sagt där finns en hint. Helt okej Ett miljöbra alt till mjölk! I konsistens påminner den om t ex Icas solhavre, tycker jag.
Sproud är en vegan "mjölk" alltså? Jag har sett den, men jag fick för mig att det var typ grön juice på.ärtor.Visa bifogad fil 20590
Och här är de:
Ny mejeriprodukt blir Ehrmanns caramelproteinpudding, som jag gillade!
Ny kyld produkt blir Coops lättkvarg med smak av ananas och passionsfrukt, som jag också gillade, lite svag smak kanske.
Ful förpackning blir Sprouds ärtdryck. Förpackningen kan jag väl inte tycka är någon hit Drycken var dock god! Först tyckte jag inte den smakade så mkt, men när den fått stå öppnad i kylen en stund smakade jag lite mer och ja, jag gillar den.. Lite sötaktig (inget socker i, men lite agavesirap) och god. Inte så stark smak, vilket kanske är bra så den tilltalar fler? Själv föredrar jag rätt starka smaker, men som sagt där finns en hint. Helt okej Ett miljöbra alt till mjölk! I konsistens påminner den om t ex Icas solhavre, tycker jag.