Nyårsafton

Hade ungen åldern inne? Om inte gör en polisanmälan både mot ungen o mot pappan.
:rage::rage:
Ungen såg väldigt liten ut, så knappast över 10-12....om ens det :rage: Blir så trött på folk.
Varje gång jag stött på enbart ungdomar med smällare, så har dom alltid, alltid varit bussiga och väntat länge innan dom skjutit iväg något - men denna var så pass ung att han va lomhörd....och pappan festprisse i vanliga fall, så säkerligen även nu med :arghh: är dock lite osäker på vilken snubbe det var - finns två att välja mellan som är rätt lika röstmässigt (hörde bara rösten, såg honom inte i mörkret) och jag ville skynda hemåt....vilket jag gjorde rätt i då dom började igen innan jag knappt ens hann runt hörnet. Alltid vuxna som beter sig mest jävla korkat och struntar i folk.
Tycker galet synd om kompisen som bor precis där dom stod (vid hennes baksida), för hennes hund är mycket rädd för smällare och raketer :(

Nu ligger Skalman lugnt på mattan och det har dundrat iväg ett rejält fyrverkeri ute, så det känns rätt skönt ändå att han kunnat släppt det så pass mycket - han har även varit ute och pinkat i trädgården trots att det smällde lite på håll. Hans mamma är en suverän förebild vad gäller denna typ av grejer :love:

Här har det smällt sedan det blev mörkt, inte så jättehöga smällar för det mesta (hittills :cautious:) men en del. Och en massa "normala" raketer såklart. Tack och lov sover Tilly genom det mesta, hurra för gamla öron! :D
Monster tittade upp när den första som var riktigt nära (lät som de siktade på vårt fönster ungefär :banghead:) small till, sen har han inte brytt sig tack och lov.

Ungen såg väldigt liten ut, så knappast över 10-12....om ens det :rage: Blir så trött på folk.
Varje gång jag stött på enbart ungdomar med smällare, så har dom alltid, alltid varit bussiga och väntat länge innan dom skjutit iväg något - men denna var så pass ung att han va lomhörd....och pappan festprisse i vanliga fall, så säkerligen även nu med :arghh: är dock lite osäker på vilken snubbe det var - finns två att välja mellan som är rätt lika röstmässigt (hörde bara rösten, såg honom inte i mörkret) och jag ville skynda hemåt....vilket jag gjorde rätt i då dom började igen innan jag knappt ens hann runt hörnet. Alltid vuxna som beter sig mest jävla korkat och struntar i folk.
Tycker galet synd om kompisen som bor precis där dom stod (vid hennes baksida), för hennes hund är mycket rädd för smällare och raketer :(

Nu ligger Skalman lugnt på mattan och det har dundrat iväg ett rejält fyrverkeri ute, så det känns rätt skönt ändå att han kunnat släppt det så pass mycket - han har även varit ute och pinkat i trädgården trots att det smällde lite på håll. Hans mamma är en suverän förebild vad gäller denna typ av grejer :love:
Anmäl till polisen på måndag så får de utreda vem det kan ha varit. Han bör för fasiken åka dit så det visslar om det eftersom han langat sprängämnen/vapen till mindreåriga.

Anmäl till polisen på måndag så får de utreda vem det kan ha varit. Han bör för fasiken åka dit så det visslar om det eftersom han langat sprängämnen/vapen till mindreåriga.
Inte så lätt här tyvärr - polisen har åkt här varje kväll hela veckan nu, då det smälls, bombas osv rätt mycket. Ett problem i området inte bara runt nyår - men nu kommer fler pyrotekniska grejer fram. Har varit så mycket senaste åren att jag börjat tröttna rejält och är så sugen på att flytta - men det kostar att göra det tyvärr.

Smäller oavbrutet här nu. Så glad att Jussi avreagerade så snabbt efter att vi blev beskjutna med raket tidigare i kväll. Med vilje dessutom :confused:. Jag däremot har inte avreagerat, tycker det är sjukt obehagligt. Vi piper nog ut på gården för en snabbkiss vid halv elva..

Här har det redan fyrats av ett antal stora fyrverkerier. Det blixtrar och dundrar rätt bra.
Jag håller på att ramla ur soffan varje gång, Ruben lyfter inte på huvudet.
Vid tolv drar kriget igång, fullt av egenföretagare i min by som varje år ska försöka överträffa varandra.
Är du precis som jag skottberörd ?

Fyfan!! Dessa idioter. Gick i ett naturreservat nu på eftermiddagen för att undvika bostadsområden. Kommer fram till "utgången" och ser hur raketer skjuts upp framför ögonen på mig. Står seriöst en familj, vid ett naturreservat, och skjuter upp. Voffa som redan var förstörd, men att få två raketer på några meters avstånd var droppen :(

Fyfan!! Dessa idioter. Gick i ett naturreservat nu på eftermiddagen för att undvika bostadsområden. Kommer fram till "utgången" och ser hur raketer skjuts upp framför ögonen på mig. Står seriöst en familj, vid ett naturreservat, och skjuter upp. Voffa som redan var förstörd, men att få två raketer på några meters avstånd var droppen :(
Så vansinnigt - och hemskt :(

Ska bara stanna hemma och kolla om en tv-serie, är själv rätt skotträdd.

Alltså, vill inte önska olycka på någon, men... ungdomarna som står och skjuter raketer mot varandra, förbipasserande, och andra hus på framsidan av mitt hus får gärna smälla av sig några fingrar, och barnen på 10-13 som skjuter raketer på innergården hoppas jag skjuter sönder några fönster. Försökte precis gå ut med hundarna på innergården för att slippa få raketer på mig men då skjuter barnen precis upp en skur. Bara att gå in igen :( Ska försöka gå ut med dem strax, men kommer nog bli svårt med allt detta skjutande.

Jag är hemma med hundarna. Skulle varit iväg på middag men fick menskramp så legat i soffan och tyckt livet är eländigt.
Mina hundar är aldrig ensamma. Idag skulle jag varit bort på middag vid 16, men hade varit hemma vid 19-20 redan. Ifjol var de med på kalas. Jag bor ute på landet så det är mest runt tolvslaget som folk skjuter här och då ser man mest färgerna inifrån stan. Rätt lugnt alltså.. Det är min ena hunds första nyår hos mig så vet inte vad han tycker, min andra hund bryr sig inte. Hon kan buffa till om det smäller något extra högt, men inte mer än så. Katterna bryr sig inte heller.

Ska bara stanna hemma och kolla om en tv-serie, är själv rätt skotträdd.

Alltså, vill inte önska olycka på någon, men... ungdomarna som står och skjuter raketer mot varandra, förbipasserande, och andra hus på framsidan av mitt hus får gärna smälla av sig några fingrar, och barnen på 10-13 som skjuter raketer på innergården hoppas jag skjuter sönder några fönster. Försökte precis gå ut med hundarna på innergården för att slippa få raketer på mig men då skjuter barnen precis upp en skur. Bara att gå in igen :( Ska försöka gå ut med dem strax, men kommer nog bli svårt med allt detta skjutande.

Jag önskar värre saker än så... :devil:

Nu har jag rastat hundarna en sista gång (hoppas jag). Massvis av fyrverkerier ute och någon sköt upp en hel rad stora saker inte allt för långt bort. Hundarna stannade, tittade nyfiket och verkade fundera på om det var obehagligt eller spännande. Jag lät dem stå och titta lite, sedan när de kissat så gick vi in.

Efter rastningen drog jag ner persiennerna, satte filtar längs fönsterbrädan, drog för gardinerna och hängde för mitt tjocka(!) sängöverkast framför fönstret. Det fungerar förvånansvärt bra för att dämpa ljudet. Det där "hårda" ljudet från smällarna försvinner nästan helt och då är det inte värre än om någon granne spikar upp en tavla eller liknande :p

Kommer snart sätta igång musik på hyfsat hög volym, men orkar inte ha disco hela natten och hundarna sover ju faktiskt...

Här är det lugnt (som förra året), de anordnar gemensam skjutning av raketer i byn och peppar peppar ta i trä, de flesta verkar hålla sig till det. Hört 3-4 raketer sen det blev mörkt på avstånd så helt ok. Betty är inte skottberörd (eller var inte förra året men hon är van vid skott från vapen) men stannar hemma. Vid 12slaget går vi ner i källaren och drar en stunds träning är planen tills det värsta är över :)

Blev en rejäl rastning vid 15 tiden sen mycket mat och ett märgben på det.

Vi hann precis in efter sista kissningen nu när nån drog av ngt jag gissar var ett hemmabygge, rutorna skallrade. Usch tycker det är sjukt obehagligt.

@Voff Rätta mig om jag har fel, men jag har fått lära mig att smällen som raketen ger ifrån sig är en effekt! Alltså att raketen i sig inte smäller (inte så högt åtminstone), utan det är något man ligger till för att det är "coolt". Det är så dumt så det inte är sant :rage:
"Ljudlösa" raketer är raketer utan den extra smälleffekten.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 037
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 785
Senast: Maniac123
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 206
Senast: Nota
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 183
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar