Nyårsafton

@Voff Rätta mig om jag har fel, men jag har fått lära mig att smällen som raketen ger ifrån sig är en effekt! Alltså att raketen i sig inte smäller (inte så högt åtminstone), utan det är något man ligger till för att det är "coolt". Det är så dumt så det inte är sant :rage:
"Ljudlösa" raketer är raketer utan den extra smälleffekten.
Jag har läst att fyrverkeritillverkarna började peta i extra smälleffekt-grejer ungefär när det blev förbjudet med smällare, för de "måste" ju ha något som smäller som fan :grin: Oavsett om just det stämmer eller inte, så jo, de stoppar i alla fall i extra smällgrejs i fyrverkerierna.

Var ute för sista kvällsrastningen för en stund sen och herrejävlar vad det small även i vårt förhållandevis lugna område... Kosmos har inte brytt sig ett dugg hittills trots en hel del nära, höga smällar men nu började han gnälla och ville springa hem :( Nu ligger han och sover så jag hoppas han inte blivit alltför traumatiserad...

Fan vad jag hatar smällare och fyrverkerier. Jag förstår att det var cool shit när de uppfanns men NU? År 2016?! Har vi inte häftigare grejer att roa oss med?! 4K-TV! VR! Mikropopcorn! Min KINDLE är tamigfan coolare än fyrverkerier. Herregud jag sitter och kollar på Star Trek nu och CGI:n är liksom en miljon gånger coolare än nån billig jävla fyrverkipjäs från sunkkiosken på hörnet... Åååh jag blir så trött :mad:

Försökte mig på en kvällskiss med hundarna innan men bägge är så rädda utomhus så det blev inget kissande, bara hukande och skräck. Inte ens i trädgården ville dem.kissa, så det blir till att skippa det och bädda ner oss. Dessutom säger gravidkroppen godnatt nu, så paddan med i sängen och tjocka gardiner framför fönstret så säger vi godnatt till världen nu.

@russinbulle Jag hade definitivt anmält! Jag både anmälde och hotade med anmälningar på löpande band förra året och skrek på en hel del föräldrar som stod och sköt när vi gick förbi med hundarna. Mina är båda oberörda och ligger och sover trots att det smäller, men jag blir asförbannad när folk smäller smällare när man inte ens får smälla. I år är det ganska lugnt, konstigt nog. :angel:

@russinbulle Jag hade definitivt anmält! Jag både anmälde och hotade med anmälningar på löpande band förra året och skrek på en hel del föräldrar som stod och sköt när vi gick förbi med hundarna. Mina är båda oberörda och ligger och sover trots att det smäller, men jag blir asförbannad när folk smäller smällare när man inte ens får smälla. I år är det ganska lugnt, konstigt nog. :angel:
Jag säger en del om folk inte sköter sig när jag går förbi med hundarna, men jag stannar inte och argumenterar när hundarna är med. Har fått raketer släppta mot oss vid tidigare tillfällen när jag gjort så......riskerar inget när doggsen är med :cautious: Folk är totalt vrickade i skallen när det gäller sånt här.

Här har dom hållt på en vecka nu och polisen jagar folk varje kväll - men inte lätt få tag i skiten.

Jag säger en del om folk inte sköter sig när jag går förbi med hundarna, men jag stannar inte och argumenterar när hundarna är med. Har fått raketer släppta mot oss vid tidigare tillfällen när jag gjort så......riskerar inget när doggsen är med :cautious: Folk är totalt vrickade i skallen när det gäller sånt här.

Här har dom hållt på en vecka nu och polisen jagar folk varje kväll - men inte lätt få tag i skiten.

Jag och sambon brukar gå tillsammans så jag brukar lämpa hundarna på honom och bli vansinnig så fort hundarna är med honom. Jag är hemsk när jag blir arg. :o

Jag och sambon brukar gå tillsammans så jag brukar lämpa hundarna på honom och bli vansinnig så fort hundarna är med honom. Jag är hemsk när jag blir arg. :o
Jag blir det jag med, men enklare när jag är själv :D Det har hänt jag lämnat in hundarna och gått ut igen och fått spelet på en del folk....men försöker hålla mig lugnare nu just vid nyår, för här finns folk som i stridens hetta kan ge igen och jag vill inte få mer än dom raketrester som brukar falla ner här.

Pisse och jag kom in från en 6km runda för ca 10 min,helt lugnt här, alla grannar på rundan (alla 4) verkar vara borta i kväll,så vill jag se några raketer får jag köra in till byn eller titta på tv.

Här blev det jobbigt ändå... Började smälla lite smått vid kl 18 och Zingo blev hysterisk. Har fått två omgångar med Sileo men nu är han så sönderstressad att det inte biter längre. Jag och Zingo sitter inne i en garderob på övervåningen, enda "rummet" i huset som inte har några fönster.
Han har fått en kalkonhals nu som han lyckas fokusera på, förhoppningsvis så hinner det värsta smällandet gå över innan han är färdig.
Vilja tar det med ro, tack och lov. Hon har förstått att varje smäll betyder godis på golvet så hon tycker det är helt okej. Hon är nere tillsammans med mina vänner och deras hundar och kollar på tv-serier.

Folk står och skjuter precis utanför vårat hus, ligger en lekpark och en gräsplätt där som är helt perfekt att skjuta på... Såg dessutom några som var ute och skjuter fyrverkerier och hade sina hundar MED sig :banghead:

Det skjuts rätt mycket här just nu vid 00, men båda hundarna ligger bredvid mig i soffan och halvsover/helsover. Hunden vi passar kröp in i sin bur och sover.

Var hos hästarna och tog in för en stund sen, snart dags att köra dit och ta ut igen.

Pisse och jag kom in från en 6km runda för ca 10 min,helt lugnt här, alla grannar på rundan (alla 4) verkar vara borta i kväll,så vill jag se några raketer får jag köra in till byn eller titta på tv.
Det blev fyrverkerier i alla fall,dom i stora huset borta vid kanalbron hade slagit på stort o tömt plånboken,så vi har varit ute o tittat på deras,sen syns det på himlen över byn att det lyser och hörs en del smällar i fjärran.

Humla är mycket förtretad på pangandet och har varit ute och skällt ut oljudet. Lånesalukin begriper inte vad Humla gruffar om och ligger o tittar.

:(Här gick det inge vidare. Skulle ut med valpen för kiss precis utanför bostadshuset vid 20:40 när några idioter skjuter upp raketer som skrämmer livet ur min lilla tös!! :cry: Hon fick totalt panik och skrek för sitt liv... Den äldre hunden brydde sig inte alls.
Eftersom valpen inte avreagerade sig ens när vi kom inomhus så beslöt vi att ta bilen ut till Arlanda innan värsta smällarna.
Stackars lilla tjej! :(
Jävla idioter som ska skjuta raketer så jävla nära!!! :rage:

Här smäller det fortfarande men inte lika mycket som för en kvart sedan. Båda hundarna har legat lugnt i soffan och knappt tittat upp.
Storpudeln som bor här där vi är är skotträdd men fick Sileo kl 20 och kl 22 och har sedan lekt sig igenom tolvslaget så medicinen har fungerat ypperligt (hon har även fått Zylkene i 10 dagar tydligen).
Snart bär det av hemåt igen!

:(Här gick det inge vidare. Skulle ut med valpen för kiss precis utanför bostadshuset vid 20:40 när några idioter skjuter upp raketer som skrämmer livet ur min lilla tös!! :cry: Hon fick totalt panik och skrek för sitt liv... Den äldre hunden brydde sig inte alls.
Eftersom valpen inte avreagerade sig ens när vi kom inomhus så beslöt vi att ta bilen ut till Arlanda innan värsta smällarna.
Stackars lilla tjej! :(
Jävla idioter som ska skjuta raketer så jävla nära!!! :rage:

Usch vad hemskt! Jag släpper inte ut mina hundar efter kl 18 på nyårsafton just av den anledningen.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 037
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 785
Senast: Maniac123
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 206
Senast: Nota
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 183
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka