Nummer 10 om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Åh, den var också riktigt vacker. Vad är det för nått?
Härligt när dom är så där cool.

*KL
Jag har ridit på min Stråla idag igen. Andra gången nu. Jättelugn och fin tjej. Red 30 minuter rakt fram och bara jobbade lite lätt med ställning. Set tog vi trav i ca 100 meter. Å vad roligt det är att äntligen få rida henne igen :laugh:
IMGP6435.jpg

Men oj vad jag får bra balansträning. Hon är fortfarande ganska unghästig och ormig i kroppen. Jag är ändå ganska van att rida barbacka på en av mina äldre hästar men det är en helt annan sak att sitta på unga fröken.

Har även varit till ridhuset och ridit lektion på Strålas gamla mamma. Hon är en riktigt rolig den tanten och hon är en häst som bara blir bättre med åren.

Hon är för härlig din häst! :)

Ja, och roligast var hon när vi kom upp på gårdsplanen och jag släppte grenen och skulle rida de sista metrarna fram till stallet. Så fort jag släppte den började hon snegla bakåt åt båda sidor och liksom "Eh, men mamma, jag tror vi tappade något. Det är bäst att vi går och kollar upp det!" Så vände hon, gick fram till grenen, ställer sig över den och börjar äta... :rofl:

Söt!

*kl
Nej det går verkligen inte bra för oss. Idag var Stråla tjock om vänster has :(
Antagligen en spark av hag"kompisen". tre ytliga sår. Ingen värme men lite öm.
Kan hon inte bara få vara frisk nu?

Struligt överlag i hagen mycket tjaffs och Stråla är kroniskt brunstig sen den nya hagkonstelationen, vilket bara det är rätt drygt. :yuck:
Blä!

Trist med skador även om de är relativt små.
Om det är stökigt i hagen, finns det ingen möjlighet att ändra om litegrann så det blir lugnare?
Min häst är tyvärr ett monster mot nya hästar så när hans älskade D-ponny såldes försökte vi med en ny kompis som han jagade så hiskeligt att ponnyn slet av sig skor och sprang genom tråden.
Sen den incidenten får han gå själv, både jag och stallkamraterna är för rädda att någon ska göra sig illa på riktigt för att våga testa igen :crazy:.

Jag har ändå en känsla av att det kanske kommer att gå när vi släpper dem på gräsbete. Ny hage + massor av mat kanske gör att han prioriterar annorlunda...:sneaky:.

Kl
Imorgon ska jag äntligen träna, jippeee :banana::banana:
Är så länge sen och ska bli så kul.
Ikväll kändes han jätte mjuk och fin, i skogen dock, som vanligt....:).

KL

Vilket ruggväder! Disa stod i hagen och såg frusen ut när jag kom i morse.

Vi är för övrigt i sadeldjungeln då hennes Amerigo Cortina (som från början är köpt till min förra häst) inte ligger så bra längre. Idag var jag därför till Sadelmagasinet och provsatt en massa sadlar för att få ett hum om vad jag kan tänkas gilla. Sedan får jag se vad Disa gillar och vad plånboken tycker om det hela...

Elände d där med sadlar ;)..letar oxå..Lånar just nu en kompis sadel som dock inte är helt optimal för oss.

*kl*
Ska ut och fläta min tokbrunstiga märr. Tävla imorgon, lb1 och la1. Ska bli jättekul även om jag inte tycker vi är tillräckligt förberedda..
Försökte rida loss henne lite idag men mja..
På torsdagsträningen gick hon super men jag red på mitt uterittbett ( pelham+dubbla tyglar) Å, vad fin hon är på det. Rund i formen och får ett härligt gung och hon är lugnare i sin mun och jag sitter betydligt bättre när hon blir så härligt loss..
Något msv ekipage blir vi aldrig annars tror jag faktiskt hon varit himla fin på kandar:D..
Undrar om jag ska rida lite mer frekvent på det bettet utom vid tävling för att få lite mer lyhördkännsla..jag är orolig att hon skulle bli avtrubbad till det vanliga sen men tränaren trodde snarare att det ökade hennes förståelse för lite finare hjälper:down:..Svårt..

Ska se att det går jättebra!
Njut och ha roligt....
Lycka till.

Kl
Yes, vilken rolig träning idag. Men det kändes i mag, rygg och benmuskler vill jag lova.
Fick rida mycket tempoväxlingar, korta och länga steglängden, mycket öppna, lite skänkelvikningar och mot slutet var han riktigt fin. Rund och fin och genom kroppen :love:, duktiga, duktiga häst!
Vårt största problem sitter på hans rygg...:angel:, jag måste bli lite kvickare i min hjälpgivning och lite mer noggrann från början av passet.

Skulle vara så roligt att få till träning lite oftare, det behöver jag verkligen!

Ja det kändes så himla drygt när hon precis fått börja koma igång efter 4 månader och så det där. men idag var svullnaden borta så hon har fått vara ut en lite längre sväng.
Bara promenerat de här dagarna.

Ah, ja :( Hela stallsituationen (eller kanske ska säja lösdriftssituationen) är rätt strulig. Himla svår situation faktiskt.
Ska i alla fall försöka med att ge henne munkpeppar och se om det kan hjälpa, ifall hon blir mindre brunst dryg om det lugnar ner sig.

Vad trist, hoppas det funkar bättre till betet då, det borde det ju nästan göra.

*Lite knapplån. Jag ska också ge mig in i sadeldjungeln. Jag har dock inte råd riktigt än, det är inget jag ser fram emot.

polly p: Lycka till!

Kl
Åh, nej.... Glömde bort min hästs födelsedag. Han fyllde 7 år igår.
Ja, ja han fick fira med träning och två morotsbitar i krubban på kvällen.
:bump::banana::bump::banana:

Det gick ju kanon polly! En placering säkrad o just nu på placering i LA med!

kl
Grattis till din fina 7-års häst happy!

kl
Nu är det snart lilla svartas tur att ge sig ut på tävlingsbanorna! En hopptävling o 2 dressyr står på tur, gaah hur ska detta gå???

Grattis Polly ;) Kul med placering. Du som vara har klagat på träningar o underlag :D Tänk så bra det kommer att gå när ni kan träna lite till då våren kommer.:d

Kl
Fick en härlig tur i skogen på nya fina ridspår. Helt underbart o kändes lite som om våren är på väg.
Har börjat rida på jaktbettet ute och det fungerar fantastiskt bra. Nu kan hon inte dra tyglarna ur händerna på mig.:D

Tackar! Jo, det var kul att placera sig! Trodde jag icke men, men :)! Dock gick la1 åt fanders då hon var så himla spännd men är gga nöjd med dagen ändå fast hon var himla spännd tyvärr!

Grattis i efterskott hästen och grattis polly :)

*kl
Idag har jag ridit igen. Whoop whoop!
Finaste tjejen. Jag är dock väldigt irriterad på mig själv för att jag blir lite spänd och nervös. Vart är nollställningsknappen till hjärnan?

Grattis Polly! Men berätta mer.... hur vet alla andra så mycket? :confused:
Placering? Poäng? Omdömen? ;)

Godnatt, imorgon ringer klockan 05.00....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Då hade vi fyllt våra 100 sidor i 17, så dags för nummer 18! Superpepp på träningsdag 2 idag🤩
18 19 20
Svar
387
· Visningar
27 035
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
279
Senast: Jeps
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
23
· Visningar
1 297
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka