Nummer 10 om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Du red ju inte in i staketet, du styrde hästen ut från banan.:D:banghead:
Tänk om ni hade kommit ut då hade du varit diskad.:rage:

Tycker det såg fint ut.:)

Ja det var en stor miss att ha henne otäckad den natten. Nu har hon dubbla täcken så jag hoppas den här nattens isregn inte har gjort henne illa.
Himla svårt med april vädret, man vill ju gärna ha dom naken när solen skiner.

Jag ska be veterinären om ett sånt.

Tack :)

Ja, eller så styrde jag inte alls;)!
*kl*
Såg att jag skrivit helt konstigt med mobilen..skrev vä galopp men det står nå annat..Dom är knepiga dom där telefonerna ibland..

Nu ska jag ta ett tömkörningspass innan barnen ska på hoppträning..Imorgon ska jag till tränaren, hej å hå..
Letar sadlar..suck, den modell som ridin.se och flera andra rekommenderar pga Loppis stående bogblad är tyvärr förhållandevis dyr..blä..

Ser trevligt ut men oj vad du behöver ny sadel! Det skulle bli en helt ny värld för dig om du hittade en som passar er båda.

Tessa: Hur gick det???

Gulle Er som tänker på mig :) Idag var det 4-åring på schemat. För mig som åkt runt på en som är 158 är 163 en STOR HÄST ;) Trevligt skimmelsto, som har några kilon som hon behöver lägga på sig i både muskler och fläsk men mycket trevlig att rida även om det var mycket häst. Hon var nätt i kroppen så kändes inte alls så stor men rörelserna var stora i jämförelse med ponny bulan ;) Ska se om jag kan visa er en filmsnutt

Här kommer film, USEL kvalitet men hoppas ni ser lite. Ber om ursäkt för mina händer, ser att de rör sig alldeles för mycket.

Glömde tillägga innan att hon reds in som 3-åring, allt gick smärtfritt. Uppehåll därefter på 9mån, så riden nu i lite mer än en månad :) Är e: Aerline förresten

Tycker hon ser trevlig ut. Det är svårt med bjudningen när de är sådär gröna.
Men frågan är om du är sugen på en så ung och outbildad häst?
Hon är alltså 4 iår?
Är den hoppad något?

Är du säker att det är så?

Vad skulle hon göra då? Lägga en volt och fortsätta in på banan?

Bäst är nog att försöka hålla sig inom staketen ändå:D..
*kl
Tränat idag och hon var himla fin:love:. Mycket programmridningsfokus. Skönt, då det är gott att rida långbaneprogrammen på rätt avstånd sas..
Jättefint flyt i lb:3 och sen red vi la:3 och det gick också bra med tanke på att jag inte har koll på vägarna:crazy:. Så nu kan jag trimma lite delar hemma.

Imorgon är jag ledig på förmidda´n och ska rida ut men hoppas bara det slutar blåsa..Sen blir väl helgen hackig, jobb och så kalas på lörda kväll och ponny tävling hela sönda´n..

Tessa..kan inte se filmer från photpucket..vet inte vad som händer. Min dator puttar in mig på min spotify istället:mad:.
Men spännande att följa ditt sökande:)!
Kan nog hålla me Happy i reflefktionen att det kanske vore roligare/smidigare nu med en "färdig" häst ( du hade en tvååring också va?)..Samtidigt så, hittar man rätt och det känns rätt så är ju kännslan viktigast!

Ponnytävling hela söndagen???
Samma som för mig kanske?
På min hemmaklubb?

Kul med lyckad träning förresten...:)

U-hamn? Joep..Vad heter din tös då;)?
Ska ta med ett b-ponny ekipage också. Mamman har sitt 40-årskalas kvällen innan så jag kör båda:D..+trötta mamman då;)!
Roligt, då syns vi på söndag!!!

KL

Jag var hemma så sent igår att det inte blev någon film eller info för er om min andra provridning. Detta är ett sto född 2006 :D Supermysig och snäll, väluppfostrad och trevlig att rida även om den någon gång blev lite stark/tung i munnen. Härlig framåtbjudning.

Det blåste storm ute och filmen är endast från det första jag red då kamerinnan valde skogen istället för hästen i slutet ;)

https://www.youtube.com/watch?v=vA_T_tKKYCA

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Då hade vi fyllt våra 100 sidor i 17, så dags för nummer 18! Superpepp på träningsdag 2 idag🤩
18 19 20
Svar
392
· Visningar
27 287
Senast: Fiorano
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
279
Senast: Jeps
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
23
· Visningar
1 368
Senast: Idaw83
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka