Sv: Nu gäller det... kanske!
Nä, njuren är mycket bättre. Det blev bättre för någon vecka sedan, antagligen ändrade bebisen läge för det verkar inte trycka på så mycket längre. Jag känner fortfarande av det, speciellt när jag sitter upp (särskilt i bilen), men det är låååååååååååångt ifrån så eländigt som det var tidigare. Så det är ju skönt!
Har rätt mycket "mensvärk" som kommer och går, men också det är ju vanligt nuförtiden, så det ger mig inte heller så mycket hopp längre. Jag trodde nästan att det var lite på g i förrgår kväll och igår fm, då kom mensvärk och sammandragningar ihop och hyfsat regelbundet, men nejdå, nu är det en ihållande, härlig mensvärk istället... Dessutom håller bebis på och borrar sig ner i mitt bäcken (har ju gjort det länge) och det gör verkligen ONT!
Framförallt är jag så sjukt trött på det här nu. Jag trodde inte att det skulle kännas såhär, men nu vill jag verkligen bara ha ut ungen! Det är ju lite frustrerande när hon legat djupt ner i bäckenet sen v 32, och förlossningsläkaren och alla BM sagt att hon antagligen kommer tidigare, eftersom hon låg så djupt så tidigt, de kunde känna huvudet, tappen var påverkad, jag hade massa förvärkar osv osv... Men icke. Det kommer säkert sluta med att jag går över tre veckor (vilket kommer kännas som fyra veckor för mig och göra mig orolig), igångsättning och akutsnitt. Min kropp verkar inte vilja släppa ut henne! Jag kommer få en februaribebis istället för en januaribebis
//julia