Nu gäller det... kanske!

Sv: Nu gäller det... kanske!

Säger samma sak som turbofling, ALLTID när ja ser att någon skrivit i denna tråd hoppas man på att du åkt in!

Jag måste fråga er lite mer erfarna, nu har min slempropp gått, de sa att förlossningen brukar starta om några dagar, hur var det för er? Hoppas det är ok för dig Freya att jag kapar lite av din tråd! Och hoppas du oxå snart får bebis!

Slemproppen kan återbildas, min släppte inte först någonstans mellan bilen - undersökningsrummet. 2 timmar efter att vattnet gått och 1 timme med värkar, jag var öppen 8 cm när min bm hittade slemproppen i mina trosor ;)

Min kompis har BF den 30e, hennes slempropp släppte den 8e och fortfarande har inget mer hänt. En annan kompis släppte slemproppen 1 vecka före. Sen ännu mer de 3 sista dagarna.

MIn slempropp gick på tisdagmorgon, fick lite värkar natten mot onsdag. Lite värkar nu och då under onsdagdag åkte in på förlossningen för att stoppa värkarna på onsdagkväll (kom väldigt oregelbundet och jag ville sova) då satte det igång ordentligt öppen 4 cm och bebis kom torsdagmorgon så två dagar ganska precis från slemproppen for till Isak kom!

Jag måste fråga er lite mer erfarna, nu har min slempropp gått, de sa att förlossningen brukar starta om några dagar, hur var det för er? Hoppas det är ok för dig Freya att jag kapar lite av din tråd! Och hoppas du oxå snart får bebis!

Min slempropp började släppa på torsdag natt och fortsatte i omgångar hela helgen. Sen kom Valle ut på tisdag förmiddag.

Min slempropp släppte vid 6 på morgonen och Tyra föddes samma dag kl 15.15.

Min slemmis släppte vid vattenavgång, sen sattes jag igång 3½ dygn senare, alltså min kropp satte inte igång alls av sig självt.

Nä, jag är fortfarande hemma, så det går väl sådär...

Hade en hektisk dag igår. Åkte iväg till IKEA, Jysk, EM möbler, H&M och Lindex. Var borta i flera timmar och sedan tog jag stallet på vägen hem och jobbade lite med hästen i manegen (från marken). Var helt slut när jag kom hem vid sju-tiden!

Idag tänkte jag testa att bara ta det lugnt igen och se om det hjälper. Suck. Hade en, eller möjligtvis två värkar i natt som det var lite drag i, men annars är det bara en jobbig mensvärk som kommer och går, lagom irriterande.

//Julia

Stackare, jag lider med dig. :( Det är tungt att gå och vänta, speciellt när du haft så jobbigt med njurontet. Ta det lugnt idag och stoppa ner dig i ett varmt bad och vila!

Ja man kan inte göra så mycket annat än att ta det lugnt... Men nu har du ju gått över tiden både enligt dig och bm, så sannolikheten att hon kommer typ snart är ju ganska stor. Jag har läst att de flesta föder mellan en vecka innan och en vecka efter bf, så då borde det ju vara typ inom fem dagar för dig? Fortsätter hålla tummarna och peppa lite :bump:

Jag skulle ju ta det lugnt idag, men bröt ihop totalt istället... Fy vad det är TRÅKIGT att ta det lugnt! Samtidigt orkar jag ingenting. Jag tänker ut massa saker som jag skulle kunna göra och full av entusiasm börjar jag greja, men det slutar istället med att jag somnar på soffan...hur kul är det liksom?! Min kära make sliter häcken av sig på jobb och husbygge och här ligger jag som en död säl i soffan... bläääääääääää! Tur att han är så söt och förstående, annars hade jag haft ännu mer skuldkänslor!

Hur som helst, jag släpade mig iväg och beställde tapeter, så nu är det helt färdigt. Sen bjöd min svåger mig på lunch i sitt nya hus (granne med oss), sen tog jag tag i kylskåpet och städade ur det ordentligt, bakade chokladbollar, kokade kaffe till kakelgubbarna och sedan lagade jag mat. Nu sitter jag här och smuttar på mitt thé och äter kokosbollar! Så lite fick jag ju gjort idag ändå, även om det kändes riktigt hopplöst i förmiddags!

I övrigt inget nytt. Lillskruttan visar inga tecken på att vilja ut...

//Julia

Jag skulle ju ta det lugnt idag, men bröt ihop totalt istället... Fy vad det är TRÅKIGT att ta det lugnt! Samtidigt orkar jag ingenting. Jag tänker ut massa saker som jag skulle kunna göra och full av entusiasm börjar jag greja, men det slutar istället med att jag somnar på soffan...hur kul är det liksom?! Min kära make sliter häcken av sig på jobb och husbygge och här ligger jag som en död säl i soffan... bläääääääääää! Tur att han är så söt och förstående, annars hade jag haft ännu mer skuldkänslor!

Hur som helst, jag släpade mig iväg och beställde tapeter, så nu är det helt färdigt. Sen bjöd min svåger mig på lunch i sitt nya hus (granne med oss), sen tog jag tag i kylskåpet och städade ur det ordentligt, bakade chokladbollar, kokade kaffe till kakelgubbarna och sedan lagade jag mat. Nu sitter jag här och smuttar på mitt thé och äter kokosbollar! Så lite fick jag ju gjort idag ändå, även om det kändes riktigt hopplöst i förmiddags!

I övrigt inget nytt. Lillskruttan visar inga tecken på att vilja ut...

//Julia

Hela grejen är ju att du inte ska få nåt gjort, du måste försöka släppa det här behovet. När lillan väl är ute får du inget gjort och får inte bryta ihop pga det! Städa, diska osv..nej. ;) Duscha, borsta tänderna och äta är nog om man säger som så. Man måste låta sig bara vara mjölkbar de första veckorna. Sen kommer man in i sina rutiner och kan börja leva lite som vanligt igen! Dvs lägga sig tillsammans, äta middag tillsammans, ägna mer tid till djuren och även mer tid vid datorn.

Jo, jag veeeeeeeeeeeet, men ändå! När lillan kommer har jag iaf en viktig uppgift och en bebis att ta hand om hela dagarna, nu är jag bara klumpig och trött och oduglig(trött kommer jag väl vara sen också visserligen, men ändå)!

Jag tycker du är lite gnällig... ;)
När jag väntade min trea var jag soffbunden hela sista månaden. Jag fick tvinga maken att ta tfp (tillfällig fp) för att vara hemma och ta hand om barnen, eftersom den 14 månader gamla flickan sprang ifrån mig... Jag försökte åka och handla men blev stående hängande på kundvagnen vid mejeridisken och undrade hur i helhavre det skulle gå till att ta sig till kassan för att betala.
Jag hade svåra foglossningssmärtor och ordentligt med förvärkar (var inne och blev stoppad 3 ggr under sista månaden).
Du är nästan framme vid målet och kan ändå både baka kakor, laga mat och städa kylskåpet.

Jag säjer bara - passa på att VILA så att du har gott om krafter kvar när det är dags för "det stora maratonloppet"! :idea:

Jo, jag vet. De sista tre dagarna har jag faktiskt inte haft ont, så det kan jag ju inte gnälla över (men det gör jag inte heller!). Däremot var det ett riktigt helvete innan med njuren och alla förvärkar (har faktiskt också blivit stoppad!) och jag var helt borta av all smärta. Nu borde jag ju därför försöka ta igen den sömn jag förlorat under så många veckor, men jag har liksom hamnat i ett stadie där jag är alldeles för trött för att kunna sova, låter knäppt men så är det! Dessutom är jag så sjukt rastlös av att inte göra någonting...

Jag är jätteglad att jag sluppit foglossning och har full förståelse för att många har haft en kämpigare graviditet än mig, men jag har ändå rätt att vara trött på det hela och gnälla lite, eller hur? ;) Jag har trots allt haft det rätt tufft sen v 32 och det är egentligen de sista dagarna som jag mått bättre (när njurvärken släppt).

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
964
Senast: igbest
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 596
Senast: Grazing
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 128
Senast: Bapelsin
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 410

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka