Nu gäller det... kanske!

Sv: Nu gäller det... kanske!

Stackars dig! Bara att hoppas att det kommer igång snabbt av sig själv då. Men otroligt trist att få så olika information, man tycker att de borde hålla lite lika linje på en o samma klinik...:mad:

När är det du är beräknad egentligen?

Lägg dig i protest i soffan med fötterna i vädret tills det sätter igång :)
Eller så storstädar du och drar fram som en orkan och kör alla färdknäppar och metoder som sägs funka. Jag va så tokig att jag drack flera liter kolsyrat vatten varje dag för det sa folk skulle sätta igång det hela.... och vi vet ju alla hur det (inte) gick för mig :rofl: men hoppet är det sista som överger en. Du hade väl mjuk tapp och allt? Då lär det ju köra igång av sig själv :banana:

Jag är beräknad till den 19:e enligt UL och till den 12:e enligt sista mens (och min egen uträkning), så jag är nu mitt i mellan kan man säga =)

Jag har ju haft mensvärk hela nätterna från v 32 och mycket sammandragningar till och från. Just nu värker det rätt mycket, både i mage och rygg. Tappen var halvmjuk och knappt en cm i fredags.

Jag har provat mycket, men just nu är ju njuren det jobbigaste och det hindrar mig från att göra mycket annat än att droga ner mig och lägga mig i soffan. Annars har jag jagat på min unghäst i manegen, gått rask promenad tills jag trodde att ungen skulle trilla ut mellan benen på mig (hon ligger sjukt långt ner och har gjort sen v 32, antagligen därför jag har så mycket "mensvärk"), ätit ananas tills jag började blöda i munnen och färdknäppat... jag har inte testat hallonbladsthé, det är det många som rekomenderar nu har jag sett...

Jag hoppas också att det kommer igång snart, varje kväll så känns det som att det ska göra det. Hon trycker och borrar sig ner i mitt bäcken och det gör fasligt ont. I går och idag har jag haft lite kraftigare sammandragningar, men just nu känns det som att jag kommer att få leva hela livet med henne i magen! :crazy:

//Julia

Åååååh jag vet precis hur det känns! Som om man ALLTID varit gravid och ALLTID kommer vara det medans alla andra är gravida i typ två månader och sen pluppar ungar två veckor före utsatt datum. Sista tiden är så jäkla dryg!

Om du har en bra bok, lägg dig och läs. Och läs och läs och sov och vila dig så mycket du kan. Jag lovar, det är inte många dagar kvar för dej innan du får se vad som är inne i magen och då försvinner njurontet och du kan snusa bebis HELA dagarna!

peppar bebis

:bump: :banana: heja! :bump: :banana: heja!:bump: :banana: heja! :bump: :banana: heja!

Ahhh men vänta bara mitt vad det är säger det splasch eller "auuuuuuhhhhhh".... min skrutta låg långt ner tidigt och fixerad och jag hade sammandragningar mkt men inget hände ju skillnaden mellan oss är att min tapp var 3 cm och helt obrydd även fast jag haft vattenavgång, så det är possitivt med förkortad och mjuk tapp :banana: Ta det lugnt om njuren mår dåligt kan inte vara så skönt om både njuront och värkar kommer samtidigt! Är det njurstenar du drabbats av eller är den "klämd"? (noll koll cocosboll :rofl: ). Tänk possitivt att ut kommer hon förr eller senare oavsett vilken metod det blir, naturligt, igångsättning eller snitt.

Min svärmor bytte gardiner och drack mineralvatten för att få igång sina förlossningar, min mamma körde som en tok på grusväg *gupp gupp* (med lillebror inte med mig, jag behövde igångsättning)... hur som tror jag dom kommer när dom kommer, går nog inte skynda på det hela så mkt.... men mjuk tapp, kanske lite färdknäppar funkar ska inte mannens *vissel vissel* kunna hjälpa till att mjuka upp :angel: ?

Har hört att om man bokar in något viktigt eller bestämmer sig att "hon får absolut inte komma imorgon" så brukar Murphys lag kunna sätta igång det hela :)

*pepp-talk* :banana:

Jag säger som någon annan, lägg ig ner och läs, titta på tv, buka och bara ta det riktigt lugnt! Jag hade sovit dåligt natten innan värkarna började och hade varit helt vaken 16-17 timmar. Var galet trött och bara arg när värkarna inte gick bort, jag ville bara SOVA! Hade varit mycket lättare om jag inte var så jävla trött! Så mitt råd är att ta det lugnt så du är utvilad. :)

Ja, alltså det är ju inte så mycket annat jag kan göra. Det känns som jag har legat på soffan i två veckors tid (pga njuren och smärtstillande) men det verkar inte hjälpa! Jag åker till stallet på kvällarna och då är jag rätt aktiv, men annars så har jag mest legat som en död säl i soffan och försökt sova. Jag blir så ruskigt trött av att inte sova på nätterna och av medicinen, men ändå får jag inte till någon ordentlig sömn på dagarna heller... ja ja, ungen kommer väl ut förr eller senare...

//julia

När jag inte stod ut längre, 13 dagar efter BF, packade jag min väska tog med den till min inbokade koll och vägrade sedan åka därifrån:D... Var beredd att ställa till en scen, men det behövdes inte, blev då inlagd och igångsatt. 2 dygn senare kom hon ut:love:....

Våga vägra åka därifrån!!!!

Har aldrig själv blivit igångsatt men efter vad jag har hört av de som blivit det, så är det inget att sträva efter.

Utan att skrämmas har jag pratat med ett X antal personer som har mer än ett barn och då blivit igångsatta med en och kommit igång själva en annan gång. De personer är eniga, och säger vänta till du kommer igång själv om det inte är någon risk för barnet. Alla de jag pratat med har tyckt att igångsättnings förlossningen varit mycket mycket värre och längre än den där de kommit igång själva.

Har en vän som blev igångsatt med nr1 då hon gått 15dagar över, med nr 2 blev hon erbjuden igångsättning efter 10dagar men sa "nej, tack" trots att hon blev erbjuden 2ggr. Nu mådde hennes bebbe bra och föddes utan komplikationer och hon kom igång själv efter 15-16dagar.

Hoppas allt är bra med dig men jag säger som övriga...VILA!!

Jo, jag vet att igångsättningar inte är att eftersträva (skulle inte haft en tanke på det om jag inte haft så ont och inte blivit erbjuden det). Jag vill själv att det ska komma igång av sig självt, helt klart. Men det är faktiskt inte speciellt roligt att ha ont heller. Nu pratar jag inte om lite ont, jag är rätt smärttålig, utan en gnagande, illamåendeframkallande, fruktansvärd smärta som tar kål på mig! Nu har det faktiskt blivit lite bättre de sista två dagarna (tack och lov för det), men jag kan garantera att det är den värsta typ av smärta jag upplevt hittills (antagligen fram tills dess att jag ska föda barn =). Det är alltså mitt vidgade njurbäcken jag talar om om någon missat det =)

Hur som helst, jag får vänta ut henne, och som sagt så känns det lite bättre i dagsläget.

//julia

Hoppas att det kommer igång snart för dig, det är tråkigt att vänta. Jag har gått över 14, 12 och 8 dagar med mina tre, och det enda man lite flåshurtigt kan säga att det blir ju en dag närmare för varje dag som går. Bebisen kommer ju inte att stanna i din mage för evigt, även om det känns så nu.

Jag vill bara kommentera det här med igångsättning. Jag tycker inte heller att det är något att sträva efter och jag har också hört alla skräckhistorier, en del från personer jag känner väl så jag vet att de är sanna. MEN det kan också bli precis som en vanlig förlossning. De skulle inte sätta igång en massa förlossningar om det vanligaste var att det blev akutsnitt, då kunde man ju lika gärna snitta alla på en gång. Jag har själv blivit igångsatt med tvåan och trean, och de förlossningarna skilde sig inte nämnvärt från den första, förutom att det gått lite snabbare för varje gång vilket ju är vanligt.

Lycka till nu!

/Anna

Känns det inte väldigt onödigt att skriva ett inlägg som enbart bara går ut på att göra TS negativt inställd till en igångsättning?
Det är tack vare alla som skriver så negativt om det och alla skräckhistorier man hör om att det blir segdraget, akutsnitt och tjosan hejsan som gör att man blir livrädd för det alternativet.
Därmed inte sagt att det kan bli segdraget och akutsnitt.
När jag skulle få mitt äldsta barn var jag helt enkelt livrädd för igångsättning efter allt sånt prat. Det blev igångsättning, jag ville helst säga upp bekanskapen med mig själv och förberedde mig på det värsta.
Nu gick det superbra istället och blev väldigt snarlikt en förlossning som kommer igång på egen hand. Nu har jag precis varit på läkarbedömning och jag kommer att sättas igång nästa vecka. Tyvärr av tråkiga anledningar som sjuk bebis, men jag känner mig lugn för förra förlossnignen var så bra.

VAd jag förstår har TS väldigt ont också, och man blir ju knappast särskilt utvilad då hur mycket man än vilar är värk väldigt tröttande. Och kanske hade en igångsättning varit att föredra i det läget när TS fortfarande har någon ork kvar till förlossningen? Det kan vi bara gissa eftersom det inte blev så.

Egentligen ville jag bara få sagt att jag blir ganska ledsen över alla som envisas med att dra diverser skräckhistorier. I vilket syfte då?
Det är likadant om någon vill snitta eller är väldigt rädd för snitt. Alla ska argumentera och dra skräckhistorier om ditten och datten. För det hjälper ju säkert.

Till TS, jag hoppas att du får din lilla bebis snart och att det blir bra med allting :banana:

Nu får jag allt hålla med dig, jag förstår inte heller syftet med att skrämselpropagera ?

Äsch Freyja det kommer lösa sig fint oavsett hur det nu kommer igång :love:

Peppdans alá :banana:

KL

Min sambos syster blev igångsatt och hon sa att hon skulle kunna föda barn varje dag. Om jag ska skriva nåt positivt inlägg :D

Hur som helst, jag får vänta ut henne, och som sagt så känns det lite bättre i dagsläget.

//julia

Vänta ut henne?...vet du vad det är? ;)
Lycka till och hoppas att det kommer att sätta fart snart. det är en underbar upplevelse du har framför dej..ont gör det, men gud vad det är värt det:)

KL

Min sambos syster blev igångsatt och hon sa att hon skulle kunna föda barn varje dag. Om jag ska skriva nåt positivt inlägg :D

Även jag blev igångsatt (ett par veckor innan beräknad förlossning) och min förlossning var helt fantastisk :love:! Jag har flera kompisar som också blivit igångsatta och är jättenöjda med sina förlossningar.

kl

Tack alla för era gulliga inlägg!

Idag när jag skulle springa med min häst så fick jag helt plötsligt sjukt ont i ljumskarna, det bara tog stop! Jag sprang med honom lite igår och då gick det bra, men nu kan jag knappt röra mig :eek: Det värker i ljumskarna och i nedre delen av magen och jag kan knappt gå eller resa mig från sittande!
Å vad det är roligt att vara höggravid!

//julia

*go bebis, go bebis*

:bump::bump:

Å vad det är roligt att vara höggravid!
Vad roligt att du säger det. Det är precis vad jag känner och jag har FYRA VECKOR kvar till bf!!

:banana::bump::banana:
(Ytterligare liten peppdans i förhoppning om att en Mini_bus lockar ut fler bukebebisar, som min t.ex. :D

Springa med kuse i 9:e månaden, det fanns inte i min värld, möjligen hasa mig över köksgolvet ...

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
964
Senast: igbest
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 596
Senast: Grazing
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 128
Senast: Bapelsin
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 410

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka