Nu gäller det... kanske!

Sv: Nu gäller det... kanske!

:eek: kan (kunde ;) ) du springa? Jag är verkligen impad!

Nu har vi ö-råd på Bukefalos och vi röstar ut lilla bebben! :banana:

kl

Tack alla för era gulliga inlägg!

Idag när jag skulle springa med min häst så fick jag helt plötsligt sjukt ont i ljumskarna, det bara tog stop! Jag sprang med honom lite igår och då gick det bra, men nu kan jag knappt röra mig :eek: Det värker i ljumskarna och i nedre delen av magen och jag kan knappt gå eller resa mig från sittande!
Å vad det är roligt att vara höggravid!

//julia

Springa??? Oj. Jag gjorde faktiskt ett race på ca 20 meter när jag ville få igång det, då hade jag haft förvärkar i två nätter. Men annat än det, nä du... Du tar det väl lugnt hoppas jag, nog klarar sig hästen! :)

Men ny värk i ljumskar och nedre magen låter ju väldigt bra, att nåt nytt händer speciellt. Mina ljumskar började göra ont ungefär en vecka innan förlossningen, men i magen kändes det bara när förvärkarna började. (De kom torsdag natt och höll i sig till måndag natt då den aktiva fasen äääntligen började).

Lycka till, tror det är på g för dig nu nämligen!

Tyvärr, hejaropen har inte hjälpt ännu :(

Jodå, springa har jag kunnat göra kortare sträckor hela tiden, men igår tog det bara tvärstop. Jag kunde inte gå på hela kvällen, fick stödja mig på min man när jag skulle till toaletten (det är ca fem m dit från soffan och det tog lååååång tid att ta sig dit), till natten fick jag en käpp som jag har använt när jag skulle upp på toa under natten... jättekul! Det är lite bättre nu, men det gör fortfarande ont, framförallt när jag ska stödja på höger benet och när jag ska använda magmusklerna (nedre delen), t ex när jag nyser eller ska resa mig upp från liggande eller lägga mig ner. Känns urlöjligt, jag blir ju helt handikappad! Men det verkar faktiskt som om värken över njuren har gett med sig och det är helt underbart! Kanske beror det på att magen tycks ha sjunkit ännu längre ner (ska visa bild i magtråden) och då kanske trycket lättar.

Jag fick lite massage igår av en vän som är massageterapeut och har även inhandlat hallonbladsthé, så kanske kan jag lura igång något... men jag ska väl inte ha för stora förhoppningar antar jag. Fast i natt vaknade jag två gånger av något som skulle kunna vara mer "riktiga" värkar, för de kändes på ett helt annat sätt än mina tidigare förvärkar. Det blev ett rejält tryck neråt och så blev magen helt stenhård... men de har inte gjort sig påminda än tyvärr!

Jag håller er uppdaterade, lovar!
//Julia

Lilla Julia!

För att säga något annat positivt om att inte bli igångsatt. Jag blev det! Det var inte kul!

Jag och Saga sitter och väntar på besked nu!
Och vi vill att lilltösa skall uuuuut!
Helst innan den 15de februari :p Då skall vi till Trollhättan på dop och har bokat in en tripp förbi er för att gosa med bebisen!

Du, om hon är kvar i magen den 15 feb så gräver jag ner mig! Vad roligt att ni kommer förbi, det ser jag fram emot!

Kram!

Ja, lite. Men jag är inte så bortskämd med sömn nuförtiden, så att få sova någon timme i sträck är rena lyxen!

Nu har jag världens mensvärk så nu får jag nog lägga mig ner en stund. Återkommer senare!

//Julia

Det kanske är på g? Mensvärk var vad min förlossning började med :) Lite molande hit och dit under ett dygn innan det blev värkar av det. HÅller tummarna!

Jo, fast jag har ju haft rätt kraftig mensvärk sen v 32... så jag hyser inga större förhoppningar faktiskt!

//Julia

Ja, lite. Men jag är inte så bortskämd med sömn nuförtiden, så att få sova någon timme i sträck är rena lyxen!

Nu har jag världens mensvärk så nu får jag nog lägga mig ner en stund. Återkommer senare!

//Julia

När jag läste det jag har gjort fetstilt så började jag skratta:laugh::laugh:.....
Tänkte på hur det blir sedan, med sömnen menar jag alltså, du kan ju se de här senaste veckorna som en invänjningsperiod:);)

För övrigt får du väl ta och leverera snart.....

Lycka till!! *här börjar det faktiskt suga i bebistarmen*

Det går inte... :crazy:

Idag är det bättre i ljumskarna men nu har värken över njuren kommit tillbaka. Från och med i morgon är ungen vräkt på alla sätt och vis, för imorgon är det BF enligt UL och enligt min beräkning har jag då gått över en vecka! Nu får hon faktiskt komma ut! Det känns som att hon vill det, för hon borrar sig ner i mig plågsamt mycket, men min kropp verkar inte vilja släppa ut henne =)

//julia

Hehe, jag känner igen mig såååå väl.... man bara går och väntar och väntar... det är irriterande då man hört att ungen är fixerad tidigt och såååå djupt i bäckenet men ändå kommer lille skruttan inte ut hehe.... Du får locka med "Du får en egen häst av mamsen om du kommer ut nu" Det hade funkat på mig :rofl:

Hur länge får man gå över i ditt landsting? Här är det 21... eller det blir ju 22:a dagen över tid.... tror det är mer än flesta landsting så tänk positivt... senast om typ 2 veckor är hon ju hääääär :love:

3 veckor här med. Har bara gått en vecka, nu så räknar med två till...det drygaste jag varit med om...

ahhh på min tid (höhö) var det typ 14 dagar över allt utom här uppe :devil: tycker ärligt talat att 3 veckor är lite väl... överjäst om man ska säga så :angel:

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
964
Senast: igbest
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 596
Senast: Grazing
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 128
Senast: Bapelsin
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 410

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka