Nu gäller det... kanske!

Sv: Nu gäller det... kanske!

Såklart man får gnälla, ibland är det förbannat skönt om inte annat ;)

Får man inte gnälla och tycka lite synd om sig själv så tja då blir det jobbigt att hålla ihop :)

Du har haft det tufft nu på slutet och du kan bara utgå ifrån din egen känsla, gnäll på du så ska jag peppdansa lite åt dig...

TACK! :)

Jag måste ju gnälla av mig någonstans, och eftersom jag alltid ska vara så förbannat duktig så blir det inte mycket gnäll varken här hemma eller bland vänner/bekanta. Envis som en jäkla get ska jag göra precis allt som jag brukar, även om det innebär att jag knappt kan röra mig efteråt, för jag ska minsann visa att jag klarar av allting! Pust, vad jobbig jag är ibland. :crazy:

Självklart får ALLA gnälla ;)

Antingen det eller så får ingen gnälla, det finns alltid dom som har det värre liksom ..

Jag vet precis hur det är att hålla skenet uppe och allt är så himla bra när alla frågar, släpp det Freyja.

Du måste försöka släppa alla krav och måsten, för ditt eget bästa nu ( och för lilla snorkfröken ;) )

Du FÅR gnälla :D
(fast inte över att du är rastlös EN dag... ;))

Men jag gnällde inte över att jag varit rastlös EN dag, jag gnällde över att jag varit rastlös de senaste VECKORNA! Så det så!

Klart du får gnälla, det är därför vi är här! :D :bump:

Och förutom att vara rastlös är man så jäkla nyfiken på vem som ligger där inne, trött på att vara tjock och otymplig och lite nervös inför förlossningen.

Gnäll på du tills hon trillar ut! :banana:

Bara så du vet så är det inte ok att föda barn i natt. Jag glömde min mobil på jobbet........

Flåt.. Det var inte riktigt meningen.
Men jag hade inget SMS från henne nu när jag kom till jobbet...

Julia, NU är det ok att föda barn igen. För jag har telefonen nu.:p

Ingen unge i natt heller...

MEN jag hade faktiskt regelbundna sammandragningar med ca 7-10min mellanrum under två timmar i går kväll/natt. Tog två alvedon och somnade. I morse var det ganska regelbundet också, och nu under fm har det kommit och gått lite. Inte några jätteonda sammandragningar, men de känns! Har mycket mensvärk också och känner mig allmänt konstig. Fingrarna har svullnat upp som tjocka korvar...

Kanske faktiskt börjar hända något nu, så jag kanske inte behöver gå allt för många dagar till!?!!

//Julia

Heja heja! Nu är det säkert grejer på gång :bump: :bump: :bump:

Tappa inte modet av att det kommer och går bara. Du kan vara i full gång att öppna dig även om värkarna inte är jätteregelbundna. Jag kom aldrig till dendär magiska "tre värkar på tio minuter"-nivån som de säger att man ska ha för att åka in som förstis. Men det gjorde ont och var jobbigt, så då sa BB åt mig att komma in iallafall.

Drar det onda ut på tiden så ring förlossningen och be att få en sovdos smärtstillande till natten. Du behöver den vila du kan få!

jag röstar för utploppning ikväll kl 22:22... den 22a... låter väl som en kul tidpunkt. Annars blir det 23:23 imorgon den 23e :rofl:

och våga ring in som sagt och be om "sovdos" om du känner att du inte får vila... Föda barn när man inte sovit är inte kul, man blir extra smärtkänslig och grinig då :P

Ingen unge i natt heller...

MEN jag hade faktiskt regelbundna sammandragningar med ca 7-10min mellanrum under två timmar i går kväll/natt. Tog två alvedon och somnade. I morse var det ganska regelbundet också, och nu under fm har det kommit och gått lite. Inte några jätteonda sammandragningar, men de känns! Har mycket mensvärk också och känner mig allmänt konstig. Fingrarna har svullnat upp som tjocka korvar...

Kanske faktiskt börjar hända något nu, så jag kanske inte behöver gå allt för många dagar till!?!!

//Julia

Spännande! Jag svullnade oxå upp sista veckan.. Och dom sista 3-4 dagarna hade jag massa oregelbundna värkar så nu är det nog snart dax för dig!!
Sista dygnet kom jag ner i 3-5 min mellan värkarna inte så suuuperregelbundet. Men när det väl drog igång o vi några timmar senare åkte in till FL var jag öppen 6 cm så dom oregelbundna värkarna hade nog hjälpt till!
Hoppas det är samma för dig! :bump:

kl

För tillfället är det lugnt. Det sticker i fungrarna och de är röda och svullna som små korvar, ser ju helsjukt ut! Varje gång jag får en sammandragning blir jag alldeles varm och pulsen påverkas, men alla gör inte ont. De flesta har dock börjat kännas mer, det är mer styrka i dom nu och mensvärken kommer samtidigt. Innan hade jag mer en ihållande mensvärk. Men, jag tror inte att det blir något idag! Men det indikerar ju iaf att något håller på att hända, vilket är upplyftande =)

//Julia

Jag tror du får åka in imorn bitti!

Sådär började mitt förutom att vattnet började sippra också. Jag födde ca 30 timmar efter första sammandragningen (som inte var smärtsam).

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
964
Senast: igbest
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 596
Senast: Grazing
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 129
Senast: Bapelsin
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 410

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gps tracker för Android?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Värma spenat?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat