Nu gäller det... kanske!

Sv: Nu gäller det... kanske!

Jasså minsann..

Det går bra att uppdatera sina virtuella vänner men inte sina riktiga. Nåja, alla prioriterar vi olika..

Håller tummarna för att Mysan kommer snart iaf ;)

Kram julis

Natten har varit lugn. Mer slemmis har släppt, men inte mycket till värkar. Får se hur dagen artar sig =)

//Julia

Jasså minsann..

Det går bra att uppdatera sina virtuella vänner men inte sina riktiga. Nåja, alla prioriterar vi olika..

Håller tummarna för att Mysan kommer snart iaf ;)

Kram julis

Din dumbom, jag vet ju att du läser här ändå, så på det här sättet hålls du ju uppdaterad. Så mycket enklare än att behöva tala om samma sak för tusen olika nyfikna som ringer och skickar sms hela dagarna.

kram

Mer slemmis har släppt under dagen, herregud, hur mycket är det egentligen?!

Har lite oregelbundna värkar och allmänt spänd om magen. Hade varit roligt om vattnet gick nu!

Har varit iväg på fotoutställning med mina föräldrar och sedan har jag varit i stallet och grejat, så nu värker det i mina ljumskar och jag känner mig helt slut i kroppen...

//Julia

Jag såg aldrig min slempropp eftersom den släppte när jag gick in från bilen, men jag har hört att det är massor. Men där emot vet jag ju hur mkt fostervatten det finns. För mig vart det en stor våg ner till knäna och jag gjorde av med 3-4 STORA badhandukar hemma för att inte blöta ner överallt. I bilen hade vi 5 handdukar för att inte blöta ner allt och det kom bara mer och mer och sen när väl Rasmus kom ut kom de ännu mer vatten. Någonstans läste jag typ 1-2 liter *hrm* de kändes som 45 liter, minst!

Ha, jag har kopplat om hemtelefon och allt till mobilen. Och eftersom den är lite dum så måste jag dubbelkolla den ungefär en gång i timmen UTIFALLATT den har lagt av..

Så ut bebis ut!

för mig kom ju slem och vatten samtidigt och jag slemmade och blötte ner ett paket bebisblöjor på 3 dagar :) hahahaha

min bm fick hela slemmis i handen och jag uppfattade att den var ungefär lika stor som hennes hand men jag kan vara helt ute och resa, hade lite annat att tänka på just då!

Vatten hade jag också överallt, som tur var på sjukhuset. Men det forsade så de fick torka hela golvet, dessutom var det grönt! :eek:

Jag tror det blir en januaribebis ändå! Och Irpa, nu tycker jag inte du ska skriva mer här innan det är på riktigt, vi blir ju alldeles till oss! :D :P

Usch, vilken jobbig natt det har varit. Jag har behövt gå upp helatiden för att kissa och varje gång jag reser mig upp gör det ONT, och när jag sätter mig ner gör det ännu ondare. Det trycker på neråt och det känns som att jag ska gå sönder :crazy: Jag har behövt värma vetekudde flera gånger under natten, det hjälper lite mot värken i ryggen. Tycker att det har varit mycket ihållande värk och inte rydliga värkar (som jag vill :mad:) men det har definitivt ändrat karaktär och satt sig mycket mer i ryggen nu än i magen. Nu på morgonen släppte det lite mer slemmis, men nu måste det väl ändå vara slut?! Det var lite blodblandat nu, vilket det inte varit tidigare, så det måste väl vara bra? =) I går kväll hade jag regelbundna värkar under några timmar med ca 10 min mellanrum.

Känner mig allmänt öm och spänd i magen och nu måste det väl ändå komma igång?! Kom igen värkarna, bli regelbundna och fina och gör ONT!

//Julia

Följer dig lite si så där i smyg :o

Så spänd på hur det går för dig, håller alla tummar och tår för att det ska vara på G på riktigt nu.......

Lycka till!!

säker på det inte är sipprande vatten? Det kan ju vara slemmigt och lite ljusrosa (luktar sött). Åk in på koll säg att du misstänker vattenavgång? :idea:

säker på det inte är sipprande vatten? Det kan ju vara slemmigt och lite ljusrosa (luktar sött). Åk in på koll säg att du misstänker vattenavgång? :idea:

Det gjorde jag, de plockade fram de största instrumentet sjukhuset hade att tillgå och bände lite :crazy:. Ont som fan gjorde det och fem timmar senare kom starka, regelbunda, smärtsamma värkar, tolv timmar senare hade jag bebis på magen. Så rekommenderar verkligen att åka in och kika! :D

Men! Jag vill ju också vara delaktig i Julias tråd!!

Men okej då, jag håller väl tyst då..

Kanske!!

jag smet före dig i kön ;)

håller tummarna för att de snart är din tur att också få snusa bebis.

/Madde

Det var inte rättvist! ;) Stort grattis till lille Isak!!

Filiduttan: Jag tror inte att det är vatten. Det som kom i morse var definitivt mer slempropp med lite blod i, nu är det mest som en hyfsat klar vätska, men det känns som att det är tjockare än vad vattnet ska vara.

Ligger på soffan idag, har rätt ont till och från. Ibland är det regelbundna värkar och ibland är det bara ihållande värk i rygg och mage.

//julia

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
964
Senast: igbest
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 596
Senast: Grazing
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 129
Senast: Bapelsin
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 410

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Värma spenat?
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat