Tinen
Trådstartare
Sv: Nu är jag arg!!
Jag bryr mig mkt om särskilt hans ena häst som jag tränat sedan inridningen och tävlat väldigt mycket. Hon är en enormt fin ponny med jättebra steg och fina muskler.. Nu när jag studerar så pass mkt som jag gör har jag bara möjligheter att hinna med min egenhäst, så hinner inte rida den ponnyn så mkt..
Och nu har hon och de andra stått helt stilla i över 50 timmar..
Min reaktion är mest över att de står uppbundna (tidigare inlägg)
De får ingen rörelse, och som nån annan skrev, risken för kolik med mera..
Kan ju inte vara något vidare för varken ben, hovar eller muskler av att helt plötsligt bara stå stilla sådär jättelänge!
Kan hälsa alla att idag kom de iag ut!!!!!
peter_lundin skrev:Nog är det larvigt att låta hästarna stå inne två dar för att det snöar men är inte reaktionen lite överdriven? Jag blev iofs en aning upprörd när jag träffat på en häst som stått inne i spilta två år o ägarna undrade varför han hade muskelproblem.
PL
Jag bryr mig mkt om särskilt hans ena häst som jag tränat sedan inridningen och tävlat väldigt mycket. Hon är en enormt fin ponny med jättebra steg och fina muskler.. Nu när jag studerar så pass mkt som jag gör har jag bara möjligheter att hinna med min egenhäst, så hinner inte rida den ponnyn så mkt..
Och nu har hon och de andra stått helt stilla i över 50 timmar..
Min reaktion är mest över att de står uppbundna (tidigare inlägg)
De får ingen rörelse, och som nån annan skrev, risken för kolik med mera..
Kan ju inte vara något vidare för varken ben, hovar eller muskler av att helt plötsligt bara stå stilla sådär jättelänge!
Kan hälsa alla att idag kom de iag ut!!!!!