Nu är hon parad

• Hundavel & Ras
  • Trådstartare Trådstartare Frieserhäst
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 83
  • Visningar Visningar 5 862
F

Frieserhäst

Nu är det ca en vecka sedan vår tik blev parad!
Nu hoppas vi på en massa valpar :d

Är det någon mer här som har/ska para sin tik, ras och namn?

Sambon har schäferkennel i liten skala och det är vår ena tik Satoris fanta som förhoppningsvis
är dräktig!!

MVH Mia

Sv: Nu är hon parad

Min Leia ska paras nån gång runt februari. Hane är ej bestämt ännu. Dvärgschnauzer p&s 3 1/2år, andra kullen.

hej
vi ska para ena våran jämthundstik för första gången så snart hon börja löpa
hon heter Gro o är vårt "barnbarn" brukar vi säga eftersom vår hane är far till henne. ska bli så spännande:banana:
prillan

Min ena tik (schnauzer) ska valpa runt 25 januari. Hon är redan tjock som ett hus :eek: :)

Ja, det är som sagt sambon som sköter det hela, men tror det kommer bli riktigt bra faktiskt!

Min Ella är parad veckan innan jul!

Phaléne, snart 3 år gammal första kullen både för henne och mig:)

Då kanske vi får valpisar samtidit!? Ca en vecka innan jul här med

Vår tax Lillbabs ska förhoppningsvis paras vid nästa löp (har precis löpt nu). Om allt går vägen blir det hennes första kull och vår tredje.

Från första parningstillfälle borde det vara ca 21-22 februari.
Tiden går långsamt :angel:
Både vår och tikens första kull, så det ska bli spännande.

Kul att det är många små som är planerade :d

Ja tiden går enormt sakta! Min lilla har börjat må illa nu, man ser hur maten står henne upp i halsen emellanåt stackarn:crazy:

Så nu blir hon bortskämd med att få äta sin mat på de tider hon vill:D

*KL*

Jag har en tjockis här hemma som ska valpa under nästa vecka. Är på dag 56 idag. Chihuahua.

Såhär såg magen ut 23 december 2008.
n707427476_1691067_910.jpg

Idag tog jag en jättedålig bild, men den visar magen i alla fall.
n707427476_1691068_1216.jpg

Det är 3 st som huserar där inne. :)

Senast ändrad:

wow, vilken kula :laugh:
Ser nästan lite komiskt ut, i alla fall från den senaste bilden! Hoppas alla 3 är friska och krya där inne!

Bismark: Stackare! Det är inte lätt att vara dräktig. Vår har inte visat några tecken på att
må illa eller liknande. Men kelsjuk som attans! (det är hon dock alltid) Hon och jag ville inte
riktigt gå upp i morse så efter att dottern gått upp ur sängen hoppade hon upp och
sov en extra stund med mig :p

Ella är med extra kelig, ligger gärna tätt emot mig och det brukar hon inte göra. hon är mer typen som vill bli kelad en stund och sen går iväg men nu kan hon kela hur länge som helst!

Men man får passa på, det är ganska mysigt:love:

Frågar man hur magen mår så lägger hon sig med magen upp och ska bli klappad:D

vad mysigt det låter! :laugh:
Fanta går inte ifrån mys i första taget, det e mest husse o matte som tröttnar i första taget :o
Om fröken fått bestämma hade man fått ligga o mysa med henne dygnets alla timmar.

Undra då hur de blir om hon blir värre??:p

Åååååååhhhhhhhh!!!!:love:

Hoppas allt gick bra och att både mor och bebisar mår bra. Vad blev det?

Väntar med spänning på korten!

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 742
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 181
Senast: Digbil
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt... 2 3
Svar
55
· Visningar
3 884
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 932
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V