Nu är hon parad

• Hundavel & Ras
  • Trådstartare Trådstartare Frieserhäst
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 83
  • Visningar Visningar 5 862
Sv: Nu är hon parad

Det blev två tikar och en hanne. Alla, inkl Stacey själv, mår prima! Tack och lov :bow:

Så fort min greyhoundtik löper ska hon paras :laugh:
Den äldre tiken löper nu och har dragit igång den lilla förut!

Så nu väntar jag med spänning :love:

Går allt som beräknat så har vi leveransklara valpar i slutet av maj!!

Det blir hennes och min första kull! :)

Ska para min Flatcoated Retriever nu när hon kommer i löpen, förhoppninsvis blir det i februari men hon verkar vara på g att börja löpa tidigare. :)
Tiken heter Greta-Garbo och blir 3år i februari, blir hennes och min första kull :D

vad kul! Jag gillar flatcoatisar :)
Har du någon speciell hane i tankarna?

Jo hane är bestämt, en riktig snygging som är viltspårschampion. :)
Mer om stamtavla på blivande valpar finns på min hemsida...

*kl*

Här är det lite nervös väntan just nu.. gubben har med vår ungtik åkt över 50mil för parning idag o jag har inte hört nåt än mer än dom kommit fram
prillan

Ohhh spännande!!

Jag har bokat tid för röntgen till den 5:e feb för min lilla tös.. Håller tummarna för 3 tikar och 1 hane:D

spännande! här hoppas vi på måååånga hanar o 2 tikar:laugh:

vilken dag i dräktigheten tänker du röntga?
prillan

Jag ska para min Beagletik vid nästa löp, Antagligen med våran egna hane, det blir ca.6 % inavelsgrad, men som tur är har det inte påvisats någon sjukdom eller missbildning i släkten.

Starmaids Keep Flashing (tiken) snart 5 år och det blir hennes andra kull och våran första.
NV-08 starmaids Over And Over Again (hanen) snart 2 år, men bra meriterad och duktig att jaga.

Det ska bli så spännande med förstsa kullen under vårat sprätt nya kennelnamn som nyss är inskickat.

Hoppas det går bra för alla er!!! och hoppas på många fina valpbilder! =)

:bow:

Röntgen blir på dag 51...

Nu får vi ju snart börja med magbilder ju:)

Iofs så syns knappt Ellas men den känns:love:

Röntgen blir på dag 51...

Nu får vi ju snart börja med magbilder ju:)

Iofs så syns knappt Ellas men den känns:love:

vi har ju alltid ultraljudat därav frågan.. vi kommer göra det vid ca dag 21-25

än har det inte blivit parat i allfall. De har provat 3 ggr idag o Gro har ställt upp sig så fint o hanen har uppvaktat henne lugnt o fint men sen vill hon inte mer. Så i morgon blir det nya försök. Trots att både blodprov o blodstryk säger att det är dax nu så håller inte Gro med:rofl:
Men de har varit själva en liten stund i hundgården när husse höll på att bära in grejor o när han släppte dom så gick båda o gäspade o la sig o verkade så nöjd så man vet ju aldrig:grin:

Kul att så många på buke planerar valpar i år!

Nu har Fanta blivit ultraljudad, det visade sig 6 st valpar, möjlighet till fler då vet tyckte dom
låg trångt där inne. Inte så mycket mellanrum mellan fostersäckarna som det skulle varit om dom var få.

Fanta har börjat bli lite illamående och är inte så matglad som vanligt. Tar lång tid att äta
upp en skål mat. I morse ville hon inte ens äta upp så vår andra tik blev glad att hon fick
lite extra mat :p

Ca 1 månad kvar nu!

Mia

Så fort min greyhoundtik löper ska hon paras :laugh:
Den äldre tiken löper nu och har dragit igång den lilla förut!

Så nu väntar jag med spänning :love:

Går allt som beräknat så har vi leveransklara valpar i slutet av maj!!

Det blir hennes och min första kull! :)

Hur går det för er, är hon parad än? :laugh:

Nu sparkar jag fart på denna tråden,

Mina prinsessor som föddes i torsdags;

Där var tre valpar, 2 tikar (144g +160g) och en hane (148g). Tyvärr hade lille killen navelbråck och alla tarmar utanför så han fick snabbt vandra vidare. Som tur är så mår tjejerna prima och äter och växer duktigt!

Hur går det för er andra?

Jo här har vi varit på ultraljud (fast hon hade visat flera tecken så jag var rätt så säker) 5 valpar hittade vi på en gång o det är nog inte omöjligt att det är flera.
vi har beräknad valpning vecka 12 så spännande är det....

grattis till valparna:love: tråkigt med hanen...

Nu sparkar jag fart på denna tråden,

Mina prinsessor som föddes i torsdags;

Där var tre valpar, 2 tikar (144g +160g) och en hane (148g). Tyvärr hade lille killen navelbråck och alla tarmar utanför så han fick snabbt vandra vidare. Som tur är så mår tjejerna prima och äter och växer duktigt!

Hur går det för er andra?

Grattis till dom fina tikvalparna :love: Synd på den lille killen :(
Här ska snart göras ultraljud. Hon har visat tecken på dräktighet så det ska bli spännande;)

*hugger sista knappen*

Tack alla, är otroligt trött men samtidigt skönt att valpningen är över. Alltid nervöst! Nu ska vi bara få ordning på Ellas tuttar med, lite för mycket mjölk till bara två. Även om de äter duktigt:D

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 745
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 181
Senast: Digbil
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt... 2 3
Svar
55
· Visningar
3 884
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 932
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?