NRHA Em Bökeberg

Sv: NRHA Em Bökeberg

Gordon, jag tycker inte att du ska kasta sten i glashus. Jag har fortfarande ett pm från dig som snackar skit om en annan användare här på forumet.

Nej du har fortfarande inte förstått;)

Det är NRHA EM som kommer att gå på Bökeberg.
Alltså hästar av alla åldrar och ryttare av alla åldrar.
Detr du har tittat på är rankingen för hela europa, tittar du på rankingen per land så hittar du fler namn.
Och när det gäller Open hästar har du inga ryttar anmn utan bara häst namn efterom det är hästen som kvalificerar sig.

/Monica

:cry::cry:Tråkigt, men än kan ju inte hoppet vara ute, tävlingen har ju inte ens börjat ännu så dt hinns väl med att fixa något:o)

Monica

:cry::cry:Tråkigt, men än kan ju inte hoppet vara ute, tävlingen har ju inte ens börjat ännu så dt hinns väl med att fixa något:o)

Monica

Jo, jag och Llewllan hoppas på det iaf.. Så mkt där nere vi vill se :P och en Pelle att sparka lite på..

MvH Sofia

Men varför nämde du då ålder på hästarna om tävlingen är öppen för alla åldrar? Om detta EM är attraktivt för toppryttarna så varför är inte fler av ryttarna på topplistan med om det är öppet för alla hästar?

För att vara ett öppet EM så är startfältet tunt.

CRI arrangeras inte av NRHA (kan göra det men det kan arrangeras av vem som helst)
En seger i en CRI klass kan och är ofta mindre värd än en seger på NRHA EM!
Det beror på antal tävlande motstånd och pengar i potten.

Toppryttarna väljer NRHA i Allmänhet INTE CRI!!

Nu måste jag bara packa ner datorn och köra....:eek:
Hästarna bara väller in på Bökeberg, Snyggingen Dennis Schultz ringde precis och berättade att dom rullat in, Kronsteiners hästar har kommit och jag är inte färdig!!!!!!!!!!

Monica:eek:

SUCK, var lite glad för att Sverige äntligen fått arrangera en så här prestigefull tävling, jag orkar inte tjabbla mer.:(

Jag är glad:)Vill bara veta mer. Det var du som pratade om FEI EM och det är väl CRI klasserna då? Jag blev fundersam eftersom startfältet var så glest och började att leta efter info.

När arrangeras FEI EM och av vilken organisation då?

men Bew, ni kan ta bussen med mei :p Så kan ni få låna en säng att dela på i malmö :D

Du e väl inte stressad Monica;) vi kommer i morgon och jag längtaaar ska bli så jäkla kul, se alla super hästar och ryttare, vi ses snart, Petra

Klart att det kommer att bli kul på Bökeberg. Det är jag övertygad om.

16.40 går den från karlshamn, det va där du bor va :o åker ni som ungdom/student kostar det 77kr st till malmö, sängen om jag minns rätt är ganska så bred XD tror det ska finnas madrass där oxå :p

Ser fram emot massor med rapporter med bilder och filmer:)

16.40 går den från karlshamn, det va där du bor va :o åker ni som ungdom/student kostar det 77kr st till malmö, sängen om jag minns rätt är ganska så bred XD tror det ska finnas madrass där oxå :p

haha jo det är där vi bor :)

ooh.. så man slipper snarka på govlet.. mysigt :) *harkel* vettefaen om vi kan åka som studenter.. tror mitt csnkort dött och ungdom är vi nog inte längre nån av oss..

Inte helt hundra på hur det exakt fungerar i reiningjungeln, men så här ser jag det, rätta mig om jag har fel...
Största skillnaden är att FEI-EM har tuffare kvalregler. Inte helt säker på reglerna men tror att för att få delta där måste man uppnått viss poäng på två CRI-tävlingar, samt ens land måste ha arrangerat CRI. Och för att få starta i en CRI-klass måste hästen vara 6 år eller äldre och även vaccinerad tätare än vad som annars rekomenderas, om den tävlar CRI utomlands måste den dessutom ha FEI-pass.
Till NRHA-EM kvalar topp 10 i varje klasskategori från varje land in. Alltså fler ryttare får chansen att delta. Kravet är även här att man ridit två NRHA klasser i sitt land, men det finns inga krav på uppnådda poäng.
Man kan säga att FEI-EM mer handlar om EM för landslagsryttare och proffs medan NRHA-EM är för folket! FEI-EM slår förmodligen NRHA-EM i status, eftersom det är färre förunnat att få delta, men NRHA-EM har chansen att ha fler skickliga ryttare på plats eftersom fler ryttare är inkvalade och får åka. För reiningryttare kommer Quarter-EM ganska långt ner på en skala...

Vad det gäller Bökeberg i helgen så håller den tävlingen hög nivå. Även om så många inte kommer så kommer trots allt flera länders absolut bästa ryttare, ryttare som förmodligen även kommer att rida FEI-VM i höst. Så att kalla en tvåfaldig världsmästar för nybörjare kanske är lite väl magstarkt...

Jag ska dit :bump::bump::bump:och hoppas på reiningfest i dagarna tre!!!

Bra förklarat!

Jag kallade inte någon för nybörjare;)Jag vet mycket väl att Rudi Kronsteiner är en toppryttare, därför tyckte jag det såg konstigt ut att han deltog i ett arrangemang som kallades för grassrots level. Det skrev jag tydligt trodde jag.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 364
Senast: Tantan
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 615
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 812
Senast: Lavinia
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 758
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna