NRHA Em Bökeberg

Sv: NRHA Em Bökeberg

Senila damen. Jag kan inte alls åka dit, jag ska till Eskilstuna ju. Herre min je man e ju senil på redit. hm

Jag ska ner. så ni som ska ner dit och ser mig hojta till så kan vi skåla ihop.
Var ligger Bökeberg?
Hur långt är de från Malmö tex.?

Från Malmö är det ca två mil österut, bara en liten bit ifrån Svedala... hur lätt som helst att hitta... till och med en borttappad norrlänning som jag hittar dit... ;)

Är det där det ligger har funderat på det ett tag, hade vart så kul att åka ner på nån av dagarna!
och med ca 4h resväg ligger det ju inte vid världens ände direkt!

Ska se om jag kan locka med nån rastlös själ..:angel:
vilka dagar är det?

klart du ska se till att komma ner... det är inte varje dag Reining EM går i Sverige! ;)
Det är 11-13, alltså nu på fredag, till söndag! :banana: :bump:

Hade vart såå kul!
Synd bara att man lovat bort sig på ett 30 års kalas på lördagen!

kan man hitta startlistor nånstans? har ett speciellt ekipage jag vill se!:D

Vi har bestämt oss för att inte åka ner, vi hinner inte få hem alla varor... Lite tråkigt, men vi kan inte åka ner med tom butik. (Vart lite utsålt på chappen) Får bli en annan gång;)

Har försökt att hitta en tidsplan över tävlingarna men kan inte hitta något. Vill definitivt åka dit men eftersom jag bor nära vill jag planera in de klasser jag är mest intresserad av. :d

Vad kostar det att komma som publik? Får man rabatt om man är medlem i någon förening? Har tänkt att börja rida western på mitt ena fullblod som lite omväxling men har inte kommit så långt ännu. Hon startade på Täby i torsdags.....:angel:

Egentligen borde man väl kanske åka ner nu när det är EM och allt, även om man själv inte är reiningryttare och inte heller på G att bli...

Det är ju tyvärr inte det riktiga em i reining utan ett em för nybörjare om jag har förstått det hela rätt.

NRHA Affiliate Program
"REINING AT THE GRASSROOTS LEVEL"

The NRHA has established an affiliate championship program to assist the development of reining at the grassroots level. With the assistance of NRHA Corporate Sponsorship, the Association contributes over $40,000 to participating Affiliate Championship Programs.

Grassroots level måste ju ändå betyda att det är nybörjare på något sätt? Fast jag fattar ändå inte riktigt varför man gör ett em för "grassroots level"?

Rudi Kronsteiner är ju ingen nybörjare så jag förstår inte riktigt upplägget?

http://www.nrha.com/affiliate.php

Lycky Rider skriver så här på sin hemsida:
"För första gången har Sverige fått det ärofyllda uppdraget att arrangera NRHA European Championships, Europamästerskap i reining. Vi kommer att få se den absoluta topppen i Europeisk reining tävla om den största prissumman som någonsin erbjudits i Nordiska sammanhang."

Men det stämmer ju inte. Det är inte den absoluta toppen som kommer enligt startlistorna. Tävlingen är inte det riktiga Europa mästerskapet.

Men tävlingarna är garanterat de största i Sverige någonsin. Men man ska inte felinformera. Dåligt av en tidning att inte ha rätt uppgifter.

Lycky Rider skriver så här på sin hemsida:
"För första gången har Sverige fått det ärofyllda uppdraget att arrangera NRHA European Championships, Europamästerskap i reining. Vi kommer att få se den absoluta topppen i Europeisk reining tävla om den största prissumman som någonsin erbjudits i Nordiska sammanhang."

Men det stämmer ju inte. Det är inte den absoluta toppen som kommer enligt startlistorna. Tävlingen är inte det riktiga Europa mästerskapet.

Men tävlingarna är garanterat de största i Sverige någonsin. Men man ska inte felinformera. Dåligt av en tidning att inte ha rätt uppgifter.
Vilket är då det riktiga EM:et ???? :confused:

Det finns två EM i Reining dels NRHA EM och FEI EM, båda är lika RIKTIGA och båda attraherar toppryttare från hela Europa.

Kvalificeringen och kraven ser olika ut för det båda och inget av dem attraherar ALLA toppryttare. Toppryttare här liksom i USA väljer sitt fokus när det gäller tävlingar.

När det gäller USA så väljer toppryttarna tex Futuriryn och möjligvis Derbyn som är tävlingar för hästar 3-6 år som regel. Där 3 års tävlandet tveklöst är det största.
Med ditt resonemang så menar du alltså att även VM som hölls 2006 inte var det "riktiga VM för Reining" eftersom de bästa från varje land kom??
Shawn Flarida var inte där, Andrea Fappani var inte där osv.

Och när det gäller NRHA EM på Bökeberg, så kommer bla. Rudi Kronsteiner, Europas tveklös bästa ryttare, Dario Carmignani, en av Italiens bästar ryttare, Doug Allen, Englands kanske bästa ryttare, Jurgen Pouls en av Hollands absoluta toppryttare som två år har slagits med Rudi om titeln Open Champion i NRHA EM.
Varför man säger at det är "grassroot level" är för att man erbjuder klasser för fler nivåer än den absoluta toppen i världen.
Vi erbjuder "rookie" klasser som är för grassroot level och korar europas bästa rookie, Limited Open och limited Non Pro också.

Om vi pratar FEI så har dom bara tävlingar för hästar 6 år och äldre vilket gör att de ryttare som tävlar yngre hästar inte prioriterar dessa tävlingar, och ffa så har dom inte hästar för de tävlingarna eftersom deras stall är fullt av 2-3 och 4 åringar.

Ja som alla förstå så skulle jag kunna prata om detta i alla evinnerlighet:grin:
Expensive Hobby om du inte har koll på vad du pratar om kanske du skall ställa en fråga istället för att göra ett konstaterande. För bevisligen så saknar du en hel del viktiga pusselbitar.

Monica Widh, stolt manager av NRHA EM 2008-09

Det låter som om reining har lika många parallella tävlingsorganisationer som proffsboxning... :D
Hur som helst verkar det tillräckligt lockande för oss för att åka ner. Jag skall jobba på Landskronakarnevalen så det är bara några stenkast bort att åka på söndagsmorgonen, fast trött lär man vara. :banana:

Tävlingar utomhus eller inomhus?

Intressant, det är alltså hästar under 6 år som kommer till Affiliate tävlingen? Har jag förstått det hela rätt? Är det en åldersbegränsing i proppen?

Hittade denna ranking och det är ju inte många av dessa ryttare som kommer? Beror det på att deras hästar är över 6 år om jag tolkar dig rätt?
http://www.nrha.com/results/euroT20.asp

Det finns två EM i Reining dels NRHA EM och FEI EM, båda är lika RIKTIGA och båda attraherar toppryttare från hela Europa.

Kvalificeringen och kraven ser olika ut för det båda och inget av dem attraherar ALLA toppryttare. Toppryttare här liksom i USA väljer sitt fokus när det gäller tävlingar.

När det gäller USA så väljer toppryttarna tex Futuriryn och möjligvis Derbyn som är tävlingar för hästar 3-6 år som regel. Där 3 års tävlandet tveklöst är det största.
Med ditt resonemang så menar du alltså att även VM som hölls 2006 inte var det "riktiga VM för Reining" eftersom de bästa från varje land kom??
Shawn Flarida var inte där, Andrea Fappani var inte där osv.
Tack för all info jätte roligt att du förklarar allt här. Så slipper de sitta glada amatörer som tror sig veta allt sitta här och förvirra alla. :b

Och när det gäller NRHA EM på Bökeberg, så kommer bla. Rudi Kronsteiner, Europas tveklös bästa ryttare, Dario Carmignani, en av Italiens bästar ryttare, Doug Allen, Englands kanske bästa ryttare, Jurgen Pouls en av Hollands absoluta toppryttare som två år har slagits med Rudi om titeln Open Champion i NRHA EM.
Varför man säger at det är "grassroot level" är för att man erbjuder klasser för fler nivåer än den absoluta toppen i världen.
Vi erbjuder "rookie" klasser som är för grassroot level och korar europas bästa rookie, Limited Open och limited Non Pro också.

Om vi pratar FEI så har dom bara tävlingar för hästar 6 år och äldre vilket gör att de ryttare som tävlar yngre hästar inte prioriterar dessa tävlingar, och ffa så har dom inte hästar för de tävlingarna eftersom deras stall är fullt av 2-3 och 4 åringar.

Ja som alla förstå så skulle jag kunna prata om detta i alla evinnerlighet:grin:
Expensive Hobby om du inte har koll på vad du pratar om kanske du skall ställa en fråga istället för att göra ett konstaterande. För bevisligen så saknar du en hel del viktiga pusselbitar.

Monica Widh, stolt manager av NRHA EM 2008-09

Tack för all info jätte roligt att du förklarar allt här. Så slipper de sitta glada amatörer som tror sig veta allt sitta här och förvirra alla. :bow:
Man blir så jäkla trött på allt skitsnack runt alla nybörjare och amatörtränare hit och dit dom sitter och snackar ner varandra och varandras ridning och hästar. Blää...
Tack Monica. Vi kommer.:bow::bump:

Jag kan bara läsa den info som jag hittar på olika ställen. Riktiga EM är väl för majoriteten av ryttarna Quarter EM? Sen finns det ju Paint EM och Appaloosa EM. Finns säkert fler EM. Arab EM.

Och så då CRI som arrangeras av NRHA. Är en seger i CRI lika mycket värd som en seger i nrha em Affliliate? Startfälten i de olika tävlingarna är väldigt olika åtminstone. Toppryttarna i allmänhet väljer CRI och inget annat.

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 364
Senast: Tantan
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 615
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 812
Senast: Lavinia
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 758
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025