Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Jag tycker det ser ut som om han har bättre bärighet rent allmänt! Även i traven - även om det är en massa päls ivägen :p

Ja jag håller med dig, på sista tiden har han blivit mer och mer balanserad öht så det är jättekul :)

Måste säga att jag håller med lektra!
Han ser mycket lättare och mer svävande ut i steget än han gjort tidigare, jättekul:laugh:

Blev lite bilder från en tur ute idag, när mamma och Algot följde med bredvid. Jag har börjat träna på att rida med båda hästarna samtidigt, och idag var andra gången vi red så ute på grusvägarna och i galopp. Tyckte att de båda två skötte sig toppenbra, och anpassade tempot efter mina signaler men också efter varandra!

Bonusbild

Vad kul att det är fler som ser skillnad :bow:

Härliga bilder! Gillar speciellt den andra :laugh:

Flash och jag tränade lite nh och tömkörning idag! :D

26707909.jpg

26707910.jpg

26707911.jpg

Väntan på inkallning:
26707966.jpg

Nu kommer jag:
26707968.jpg

26707970.jpg

26707982.jpg

Då Flash inte är så van vid att ha publik i hagen när vi jobbar, så var han lite okoncentrerad. Och så ville pappa att mamma och jag skulle komma in och äta. Så blev det inte så många och bra bilder.

Det såg ju riktigt bra ut. :love:

Red Zadira lite med spöet en dag. Ibland verkar det som om vi har helt olika åsikter om vart vi ska och hur vi ska. men tillsist blev det ganska hyffsat.

Drog henne ut med på en liten fotoshoot i det härliga vårvädret.

Lånar knapps

Lite trista markarbetesbilder från igår!

Jogg
26748708.jpg

Galopp
26748726.jpg

STO som inte alls vill :rofl:
26748693.jpg

Bonus
26748707.jpg

Sist (inte igår..) tränade vi även på att hoppa i lina! Liona har ingen respekt för bommar så hon rev så det smällde ibland, men hon hoppade i alla fall :D

KL
Idag när vi dressyrat klart jag o min fröken så tog jag av tränset och red med bara tygeln runt halsen. Vi kunde starta, stoppa och svänga något sånär iaf.. och fröken gick med öronen riktade bakåt mot mig hela tiden :D

Det är svårt att fota sig själv men :p

:p :p

Vad mysigt :) Du måste få någon med ut och fota så vi får se flera bilder! :p

Lite av zadira :)

Tränade miljöträning med henne denhär dagen. Vi hoppade i djupa dik och tränade att stå stilla. och massor med annat kul.

jag glider av zadira längs baken :angel:

Andra vägen

Avslutningsvis stog jag på henne!

Idag har jag lasttränat och vi har tagit ett sånt här *visar med armarna utsträckta till max* stort framsteg :love: :D

Titta:

Sist vi tränade på lastning kom vi upp mer framhovarna men inget mer så jag är jättelycklig
:bump: :bump:

Allihopa, ni är så duktiga! verkligen jätte kul att se vilka fina band ni har till era hästar! Nh är verkligen fantastiskt, tycker jag och min ponny:)
En liten fråga till alla er som rider utan träns, vad har ni för hjälpgivningar? Alltså hur gör ni för att stanna, svänga, öka farten osv?
Tycker det är interissant att höra, alla gör ju olika!
Fortsätt med det bra jobb ni gör!

Emma!

Visst är det ett härligt tankesätt :) NH och frihetsdressyren i allmänhet har förändrat min syn på hästarna och träningen tillsammans med dem. Det är verkligen annorlunda mot hur det såg ut innan...

Om du är intresserad av vilken hjälpgivning jag använder vid ridning utan träns får du gärna kika här:
http://magiccinderella.webs.com/attridautantrns.htm

Wow va ni är fina! Varför visar du inte detta i nordistråden??! :laugh: Hur länge har ni jobbat?

Jag och token är inte i närheten än. :angel:

Men jag vill ändå visa min fina tok från gårdagens skoning. Tredje gången gilt som man säger. Första skoningen var katastrof och nu står han så fint som man bara kan aldeles lös.
tredjeskonin13april096klippt.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 079
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 279
Senast: Lady_S
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar