Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

TN_090410_618_copy1024.JPG

hel skön bild :rofl:

Tack! :laugh:
Du och din häst är jättesöta ihop! :love: Tycker sista bilden är grymt mysig! :d

kl

en liten film på mig och min häst. hoppar ett litet hinder, dock så fattar hon inte riktigt att hon ska hoppa det andra hindret också men kommer över till slut. ska försöka filma lite till idag så kommer det kanske upp här, kommer även bilder senare då jag inte är hemma nu.
http://www.youtube.com/watch?v=W2fhPGFAaHY

Vilka härliga bilder alla lägger upp!:love:

Tänkte bara säga att igår när jag hade ridit i ridhuset på pollen så släppte jag henne o då trodde jag hon skulle gasa runt hela ridhuset hundra varv(minst!) men hon följde efter mig istället:D e värsta glad över det för jag har inte haft henne så länge o så!:)
O när jag hämtade henne i hagen sprang hon till mig:D

Hehe, det kanske inte passade in här:angel: Men men... jag vill iaf börja träna horsemanship med henne, men vad ska man börja med?:confused:

tackar så mycket :)

Moooa: Börjar med några enkla ledövningar. Be din häst att följa dig med grimman på. Flytta framdel och bakdel o.s.v. det finns massor med böcker att läsa i hur man börjar. :)

Oj, vad ni e duktiga, det enda min sköthästhäst kan är att ta godis mellan frambenen... :crazy: fast hon går på ridskola så man kan ju typ inte lära henne att stegra eller nåt sånt...:crazy:

Här kommer lite nya bilder från mig och pållen.
Ni får ursäkta bildbombningen, men var det länge sedan man hade nya bilder
så blir det alla på en gång :D

TN_090424_019_copy1024.JPG

TN_090424_034_copy1024.JPG

TN_090424_141_copy1024.JPG

TN_090424_149_copy1024.JPG

TN_090424_183_copy1024.JPG

TN_090424_194_copy1024.JPG

TN_090424_252_copy1024.JPG

Jag har onekligen blivit nyfiken och intresserad av NH, när jag har läst och sett hur ni "leker" med era hästar.
Idag kände jag mig väldigt laddad och bestämde mig för att prova några enkla övningar.
Vi gick framåt, bakåt, gjorde halt och flyttade fram- och bakdel. Det gick långt över förväntan. Efter ett par gånger gick Jussi lungt bredvid mig och startade när jag startade, stannade när jag stannade och backade vid ett väldigt lätt tag i grimman och tryck på bogen.
Flyttningarna gick sådär efter några försök, men "inkallning" gick kalas på tredje försöket.

jättefins bilder allihoppa!!!! fortsätt ha kul med era hästar!!!

KL

En bild kan jag kanske slänga in.. Jag hade knappast tagit av tränset på okänd plats med uppspelt ponny om jag inte tränat NH först :D

Å tackar!!!

Ja visst är det underbar utsikt!!!
Du ska se den på sommaren :d :love:

Slänger in lite fler nya bilder :D

Tränade på att dra ett förmål efter oss, gick riktigt bra!

TN_090424_311_copy1024.JPG

TN_090424_313_copy1024.JPG

TN_090424_317_copy1024.JPG

TN_090424_320_copy1024.JPG

TN_090424_325_copy1024.JPG

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 065
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 277
Senast: Lady_S
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundpassning, hundar som kissar
  • Oseriös avel 2023