Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*
knapp
Nu har jag tittat och läst en massa, och blivit inspirerad! När jag var ~14 höll jag på med NH och utvecklade väl sen nån slags vardagsmodell med min nordsvensk. Men nu är jag sugen på att gå vidare. Är säker på att han skulle vara enkel att lära lite tricks, samt att jobba mer på grunderna med fullblodet.
Brukar löslongera nordisen och han är väldigt lyhörd. Efter en lååång vintervila är jag sugen på att ta upp det hela igen. Så snart ridbanan är användbar kommer det nya bilder från oss
Han kan inga tricks än men vid löslongering lyssnar han på min position, kan göra sliding stops från galopp haha. Varvbyte, gå på liten volt, sakta ner, sakta av, sätta igång, inkallning etc.
Har ju ett fullblod också som jag inte kan få att förstå det roliga med löslongering, han blir extremt uppstressad och fungerar bara bra i lina. Blev sugen på att 'skrämselträna' lite imorgon med en presenning. Han gick över vit ensilageplast frivilligt häromdagen så vi satsar på att klä in honom i presenning en dag snart...
En bild efter lite grundläggande flytt av kroppsdelar när jag precis köpt fullblodet. Älskar bilden, han var som Dr Jekyll and Mr Hyde den dagen och har vid det här laget blivit totalt lugn och känns trygg.
Och nordsvensken då.
Försöker visa att han flyttar för tryck från pisken (precis utanför bild) men fick smacka en massa för jag koncentrerade mig mer på att filma
Ska ha kameraman nästa gång.
Har inga jättebra bilder eller filmer dessvärre men här är en typisk inkallningsbild, har precis kallat på honom.
Jämfört med denna, där jag ber honom öka traven.
Hoppas på lite nytt från oss snart! *pepp*