Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Jösses vad många häftiga bilder...Och duktiga ryttare!

Jag testar och rida i repgrimma för hästen har fått en tand utstämplad...

Så jag undrar hur ni fäster repet/tyglarna i grimman när ni rider?Läste bara dom sista sidorna annars hade det tagit hela natten...

Oj vad bra!!!Tusen tack!
Får nog ta hem repgrimman och öva efter bildserien!

knapp

Nu har jag tittat och läst en massa, och blivit inspirerad! När jag var ~14 höll jag på med NH och utvecklade väl sen nån slags vardagsmodell med min nordsvensk. Men nu är jag sugen på att gå vidare. Är säker på att han skulle vara enkel att lära lite tricks, samt att jobba mer på grunderna med fullblodet.

Brukar löslongera nordisen och han är väldigt lyhörd. Efter en lååång vintervila är jag sugen på att ta upp det hela igen. Så snart ridbanan är användbar kommer det nya bilder från oss :) Han kan inga tricks än men vid löslongering lyssnar han på min position, kan göra sliding stops från galopp haha. Varvbyte, gå på liten volt, sakta ner, sakta av, sätta igång, inkallning etc.
Har ju ett fullblod också som jag inte kan få att förstå det roliga med löslongering, han blir extremt uppstressad och fungerar bara bra i lina. Blev sugen på att 'skrämselträna' lite imorgon med en presenning. Han gick över vit ensilageplast frivilligt häromdagen så vi satsar på att klä in honom i presenning en dag snart... ;)

En bild efter lite grundläggande flytt av kroppsdelar när jag precis köpt fullblodet. Älskar bilden, han var som Dr Jekyll and Mr Hyde den dagen och har vid det här laget blivit totalt lugn och känns trygg.
18-1.jpg

Och nordsvensken då.
Försöker visa att han flyttar för tryck från pisken (precis utanför bild) men fick smacka en massa för jag koncentrerade mig mer på att filma :p Ska ha kameraman nästa gång.

Har inga jättebra bilder eller filmer dessvärre men här är en typisk inkallningsbild, har precis kallat på honom.
75.jpg

Jämfört med denna, där jag ber honom öka traven.
88.jpg

Hoppas på lite nytt från oss snart! *pepp*

Tack för all hjälp, jag tror jag har fattat hur man lägger in bilder nu :banana:

Ska nu testa om jag lyckas ladda upp en bild!

Vic leker med sina favorit koner:

Fångade några bilder av Kai med presenningen igår. Dessvärre blåste det en del, men så snart det är oblåsigt så ska vi öva mer på att stå på den, ha den på sig etc. Han stod på den men sen blåste den upp så han blev lite rädd, men det gick bra även efter det.

20-1.jpg

Hängde upp den på ett hinderstöd också.
19-1.jpg

21-1.jpg

Vad modig han är ;) Och så otroligt söt.

Vilken sötnos!

Har lite nytt på mig och Ella

Har tränat lite 'piruetter' i tränset under de senaste dagarna, och testade även löst.
Tyckte faktiskt att den blev ganska bra med tanke på att vi inte övat särskilt mycket ännu!

(halva varvet runt)

Uppvärmning på volt i skritt

Senast ändrad av en moderator:

Imorse var hon med när vi var ute en stund med Algot.
Mestadels stod hon och åt, men så fort hon förlorade oss ur sikte kom hon springandes...

Påväg tillbaka

In i hagen

kl.
Läser mycket i denna tråden, väldigt kul :)
Har lite nya bilder på mig och Namir som är 1½år så vi håller på att lära in grunderna. Han är väldigt glad och samarbetsvillig när man arbetar med han. Gör alltid så gott han kan.

Inkallning

Flytta baken

"Pinnen är inte farlig" träning

Ryggning

isse: Jag har köpt mina rep av min tränare.
Hon i sin tur köper dem här; www.stengaarden.dk

KL

Igår hade vi vår här på västkusten :banana: Hästarna var alldeles spattiga och människorna likaså, så det var gaanska svårt att koncentrera sig :D Dessutom låg det lite tunnor och sånt i padocken som Conny drogs till. Det blev inte så mycket med mina planer på att jobba med samling helt enkelt, haha. Men lite bilder blev det iaf, om än inte så seriösa.

(jämför med den HÄR bilden så ser ni vilken skillnad det är på styrkan i galoppen nu jämfört med i somras!)

Hehe, vad ironiskt att alla bilder blev i högervarv.

Måste bara visa dessa två bonusbilder också, bara för att mina killar är så snygga liksom, haha.
http://www.pixbox.se/pic_show_id26620413.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id26614208.html

Jag tycker ni ser fina ut tillsammans även om det inte blev så mycket seriöst arbete :D

vad fina ni är och vilken skilnad det var på galoppen :)

Vilka fina bilder!!

Och vad kul det är att vara skimmelägare ibland ;)
Jag rider ofta barbacka på vår och höstar då det är lerperioder för att jag inte orkar borsta eller blaska med vatten varje dag för att få bort :D

Vilka fina bilder!!

Och vad kul det är att vara skimmelägare ibland ;)
Jag rider ofta barbacka på vår och höstar då det är lerperioder för att jag inte orkar borsta eller blaska med vatten varje dag för att få bort :D

Haha den har jag med kommit på.Rider i repgrimma barbacka för dom är så leriga och fäller hur mycket päls som helst!!!!:D

Zahlo, Constance, elolisosa: Tack!
Seabaz: Haha ja visst är det underbart! Jag har liksom inte ridit med sadel på flera månader för han har säkert 10 kilo smuts under all päls. Och det får man INTE bort genom att rykta, haha :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 098
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 279
Senast: Lady_S
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023