Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

Information från LL
Som ovan nämnts har bumpo och Hedinn missat två röstningar. Detta innebär att de kickas.

Med hänsyn till lekens karaktär (dubbelnick) kommer jag dock inte att outa deras roller.

Eventuella dubbelnick till ovan nämnda spelare kvarstår i leken.

Galoppdomstolen i form av LL har tryckt på protestknappen och fattat beslut.

Information från LL
Som ovan nämnts har bumpo och Hedinn missat två röstningar. Detta innebär att de kickas.

Med hänsyn till lekens karaktär (dubbelnick) kommer jag dock inte att outa deras roller.

Eventuella dubbelnick till ovan nämnda spelare kvarstår i leken.
Som om min huvudvärk nu skulle bli mindre. :rage:

:)

Som om min huvudvärk nu skulle bli mindre. :rage:

:)

Haha, ja det blir ju lite struligt. Omöjligt att gissa på hur många onda det finns, samt omöjligt att veta om nån av dem hade en god specialroll som vi nu förlorat... :confused:

Men det är väl bara att spela på och hoppas på det bästa. :p

UPPDATERING!

Peppar insåg att idén att ha en stor jäkla pepparkvarn som hatt kanske var bättre på pappret än i verkligheten. Hon nös och nös och nös och varje gång det kom en vindpust eller hästarna for förbi rörde sig veven och pepparn drällde ner över henne. Dessutom var det vitpeppar så det såg ut som om hon hade mjälluppfödning. Hon hade absolut för sig att hon gjort fast veven, men nu snurrade den som värsta väderkvarnen. AAAAAAAAATJOOOOOO!

Som ni säkert förstår blev Peppar snabbt ganska impopulär bland folk. Komma här med en sådan dunderförkylning? Hon insåg att hon borde dra sig undan och smet iväg medan hon funderade på vem som saboterat veven.

Peppar var bybo!

Nu kära galoppfantaster är det såhär: imorgon ska en av LLs andelsägda galopphästar IRL starta i den klassiska Diana-löpningen för treåriga ston. Således ämnar LL befinna sig på Täby galopp, eventuellt med hatt på skallen. Morgondagens galoppdomstol är således en inhoppare nämligen ingen mindre än @Sasse. Hon meddelar följande DL-tider:

DL kl 21.30

Natt-DL onsdag morgon kl 10.30!

Men jäkla drama att alltid lura mig.
Jag tyckte verkligen att du var skitjobbig mot mig precis som i en annan lek när du VAR ond.

Nu vet jag verkligen nästan inte något om nånting. Scheisse.

Jag tror att SookieS eventullt då innhar ett ont dubbelnick. Innan så stod det för mig mellan Peppar och SookieS, men å andra sidan har jag ju haft jäkligt fel förr och om pizzan är god vetefan vad jag tar mig till.

Hoppas nu att de kickade spelarna var onda.

Men jäkla drama att alltid lura mig.
Jag tyckte verkligen att du var skitjobbig mot mig precis som i en annan lek när du VAR ond.

Nu vet jag verkligen nästan inte något om nånting. Scheisse.

Jag tror att SookieS eventullt då innhar ett ont dubbelnick. Innan så stod det för mig mellan Peppar och SookieS, men å andra sidan har jag ju haft jäkligt fel förr och om pizzan är god vetefan vad jag tar mig till.

Hoppas nu att de kickade spelarna var onda.

Om pizzan är god? Fattar inte om du tror det eller inte?

Förövrigt måste jag gå igenom röstlistor ordentligt men det får bli imorgon.

Ledsen att jag inte hann med leken mer idag. Anledningen till min röst på Sookie var helt enkelt för att det var en del invändningar mot Mumorsan och jag kände jag behövde mer tid att tänka igenom förloppen och dennes del i leken innan jag ev ville rösta på denne. Sedan att rösten istället hamnade på Sookie var dels för att jag inte hann gå igenom leken ordentligt idag och det var denkänsla jag fick när jag läste igenom alla dubbelnickens inlägg. Men samtidigt fanns det två anlednignar till: Dels tänkte jag att leken skulle komma igång lite och det skulle komma mer teorier eftersom jag tänkte så utanför ramarna (och lade första rösten) men framförallt för att jag kom på genom Matmissbrukarn/Puff att man genom dubbelnicken hittar orginalnicken. Nu är vi inte så många dubbelnick kvar, det är jag, Kinder och Sookie och är något dubbelnick ont så tror jag att det är Sookie, denne har nämligen inte visat något större intresse för att bevisa motsatsen och att bara rösta på Dramatik med motiveringen att rädda sig själv? Var är dennes teorier om att hitta onda?

Nu vet jag inte om det är fler än Puff som är ett ont dubbelnick, men jag tror inte det är ett osannolikt scenario.

Om pizzan är god? Fattar inte om du tror det eller inte?

Jag har varit rätt så övertygad om att Capricciosa varit god efter hennes spel igår då hon kom på detta med att Puff/MM borde vara samma person. Det känns osannolikt att en ond skulle gjort. Men jag känner mig så jäkla lurad att drama var ängeln så nu vet jag inte om jag vågar lita på nånting av vad jag trott hittills :p

Så kvar av dubbelnicken är Kinder och SookieS som potentiellt onda (ja, jag tror att fortfarande att pizzan är god) . Jag tror att Kinder är god, men är inte hundra, det finns indikation på vem hen skulle kunna hänga ihop med. Så då är det bara en kvar som ond dubbelnickare - men å andra sidan det kanske inte finns några flera onda dubbelnick.

Jag har varit rätt så övertygad om att Capricciosa varit god efter hennes spel igår då hon kom på detta med att Puff/MM borde vara samma person. Det känns osannolikt att en ond skulle gjort. Men jag känner mig så jäkla lurad att drama var ängeln så nu vet jag inte om jag vågar lita på nånting av vad jag trott hittills :p

Så kvar av dubbelnicken är Kinder och SookieS som potentiellt onda (ja, jag tror att fortfarande att pizzan är god) . Jag tror att Kinder är god, men är inte hundra, det finns indikation på vem hen skulle kunna hänga ihop med. Så då är det bara en kvar som ond dubbelnickare - men å andra sidan det kanske inte finns några flera onda dubbelnick.

Fast just att Puff/MM var samma person var ju ganska uppenbart för flera av oss. Men det var bäst att hålla tyst om ifall båda var goda (vad som händer med ett godförklarat dubbelnick blev ju ganska uppenbart ikväll). Sen visade sig MM vara ulv och tja, då var det bara att rösta ut puffen.

Meanwhile ska jag nu bjuda era Duriguttiblariga huvuden på lite stilig grafik.
Syntaxen är självförklarande för nyktra personer, men för er nödgas jag framföra att rakt igenom lyncherna är
GRÖNT är konstaterade Goda
RÖTT är konstaterade Onda
BLÅTT är okända diskvalificerade

medan vi återstående glada får vara såsom bakgrunden blekt kycklinggula.

lynch1.jpg

lynch2.jpg

lynch3.jpg

lynch4.jpg

(sorry, Puff lottades inte i denna omröstning. Det ser ut att räcka ändå.)

lynch5.jpg

Nu är det bara att börja plocka fram stora analysator'n.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar