Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

Tittar på lynch 3. Mumorsan bör inte vara får om cirkus är god. Om cirkus är ond kan hon vara fåret eftersom det då stod mellan två ulvar. Capricciosa la första rösten på matmissbrukaren så hen bör absolut inte vara får. Men kan förstås vara en ulv om det är så att matmissbrukaren är bevittnad. Men jag lutar åt att capricciosa är god. Ser att det talats om vittnet och jag kan inte heller se vem det skulle kunna vara. Vid det här laget borde hen ha bevittnat.

@Jeffery Notera gärna 2 minutersskillnaden mellan Ankans röst och min, lägg till att jag faktiskt inte fann MM speciellt misstänkt, och tyckte Cirkus just då var väldigt skum så kanske min röst makes more sense. :) Har inget behov av att "rädda mig själv till varje pris" så till den grad att jag röstar på någon jag inte känner mig misstänksam till för att rädda mig själv (ponera att jag då är med och råkar rösta ut en viktig god specialroll), plus att jag i det läget som Ankans röst kom satt med röstinlägget mot Cirkus och inte skulle ha haft tid att börja om och teoria mot MM istället även om jag hade velat. :)

Vari ligger det knepiga i att rösta på den man tycker är mest misstänkt? :D
Jag utgår från att en av huvudanledningarna att delta i ett sån't här spel, är en önskan att ens sida ska vinna.
Om man skulle vara God, är oftast ens egen roll den man är mest säker på. Att då verka för att inte skydda den man tycker är så God talar lite emot en Gods ryggmärgsreflex.
Tycker då jag.

När du postade ditt mess fick du också en blänkare om att SvartaAnkan postat sin röst. Så du kunde - om du hade velat - ha ändrat dig.

Ok, by request - från Ulvaglufs #3 och framåt till dags dato;

=== ULVAGLUFS #3 ==============================
2014.06.08 11:00

Utfall:
SvartaAnkan, visar sig vara vanlig God Bybo.
===============================================

=== LYNCH #4 ==================================
2014.06.08 21:01

Röstlängd: (16 av totalt 16)
10:34 Hedinn röstar på Puff
11:36 Dramatik röstar på Puff
13:14 Niyama röstar på Puff
15:08 Vira röstar på Puff
18:39 Kinder röstar på Puff
18:46 SookieS röstar på Puff
18:56 glömmerallt röstar på Puff
19:29 Con röstar Puff
19:32 Jeffery röstar Puff
19:32 cirkus röstar på Puff
19:40 Peppar röstar på Puff
19:48 Capricciosa röstar på Puff
20:03 bumpo röstar på Puff
20:23 CaisaLundblad röstar på Puff
20:54 Puff röstar på Puff
20:56 Mumorsan röstar på Puff

Röster: (16)
16 Puff

Kvar att rösta: (0)

Utfall:
Puff, visar sig vara Ulv.

=== ULVAGLUFS #4 ==============================
2014.06.08 22:00

Utfall:
Vira, visar sig vara God Jultomte.

=== LYNCH #5 ==================================
2014.06.09 21:01

Röstlängd: (12 av totalt 14)
18:10 Capricciosa röstar på SookieS
19:07 Dramatik röstar på SookieS
20:01 Peppar röstar på Mumorsan
20:28 cirkus röstar på Dramatik
20:29 Mumorsan röstar på Peppar
20:38 Con röstar på Dramatik
20:43 Kinder röstar på Sookies
20:44 Niyama röstar på Dramatik
20:54 glömmerallt röstar på Dramatik
20:56 Caisa röstar på SookieS
20:57 SookieS röstar på Dramatik
20:59 Jeffery röstar på Dramatik

Röster: (12)
6 dramatik
4 SookieS
1 Mumorsan
1 Peppar

Kvar att rösta: (2)
bumpo
Hedinn

Utfall:
dramatik, visar sig vara God Ängel.

=== ULVAGLUFS #5 ==============================
2014.06.09 22:00

Utfall:
Peppar, visar sig vara vanlig God Bybo.

Jag utgår från att en av huvudanledningarna att delta i ett sån't här spel, är en önskan att ens sida ska vinna.
Om man skulle vara God, är oftast ens egen roll den man är mest säker på. Att då verka för att inte skydda den man tycker är så God talar lite emot en Gods ryggmärgsreflex.
Tycker då jag.

Jo fast, som jag sa innan, jag var inte särskilt misstänksam gentemot MM. Och jag ville när jag la min röst hellre att Cirkus skulle lynchas än att MM skulle göra det, med så många kvar att rösta är det väl klart jag lägger rösten på den jag finner mest misstänkt? Det var 8 kvar att rösta och vad som helst hade kunnat hända.
Är jag inte mer än grundmisstänksam mot någon lägger jag inte min röst på denne i ett sånt skede, det händer bara inte om jag har någon jag verkligen är misstänksam mot. O_o
Som god spelare kan det även vara "bra" att åka ut, om ens död kan hjälpa till att hitta ulvarna eller att de andra goda kanske tittar närmare på ens teorier när de vet att man är god. Såklart inte bättre än att en ulv åker ut, men nej, jag håller absolut inte med om att det bästa för mitt lag alltid är att jag är vid liv så länge som bara är möjligt?

Ok, by request - från Ulvaglufs #3 och framåt till dags dato;

=== ULVAGLUFS #3 ==============================
2014.06.08 11:00

Utfall:
SvartaAnkan, visar sig vara vanlig God Bybo.

=== LYNCH #4 ==================================
2014.06.08 21:01

Röstlängd: (16 av totalt 16)
10:34 Hedinn röstar på Puff
11:36 Dramatik röstar på Puff
13:14 Niyama röstar på Puff
15:08 Vira röstar på Puff
18:39 Kinder röstar på Puff
18:46 SookieS röstar på Puff
18:56 glömmerallt röstar på Puff
19:29 Con röstar Puff
19:32 Jeffery röstar Puff
19:32 cirkus röstar på Puff
19:40 Peppar röstar på Puff
19:48 Capricciosa röstar på Puff
20:03 bumpo röstar på Puff
20:23 CaisaLundblad röstar på Puff
20:54 Puff röstar på Puff
20:56 Mumorsan röstar på Puff

Röster: (16)
16 Puff

Kvar att rösta: (0)

Utfall:
Puff, visar sig vara Ulv.

=== ULVAGLUFS #4 ==============================
2014.06.08 22:00

Utfall:
Vira, visar sig vara God Jultomte.

=== LYNCH #5 ==================================
2014.06.09 21:01

Röstlängd: (12 av totalt 14)
18:10 Capricciosa röstar på SookieS
19:07 Dramatik röstar på SookieS
20:01 Peppar röstar på Mumorsan
20:28 cirkus röstar på Dramatik
20:29 Mumorsan röstar på Peppar
20:38 Con röstar på Dramatik
20:43 Kinder röstar på Sookies
20:44 Niyama röstar på Dramatik
20:54 glömmerallt röstar på Dramatik
20:56 Caisa röstar på SookieS
20:57 SookieS röstar på Dramatik
20:59 Jeffery röstar på Dramatik

Röster: (12)
6 dramatik
4 SookieS
1 Mumorsan
1 Peppar

Kvar att rösta: (2)
bumpo
Hedinn

Utfall:
dramatik, visar sig vara God Ängel.

=== ULVAGLUFS #5 ==============================
2014.06.09 22:00

Utfall:
Peppar, visar sig vara vanlig God Bybo.

Tackar :bow:

CaisaLundblad har lyckats undvika att bli lynchad 2 gånger hittills i leken. Det här är ju något märkligt. Märkligt är även att om en sådan diskussion tas upp om henne så tystas den fort ner av andra röster som anklagar andra spelare. Jag tycker att hon har lyckats undvika den här konflikten samt att bli lynchad lite väl länge nu.

Capricciosa tycker jag har vettiga resonemang, i alla frågor utom mi roll förstås. Jag förstår inte varför hon envisas med att just den avgörande rösten på MM skulle göra mig till ond. Jag förstår liksom inte vad jag (och lyan enligt teorin) skulle vinna på att rösta ut MM?

Cirkus har jag fortfarande konstiga vibbar ifrån men jag kan ju inte riktigt sätta fingret på vad det är som gör att hon känns skum så hon får vara neutral i nuläget. Dock så får jag tillstå att jag inte riktigt gillar hennes försvar av mig. Visst är det bra att hon tror att jag är god men jag kan inte skaka av mig känslan att hon försöker egga på t.ex Capri att gå hårdare åt mig och få spelare att tro att det kan vara något "Lyan håller ulvmedlemmar bakom ryggen-grej".

Con har jag fortfarande knappt uppmärksammat alls. Kan dock inte säga att jag får ulvvibbar när jag läser hennes inlägg så hon är, just nu, neutral mot god för mig.

Glömmerallt tycker jag också känns rätt god. Resonerar vettigt i sina inlägg och förutom det att hon har varit väldigt på dramatik, som visade sig god, så ser jag inget som talar för att hon är ond iallafall.

Jeffery har känts som en lite yr nybörjare större delen av spelet men verkar nu komma ikapp. Har gjort flera intressanta sammanställningar som gör det lättare att få en översyn av röstningarna och då känns det som att denne åtminstone hjälper till att leta onda. Neutral så länge.

Kinder känns överlag god. Hon har dock också lite blickarna på sig av mig just för samma anledning som med Cirkus.

Niyama, Niyama... Vart tusan ska jag placera dig? Jag vet ärligt talat inte. Ena sekunden känns hon god och i den andra känns hon riktigt ond. Får alltså vara neutral för mig just nu.

SookieS får jag, som jag skrev igår, inte alls bra vibbar ifrån. Är med sådär lagom mycket och syns sådär lagom mycket. Jag gillar ju som bekant inte riktigt det. Det kan nämligen gå väldigt länge innan en sådan person upptäcks och då kan det redan vara försent. Nu upptäcktes ju hennes smygande igår men hon åkte ändå inte ut efter flera röster på sig.

Med andra ord:

Mumorsan röstar på CaisaLundblad

Som god spelare kan det även vara "bra" att åka ut, om ens död kan hjälpa till att hitta ulvarna eller att de andra goda kanske tittar närmare på ens teorier när de vet att man är god. Såklart inte bättre än att en ulv åker ut, men nej, jag håller absolut inte med om att det bästa för mitt lag alltid är att jag är vid liv så länge som bara är möjligt?
Visst finns det taktiska skäl att se till att man åker ut, t.ex om man vill bevisa en teori med egen harakiri. Jag har själv som God lanserat ideén att spelarna skulle välja att rösta ut mig eller X, för att på så sätt se vem av oss som var den Gode, den Onde (och den Fule) - för att sedan ta beslut hur man skulle gå vidare i spelet.
Men riktigt så mycket taktik ser jag inte här.

Jag är samtidigt fullt medveten om att min notering är inte den starkaste teorin jag lanserat genom åren. Och jag har inte heller röstat Caisa. Än. Denna gång.

En grej som talar emot att CaisaLundblad skulle vara ulv är MMs andraröst på henne i lynch #1. I det läget när rösten lades var det bara en annan spelare som hade två röster och med tanke på hur spridda rösterna brukar vara i förstalynch är det faktiskt rätt riskabelt. Dessutom tenderar andraröster att öppna för drev. Jag ställer mig väldigt tveksam till att ulvkollegor skulle rösta så på varandra. Caisa kan ju dock vara det svarta fåret fortfarande, men ulv - tveksamt.

Jo fast, som jag sa innan, jag var inte särskilt misstänksam gentemot MM. Och jag ville när jag la min röst hellre att Cirkus skulle lynchas än att MM skulle göra det, med så många kvar att rösta är det väl klart jag lägger rösten på den jag finner mest misstänkt? Det var 8 kvar att rösta och vad som helst hade kunnat hända.
Är jag inte mer än grundmisstänksam mot någon lägger jag inte min röst på denne i ett sånt skede, det händer bara inte om jag har någon jag verkligen är misstänksam mot. O_o

Jag förstår Jeffreys teori men jag vet inte om jag tror på den just eftersom det var så många kvar att rösta. Verkar knepigt att taktikrösta för att rädda sig själv istället för att rösta på den man misstänker när det är så många kvar.

Visst finns det taktiska skäl att se till att man åker ut, t.ex om man vill bevisa en teori med egen harakiri. Jag har själv som God lanserat ideén att spelarna skulle välja att rösta ut mig eller X, för att på så sätt se vem av oss som var den Gode, den Onde (och den Fule) - för att sedan ta beslut hur man skulle gå vidare i spelet.
Men riktigt så mycket taktik ser jag inte här.

Jag är samtidigt fullt medveten om att min notering är inte den starkaste teorin jag lanserat genom åren. Och jag har inte heller röstat Caisa. Än. Denna gång.

Jag vet ju vilken roll jag har, men jag vet inte vilka roller resten av er har. Det gör mig försiktig med att rösta på personer jag inte finner speciellt misstänkta, framförallt när det fortfarande kan hända vad som helst i lynchen. :)

Ärligt talat har jag svårt att se vad det är med mig flera verkar finna så fruktansvärt skumt, tycker teorierna är ganska tunna och det gör mig ännu mer misstänksam mot framförallt Cirkus, men nu även mot @Mumorsan . Hon håller mig inte misstänkt för nåt jag gjort, utan för nåt andra gjort. Förutom att jag valde att rösta på den jag tyckte var mest misstänkt i lynch nr 3. Det tycker jag är att beträda tunn is, speciellt såhär sent i leken.

Hur som helst, att cirkus så snabbt hoppade på Jefferys teori gör mig än säkrare på att hon inte letar onda, utan bara letar teorier att använda. Tillsammans med det jag redan tagit upp i #902 angående mina misstankar mot Cirkus:

Caisa röstar på Cirkus

Det jag tycker talar lite mot det är att MM och Puff hade börjat kopplas ihop redan innan den här lynchen ägde rum. Borde inte lyan ha sett den överhängande risken att Puff skulle bli nästa lynchoffer om MM avslöjades som ond? Är det inte snarare så att ulvlyan hade rätt starka skäl att hålla henne i livet?

Nu kom Con med en relevant tanke runt lynchen med MM/Puff - att offra MM i det läget vore ju som att offra Puff också eftersom kopplingen tydligen redan var uppenbar.

Jag tänker att om det skett ett bevittnade, vilket det bör väl ha gjorts vid det här laget eftersom jag inte tror någon vågar sitta och vänta för länge med utsikten att bli lynchad eller käkad utan att ha använt sin förmåga. Så jag tror att bevittnaden bör ha skett någon av de tre första nätterna för hur länge vågar man vänta? De enda onda som lynchats i leken så här långt är Matmissbrukarn och Puff som lynchades dag tre och fyra. Jag har försökt gå igenom hela röststatistiken igen nu och jag kan inte se att någon återkommer till samma person att rösta på två dagar (el med en dags mellanrum om man tar hänsyn till Puff utröstningen). Vilket gör att jag har svårt att se att någon annan än Matmissbrukarn eller Puff blivit bevittnad. Faktiskt så är den enda person som någon röstat två gånger på under de fem första dagarna som man eventuellt skulle kunna tro är bevittnad är Dramatik som vi vet var god. Där har GlömmerAllt, Sookie och Niyama alla tre lagt röster på Dramatik i lynch tre och fem! Vilket får mig att inse att någon/några verkligen ville ha ut Dramatik! Det skulle inte förvåna mig om det döljer sig minst en ulv i den skaran faktiskt.

Men om jag går tillbaka till lyan och ursprungsteorin. Oavsett vem av de två som blivit sedd så bör lyan veta om det och om det var någon i lyan som var upp i lynch mot Matmissbrukarn så kan iaf jag ana mig till att man hellre väljer att bli av med två spelare än att förlora de två och en för oss okänd spelare. Och jag håller med om att teorin kanske är långsökt i sig, men konstigare saker har hänt i ulvlekar.

lynch1.jpg

lynch3.jpg

(Lånar din fina statistik, @Jeffery)

@Niyama
Lynch 1: Puff
Lynch 3: Hon själv

Det som jag dock tycker är mer konstigt att snacket kring dessa möjliga räddningar knappt ens kommit upp till ytan. Om de gjort det så har de tryckts ner igen.

Fast jag tycker det snackats en hel del om möjliga räddningar? Bara det att alla varit så inställda på att det var Drama som räddats att det inte riktigt diskuterats lika mycket kring mig, men nog har jag varit på tal också? :confused:

@Jeffery - jag har lite dålig överblick från mobilen så jag hänger inte med om du skämtar i #977, men för att förttydliga om så inte är fallet: Sasse är inte med i leken. Hon extraknäcker som LL det här speldygnet för att jag är på Täby och inte vill uppdatera via mobil.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar