Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

En grej som talar emot att CaisaLundblad skulle vara ulv är MMs andraröst på henne i lynch #1. I det läget när rösten lades var det bara en annan spelare som hade två röster och med tanke på hur spridda rösterna brukar vara i förstalynch är det faktiskt rätt riskabelt. Dessutom tenderar andraröster att öppna för drev. Jag ställer mig väldigt tveksam till att ulvkollegor skulle rösta så på varandra. Caisa kan ju dock vara det svarta fåret fortfarande, men ulv - tveksamt.

Jag håller faktiskt med dig i detta, jag har också svårt att sätta in Caisa i ett ulvsammanhang.

Fast jag tycker det snackats en hel del om möjliga räddningar? Bara det att alla varit så inställda på att det var Drama som räddats att det inte riktigt diskuterats lika mycket kring mig, men nog har jag varit på tal också? :confused:

Ja, som jag skrev så har det börjat pratas om det men det har snabbt tystats ner med en annan teori eller funderingar som många hakat på istället.

Men om jag går tillbaka till lyan och ursprungsteorin. Oavsett vem av de två som blivit sedd så bör lyan veta om det och om det var någon i lyan som var upp i lynch mot Matmissbrukarn så kan iaf jag ana mig till att man hellre väljer att bli av med två spelare än att förlora de två och en för oss okänd spelare. Och jag håller med om att teorin kanske är långsökt i sig, men konstigare saker har hänt i ulvlekar.

Så låt oss anta att MM var uppe i lynch mot en annan ond, då skulle det vara cirkus alltså. MM lade ju en utjämnande röst på cirkus så att läget blev 5-5 och det blev lottning. Skulle hon verkligen göra det om cirkus var den där för oss totalt okända spelaren? Lyan borde ju rimligtvis ha snackat ihop sig om att det viktigaste var att rädda cirkus och då borde MM inte lagt sin röst där.

@Jeffery - jag har lite dålig överblick från mobilen så jag hänger inte med om du skämtar i #977, men för att förttydliga om så inte är fallet: Sasse är inte med i leken. Hon extraknäcker som LL det här speldygnet för att jag är på Täby och inte vill uppdatera via mobil.
Ok. Då missuppfattade jag.
Men då är hon i varje fall inte Ulv, så lite rätt hade jag ändå..!

Så låt oss anta att MM var uppe i lynch mot en annan ond, då skulle det vara cirkus alltså. MM lade ju en utjämnande röst på cirkus så att läget blev 5-5 och det blev lottning. Skulle hon verkligen göra det om cirkus var den där för oss totalt okända spelaren? Lyan borde ju rimligtvis ha snackat ihop sig om att det viktigaste var att rädda cirkus och då borde MM inte lagt sin röst där.
samtidigt bad Matmissbrukarn sina kolleger om ursäkt att hon varit frånvarande under dagen så hon hade kanske inte varit i kontakt med dem och hade kanske inte så stor överblick av vad som hänt i leken och att Cirkus även fått två väldigt tidiga röster mot sig.

Så här har vi kvarvarande lyckats rösta i de fem lyncher som förflutit:

Nick - (# GODA) - (# OKLARA) - (# ONDA)

CaisaLundblad - (1 GODA) - (4 OKLARA) - (0 ONDA)
Capricciosa - (0 GODA) - (4 OKLARA) - (1 ONDA)
Cirkus - (3 GODA) - (2 OKLARA) - (0 ONDA)
Con - (3 GODA) - (2 OKLARA) - (0 ONDA)
glömmerallt - (3 GODA) - (1 OKLARA) - (0 ONDA)
Jeffery - (3 GODA) - (1 OKLARA) - (1 ONDA)
Kinder - (2 GODA) - (2 OKLARA) - (0 ONDA)
Mumorsan - (3 GODA) - (0 OKLARA) - (2 ONDA)
Niyama - (4 GODA) - (1 OKLARA) - (0 ONDA)
SookieS - (4 GODA) - (1 OKLARA) - (# ONDA)

Och hur ska man nu tolka detta?

Edit:
Glömde säga - eftersom alla röstade Puff, plockade jag bort just den röstningen - eftersom den sade absolut ingenting.
Vi har ju Lynchat sex gånger, men bara statistik från fem finns med - alla Onda röster i statistiken är MM.

Senast ändrad:
Ja, som jag skrev så har det börjat pratas om det men det har snabbt tystats ner med en annan teori eller funderingar som många hakat på istället.

Ja... okej. Det är ju som jag nämnt innan inte direkt något jag kan bemöta om du uppfattar det så. Jag ser det ju mer som att folk bara jagat efter mer troliga teorier. ;)

@Jeffery Räknas inte Puff som ond längre? (eftersom alla röstade på Puff så borde ju alla ha minst 1 på ond? :D )

Tillägg: Och tack för att du fixade den där listan jag tänkt försöka orka sätta mig ner med men inte kommit till skott med än. ^^

samtidigt bad Matmissbrukarn sina kolleger om ursäkt att hon varit frånvarande under dagen så hon hade kanske inte varit i kontakt med dem och hade kanske inte så stor överblick av vad som hänt i leken och att Cirkus även fått två väldigt tidiga röster mot sig.

Men desto större skäl att inte rösta på cirkus om hon inte var up to date, eller? Har aldrig varit med om att en ulvkollega röstat på en annan för att rädda sitt eget skinn. Det måste ju typ bryta mot någon kod eller nåt :p

Ja... okej. Det är ju som jag nämnt innan inte direkt något jag kan bemöta om du uppfattar det så. Jag ser det ju mer som att folk bara jagat efter mer troliga teorier. ;)

@Jeffery Räknas inte Puff som ond längre? (eftersom alla röstade på Puff så borde ju alla ha minst 1 på ond? :D )

Tillägg: Och tack för att du fixade den där listan jag tänkt försöka orka sätta mig ner med men inte kommit till skott med än. ^^
Glömde säga - eftersom alla röstade Puff, plockade jag bort just den röstningen - eftersom den sade absolut ingenting.
Vi har ju Lynchat sex gånger, men bara statistik från fem finns med - alla Onda röster i statistiken är MM.

Edit:
Och SookieS har noll röster på MM, och inte #, som jag lyckades få till.

Men desto större skäl att inte rösta på cirkus om hon inte var up to date, eller? Har aldrig varit med om att en ulvkollega röstat på en annan för att rädda sitt eget skinn. Det måste ju typ bryta mot någon kod eller nåt :p
Jag tror ju inte hon hade något val, hade hon INTE försökt rädda sig själv hade ju Cirkus direkt blivit misstänkt, eller tänker jag helt fel då?

(I det scenariot att de är onda båda två. Vilket jag uppenbarligen tror. :p )

Jag tror ju inte hon hade något val, hade hon INTE försökt rädda sig själv hade ju Cirkus direkt blivit misstänkt, eller tänker jag helt fel då?

På precis samma sätt jag argumenterade mot dig i samma Lynch.
Fast det här hade varit av något större dignitet.

Jag funderar på Caisa som får, Cirkus som god. Och att Caisa då röstade på Cirkus för att hjälpa ulvarna. Långsökt? Tänker jag galet? Detsamma skulle ju kunna gälla Con.

@Con haha, du har aldrig spelat mot Mammas va? ;)

Och jag har inte hunnit titta närmare på Cirkus för att veta var jag har denne, så jag vet inte om teorin håller men om man har tidsbrist och snabbt skummar leken är det kanske svårt att notera två röster som kommer över fyra timmar innan övriga och om man sedan märker det så är det för sent att ändra och skulle väcka för mycket uppmärksamhet (varför ändra till någon annan så att man garanterat åker?)

Hade jag varit i hennes sits där hade jag bara missat att rösta, aldrig röstat på en ulvkollega! Men alla är förstås inte jag :p

Röstlängd: (4 av totalt 14)
16:56 Kinder röstar på SookieS
19:38 cirkus röstar på CaisaLundblad
20:13 Mumorsan röstar på CaisaLundblad
20:31 CaisaLundblad röstar på Cirkus

Röster: (4)
CaisaLundblad 2
SookieS 1
Cirkus 1

Kvar att rösta: (6)
Capricciosa
Con
Glömmerallt
Jeffery
Niyama
SookieS

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 647
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025