Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

Alltså jag vet verkligen inte hur jag ska rösta idag, känner mig totalförvirrad. Har ingen aning om var jag Caisa och Cirkus så jag måste titta närmare på dem innan jag bestämmer mig. Jag måste även fundera mer över det kan innebära i att Cirkus går i god för Mumorsan så som det verkar att denne gör.

Den som känns ondast för mig idag är fortfarande Sookie. Dels det samband jag såg nu där GlömmerAllt, Niyama och Sookie alla tre har röstat på Dramatik vid två tillfällen (samma tillfällen) vilket inte känns bra i min mage. Det har heller inte kännts som denne varit särskilt intresserad av att varken hitta onda eller föra leken framåt och delge oss sina teorier. Gårdagens röstmotivering förstår jag i sak (att man vill rädda sig själv), men bara komma in och skriva att man haft misstankar mot Dramatik länge och sedan inget mer. Det känns inte som något en god brukar göra.

Capricciosa röstar på SookieS

@Niyama
Lynch 1: Puff
Lynch 3: Hon själv

Det som jag dock tycker är mer konstigt att snacket kring dessa möjliga räddningar knappt ens kommit upp till ytan. Om de gjort det så har de tryckts ner igen.

Fast att rädda sig själv är väl inte så konstigt? På dig låter det som att lyan har samarbetat för att ha kvar Caisa.

Så här ska det se ut:
Så här har vi kvarvarande lyckats rösta i de FYRA lyncher som förflutit, förutom Puff-lynchen.

Nick - (# GODA) - (# OKLARA) - (# ONDA)

CaisaLundblad - (1 GODA) - (3 OKLARA) - (0 ONDA)
Capricciosa - (0 GODA) - (3 OKLARA) - (1 ONDA)
Cirkus - (2 GODA) - (2 OKLARA) - (0 ONDA)
Con - (2 GODA) - (2 OKLARA) - (0 ONDA)
glömmerallt - (2 GODA) - (1 OKLARA) - (0 ONDA)
Jeffery - (2 GODA) - (1 OKLARA) - (1 ONDA)
Kinder - (2 GODA) - (1 OKLARA) - (0 ONDA)
Mumorsan - (2 GODA) - (0 OKLARA) - (2 ONDA)
Niyama - (3 GODA) - (1 OKLARA) - (0 ONDA)
SookieS - (3 GODA) - (1 OKLARA) - (0 ONDA)

Och hur ska man nu tolka detta?

Jag är medveten om att jag inte kommer med några vidare teorier just nu och jag är uppriktigt ledsen för det, men jag verkar ha förlorat min ulvdar (ulv-radar) i den här leken. Så i stället för att hitta ulvar försöker jag utesluta spelare som jag inte ska rösta på för att de verkar goda.
Av de som ligger uppe till lynch nu blir det alltså SookieS som jag röstar på. Mycket baserat på magkänsla som nog i sin tur baseras på hur hen har spelat. Väldigt lågmält och medglidande och många anonyma röster i lyncherna. Och de andra som ligger uppe till lynch har jag som sagt vissa invändningar mot att de skulle vara ulvar (men det kan ju mycket väl finnas ett svarta får där). Så.

Con röstar på SookieS

(...) Gårdagens röstmotivering förstår jag i sak (att man vill rädda sig själv), men bara komma in och skriva att man haft misstankar mot Dramatik länge och sedan inget mer. Det känns inte som något en god brukar göra.

Capricciosa röstar på SookieS

SookieS hade ju röstat på drama redan första dagen, så just det ser jag inte som så konstigt och jag misstänkte själv drama som i mina ögon hade gjort mycket konstigt.

Röstlängd: (7 av totalt 14)
16:56 Kinder röstar på SookieS
19:38 cirkus röstar på CaisaLundblad
20:13 Mumorsan röstar på CaisaLundblad
20:31 CaisaLundblad röstar på Cirkus
21:18 Capricciosa röstar på SookieS
21:24 Con röstar på SookieS
21:27 Niyama röstar på Caisa

Röster: (7)
SookieS 3
CaisaLundblad 3
Cirkus 1

Kvar att rösta: (3)
Glömmerallt
Jeffery
SookieS

Fast att rädda sig själv är väl inte så konstigt? På dig låter det som att lyan har samarbetat för att ha kvar Caisa.

Nej det är inte så konstigt men en av de som kan ha räddat Caisa är Puff. Sen, som jag sagt tidigare, så handlar mycket om att röstningarna som Caisa (nästan) åkt ur har blivit rätt så nertystade. Mer om det kan du läsa i mina tidigare inlägg.

Min mage säger också SookieS, beroende på att jag är övertygad att ett till dubbelnick finns i lyan.
Och den som känns minst God av dessa är den blekgrå massa (i spelet) som kallar sig SookieS.

Så;
Jeffery röstar på Sookies.

Caisa ligger inte i topp bland mina misstänkta men jag får göra som igår för att rädda mig själv röstar SookieS röstar på Caisa

Likaläge igen då. :0o

Röstlängd: (8 av totalt 14)
21:27 Niyama röstar på CaisaLundblad
21:29 Jeffery röstar på Sookies
21:30 SookieS röstar på CaisaLundblad

Röster: (9)
SookieS 4
CaisaLundblad 4
Cirkus 1

Kvar att rösta: (1)
Glömmerallt

=== LYNCH #6 ==================================
2014.06.10 21:31

Röstlängd: (9 av totalt 10)
21:27 Niyama röstar på CaisaLundblad
21:29 Jeffery röstar på Sookies
21:30 SookieS röstar på CaisaLundblad
21:30 CaisaLundblad ändrar till Sookies

Röster: (9)
SookieS 5
CaisaLundblad 4

Kvar att rösta: (1)
Glömmerallt

Utfall:
SookieS röstas ut.
===============================================

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 647
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025