Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

Det jävliga är att ulvskocken lär ju få äta ikväll iom att vi inte har någon ängel kvar.

@Niyama varför då?
Är det inte en möjlighet att hon iscensatte upploppet just för att hon visste att en av dem kommer ryka och då försöka få det att se ut som om de inte hör ihop?

Det känns tveksamt. Dessutom tycker jag inte att dom skrivit så likt, jag hade inte alls kopplat ihop dessa. Får läsa igenom, igen, när jag orkar.

Det jävliga är att ulvskocken lär ju få äta ikväll iom att vi inte har någon ängel kvar.

@Niyama varför då?
Är det inte en möjlighet att hon iscensatte upploppet just för att hon visste att en av dem kommer ryka och då försöka få det att se ut som om de inte hör ihop?

F'låt, jag såg inte att det var Mu som svarade....
Så frågan går till Mu också...

Min tanke var direkt att SookieS är Niyamas eller Mus dubbelnick när GA visade sig vara ulv... Möjligen Cirkus... Men jag tror inte det. Dock är jag inte alls säker.

@cirkus vi har väl någon som skyddas från att käkas första gången? Typ bagare eller nåt sånt? Eller har jag joxxat ihop nåt med vittnet nu, att den skyddas natten efter den vittnat?

Ja just det ja. Byfånen.
Och det *kan* ju vara så att vittnet har sett förra nattens kalasande och då är den skyddad.

Hur mycket koll tror vi Onda sidan har haft på de båda fåren så här långt in i resan?
Inte kan vi utgå från att Lyan ville ha kvar just Sookies i spelet?

Om vi utgår från att spelet startades med sju onda, varav två var får (iom SookieS är outat som dubbelnicket) har vi fem startande Ulvar.
Tre av dessa har vi här: Glömmerallt / Matmissbrukaren / Puff
Ett av fåren här: SookieS

Kvarstår då MAX två Ulvar, och ett Får.
Samt fem, sex eller sju Goda. (alltså beroende på Bumpo / Hedinn's okända status)

Chansen att de båda Ulvarna är dubbelnick är rätt liten, väl?
Särskilt som Bumpo / Hedinn är ute ur leken med okänd status.

Kan vi då Goda de båda kvarvarande Dubbelnicken, Capricciosa / Kinder?

Senast ändrad:
Hur mycket koll tror vi Onda sidan har haft på de båda fåren så här långt in i resan?
Inte kan vi utgå från att Lyan ville ha kvar just Sookies i spelet?

Det är väl möjligt att de trodde SookieS var god, de kunde i vart fall inte vara säker om jag förstått det rätt, så det kan nog finnas ulvar i både rösterna på Sookie och på mig.

Jag känner inte att jag direkt ändrat mina misstankar speciellt mycket efter dagens lynch, Cirkus och Niyama ligger högst misstänkta, kanske Niyama något mer nu än Cirkus som jag ibland svajjar till lite på... Tveksam där vem som ligger topp...
Mu är jag visserligen mer misstänksam mot nu än innan, men eftersom det mestadels grundas på hennes (enligt mig iaf) klena teori mot mig försöker jag att se förbi det tills jag kollat vidare eventuella samband till SookieS. Av de som röstade på Sookie är jag mest tveksam till Kinder och Jeffery, men mer att jag är osäker på vart jag har dem mer än att jag håller dem speciellt misstänkta... Just iom att även lyan inte borde ha varit helt hundra på fåret är det svårt att känna att jag kan dra några direkta slutsatser kring rösterna på henne.

Lite snabba tankar i tröttheten i alla fall. Nu väntar snart sängen för mig, känner att det börjar bli mosigt i huvudet. :D

Om vi utgår från att spelet startades med sju onda, varav två var får (iom SookieS är outat som dubbelnicket) har vi fem startande Ulvar.
Tre av dessa har vi här: Glömmerallt / Matmissbrukaren / Puff
Ett av fåren här: SookieS

Kvarstår då MAX två Ulvar, och ett Får.
Samt fem, sex eller sju Goda. (alltså beroende på Bumpo / Hedinn's okända status)

Chansen att de båda Ulvarna är dubbelnick är rätt liten, väl?
Särskilt som Bumpo / Hedinn är ute ur leken med okänd status.

Kan vi då Goda de båda kvarvarande Dubbelnicken, Capricciosa / Kinder?

Om både Bumpo och Hedinn var ulvar så borde det bara finnas fåret kvar och det tror jag inte.
Var bägge två goda så är det just max två ulvar kvar och så SookieS matte (fåret).
Om de var en av varje finns en ulv och fåret kvar.

Som spelet utvecklats hittills så uppfattar jag både Kinder och Capricciosa som åt det goda hållet, men jag tycker inte att det är skrivet i sten.

Då vore spelet slut, för Fåret är inte inblandad i något avdagatagande,
utan som jag förstår bara en stödröstare för Ulvasidan.

Jag tror inte att vår dyra LL skulle se det som att spelet var slut, för det finns ju en möjlighet till oavgjort, dvs att det blir en av varje kvar men ingen kan äta.

Så här strax efter DL;
Jag tror att de kvarvarande Onda figurerna kokar ned i denna trio - en eller två eller tre - beroende på Bumpo / Hedinn'sstatus:
Cirkus / Mumorsan / Niyama

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 947
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 671
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 572
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 166
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar