Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

Måste tillägga att det inte ens är säkert att vi har något mer får kvar i leken heller? Det kan bara vara ulvar kvar också? Iom att vi inte visste Bumpo och Hedinns roller heller. Bara noterar eftersom jag märkt att jag vart inställd på att det ska vara ett får till också utöver 1-2 ulvar typ eftersom det kommit en del teorier om det. :p

Här tror jag det finns en hel del intressant information att hämta.
Min första understrykning: detta tolkar jag som att vittnet i princip säger rent ut att det är Puff eller MM som hen sett. Det betyder iofs inte att Caisa nödvändigtvis är god, men jag tror hon inte är bevittnad i allafall
Min andra understrykning: Och vi vet att SookieS och Glömmerallt var på onda sidan, det säger ingenting om Niyama, visst *kan* hon också vara ond. I lynch #5 så röstade även jag, Con och Jefferys på dramatik i den ordningen och Jeffery lag sista och avgörande rösten, det kan ju vara att sticka ut lite så jag vet inte riktigt.

Jag sitter också och funderar över det inlägget av Capri!
Känns som att det kan vara troligt att Niyama är den tredje. Men är inte hundra. Det skulle som du säger egentligen ex vara Jeffery. Men jag har själv reagerat mer över Niyamas spel i övrigt också, därför lutar det mer åt henne isf.

Måste tillägga att det inte ens är säkert att vi har något mer får kvar i leken heller? Det kan bara vara ulvar kvar också? Iom att vi inte visste Bumpo och Hedinns roller heller. Bara noterar eftersom jag märkt att jag vart inställd på att det ska vara ett får till också utöver 1-2 ulvar typ eftersom det kommit en del teorier om det. :p

Jag har svårt att tro att ett dubbelnick skulle vara får ensamt utan sin "ägare"- det blir ju skitkonstigt låt oss säga att om "ägaren" är i lyan är det ju en stor fördel för lyan eftersom de då *vet* vem som är fåret. Om "ägaren" är god blir det ju svårt att både spela en ond och en god roll tänker jag.

Vad det gäller Mu så tror jag nog att det är osannolikt att hon är fåret. Om vi tänker oss scenariot att hon är ulv och rösten på MM är för att lyan bestämt sig för att offra MM då är den rösten en tänkbar alibiröst, men om hon är fåret så har hon ju inte varit med i de diskussionerna och jag tror inte att fåret i det läget skulle lägga en röst på en ulv som riskerar att ryka. Jag tror att det var ett olycksfall i arbetet som gjorde att MMM blev lynchad inte ett strategiskt beslut av lyan, detta med tanke på att kopplingen mellan MM och Puff diskuterades och jag tror att lyan inte ville riskera att båda åkte på det sätt som det nu blev.

@Kinder - vad tänker du om Niyama?

+ @Jeffery
Men åh! Ibland snurrar jag iväg. :p Vad skönt med andra som är aktiva och kan förklara då jag inte hänger med! :D

Håller med i vad du skriver Cirkus. Och bra noterat Jeffery! Det står ju t o m att de ska vara goda roller! :o
Detta gör att jag än en gång vill sätta Mu mer åt det goda hållet iaf, men ändå utan att varav hundra.

Min andra understrykning: Och vi vet att SookieS och Glömmerallt var på onda sidan, det säger ingenting om Niyama, visst *kan* hon också vara ond. I lynch #5 så röstade även jag, Con och Jefferys på dramatik i den ordningen och Jeffery lag sista och avgörande rösten, det kan ju vara att sticka ut lite så jag vet inte riktigt.
Visst skulle jag ha kunnat lagt min röst annorlunda, och på så sätt fått en lottningssituation. Men det är alltid lätt att, som God, med facit i hand se hur man skulle kunnat gjort.
Visserligen kunde nu jag gjort just detta, men samtidigt kunde varje annan God med röst på Drama också varit lika förutseende och istället röstat SookieS.

Jag har svårt att tro att ett dubbelnick skulle vara får ensamt utan sin "ägare"- det blir ju skitkonstigt låt oss säga att om "ägaren" är i lyan är det ju en stor fördel för lyan eftersom de då *vet* vem som är fåret. Om "ägaren" är god blir det ju svårt att både spela en ond och en god roll tänker jag.

Jag tänkte mer att om Hedinn eller Bumpo var fåret, att SookieS var deras dubbelnick. Att SookieS då blev kvar ensamt får, när huvudnicket rök. Endast en tanke som passerade. Jag tycker att det är bättre att ta i beaktande att fåret kan vara kvar, utifall att. :)

Visst skulle jag ha kunnat lagt min röst annorlunda, och på så sätt fått en lottningssituation. Men det är alltid lätt att, som God, med facit i hand se hur man skulle kunnat gjort.
Visserligen kunde nu jag gjort just detta, men samtidigt kunde varje annan God med röst på Drama också varit lika förutseende och istället röstat SookieS.

Absolut och jag menar inte att den rösten sätter dig särskilt i det onda facket, kanske till och med tvärt om, det ÄR utstickande att lägga en såpass avgörande röst och det vill ju ulvarna helst undvika tänker jag.

Nu förstår jag inte alls.
Så det är helt omöjligt att Bumpo eller Hedinn är "ägaren" till Sookies?

Jag tänkte mer att om Hedinn eller Bumpo var fåret, att SookieS var deras dubbelnick. Att SookieS då blev kvar ensamt får, när huvudnicket rök. Endast en tanke som passerade. Jag tycker att det är bättre att ta i beaktande att fåret kan vara kvar, utifall att. :)

Aha, ja såklart, jag tänkte inte på dom...

Jag tänkte att jag ska lägga en röst redan nu iaf så jag har det gjort. (Eftersom jag är så glömsk har jag lärt mig att det är bra om jag gör det i tid, hellre att man ändrar senare isf! :p)

Kinder röstar på Niyama

Mycket pga uteslutningsmetoden faktiskt. Hur jag än vrider och vänder på det kan jag inte riktigt få det till att någon annan skulle vara jättemisstänkt i mina ögon just nu. Det är alltid någon röst eller någon smart tanke som gör att jag har svårt att placera någon resterande som särskilt ond just nu.

Niyama är den enda jag inte kan greppa. Dels funderar jag i de banor som Capri hade, att Niyama kan ha samarbetat med GA och försökt få ut Drama. Men framförallt är det att Niyama inte skriver så mycket. Jag får känslan av att hon inte är jättemån om att hitta onda då hon mestadels kommer in med frågor runt andras teorier? Nu har hon också låtit lite uppgiven mot slutet. Det kan ju vara irl som det är lite tungt, men också påverka om nu lyan tunnats ut och det börjar se lite hopplöst ut.
En annan sak jag reagerat på är hennes röst på Drama då Drama åkte. Den kändes väldigt tunn och enkel att lägga. Att bara hoppa med på teorin att Drama hugger på andra, då det är något som vid det laget inte borde vara misstänkt längre i mina ögon. (Kanske för att jag själv då hade lagt undan den tanken helt och fattat att Drama var god förvisso.) Men jag reagerade ändå på att rösten kom in sent och kändes lite väl enkel.

Känns inte som att jag har några superstarka teorier mot Niyama, det är liksom svårt att ha det? :p Men jag kan faktiskt inte se någon annan just nu. Isf är det någon annan som spelat ett väldigt bra spel och jag blir väl isf tvungen att tänka om igen. Men för mig är Niyama just nu den jag tror mest på kan vara ond. Hon har känts lite undangömd, ungefär som SookieS gjorde.

Så här strax efter DL;
Jag tror att de kvarvarande Onda figurerna kokar ned i denna trio - en eller två eller tre - beroende på Bumpo / Hedinn's status:
Cirkus / Mumorsan / Niyama

Jag skulle vilja vikta dessa tre
Niyama - sannolikast att vi finner en Ond här.
Mumorsan - räcker inte det, finns nummer två här.
Cirkus - räcker inte det, finns nummer tre här.

@Jeffery - jag är lite nyfiken på varför du inte tror att Caisa finns i den onda skaran? Och igen, varför är det just i den skaran du finner de potentiellt onda?

@Kinder - Niyama har tredjen flest inlägg i denna lek, nästan dubbelt så många som Mu och Caisa.

För att svara på frågan om hur rollerna fungerar: tvillingarna är som det står i rollbeskrivningen, varken mer eller mindre. Jag tror Kinder tänker på kärleksparet.

Information från LL om förändrade DL-tider:

DL kl 21.30, natt-DL en timme efter publicerad uppdatering eller så fort de som ska skicka PM meddelat mig att de är säkra.

Ni som skickar PM, vet ni att ni inte kommer att ändra er - skriv det! Så kan jag uppdatera så fort jag fått alla svar.

Anledningen till ändrat DL är att jag är lite orolig över att det kan bli tight för mig.

@Jeffery - jag är lite nyfiken på varför du inte tror att Caisa finns i den onda skaran? Och igen, varför är det just i den skaran du finner de potentiellt onda?

@Kinder - Niyama har tredjen flest inlägg i denna lek, nästan dubbelt så många som Mu och Caisa.
Caisa är #4 på min lista. Men jag tror inte vi behöver masa oss ända dit för att finna den siste. Kommer utveckla mer senare.

Hmm... tanken på att Mu och Cirkus skulle kunna vara tvillingar har aldrig slagit mig, men det skulle förklarar Mus (enligt mig) vaga teori mot mig igår... typ "JAG vet att Cirkus är god, men eftersom du verkar så säker på att hon är ond tror jag att du är ond." typisch? :p
Att Kinder verkar så säker på Cirkus godhet gör mig tveksam där, men eftersom äntligen fler tycker Niyama är skum så lägger även jag min röst där idag (började nästan tro att jag inbillat mig hennes skumhet), och hoppas det är sista ulven.
För som jag förstått det behöver vi inte få ut fåret för att vinna, bara ulvarna? :) Jag tror det är ungefär lika stor chans att hon är får som ulv, men jag tycker hon fortstatt vara lika skum spelet igenom där hon har många inlägg men mest verkar kommentera andras teorier snarare än teoria själv. Det kan såklart även bero på tidsbrist, men jag känner även att hon ofta lagt "enkla röster" eller ibland strategiskt lagda för lyan, först "högg" hon mot mig som jag inte tyckte var likt Niyama (men jag kan ha fel iofs) för min röst och teori mot henne DL1, sen lägger hon en tredjeröst på Habina (då var det fortfarande i början av leken och iaf jag reagerar inte nämnvärt på lite svagare teorier i början) tänkte inte mer på det då. Lägger en jättesen röst på Drama när MM lynchas (tänker att en ulv lätt blir sittandes och bevakar lite vad som händer i lynchen ibland, men kan såklart även vara en slump), är såklart med och röstar ut Puff, går vidare med att lägga en tredjeröst på Drama som lynchas, och har under dessa dagar knappt nämnt mig mer än i förbifarten nån gång i början "Mina misstankar mot Caisa hänger kvar lite.", men lägger sen en tredjeröst på mig (och jämnar ut mellan mig och Sookie) med motiveringen "Panik! Måste rösta och får gå på att jag tror att Caisa kan vara fåret: Niyama röstar på Caisa", har då nämnt en sån tanke snabbt i ett inlägg en halvtimme tidigare. Känns mest som ett räddningsförsök av Sookie än att hon försökte hitta onda.

Hon liksom "glider med", och är inte Niyama ond vet jag inte vad jag ska tro. :crazy:

Caisa röstar på Niyama

(...)
Niyama är den enda jag inte kan greppa. Dels funderar jag i de banor som Capri hade, att Niyama kan ha samarbetat med GA och försökt få ut Drama.
Men varför skulle jag som ond försöka få ut just drama?!

Men framförallt är det att Niyama inte skriver så mycket. Jag får känslan av att hon inte är jättemån om att hitta onda då hon mestadels kommer in med frågor runt andras teorier? Nu har hon också låtit lite uppgiven mot slutet. Det kan ju vara irl som det är lite tungt, men också påverka om nu lyan tunnats ut och det börjar se lite hopplöst ut.
Det här var ju en extremt svag teori. Dels har jag skrivit ganska mycket, och som alltid ifrågasatt det jag reagerat på. Att jag kanske inte kommit med lika mycket teorier som vanligt beror på att (som jag skrev) jag hade gott om tid första och andra dagen, sen har det varit ont om tid och framför allt har jag varit väldigt trött när jag väl haft tid för leken. Det i kombination med stor lek var ganska komplicerat, upptäckte jag.

En annan sak jag reagerat på är hennes röst på Drama då Drama åkte. Den kändes väldigt tunn och enkel att lägga. Att bara hoppa med på teorin att Drama hugger på andra, då det är något som vid det laget inte borde vara misstänkt längre i mina ögon. (Kanske för att jag själv då hade lagt undan den tanken helt och fattat att Drama var god förvisso.) Men jag reagerade ändå på att rösten kom in sent och kändes lite väl enkel.

Jag hade inte fattat att drama var god och det kändes som att hon "jagade på" mot flera som en del var goda, en del okänt, men som inte i mina ögon var så misstänkta.

Känns inte som att jag har några superstarka teorier mot Niyama, det är liksom svårt att ha det? :p Men jag kan faktiskt inte se någon annan just nu. Isf är det någon annan som spelat ett väldigt bra spel och jag blir väl isf tvungen att tänka om igen. Men för mig är Niyama just nu den jag tror mest på kan vara ond. Hon har känts lite undangömd, ungefär som SookieS gjorde.

Undangömd?! Tycker väl att jag är som vanligt, särskilt som god då jag är totalt värdelös och bidrar till att lyncha goda :p Nu vet jag inte vem du är, men om du spelat med mig som ond bör du ju veta att jag dels inte spelar "undangömt" och dels att jag gärna alibiröstar.

Hmm... tanken på att Mu och Cirkus skulle kunna vara tvillingar har aldrig slagit mig, men det skulle förklarar Mus (enligt mig) vaga teori mot mig igår... typ "JAG vet att Cirkus är god, men eftersom du verkar så säker på att hon är ond tror jag att du är ond." typisch? :p
Att Kinder verkar så säker på Cirkus godhet gör mig tveksam där, men eftersom äntligen fler tycker Niyama är skum så lägger även jag min röst där idag (började nästan tro att jag inbillat mig hennes skumhet), och hoppas det är sista ulven.
För som jag förstått det behöver vi inte få ut fåret för att vinna, bara ulvarna? :) Jag tror det är ungefär lika stor chans att hon är får som ulv, men jag tycker hon fortstatt vara lika skum spelet igenom där hon har många inlägg men mest verkar kommentera andras teorier snarare än teoria själv. Det kan såklart även bero på tidsbrist, men jag känner även att hon ofta lagt "enkla röster" eller ibland strategiskt lagda för lyan, först "högg" hon mot mig som jag inte tyckte var likt Niyama (men jag kan ha fel iofs) för min röst och teori mot henne DL1, sen lägger hon en tredjeröst på Habina (då var det fortfarande i början av leken och iaf jag reagerar inte nämnvärt på lite svagare teorier i början) tänkte inte mer på det då. Lägger en jättesen röst på Drama när MM lynchas (tänker att en ulv lätt blir sittandes och bevakar lite vad som händer i lynchen ibland, men kan såklart även vara en slump), är såklart med och röstar ut Puff, går vidare med att lägga en tredjeröst på Drama som lynchas, och har under dessa dagar knappt nämnt mig mer än i förbifarten nån gång i början "Mina misstankar mot Caisa hänger kvar lite.", men lägger sen en tredjeröst på mig (och jämnar ut mellan mig och Sookie) med motiveringen "Panik! Måste rösta och får gå på att jag tror att Caisa kan vara fåret: Niyama röstar på Caisa", har då nämnt en sån tanke snabbt i ett inlägg en halvtimme tidigare. Känns mest som ett räddningsförsök av Sookie än att hon försökte hitta onda.

Hon liksom "glider med", och är inte Niyama ond vet jag inte vad jag ska tro. :crazy:

Caisa röstar på Niyama

Jag förstår inte att ni tycker att jag "glider med", tvärtom har jag väl gjort en del uppseendeväckande saker? Om jag var ulv skulle jag väl knappast försöka rädda Sookie? Även om jag fattat att hon var får så verkar det extremt korkat att riskera sig själv för ett får? Och du kan väl inte tro att jag är Sookie?

Jag förstår inte att ni tycker att jag "glider med", tvärtom har jag väl gjort en del uppseendeväckande saker? Om jag var ulv skulle jag väl knappast försöka rädda Sookie? Även om jag fattat att hon var får så verkar det extremt korkat att riskera sig själv för ett får? Och du kan väl inte tro att jag är Sookie?
Ptja, du kunde ju lika gärna tro att du valde mellan 2 goda såklart, eller så kanske du misstänkte att hon var får och kunde luta dig mot "Men jag kunde inte veta att hon var får även om jag var ond" kanske? :p Finns ett par möjliga scenarion, och jo, jag kan absolut tro att du är Sookie. :D Jag är inte säker såklart, men tror att det skulle kunna vara så. :)

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar