Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

Jag har gjort en Paddington - försovit mig :o

Uppdatering!
Ulvarna käkar Capricciosa, som var vittne.

Nya DL-tider: 21.00 och NattDL 22.00!

Åh men det kunde man väl gissat antar jag. :/ Ingen som direkt höll henne åt det onda hållet.
Vi hittade vittnet då till slut i alla fall. :p

Men vad fan *2

Jag kan inte se "vem postade" kan det bero på att det blivit för många inlägg i tråden?

Menar du att du inte kan se listan för vem som postat vad och hur många inlägg varje har? För isåfall så kan jag fortfarande se det, iallafall på mobilen. :)

Hoppas det går bra med lillhingsten <3

Jeffery röstar Niyama
för att hon känns ondast i min trojka, och nånstans måste man börja.
Jag utvecklar detta när jag inte är på jobb.

Jag tror att Cappriociosa antingen har bevittnat Caisa i första NattDL eller Matmissbrukaren i den efter. Troligtvis det senare eftersom hon inte har fortsatt att rösta på Caisa.

Jag tänker att om det skett ett bevittnade, vilket det bör väl ha gjorts vid det här laget eftersom jag inte tror någon vågar sitta och vänta för länge med utsikten att bli lynchad eller käkad utan att ha använt sin förmåga. Så jag tror att bevittnaden bör ha skett någon av de tre första nätterna för hur länge vågar man vänta? De enda onda som lynchats i leken så här långt är Matmissbrukarn och Puff som lynchades dag tre och fyra. Jag har försökt gå igenom hela röststatistiken igen nu och jag kan inte se att någon återkommer till samma person att rösta på två dagar (el med en dags mellanrum om man tar hänsyn till Puff utröstningen). Vilket gör att jag har svårt att se att någon annan än Matmissbrukarn eller Puff blivit bevittnad. Faktiskt så är den enda person som någon röstat två gånger på under de fem första dagarna som man eventuellt skulle kunna tro är bevittnad är Dramatik som vi vet var god. Där har GlömmerAllt, Sookie och Niyama alla tre lagt röster på Dramatik i lynch tre och fem! Vilket får mig att inse att någon/några verkligen ville ha ut Dramatik! Det skulle inte förvåna mig om det döljer sig minst en ulv i den skaran faktiskt.

Men om jag går tillbaka till lyan och ursprungsteorin. Oavsett vem av de två som blivit sedd så bör lyan veta om det och om det var någon i lyan som var upp i lynch mot Matmissbrukarn så kan iaf jag ana mig till att man hellre väljer att bli av med två spelare än att förlora de två och en för oss okänd spelare. Och jag håller med om att teorin kanske är långsökt i sig, men konstigare saker har hänt i ulvlekar.

Här tror jag det finns en hel del intressant information att hämta.
Min första understrykning: detta tolkar jag som att vittnet i princip säger rent ut att det är Puff eller MM som hen sett. Det betyder iofs inte att Caisa nödvändigtvis är god, men jag tror hon inte är bevittnad i allafall
Min andra understrykning: Och vi vet att SookieS och Glömmerallt var på onda sidan, det säger ingenting om Niyama, visst *kan* hon också vara ond. I lynch #5 så röstade även jag, Con och Jefferys på dramatik i den ordningen och Jeffery lag sista och avgörande rösten, det kan ju vara att sticka ut lite så jag vet inte riktigt.

Jag kan inte heller se den, siffran ger ingen länk på min dator.
Däremot alla andra trådar har den länken/den funktionen.
Jag ser att det inte heller funkar på fler trådar. Gemensamt för samtliga är att de har fler än 1000 inlägg, vilket då displayas som 1 000. En rapp teori är då att länkgenereringen buggar ur eftersom det finns ett mellanslag mitt i. Kanske nåt för @Gunnar att blicka på?

I lynch #5 så röstade även jag, Con och Jefferys på dramatik i den ordningen och Jeffery lag sista och avgörande rösten, det kan ju vara att sticka ut lite så jag vet inte riktigt.
Stämmer inte riktigt.
Dramatiks avgörande röst lades av SookieS.

20:28 cirkus------- Röst 1 (1-2-1-0)
20:38 Con---------- Röst 2 (2-2-1-1)
20:44 Niyama----- Röst 3 (3-3-1-1)
20:54 glömmerallt Röst 4 (4-3-1-1)
20:57 SookieS------ Röst 5 (5-4-1-1)
20:59 Jeffery------- Röst 6 (6-4-1-1)

Stämmer inte riktigt.
Dramatiks avgörande röst lades av SookieS.

20:28 cirkus------- Röst 1 (1-2-1-0)
20:38 Con---------- Röst 2 (2-2-1-1)
20:44 Niyama----- Röst 3 (3-3-1-1)
20:54 glömmerallt Röst 4 (4-3-1-1)
20:57 SookieS------ Röst 5 (5-4-1-1)
20:59 Jeffery------- Röst 6 (6-4-1-1)
Förvisso, men om jag inte räknat galet (vilket jag absolut kan ha gjort) så om din röst istället hamnat på SookieS så hade det blivit lottning mellan de två

Jag måste nog gå mot strömmen och säga att jag inte är övertygad om Mumorsans godhet speciellt inte om den bara grunnar sig på hennes röster på Puff och Matmissbrukarn. Första dagen la Mumorsan en avvikande röst på Puff när Corpse, Caisa och Dramatik redan hade 4 resp 3 röster vilket mycket väl kan vara en alibiröst om Puff skulle visa sig vara ond (vilket Puff var).

Att Mumorsan sedan är med och röstar ut Matmissbrukarn ser jag inte heller som ett bevis för att Mumorsan skulle vara god. Om vi följer Caisas tanke att Matmissbrukarn var bevittnad så vet hela lyan om detta och kan därför agera utifrån den informationen.
Som jag skrev i tråden tidigare, om någon i lyan känner att man har väldigt starka misstankar emot sig så kan man ju tro att misstankarna är större än vad de är (att fler personer kommer att rösta på en) och vi får ju inte glömma att det även var två personer som missade att rösta dag3 och vi vet ju inte var deras röster ev skulle hamnat eller var lyan tror att de skulle ha hamnat.
Om lyan tror att Matmissbrukarn är körd är sannolikheten stor att de väljer att offra henne för att få alibi (samtidigt skrev ju matmissbrukarn också att hon hade tidsbrist och kan ha velat offra sig om det skulle hamna i ett sånt läge). Och följer man den tanken så skulle ju Sookie eller Mumorsan kunna passa som ulvar som försökt skaffa alibi (förutom Puff som röstade på sig själv)

Sedan undrar jag över Kinders kommentar om att Cirkus ev skulle kunna vara vittne, ett vittne ser väl en attack och får väl veta någon som är ond, inte vem som är god eller har jag missat något? Och om man då tar Caisas tanke i beaktande om att Matmissbrukarn eventuellt blivit bevittnad så kan väl inte Cirkus ha varit vittnet, hon röstade ju på Vira dag2 och Caisa dag3 när Matmissbrukarn blev lynchad.

Liksom Kinder är jag fundersam över Cirkus försvarande av Mumorsan hela tiden, vilket gör mig osäker på var jag har bägge två. Jag har liksom lite svårt att förstå varför någon som är god skulle godförklara någon som den inte är hundra på, samtidigt som jag inte kan se varför någon i lyan försvarar en kollega så hårt. Skulle det vara så att någon av dem blir lynchad och skulle visa sig vara i lyan så kommer den andra ju vara nästa person uppe för lynch.

Sitter och ser över lite av vad som skrevs under gårdagen (as usual). Men kommer fram till att mina tankar är ungefär desamma.

Jag är övertygad om att Cirkus är god. Caisa antagligen, åtminstone inte ulv.
Jag tycker fortsatt att Con känns god och att även hon röstade på SookieS igår gör den känslan starkare. Kan ju givetvis vara så att hon inte visste att SookieS var fåret heller. Men känns ändå som att hon hellre borde sett till att Drama åkte som ond isf?
Jeffery och Mu är jag fortsatt osäker på men har inga starkare misstankar mot just nu. Känns som att Jeffery letar med sina statistiker. Mu har röstat bra. Att Cirkus tar Mu i försvar får mig att tänka tanken att de två kanske är tvillingar? Vi har ju faktiskt tvillingar kvar i leken och det skulle göra det begriplig med Cirkus försvar av Mu. Sedan behöver detta ändå inte betyda till hundra att Mu faktiskt är god. Om man är tvilling med någon och själv god, får man då veta att tvillingen är ett svart får? Är det någon som vet det? Eller blir det som i siorna, att den visas som bybo?
Noterar att SookieS skrev igår att det kan handla om just en god och en ond angående Cirkus och Mu, men menade då att Cirkus var ond och Mu god.
I Capris ovanstående inlägg diskuterar hon Mus roll mycket. Vilket är en av anledningarna till att jag reflekterar än mer över Mus roll just nu. Men jag tror inte att Capris visste något med säkerhet, det verkar handla om slutsatser efter att hon bevittnade MM. Men ändå värt att notera hennes tankegångar tycker jag.

Angående vad hon skrev till mig ser jag nu att det var ett försök att förklara att hon var vittnet. Mina tankar angående om Cirkus vet något om Mu är de ovanför.

Niyama är alltså den som känns skummast för mig just nu. Just pga tidigare tankar. Återkommer mer om detta.

Tittar på lynch 3. Mumorsan bör inte vara får om cirkus är god. Om cirkus är ond kan hon vara fåret eftersom det då stod mellan två ulvar. Capricciosa la första rösten på matmissbrukaren så hen bör absolut inte vara får. Men kan förstås vara en ulv om det är så att matmissbrukaren är bevittnad. Men jag lutar åt att capricciosa är god. Ser att det talats om vittnet och jag kan inte heller se vem det skulle kunna vara. Vid det här laget borde hen ha bevittnat.

Är det någon som förstår hur SookieS menade här? Varför skulle inte Mu kunnat vara fåret om Cirkus var god? Eftersom SookieS visade sig vara får själv känns det inte jättebra att hon skrev så med tanken att Mu skulle kunna vara "huvudfår". :p Eller är det något jag missar?

Vad det gäller Mu så tror jag nog att det är osannolikt att hon är fåret. Om vi tänker oss scenariot att hon är ulv och rösten på MM är för att lyan bestämt sig för att offra MM då är den rösten en tänkbar alibiröst, men om hon är fåret så har hon ju inte varit med i de diskussionerna och jag tror inte att fåret i det läget skulle lägga en röst på en ulv som riskerar att ryka. Jag tror att det var ett olycksfall i arbetet som gjorde att MMM blev lynchad inte ett strategiskt beslut av lyan, detta med tanke på att kopplingen mellan MM och Puff diskuterades och jag tror att lyan inte ville riskera att båda åkte på det sätt som det nu blev.

@Kinder - vad tänker du om Niyama?

Att Cirkus tar Mu i försvar får mig att tänka tanken att de två kanske är tvillingar? Vi har ju faktiskt tvillingar kvar i leken och det skulle göra det begriplig med Cirkus försvar av Mu. Sedan behöver detta ändå inte betyda till hundra att Mu faktiskt är god. Om man är tvilling med någon och själv god, får man då veta att tvillingen är ett svart får? Är det någon som vet det? Eller blir det som i siorna, att den visas som bybo?

GODA ROLLER
Tvillingar
- Är två spelare som har förmågan att kunna kommunicera med varandra. De vet om varandra, och har tillåtelse att prata med varandra. Om någon av dem har dubbelnick? Ja, då är de trillingar.
Angående Tvillingarna så tolkar jag detta som att det rör sig om två Goda spelare.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar