Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

Röstlängd: (7 av totalt 7)
11:47 Jeffery röstar Niyama
16:01 Kinder röstar på Niyama
17:16 CaisaLundblad röstar på Niyama

Röster: (3)
Niyama 3

Kvar att rösta: (4)
Cirkus
Con
Mumorsan
Niyama

Alltså.. är det bara som funderar på hur Kinder kan vara så säker på att Cirkus är god? Antingen så är de tvillingar, alternativt kan Kinder ha siat cirkus (om hon nu är siare), alternativt så kan Kinder vara ulv och cirkus får/ulv.

Är det någon annan som har tänkt att det kan vara det tredje alternativet?

CaisaLundblad - (1 GODA) - (3 OKLARA) - (0 ONDA)
Cirkus - (2 GODA) - (2 OKLARA) - (0 ONDA)
Con - (2 GODA) - (2 OKLARA) - (0 ONDA)
Jeffery - (2 GODA) - (1 OKLARA) - (1 ONDA)
Kinder - (2 GODA) - (1 OKLARA) - (0 ONDA)
Mumorsan - (2 GODA) - (0 OKLARA) - (2 ONDA)
Niyama - (3 GODA) - (1 OKLARA) - (0 ONDA)

Vad kan man dra utifrån detta? Nu är ju den här listan inte uppdaterad på alla som röstade nu sist dock. Ids du uppdatera den, @Jeffery, som har siffrorna?

Alltså.. är det bara som funderar på hur Kinder kan vara så säker på att Cirkus är god? Antingen så är de tvillingar, alternativt kan Kinder ha siat cirkus (om hon nu är siare), alternativt så kan Kinder vara ulv och cirkus får/ulv.

Alltså, det är ju en möjlighet att det är så (alt. 3) men onda brukar liksom inte vara så uppenbara när de skyddar varandra. Jag är mer benägen att tro på första alternativet i så fall.

CaisaLundblad - (1 GODA) - (3 OKLARA) - (1 ONDA)
Cirkus - (2 GODA) - (3 OKLARA) - (0 ONDA)
Con - (2 GODA) - (2 OKLARA) - (1 ONDA)
Jeffery - (2 GODA) - (1 OKLARA) - (2 ONDA)
Kinder - (2 GODA) - (1 OKLARA) - (1 ONDA)
Mumorsan - (2 GODA) - (1 OKLARA) - (2 ONDA)
Niyama - (3 GODA) - (2 OKLARA) - (0 ONDA)

CaisaLundblad - (1 GODA) - (3 OKLARA) - (1 ONDA)
Cirkus - (2 GODA) - (3 OKLARA) - (0 ONDA)
Con - (2 GODA) - (2 OKLARA) - (1 ONDA)
Jeffery - (2 GODA) - (1 OKLARA) - (2 ONDA)
Kinder - (2 GODA) - (1 OKLARA) - (1 ONDA)
Mumorsan - (2 GODA) - (1 OKLARA) - (2 ONDA)
Niyama - (3 GODA) - (2 OKLARA) - (0 ONDA)

:bow: Danke!

Alltså, det är ju en möjlighet att det är så (alt. 3) men onda brukar liksom inte vara så uppenbara när de skyddar varandra. Jag är mer benägen att tro på första alternativet i så fall.

Nej, så kan det ju vara. Jag sitter dock alltid och funderar och skruvar till det hos mig själv. Jag tänker att det kanske var precis så Kinder tänkte, att man inte skulle tro att de var onda tillsammans, just för att det är ett sådant uppenbart försvar. Jag tänker att det är jäkligt smart att spela så just för att det finns den föreställningen som du just beskrev.

Nu är detta kanske inget jag tänker rösta enligt men jag tycker det är bra att hålla i åtanke om vi röstar ut en god ikväll.

Jag har tänkt på de flesta möjliga scenarion, just nu hoppas jag på det som känns minst... "långsökt", typ. Jag tror Niyama är ond, jag är osäker på cirkus och dig, men det som talar emot att Kinder eller con skulle vara onda (utöver att jag inte direkt tyckt de verkat så skumma) är väl att det hade blivit många onda med dubbelnick... En av dem skulle kunna vara ond, dock. Båda möjligen om vi hade 8 onda från start. Så jag vet inte, jag känner att jag "lutar" mig lite mot att de troligen inte är onda just nu. Övriga känner jag skulle kunna vara onda allihop, men jag tror på niyama i första hand, sen cirkus, dig, Jeffery... kanske... Skitsvårt efter Cirkus vem jag håller mest misstänkt. Det beror lite på vad som händer fortsättningsvis i den här lynchen också. :)

Jag blir lite rädd och nojig om jag ska lita på Kinder (och Caisa för den delen) eller ej.

Om jag läser Kinders teori runt Niyama så tycker jag också att den är väldigt svag. Dock funderar jag ju själv om det finns en mer rimlig röst att lägga? Just nu kan jag inte argumentera för det. Det skulle isåfall vara på antingen Kinder eller Caisa (i tron att hon skulle vara ulv). Caisa var ju med i en ganska omtumlande röständringsfajt i senaste lynchen, dr det slutade med att SookieS lynchades, och visade sig vara får. Skulle inte Caisa kunna vara ulv då?

Isf visste hon ju inte om att SookieS var får och ville stanna kvar för att hon hade kanske kunnat avgöra den här leken? Dock så borde väl inte SookieS ha stridit så mot Caisa i det läget så det är väl det som talar emot att hon skulle vara ulv.

Ja men pga uteslutningsmetoden och att hon känns som att hon är ondast (ja, jag vet, superstark teori), så blir det en röst på Niyama idag.

Mumorsan röstar på Niyama

Nu tycker jag vi ska kika på lyncherna, nu när vi vet lite mer.

Som tidigare kör jag med en och samma syntax,
konstaterade goda är gröna,
konstaterade onda Ulvar är röda, där fåret Sookie fått orange,
okända tillhörigheter är blå.
Och vi som är kvar är behagligt blekgula.

Samt röständringar (hittills 2 st) är blå.

lynch1.jpg

Ingen av oss som är kvar är med och röstar bort Goda Corpse.
Däremot lägger Kinder en tidig röst på Goda Drama.

Caisa röstar på spelande Niyama,
och Niyama svarar med en hämndröst (?) på spelande Caisa.
Senare röstar också Con på Niyama.

Cirkus lägger den allra första på det Onda Fåret SookieS
Mumorsan och Jeffery (ja, nu är det tredje person igen, ULV!!!) röstar sena blankröster på Onda Ulven Puff.

Jag tror inte längre det just nu går att läsa ut något av denna röstning.

Och så är det åter fullsmäckat runt ledvolten dit hästarna just har kommit. Spänningen är tung. Vem ska ta hem det här? En känsla av konkurrens sprider sig. Alla vill vinna - loppen och hattävlingen.

Oddstavlan:
Jeffery röstar Niyama
Kinder röstar på Niyama
CaisaLundblad röstar på Niyama
Mumorsan röstar på Niyama

Vi har en klar favorit i loppet, men vi vet ju hur det är - precis vad som helst kan hända! That's racing!

En dryg halvtimma till DL.

lynch2.jpg

Här finns det många Goda som fått röster.
Habina vann en jordskredsseger med röster från i tur och ordning Caisa, Niyama, Jeffery och Con.
Dramatik fick röster från Kinder och Mumorsan.
Vira inkasserade en från Cirkus.
Ja, det var väl alla av oss, det.

Med tanke på att Habina fick fem snabba röster på sig, där de två kända är Goda, skulle jag gissa att åtminstone en Ond lät sig dras med. Av oss är det Caisa (röst#2), Niyama (röst#3) och Jeffery (röst#4)
När Con röstade var det redan avgjort. Jag tror inte en Ond lägger en röst då, se hur snyggt de fyra kända Onda på slutet sprider ut sina röster nån annanstans.

Ptja, du kunde ju lika gärna tro att du valde mellan 2 goda såklart, eller så kanske du misstänkte att hon var får och kunde luta dig mot "Men jag kunde inte veta att hon var får även om jag var ond" kanske? :p Finns ett par möjliga scenarion, och jo, jag kan absolut tro att du är Sookie. :D Jag är inte säker såklart, men tror att det skulle kunna vara så. :)

Varför skulle jag tro att jag valde mellan två goda? Jag röstar på den jag tycker är ond. Vad tycker du tyder på att jag skulle vara Sookie?

Varför skulle jag tro att jag valde mellan två goda? Jag röstar på den jag tycker är ond. Vad tycker du tyder på att jag skulle vara Sookie?

Jag spekulerar, är du ulv kanske du trodde sookie var god. Jag tror du är ond, vilken roll du har som ond är jag mer osäker på. Jag tycker jag fått ungefär samma "känsla" från dig som från Sookie. Jag är inte säker på det heller, skulle kunna vara Mus, kaaaaaanske Cirkus dubbelnick... Men tycker känslan stämmer bättre med dig eller Mu.

lynch3.jpg

Här är första riktigt intressanta lynchen. Onda Matmissbrukaren i samma veva som Puff blooprar. Blir likaläge mot fortfarande spelande Cirkus. Framför allt Caisa är kvar länge i racet, efter tre snabba, medan Goda Drama smyger upp bakifrån, med två mycket sena röster.

Den enda av oss som röstar på konstaterat Onda Matmissbrukaren är Mumorsan, den femte och sista. Det får man väl säga är en Gott beteende, OM Cirkus också skulle vara God.
Men det kan också vara så att Ulvalyan bestämt sig för att Matmissbrukaren är rökt pga bloopern, se framför allt dubbelnicket Puffs röst på sin ägare.

Förutom Mumorsan och Niyama (se nedan) röstar vi på varandra.
Jeffery och Cirkus nitar dit några snabba på Caisa, Caisa och Con matar på Cirkus i snabb följd.
Och Kinder sover.

Goda Dramatik får tre röster, varav två är sena - och en är från Niyama.

Nu är jag tillbaka, oväntat besök - sonens gamla lärare från åk 4-5 som var bjuden på studentmottagningen förra onsdagen men inte kom då hade tagit en vecka fel! Världens gulligaste människa..

Jag har tänkt på de flesta möjliga scenarion, just nu hoppas jag på det som känns minst... "långsökt", typ. Jag tror Niyama är ond, jag är osäker på cirkus och dig, men det som talar emot att Kinder eller con skulle vara onda (utöver att jag inte direkt tyckt de verkat så skumma) är väl att det hade blivit många onda med dubbelnick... En av dem skulle kunna vara ond, dock. Båda möjligen om vi hade 8 onda från start. Så jag vet inte, jag känner att jag "lutar" mig lite mot att de troligen inte är onda just nu. Övriga känner jag skulle kunna vara onda allihop, men jag tror på niyama i första hand, sen cirkus, dig, Jeffery... kanske... Skitsvårt efter Cirkus vem jag håller mest misstänkt. Det beror lite på vad som händer fortsättningsvis i den här lynchen också. :)

Con är väl inte ett dubbelnick? Jag tolkar det fetate som att du ser henne som ett sådant.

@Jeffery Men när Con röstade var det ju fortfarande 7 som inte röstat, så att säga att det var avgjort där när Habina hade 5 röster känns lite konstigt? :)

Jag vet inte hur det är här hos er, men där jag spelar hör det till ovanligheterna att någon som snabbt ta en rejäl tidig ledning sedan tapper den - om inget exceptionellt händer. Typ en världsblooper eller så.
Goda har oftast i inledningen inte så bra koll, och faller väldigt gärna in i ett rally. Och det här var Lynch#2.

Så för min del känns det inte konstigt att säga så.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar