Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan du citera Kinders ord för detta?ahh... som jag trodde att hon var siarlärling... Då släpper jag Cirkus, hon är antagligen siad. Cirkus, om du låtsas att du inte tycker jag är sjukt misstänkt, vad tror du om de andra?
GODA ROLLER
Bookmakern (siarlärling) – brinner för sporten! Hänger vid banan varje ledig stund och skriver ner allt. Smyger också runt och lyssnar, så varannan natt får hen reda på en spelares roll (start första natten). Meddelande om vem hen önskar sia skickas till LL före natt-DL och svaret kommer efter (gäller alla PM som skickas före natt-DL).
Tvillingar - Är två spelare som har förmågan att kunna kommunicera med varandra. De vet om varandra, och har tillåtelse att prata med varandra. Om någon av dem har dubbelnick? Ja, då är de trillingar.
Välsignade byfånen – En lite udda person som hänger vid banan. Har speciella gåvor. överlever en ulvattack (d v s blir inte käkad) och får en sia. Meddelar LL om vem hen vill sia före aktuellt natt-DL.
De helt vanliga galoppentusiasterna i publiken (bybor) – har inga specialförmågor men kämpar med sina picnickorgar för den goda sidan.
ONDA ROLLER
Hattfuskarna (ulvarna) - Ja, ni vet vad som gäller. De försöker smälta in och så split och tvedräkt. Nattetid bangar de inte för det ultimata brottet – att förstöra någon annans hatt så att hen åker ut ur tävlingen!
Sitter och ser över lite av vad som skrevs under gårdagen (as usual). Men kommer fram till att mina tankar är ungefär desamma.
Jag är övertygad om att Cirkus är god. Caisa antagligen, åtminstone inte ulv.
Jag tycker fortsatt att Con känns god och att även hon röstade på SookieS igår gör den känslan starkare. Kan ju givetvis vara så att hon inte visste att SookieS var fåret heller. Men känns ändå som att hon hellre borde sett till att Drama åkte som ond isf?
Jeffery och Mu är jag fortsatt osäker på men har inga starkare misstankar mot just nu. Känns som att Jeffery letar med sina statistiker. Mu har röstat bra. Att Cirkus tar Mu i försvar får mig att tänka tanken att de två kanske är tvillingar? Vi har ju faktiskt tvillingar kvar i leken och det skulle göra det begriplig med Cirkus försvar av Mu. Sedan behöver detta ändå inte betyda till hundra att Mu faktiskt är god. Om man är tvilling med någon och själv god, får man då veta att tvillingen är ett svart får? Är det någon som vet det? Eller blir det som i siorna, att den visas som bybo?
Noterar att SookieS skrev igår att det kan handla om just en god och en ond angående Cirkus och Mu, men menade då att Cirkus var ond och Mu god.
I Capris ovanstående inlägg diskuterar hon Mus roll mycket. Vilket är en av anledningarna till att jag reflekterar än mer över Mus roll just nu. Men jag tror inte att Capris visste något med säkerhet, det verkar handla om slutsatser efter att hon bevittnade MM. Men ändå värt att notera hennes tankegångar tycker jag.
Angående vad hon skrev till mig ser jag nu att det var ett försök att förklara att hon var vittnet. Mina tankar angående om Cirkus vet något om Mu är de ovanför.
Niyama är alltså den som känns skummast för mig just nu. Just pga tidigare tankar. Återkommer mer om detta.
Kan du citera Kinders ord för detta?
Tack. Och hon har siat två gånger till, men då kanske siat sådana som lämnat spelet.Varsågod. "Jag är övertygad om att Cirkus är god." kan jag inte ta annat än att Cirkus är siad.
Då tror jag att vi endast har en Ulv kvar i leken.Båda fåren lär ju inte ha försökt få ut en ulv - känns osannolikt.
Samtidigt vet jag att Niyama är en otroligt skicklig spelare oavsett roll. Så om de suttit i lyan och kunnat prata hade det inte varit ett osannolikt scenario, men jag har svårt att tro att detta hade kunnat regisseras utan kommunikation. Så från nu tippar jag över till att Caisa är mera god än ond.
Då tror jag att vi endast har en Ulv kvar i leken.
Ja, jag tror också att det bara finns en ulv kvar.
OM det finns två ulvar så *kan* Caisa vara ond och lynchen när SookieS åkte är en väldigt fräck kupp av fåren som ger Caisa ett nästan vattentätt alibi. Men jag tror att det bara finns en ulv.
Kvar är Mu, Caisa, Jeffreys, Con - av dem så sätter jag Con och Caisa åt den goda sidan.
Jeffreys uppfattar jag som jäkligt hal och Mu har jag ju hittills inte sett något ont hos, men jag är inte 100 på henne. Jag blir tvungen att gå tillbaka och verkligen lusläsa. Jag baserar ju mina tankar om henne att jag inte tror att lyan bestämt sig för att offra MM, det vore ju klantigt iom att hon mer eller mindre var outad som dubbelnick till Puff. Något annat skäl att som ulv rösta på MM på det viset som Mu gjorde kan jag inte se. Om man nu inte bestämt sig för att offra bägge då är det möjligt att Mu är ond.
Vem har en sia i form av Byfånen då? Och vilka två är tvillingar?
Vem har en sia i form av Byfånen då? Och vilka två är tvillingar?
Tror också på en Ond/en God av Bumpo/Heddan.Jag har mina gissningar på tvillingar, frågan är ju då vem som är byfånen, om byfånen alls är kvar och inte försvann med Bumpo/Heddan. Var det 7 onda från början var en av dem god och den andra ond nämligen.
Tror också på en Ond/en God av Bumpo/Heddan.
Och den Gode kan mycket väl ha varit Byfånen.
För att Byfånen inte riktigt får plats i den kvarvarande rollistan.Vad får dig att tänka att den gode varit byfånen?