Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

För att Byfånen inte riktigt får plats i den kvarvarande rollistan.

Förstår inte hur du tänker, kan du förklara? :) Jag har gissningar på tvillingarna, men det kan lika gärna vara en tvilling som åkte med Heddan/Bumpo. Med (troligen) bara en ulv kvar borde det väl vara fullt möjligt att en är byfåne? Om du tänker på listan över roller som fanns kvar som du postade högre upp så var den felaktig, Bookmakern som står först är var Kinder var (dvs siarlärling). :)

Om du tänker på listan över roller som fanns kvar som du postade högre upp så var den felaktig, Bookmakern som står först är var Kinder var (dvs siarlärling). :)
Yes, plockade med den för att uppdatera mig själv på att hon hade en sia varannan lynch. Det kanske jag skulle påpekat, men å andra sidan trodde jag att det var färskt i minnet hos alla.

För att Byfånen inte riktigt får plats i den kvarvarande rollistan.

Alltså jag tycker du är så kryptisk.

Vilka roller ser du som finns kvar?

Personer som är kvar:
Det är jag, Caisa, Con, Mu och Jeffery

Specialroller som *kan* finnas kvar
Tvilling1
Tvilling2
Byfåne

Om det var 7 på 21 deltagare, dvs det normala 1/3 och det har åkt 5 st som vi VET, bägge fåren, MM/Puff/GA så finns risken att om både Hedinn och bumpo var goda så finns det kvar TVÅ ulvar och alla specialroller finns kvar. Om en av dem var ond så är det supersvårt att veta vilka roller som finns kvar. Om bägge varit onda så hade leken varit slut.

Om det finns två ulvar så tror jag att Caisa är en av dem. Om det bara finns en ulv så är Caisa god.

Jag tror att kvarvarande onda finns i trion Jefferey, Mu och Caisa. Där ulvometern mest pekar mot Jeffery faktiskt. Han har varit jäkligt hal genom hela leken, dessutom en spelare med särgen spelstil, men som jag förstått det som en rutinerad spelare på andra sajter. Substansen av teorierna har jag haft svårt att greppa hela vägen. Han har briljerat med en massa fin statistik, men är det en sorts dimridå?

Mu gick jag igenom i mitt inlägg #1170
Con har jag oerhört svårt att tro är ond, jag har inte fått en enda skumvibb därifrån.

Tänkte skriva lite kort om mina tankar om de kvarvarande spelarna efter senaste uppdateringarna. Man kan säga att spelarna är rangordnade här - godast överst.

- Först så har vi Jeffery. För mig råder det inga tvivel om att Jeffery är god.

- Cirkus verkar högst troligt siad god av Kinder.

- Caisa är jag möjligtvis lite tveksam till. Jag har leken igenom fått en god känsla och hon verkar genuin, men samtidigt hittar jag inget som talar jättemycket emot att hon skulle vara ulv heller.

- Mumorsan har betett sig som (mina fördomar säger att) ulvar gör. Undanglidande. Men hon röstade på MM i ett kritiskt läge i vad som visserligen kan ha varit en ulvregisserad lynch.

Jag ska skapa mer reda i tankarna i morgon, och då framförallt gällande Mumorsan och Caisa. Nu måste jag sova.

Jag bjuder på en snabb Från GODAST Till ONDAST-lista:

Jeffery <---Jag hävdar med en druckens envishet att jag är God

Con <---Godast, för att hon har den snyggaste avataren.

Cirkus <---Troligt siad av Siarlärlingen

Caisa <---Lanserade Kinders sia.

Mumorsa <---Ondast, för att hon är ensam Ulv i sällskapet.

Samt en tidig röst:

Jeffery röstar Mumorsa, för att hon är den sista Ulven.

Med reservation för att om det skulle vara två Ulvar kvar, då är nog Caisa #2.
Men Mumorsa får gå plankan som den förste.

Motiveringen att Mumorsa är Ond, består alltså i att övriga spelare anser jag vara konstaterat Goda, förutom Caisa - som dock når näst högsta grad av Godhet, pga hur hon talat här på slutet.

Aha!
:idea::idea:

Sorry Mu, men jag tror att du är den enda kvarvarande ulven och att rösten på MM var en riktigt snyggt regisserad historia. Är inte Mumorsan ulv så är Caisa det.

cirkus röstar på Mumorsan

@cirkus Förlåt, hänger inte riktigt med, du tror att sista ulven finns bland Mu, mig eller Jeffery, men skulle det finnas 2 ulvar är jag definitvit en av dem? Hur går det ihop? :o

Jag bjuder på en snabb Från GODAST Till ONDAST-lista:

Jeffery <---Jag hävdar med en druckens envishet att jag är God

Cirkus <---Troligt siad av Siarlärlingen

Caisa <---Lanserade Kinders sia.

Mumorsa <---Ondast, för att hon är ensam Ulv i sällskapet.

Samt en tidig röst:

Jeffery röstar Mumorsa, för att hon är den sista Ulven.

Med reservation för att om det skulle vara två Ulvar kvar, då är nog Caisa #2.
Men Mumorsa får gå plankan som den förste.

Motiveringen att Mumorsa är Ond, består alltså i att övriga spelare anser jag vara konstaterat Goda, förutom Caisa - som dock når näst högsta grad av Godhet, pga hur hon talat här på slutet.
Aha!
:idea::idea:

Sorry Mu, men jag tror att du är den enda kvarvarande ulven och att rösten på MM var en riktigt snyggt regisserad historia. Är inte Mumorsan ulv så är Caisa det.

cirkus röstar på Mumorsan

Woa woa! Vad är det som pågår här? Hur kan både Con och Jefferey vara helt godförklarade och jag blir plötsligt ond?

Och @Con : Jag har väl inte glidit undan något eller någon? Jag har varit en av dom som inte hakat på dumma strömröstningar (som med Habina) utan gått på de som jag faktiskt tror är onda, oavsett vad de andra har röstat på. Hur har jag glidit med?

Jag tror att kvarvarande onda finns i trion Jefferey, Mu och Caisa. Där ulvometern mest pekar mot Jeffery faktiskt. Han har varit jäkligt hal genom hela leken, dessutom en spelare med särgen spelstil, men som jag förstått det som en rutinerad spelare på andra sajter. Substansen av teorierna har jag haft svårt att greppa hela vägen. Han har briljerat med en massa fin statistik, men är det en sorts dimridå?
Jag har analyserat alla sex lynchar ikväll, men jag har faktiskt nästan inte sagt nånting om någon.
Det anser jag själv är en slags prestation. :)

...och att rösten på MM var en riktigt snyggt regisserad historia...
Ja, ett mycket skickligt försök att skaffa sig alibi.

De kända dubbelnicken sitter ihop såhär:
Matmissbrukaren/Puff
Dramatik/Peppar
Niyama/SookieS

Men vilka ska paras ihop med övriga. Måste erkänna att jag har noll koll.
Kinder
SvartaAnkan
Capricciosa

Jag ville para ihop Hedinn/Kinder enbart pga att de missade samma lynchröstande, men paret som sådant känns långt ifrån klockrent.

Detta kanske är i det magraste laget, även om det är mycket sant. Så jag utvecklar lite.
Con har genom hela spelet visat en rak linje att på ett lågmält och mycket trovärdigt sätt teorisera efter Ulvar. Även röstningarna har följt en Gods mönster utan att visa spår av taktik för att rädda konstaterade Ulvar eller sänka Goda spelare. I mina ögon innehar därför Con en något högre Godad status än Cirkus, som blivit siad utav en lärling - dvs en siare som ännu inte fått sin licens.

Viktig information från LL!

På grund av regelöverträdelse har en av hattfuskarna upphöjts till demon. Detta innebär att hen vid sin död omvandlar en god spelare till ulv (med rätt att käka). Hattfuskaren meddelar mig sitt val före DL.

Välsignade byfånen är immun, förutsatt att hen har skyddet kvar.

Meddelade DL-tider kvarstår.
Over and out från LL.

Oh... Ja, nog för att jag förstår men känner att musten lite rann ur mig nu. Nåväl, det löser sig! ;)

Vill meddela låg aktivitet från mig från och med idag igen. Helg och studentfester och besök och sånt. :)

Oh... Ja, nog för att jag förstår men känner att musten lite rann ur mig nu.
Skoja inte.

-------------
Hmm. Det var mycket intressant.
Ponera att nu Mumorsan nu är Ulv, och då innan sitt eventuella frånfälle väljer en av återstående spelarna W, X, Y och Z till demon.

Demonen får då käka en random spelare under närliggande spelnatt, låt oss säga att det blir W.
Kvar i spelet inför nästa röstning är då de tre spelarna X, Y och Z, varav en är demon, något som det är helt meningslöst att leta efter i spelet innan Mumorsans frånfälle.

Hur är det då möjligt att vid den röstningen göra något annat än regelöverträdelsen BOP för de båda kvarvarande Goda?

Och den enda möjligheten för Goda sidan att nu vinna, är att de blir överens om vem demonen är, för demonen har facit och kan röständra mycket sent, så att utfallet blir ännu en God ut.

Och med två spelare kvar, en God/en Ond - och spelnatt; Game Over.

Känns plötsligt som ett helt meningslöst läge. Det är inte långt bort från att Jeffery förvandlas till en sten.

@cirkus Förlåt, hänger inte riktigt med, du tror att sista ulven finns bland Mu, mig eller Jeffery, men skulle det finnas 2 ulvar är jag definitvit en av dem? Hur går det ihop? :o

Om det är en ulv kvar så tror jag att det är Mu om det är två då är det Caisa och Mu.

Jo jag tänker såhär om det är två kvar, då är det så att Caisa och Niyama/Sookie på något sätt fått kontakt och på något underligt vis lyckats att regissera lynch#5 som då stod mellan Caisa och SookieS, om det varit bara Caisa är det en extremt riskabel historia ifall att Caisa hade åkt, för då hade det inte funnits kvar någon ulv som kunde käka.

Jag tror att det finns en viss risk att det faktiskt ÄR två. Ponera att det är Mu som är ensam kvar då hjälper inte demonandet, vi får ut henne ändå som röstlängden ser ut nu. Samtidigt så om det skett en regelöverträdelse så måste det ju ske nån form av kompensation och med så här lite tid kvar så är dettta det enda alternativet.

Nojja. Jag som sovit så gott

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 639
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar