Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

Det dök upp lite fixa-grejer så jag hinner inte riktigt skriva allt jag hade lust att skriva innan lynchen, följande blir lite kortfattat alltså. Jag kommer att lägga min röst på Niyama och det är främst uteslutningsmetoden som får mig att rösta så. När det gäller cirkus, Caisa och Mumorsan finns det vissa invändningar mot ulvroller (som jag redogjort för tidigare) som kombinerat med magkänsla gör att jag inte vill rösta på någon av dem i nuläget.
Jeffery har jag fått en genomgående god känsla av, det känns som att han är genuin i sina försök att hitta onda, med den ambitiösa statistiken och ofta vettiga resonemang. Vem har vi mer, Kinder, från denne har jag också fått en genomgoende god känsla som jag dock inte hinner pinpointa i nuläget.
Niyama har jag länge känt har varit medglidande (kombinationen hög inläggsstatistik-lite uppmärksamhet).

Så, Con röstar på Niyama

Jag har besök så hinner inte skriva så mycket. Men jag tror att jag misstagit mig ang. Cirkus så:
Niyama röstar på Cirkus

Nu är jag tillbaka, oväntat besök - sonens gamla lärare från åk 4-5 som var bjuden på studentmottagningen förra onsdagen men inte kom då hade tagit en vecka fel! Världens gulligaste människa..

Con är väl inte ett dubbelnick? Jag tolkar det fetate som att du ser henne som ett sådant.

Men är ju uppenbarligen inte det! Står ju som "Måndansare" vad i?! Jag är ju blind! :banghead: :banghead: :laugh: Ok, får nog omvärdera en del... när jag orkar göra en helomvändning. Faktum kvarstår ju dock att hen inte känns så väldigt skum. :p

@CaisaLundblad - jag tror att Con är ett vanligt nick - hon är måndansare - sällan ett dubbelnick har så många inlägg ;)

Jag har hela tiden haft ett "snett öga" till Niyama, sedan min allra första misstanke efter första lynch. Då tänkte jag att rösterna på Caisa->Niyama Niyama->Caisa var hennes sätt att visa sig som fåret för ulvalyan, i lynch efter så röstade jag därför på Caisa, man får ju inte rösta på två liksom. Sen kan jag inte låta bli att tycka att det är lite uppseendeväckande att Niyama känns så anonym trots så många inlägg. I min bok så känns Niyama och Caisa som mest skumma. Om Niyama ryker i denna lynch och visar sig vara god så rasar världsbilden för andra gången i detta spel (förra gången var när drama visade sig vara god)

Cirkus röstar på Niyama

Jag vet inte hur det är här hos er, men där jag spelar hör det till ovanligheterna att någon som snabbt ta en rejäl tidig ledning sedan tapper den - om inget exceptionellt händer. Typ en världsblooper eller så.
Goda har oftast i inledningen inte så bra koll, och faller väldigt gärna in i ett rally. Och det här var Lynch#2.

Så för min del känns det inte konstigt att säga så.

Hmm... Ptja... Kanske, men jag vet inte, tycker inte det riktigt sitter helt rätt hos mig. Jag vill ju tro att även om man har dålig koll så röstar man på den man själv tycker är mest skum, oavsett. Men det kanske bara är jag. :p

lynch5.jpg

Här blir det spännande igen.
Goda Dramatik mot Fåret (och tyvärr också möjligen okända för Ulvalyan) SookieS.

Cirkus, Con, Niyama och Jeffery röstar Goda dramatik,
medan Kinder och Caisa röstar Fåret SookieS.
Mumorsan avviker lite genom att lägga en tidig hämndröst (?) på Peppar.

Men tyvärr gör det här med vad visste Ulvarna om Fåret egentligen att detta är svårtolkat, med lite för mycket om och men.

Förlåt. :o Ehe :D

Och jag känner verkligen att jag och Cirkus inte är på samma våglängd, min världsbild hänger lite på att Niyama är ond, då skulle Cirkus eventuellt kunna vara god. Det är tvärtom för Cirkus... :p

Nje, ingenting är skrivet i sten.

Men min världsbild hänger också just nu på att Niyama är ond, allt annat skulle vara skitjobbigt

UPPDATERING!
Efter att ha bevittnat hur ett picnicsällskap tuggade i sig en gigantisk pizza (förmodligen en Capricciosa) blev Niyama lätt illamående. Hon bara tålde inte åsynen av pizza! I hennes ögon såg de alla ut som en av hjältarna från en Mel Brooks-film alla vettiga människor glömt:

Dessutom luktade hennes hatt sur ull, vilket inte var så konstig eftersom den var gjord av sur ull. Vad sjutton gjorde hon här egentligen? Hon struntade väl i vem som vann hattävlingen, bara hon slapp gå en enda meter till med den snortunga, illaluktande ullhatten på skalpen! Niyama slängde hatten åt två hundar som genast gjorde processen kort med den. Som sagt, den luktade ull = kul att slita sönder.

Niyama var svart får!

Natt-DL om en timme (efter publicerad uppdatering enligt Buke-klockan) eller så fort alla som ska göra val meddelat att deras beslut är slutgiltiga.

Yes! Hade rätt om att Sookie var Niyamas dubbelnick! :D Inte varit helt ute och cyklat då i alla fall...

Synd hon inte var ulv istället dock. Omöjligt att veta hur många som är kvar av dem dessutom. :confused:

lynch6.jpg

Här är den gårdagskvällens lynch. En duell mellan fortfarande spelande Caisa och det konstaterade Fåret SookieS.
SookieS åkte dit efter en extremt sen röständring från Caisa.

Röstar på Caisa gör i tur och ordning Cirkus, Mumorsan, och Niyama.
SookieS får sina röster från Kinder, Con, Jeffery och så Caisas ändring från Cirkus.

Även här gäller (tyvärr) samma sak som under Lynch #5, ett Får duellerar - och vad vet Lyan om vem som är Får?
Scheisse.

Kopia av mitt inlägg #1071, 22:31 igår:
Om vi utgår från att spelet startades med sju onda, varav två var får (iom SookieS är outat som dubbelnicket) har vi fem startande Ulvar.
Tre av dessa har vi här: Glömmerallt / Matmissbrukaren / Puff
Ett av fåren här: SookieS

Kvarstår då MAX två Ulvar, och ett Får.
Samt fem, sex eller sju Goda. (alltså beroende på Bumpo / Hedinn's okända status)

Chansen att de båda Ulvarna är dubbelnick är rätt liten, väl?
Särskilt som Bumpo / Hedinn är ute ur leken med okänd status.

Kan vi då Goda de båda kvarvarande Dubbelnicken, Capricciosa / Kinder?

Nu vet vi att även Capricciosa är konstaterat God. Och Niyama var Moder-Fåret.
Då får vi det här uppdaterade läget:

Om vi utgår från att spelet startades med sju onda, varav två var får, har vi fem startande Ulvar.
Tre av dessa har vi här: Glömmerallt / Matmissbrukaren / Puff
De båda Fåren: Niyama / SookieS

Kvarstår då en eller två Ulvar, fördelade på följande:

CaisaLundblad
Cirkus
Con
Jeffery
Kinder
Mumorsan

Nattvalen är gjorda, så.... UPPDATERING!

Kinder var jäkligt nöjd med sitt bidrag till hattävlingen. Ja, vem skulle inte vara det? Hatten var extremt naturtrogen. Eh… ”naturtrogen” alltså lik originalet, men bara mycket, mycket större. Och snyggare. Mer konstnärlig. Segern var inom räckhåll!

20133251644461180703876_sbig.jpg

Ja, kanske var hatten för lik originalet. Där kom en flock på femhundra dagisbarn gående över gärdet. De skulle till ponnyridningen. Kinder undrade i sitt stilla sinne hur många ponnyer som fanns på plats när en röst nådde hennes öron:

- Titta barn, ett jättestort Kinderägg! Tror ni att det finns en leksak i det? Stick iväg och kolla!

Femhundra dagisbarn rusade mot Kinder som insåg att hon fick retirera. Snabbt. Och långt bort från scenen där Gärdets hattävling skulle avgöras. Här gällde det inte längre bara äran utan livet!

Kinder var siarlärling!

DL imorgon kl 21 + en timme efter uppdatering för natt-DL.

ahh... som jag trodde att hon var siarlärling... Då släpper jag Cirkus, hon är antagligen siad. Cirkus, om du låtsas att du inte tycker jag är sjukt misstänkt, vad tror du om de andra?

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar