Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

Det dundrar när hästarna cantrar till start. Hur ser de ut? Insatser görs fortfarande, nu är det är ca fem minuter till DL!

Oddstavla:
Capricciosa röstar på SookieS
dramatik röstar på SookieS
Peppar röstar på Mumorsan
Cirkus röstar på dramatik
Mumorsan röstar på Peppar
Con röstar på dramatik
Kinder röstar på SookieS
Niyama röstar på dramatik
glömmerallt röstar på dramatik

Hmmm... Nej, jag får ingen vidare ordning på tankarna idag.

Cirkus ser jag som fortsatt väldigt misstänkt, efter hennes röstmotivering på mig i lynch 3 (#561) med mitt svar #575, detta var Cirkus förklaring på det:

Min röst häromdagen som Caisa undrade över - då tänkte jag att OM Niyama är får och Caisa är ulv så kan det varit fåret Niyamas sätt att ta kontakt på, hon röstade direkt på första bästa ulv som röstat på henne. Långsökt kanske men så tänkte jag.

(obs att jag tagit bort större delen av inlägget, se #828 för hela inlägget)
Det hela sitter fortfarande inte rätt hos mig, har du skrivit nåt mer svar till mig som jag missat Cirkus så hojjta! Men Cirkus känns som någon annan också nämnt inte riktigt som sig själv... om det är för att hon är ond eller pga IRL-saker eller ren inbillning från min sida är väl frågan isåfall. Men jag är absolut öppen för idén att Cirkus kan ha suttit i lyan med MM.

Niyama ligger också ganska högt på listan, eftersom det jag noterade från början liksom bara... fortsatt. Det känns lite som att hon glider med med andra ord. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det mer än så, men ja... känns skumt. Jag tycker hon verkar missförstå Drama med flit nu på sistone också, eller så är det bara jag som är för seg för att hänga med i diskussionen, eller så missuppfattar jag Drama och Niyama har en poäng... :p

Peppar tycker jag pendlar hit och dit i en storm, en sekunden tjuter alla varningsklockor för nåt, nästa verkar hen vettigare, och sen gör hen nåt jag finner skumt igen. Ligger högt på listan över misstänkta, förstår inte alls resonemanget kring Mumorsan och tycker väl Peppar även tidigare i leken lagt fram ett par (för mig) obegripliga/svaga teorier.

Dramatik tror jag att jag håller... ingen aning? Det skrämmer det mig att hon verkar ganska säker på att jag är god, för Drama brukar reagera på mig... Så jag nojjar, hon är inte godförklarad, men hon ligger neutralt i mina ögon just nu.

Jeffery tvivlar jag också väldigt mycket på. Jag vet inte han är skum för att han spelar skumt eller om han är skum för att han är ond, om ni fattar vad jag menar? :p Tycker jag knappt hänger med i nåt han skriver alls, tror nån beskrev honom som "gubben i lådan" och ja, det känner jag stämmer ganska bra... Men som sagt är det svårt eftersom jag inte känner till spelare sen tidigare... Men ligger ganska högt på min misstankelista, helt klart.

Capricciosa, Con och Kinder håller jag åt det något godare hållet, men med ett litet (obs!) på Kinder då jag är lite osäkrare där än på de tidigare 2... Con då jag tycker hen kommit med vettiga tankar och jag har aldrig reagerat nämnvärt där. Men jag är absolut inte säker.

SookieS då? Jag har faktiskt inte den blekaste, kan såklart vara ond, men att rösta på henne för att hon kändes lite skummare än ett annat dubbelnick låter som att ta i... Om man inte vet nåt.

Caisa röstar på SookieS

Om det är som Kinder skriver att Capricciosa kanske vet nåt så skulle det förklara den tidiga rösten med den svaga teorin... Även jag tycker Capricciosa känns som den jag är säkrast på just nu, även om jag är osäker på SookieS så har hon känts ganska anonym leken igenom och det kan även det tyda på ulv.

Blev lite stressad när klockan gick, ber om ursäkt för de jag inte nämnt, även GA känns skum, Heddan, Bumpo och Mu har jag inget vidare grepp om än känner jag.

Så. Efter att ha läst lite mer så tänkte jag lägga min röst på dramatik. Bakrunden till det är framförallt hur det såg ut i första lynchen (illustreras föredömligt i #788) där CB blev utröstad. Den intressanta rösten är femterösten som kommer från ulven Puff och som riktigt slår spiken i kistan för CB. Det intressanta i rösten är att den med hade stuckit ut mindre om den lagts på Caisalundblad eller dramatik. Att den inte gjorde det antyder att antingen Caisa eller dramatik (eller ev. båda!) är ulv och inte får riskera att åka ut.
Då återstår att välja mellan Caisa och drama och då Caisa dels fick en andraröst från onda MM i ett rätt känsligt läge och dels helt enkelt känns godare så väljer jag att lägga rösten på drama.

Precis mina tankar från min Caisa-röst i Lynch #3, men kanske lite mer välformulerat.
Det var bara det att i 50/50-läget valde jag Caisa. Nu är det mycket tydligare att jag istället skulle valt Dramatik då.

Men det kompenserar jag nu;
Jeffery röstar på dramatik

Det dundrar när hästarna cantrar till start. Hur ser de ut? Insatser görs fortfarande, nu är det är ca fem minuter till DL!

Oddstavla:
Capricciosa röstar på SookieS
dramatik röstar på SookieS
Peppar röstar på Mumorsan
Cirkus röstar på dramatik
Mumorsan röstar på Peppar
Con röstar på dramatik
Kinder röstar på SookieS
Niyama röstar på dramatik
glömmerallt röstar på dramatik

Men att så många jag håller skum röstar på samma spelare får mig att tro att jag har gravt fel om någon, tror inte så många onda skulle gå ihop och rösta på samma. :nailbiting: :arghh:

Lite tankar

.Bumpo, Inte så aktiv så svårt att placera, inget jag direkt reagerat på vad jag minns nu

CaisaLundblad: Jag gillar inte det faktum att hon flera gånger fått många röster men ändå klarat sig..tecken på att hen kan ha blivit räddad(Men som jag var inne på tidigare så kan det ha andra orsaker en ulv) lite tankar och teorier jag har svårt att hänga med i

Capricciosa, Var tidigt inne på MM och Puff det talar till hennes fördel, känns god. Dock finner jag hennes röst på sookie väldigt märklig, jag tycker inte man går bara på känsla så här långt in i leken.

Cirkus,, Här är jag velig, eftersom dramatik verkar rikta mycket fokus mot henne och jag tror drama är ond så lutar det åt att cirkus är god men jag är som sagt osäker.

Con, har jag inte uppmärksammat alls känns som om hen flyter med ganska mycket vilket allid är lite skumt

Dramatik, tar jag i eget inlägg.

Hedinn, Är inte lika aktiv som vanligt, tidsbrist? Har ändå lite teorier och åsikter när hen är inne. Behöver se mer av.

11. Jeffery, bra röstlistor. Hans första röst på puff känns lite märklig nu när puff är ond

12. Kinder: Här har jag tagit upp det mesta tidigare har inte så mycket att tillägga.

14. Mumorsan, Rösten på MM talar till hennes fördel. Har röstat på ulv tre gånger(puff två MM en)

15. Niyama, omöjlig och få grepp om, tycker hon resonerar vettigt i många inlägg.

18. Peppar, ändrar jag åsikt om ungefär lika ofta som jag läser ett inlägg hen skrivit. Peppars sätt att skriva känns bekant så jag tror det är någon jag lekt med tidigare men vet inte vem.

20. SookieS. Tidsbrist här också? Har kommit in väldigt sent och röstat de två första dagarna. Håller med henne om hennes teori mot drama.

Röstlängd: (12 av totalt 14)
18:10 Capricciosa röstar på SookieS
19:07 Dramatik röstar på SookieS
20:01 Peppar röstar på Mumorsan
20:28 cirkus röstar på Dramatik
20:29 Mumorsan röstar på Peppar
20:38 Con röstar på Dramatik
20:43 Kinder röstar på Sookies
20:44 Niyama röstar på Dramatik
20:54 glömmerallt röstar på Dramatik
20:56 Caisa röstar på SookieS
20:57 SookieS röstar på Dramatik
20:59 Jeffery röstar på Dramatik

Röster: (12)
6 dramatik
4 SookieS
1 Mumorsan
1 Peppar

Kvar att rösta: (2)
bumpo
Hedinn

Tack för röstlistan! Uppdatering är på G.

Beträffande missen tar jag den verkligen som en miss och kommer inte att utdela något "straff".

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar