Hmmm... Nej, jag får ingen vidare ordning på tankarna idag.
Cirkus ser jag som fortsatt väldigt misstänkt, efter hennes röstmotivering på mig i lynch 3 (
#561) med mitt svar
#575, detta var Cirkus förklaring på det:
Min röst häromdagen som Caisa undrade över - då tänkte jag att OM Niyama är får och Caisa är ulv så kan det varit fåret Niyamas sätt att ta kontakt på, hon röstade direkt på första bästa ulv som röstat på henne. Långsökt kanske men så tänkte jag.
(obs att jag tagit bort större delen av inlägget, se
#828 för hela inlägget)
Det hela sitter fortfarande inte rätt hos mig, har du skrivit nåt mer svar till mig som jag missat Cirkus så hojjta! Men Cirkus känns som någon annan också nämnt inte riktigt som sig själv... om det är för att hon är ond eller pga IRL-saker eller ren inbillning från min sida är väl frågan isåfall. Men jag är absolut öppen för idén att Cirkus kan ha suttit i lyan med MM.
Niyama ligger också ganska högt på listan, eftersom det jag noterade från början liksom bara... fortsatt. Det känns lite som att hon glider med med andra ord. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det mer än så, men ja... känns skumt. Jag tycker hon verkar missförstå Drama med flit nu på sistone också, eller så är det bara jag som är för seg för att hänga med i diskussionen, eller så missuppfattar jag Drama och Niyama har en poäng...
Peppar tycker jag pendlar hit och dit i en storm, en sekunden tjuter alla varningsklockor för nåt, nästa verkar hen vettigare, och sen gör hen nåt jag finner skumt igen. Ligger högt på listan över misstänkta, förstår inte alls resonemanget kring Mumorsan och tycker väl Peppar även tidigare i leken lagt fram ett par (för mig) obegripliga/svaga teorier.
Dramatik tror jag att jag håller... ingen aning? Det skrämmer det mig att hon verkar ganska säker på att jag är god, för Drama brukar reagera på mig... Så jag nojjar, hon är inte godförklarad, men hon ligger neutralt i mina ögon just nu.
Jeffery tvivlar jag också väldigt mycket på. Jag vet inte han är skum för att han spelar skumt eller om han är skum för att han är ond, om ni fattar vad jag menar?
Tycker jag knappt hänger med i nåt han skriver alls, tror nån beskrev honom som "gubben i lådan" och ja, det känner jag stämmer ganska bra... Men som sagt är det svårt eftersom jag inte känner till spelare sen tidigare... Men ligger ganska högt på min misstankelista, helt klart.
Capricciosa,
Con och
Kinder håller jag åt det något godare hållet, men med ett litet (obs!) på Kinder då jag är lite osäkrare där än på de tidigare 2... Con då jag tycker hen kommit med vettiga tankar och jag har aldrig reagerat nämnvärt där. Men jag är absolut inte säker.
SookieS då? Jag har faktiskt inte den blekaste, kan såklart vara ond, men att rösta på henne för att hon kändes lite skummare än ett annat dubbelnick låter som att ta i... Om man inte vet nåt.
Caisa röstar på SookieS
Om det är som Kinder skriver att Capricciosa kanske vet nåt så skulle det förklara den tidiga rösten med den svaga teorin... Även jag tycker Capricciosa känns som den jag är säkrast på just nu, även om jag är osäker på SookieS så har hon känts ganska anonym leken igenom och det kan även det tyda på ulv.
Blev lite stressad när klockan gick, ber om ursäkt för de jag inte nämnt, även GA känns skum, Heddan, Bumpo och Mu har jag inget vidare grepp om än känner jag.