Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

Då vill jag påstå att Puff handlat mot sin Mattes vilja, och varit ensam skyldig till att Matmissbrukaren åkte ut.
Puffs röst 22:52 på Matmissbrukaren förde upp MM jämsides med Circus till 4-4,
medan MM's röst kom 22:57 och flyttade upp Cirkus jämsides med MM till 5-5.

Detta noterade jag också. Det är dock det enda som gör mig tveksam till om Puff och MM hör ihop.

jag tycker du ska läsa igenom den konversation jag haft med Puff idag och bilda dig en egen uppfattning. Men om man som Puff går igenom ALLA kvarvarande spelare förutom sig själv OCH Matmissbrukarn tycker jag tyder på en, hmm vad ska vi kalla det - freudiansk feltanke ;)

Och ja, jag tror att Puff röstade på Matmissbrukarn för att få ett alibi, sedan kunde inte Puff veta att det skulle bli så jämt att det var lotten som avgjorde.

Jag håller med dig om att det där är märkligt. Mycket märkligt faktiskt. Men det är lika märkligt att i så fall rösta ut sig själv också tycker jag. Men visst, kan ju vara för att få alibi och därmed ha Puff friad från misstankar om att höra ihop med MM.

För att fortsätta på min tanke ovan. Jag tror inte att något dubbelnick skulle vilja liera sig med Matmissbrukarn om det skulle visa sig att denne var ond, så att som Puff gjorde att mer ifrågassätta varför jag röstade på Matmissbrukarn istället för att själv leta onda gör att denne åkt upp på min misstankelista i alla fall. Varför skulle ett utomstående dubbelnick göra så?

Om man antar att det är 7 st så känns det som det är max två dubbelnick som är onda. För det blir ju 4 onda för jag tror ju inte man kan vara ond och god samtidigt.

Och alltså då 3 onda bland dom övriga 10 som inte har dubbelnick.

Hmm...jag undrar om det ligger någon sanning i detta inlägg?

Jag håller med dig om att det där är märkligt. Mycket märkligt faktiskt. Men det är lika märkligt att i så fall rösta ut sig själv också tycker jag. Men visst, kan ju vara för att få alibi och därmed ha Puff friad från misstankar om att höra ihop med MM.
Det här köper jag faktiskt.

Ja! Jag talar för att vi inte hör ihop. Angående spelstiler det pratats om i tråden så håller MM en bra mycket aggressivare ton än vad jag gör, även när jag har mitt vanliga nick ;)

Fast Matmissbrukarn har ju varit väldigt lugn och tillbakadragen i den här leken mot för vad hon brukar, så det säger ju egentligen ingenting. Och sedan sa ju Matmissbrukarn själv att hon försökt tona ner sig och inte vara lika aggressiv som hon brukar :)

14:33 Dramatik röstar på Cirkus
15:40 bumpo röstar på Cirkus
20:03 Capricciosa röstar på Matmissbrukaren
20:37 Jeffery röstar på CaisaLundblad
20:54 Peppar röstar på CaisaLundblad
21:00 cirkus röstar på CaisaLundblad
21:26 Vira röstar på Matmissbrukaren
21:38 SookieS röstar på Dramatik
21:45 SvartaAnkan röstar på Matmissbrukaren
21:47 CaisaLundblad röstar på Cirkus
21:51 Con röstar på cirkus
21:52 Puff röstar på Matmissbukaren
21:52 Mumorsan röstar på Matmissbrukaren

21:55 glömmerallt röstar på dramatik
21:57 Matmissbrukaren röstar på Cirkus
21:59 Niyama röstar på dramatik

Och Matmissbrukaren var ulv

När jag tittar på denna röstning blir jag genast förvirrad igen. Min tanke med Niyama som får som försökte visa sig för Caisa om hon var ulv känns ...jag vet inte... svajig. Dessutom så röstade Matmissbrukaren på CaisaLundblad i första lynch - var det en alibiröstning (om nu Caisa är ond också)? Eller gör det att Caisa kanske kan luta mer över på goda sidan?
I denna lynch så lägger Capricciosa första rösten på Matmissbrukaren och i förra lynch lag Matmissbrukaren sin röst på Cappriciosa, kan det vara ett riktigt snillrikt röstande? Tänk om Capricciosa tillhör MM i så fall har hon ju skaffat ett alibi? Möjligheten att Puff är MM's dubbelnick är ju inte heller otänkbar inte minst med avseende på den freudianska felskrivningen (felskrivningarnas lek detta må jag säga). Samtidigt så är det ju udda att låta dubbelnicket rösta på orginalnicket( gäller både om Capricciosa och Puff tillhör MM, men konstigare saker har ju hänt (jag tänker på Sasse som röstade på sin tvilling i förra leken till exempel)

Om Puff och MM hör ihop kan ju tanken ha varit att Puff skulle lägga en sen alibiröst på MM som MM sen skulle gå in och "fixa till" effekten av. Risky men en möjlig förklaring kanske.

Fast Matmissbrukarn har ju varit väldigt lugn och tillbakadragen i den här leken mot för vad hon brukar, så det säger ju egentligen ingenting. Och sedan sa ju Matmissbrukarn själv att hon försökt tona ner sig och inte vara lika aggressiv som hon brukar :)

Förvisso, det kan ju också vara så att hon har ett dubbelnick så att hon får fortsätta leka även om orginalnicket åkt ut. Det kan ju göra henne lite lugnare att liksom öka chansen att få vara med länge

Om Puff och MM hör ihop kan ju tanken ha varit att Puff skulle lägga en sen alibiröst på MM som MM sen skulle gå in och "fixa till" effekten av. Risky men en möjlig förklaring kanske.
Yes. Om mitt däri kommer "Mumorsan röstar på Matmissbrukaren", som bytte sida lite snyggt, som om det skrivets i Stealth Mode, och rör till det.

För att fortsätta på min tanke ovan. Jag tror inte att något dubbelnick skulle vilja liera sig med Matmissbrukarn om det skulle visa sig att denne var ond, så att som Puff gjorde att mer ifrågassätta varför jag röstade på Matmissbrukarn istället för att själv leta onda gör att denne åkt upp på min misstankelista i alla fall. Varför skulle ett utomstående dubbelnick göra så?

Men jag skrev ju ett långt teoriinlägg bara innan våran diskussion? Jag ville höra dina tankar om Caisa, efter att jag läst ditt långa teoriinlägg som du skrev tidigare på dagen som MM inte besvarade. Men jag fann ju henne misstänkt (jag skrev i ett svar till dig att jag är inne på dina och Viras tankar angående MM) men ville veta varför Caisa helt plötsligt inte var misstänkt längre.
Detta får mig att tro att du redan från start satt med någon slags info vi övriga inte visste, och eftersom MM varken kommenterat ditt långa inlägg eller knappt visat sig i tråden så föll min röst på henne.

För mig känns det då som att Puff borde vara MM:s dubbelnick, och att dennjes röstning på MM var ett försök till alibi när det började se farligt ut för MM. Tänker ni andra likadant, eller finns det något som talar för att de inte hör ihop som jag har missat? Ska kolla igen själv också, men spontant tycker jag att de skriver lika.

Det är möjligt, men det verkar ju rätt dumt när det var så pass jämnt? Det vart ju lottning och caisa hade ju också flera röster så om puff är MM hade hen lätt kunnat rädda sig själv? Fast de andra som fick mycket röster kan ju också vara ulvar förståss och då tycker jag ditt resonemang är ganska troligt.

Dessutom känns puff allmänt skum tycker jag oavsett om puff ärmm eller inte så är hen bland mina mest misstänkta.

Jag kan för övrigt inte para ihop folk på hur de skriver för det tänkar jag inte så mycket på utan mer vad de skriver

I denna lynch så lägger Capricciosa första rösten på Matmissbrukaren och i förra lynch lag Matmissbrukaren sin röst på Cappriciosa, kan det vara ett riktigt snillrikt röstande? Tänk om Capricciosa tillhör MM i så fall har hon ju skaffat ett alibi? Möjligheten att Puff är MM's dubbelnick är ju inte heller otänkbar inte minst med avseende på den freudianska felskrivningen (felskrivningarnas lek detta må jag säga). Samtidigt så är det ju udda att låta dubbelnicket rösta på orginalnicket( gäller både om Capricciosa och Puff tillhör MM, men konstigare saker har ju hänt (jag tänker på Sasse som röstade på sin tvilling i förra leken till exempel)

Ja, jag lade första rösten på Matmissbrukarn i den här lynchen, men om du tittar tillbaka så var Matmissbrukarns röst på mig igår en ren hämdröst för att jag började teoria mot denne. Tycker du ska läsa igenom alla inlägg och se hur leken utvecklat sig för att få rätt överblick. Att bara ta saker ur sitt sammanhang gagnar inte leken.

En annan idé är att du börjar titta på hur dubbelnicken uttrycker sig gentemot de orginalnick som är med i leken. Så här långt in börjar det bli möjligt att koppla ihop nicken eller att även avskriva vilka nick som tillhör vilka orginalnick.

Yes. Om mitt däri kommer "Mumorsan röstar på Matmissbrukaren", som bytte sida lite snyggt, som om det skrivets i Stealth Mode, och rör till det.

Det kan ju vara så att MM trodde hon kunde rösta så det blev majoritet på Cirkus efter att ha röstat på sig själv med nicket Puff. Hon räknade kanske inte med att få ytterligare en röst av Mu, men samtidigt borde hon ju ha hunnit se Mus röst innan hon själv skulle rösta. Visserligen fanns väl inte tiden då för att direkt göra någonting åt det så hon fick kanske hålla kvar vid sin originalidé och bita i det sura äpplet. Hon visste ju i så fall ändå att hon kunde spela vidare med Puff, förhoppningsvis dessutom friad från misstankar om att höra ihop med MM.

jag tycker du ska läsa igenom den konversation jag haft med Puff idag och bilda dig en egen uppfattning. Men om man som Puff går igenom ALLA kvarvarande spelare förutom sig själv OCH Matmissbrukarn tycker jag tyder på en, hmm vad ska vi kalla det - freudiansk feltanke ;)
O

Där har du definitivt en poäng det talar ju för att puff är MM.

Ja det är en möjlighet, men det är en stor risk iom att det var 8 minuter kvar till DL när Puff la sin röst och 5 kvar att rösta (förutom Matmissbrukaren).

Vad menar du med "bytte sida lite snyggt"? Jag trodde att MM var ond, teoriade om att hon var ond, röstade på henne för att jag trodde hon var ond, hon åkte ut och visade sig vara ond. Var bytte jag sida?

Jag tror att det mycket väl kan ha varit en alibiröst, för särskilt när MM var i blåsväder var det ju inte så lyckat med att flera spelare hade uppmärksammat kopplingen MM-Puff. Sedan tror jag att MM/Puff skulle ha röstat annorlunda om hon hade vetat att det skulle bli lottning mellan henne och cirkus, men det var ju svårt att förutse.

Jag tror också att det finns en möjlighet att det kan ha varit diskussioner om detta i lyan, och att det kan ha funnits en viss fördröjning mellan dem och Puffs röst vilket också skulle kunna förklara att Puff röstade som hon gjorde (typ att hon fick råd av mer erfarna spelare att göra så och litade på dem råden, men att det sedan blev en lite annan röstställning när Puff väl röstade. Eller något liknande).

14:33 Dramatik röstar på Cirkus
15:40 bumpo röstar på Cirkus
20:03 Capricciosa röstar på Matmissbrukaren
20:37 Jeffery röstar på CaisaLundblad
20:54 Peppar röstar på CaisaLundblad
21:00 cirkus röstar på CaisaLundblad
21:26 Vira röstar på Matmissbrukaren
21:38 SookieS röstar på Dramatik
21:45 SvartaAnkan röstar på Matmissbrukaren
21:47 CaisaLundblad röstar på Cirkus
21:51 Con röstar på cirkus
21:52 Puff röstar på Matmissbukaren
21:52 Mumorsan röstar på Matmissbrukaren

21:55 glömmerallt röstar på dramatik
21:57 Matmissbrukaren röstar på Cirkus
21:59 Niyama röstar på dramatik

Och Matmissbrukaren var ulv

När jag tittar på denna röstning blir jag genast förvirrad igen. Min tanke med Niyama som får som försökte visa sig för Caisa om hon var ulv känns ...jag vet inte... svajig. Dessutom så röstade Matmissbrukaren på CaisaLundblad i första lynch - var det en alibiröstning (om nu Caisa är ond också)? Eller gör det att Caisa kanske kan luta mer över på goda sidan?

Förlåt Cirkus, men nu tycker jag att dina tankar är precis lika misstänkta som de du hade om Vira och Habina innan. Det känns lite som om du gör samma sak igen. Nu känns det som om du försöker rikta blickarna bort från Puff och på Capricciosa istället. Jag får läsa igenom detta mer ordentligt imorgon när jag är lite piggare, men just nu fick jag denna känslan.

Ja, jag lade första rösten på Matmissbrukarn i den här lynchen, men om du tittar tillbaka så var Matmissbrukarns röst på mig igår en ren hämdröst för att jag började teoria mot denne. Tycker du ska läsa igenom alla inlägg och se hur leken utvecklat sig för att få rätt överblick. Att bara ta saker ur sitt sammanhang gagnar inte leken.

En annan idé är att du börjar titta på hur dubbelnicken uttrycker sig gentemot de orginalnick som är med i leken. Så här långt in börjar det bli möjligt att koppla ihop nicken eller att även avskriva vilka nick som tillhör vilka orginalnick.

Fast allt är ju möjligt i den här typen av lekar!
När det finns dubbelnick så finns ju också möjligheten att spela "teater" på ett helt annat sätt än om varje spelare bara har ett nick. Det gör att dubbelnickslekar är minst dubbelt så svåra för mig att få kläm på.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 730
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 653
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 464
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 119
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30