Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

Vad menar du med "bytte sida lite snyggt"? Jag trodde att MM var ond, teoriade om att hon var ond, röstade på henne för att jag trodde hon var ond, hon åkte ut och visade sig vara ond. Var bytte jag sida?

Tror han menade i dokumentet han skrev i på datorn. Så förstod jag det innan iaf. :)

Förlåt Cirkus, men nu tycker jag att dina tankar är precis lika misstänkta som de du hade om Vira och Habina innan. Det känns lite som om du gör samma sak igen. Nu känns det som om du försöker rikta blickarna bort från Puff och på Capricciosa istället. Jag får läsa igenom detta mer ordentligt imorgon när jag är lite piggare, men just nu fick jag denna känslan.

Förlåt på dig själv, men jag vill inte utesluta några möjligheter här.
Jag vet ju inte ens om Matmissbrukaren hade ett dubbelnick.
Visst ser det troligast ut att det är Puff, men jag vill i allafall inte avskriva Capricciosa heller.

Och jag hade väl inte så särdeles mycket teorier om Habina vad jag minns. De var angående Kinder, Con och Vira.

Vad menar du med "bytte sida lite snyggt"? Jag trodde att MM var ond, teoriade om att hon var ond, röstade på henne för att jag trodde hon var ond, hon åkte ut och visade sig vara ond. Var bytte jag sida?
Alltså,
ditt inlägg hamnade mitt i ett sidbyte. Så var man inte tillräckligt uppmärksam när det sprutade ut inlägg i parti och minut, kunde man lätt missa ditt, och därmed också din röst på Matmissbrukaren - och därför förledas att tro läget var lugnt fast det inte var det.
Jag kommenterade det till och med.

Jag håller med dig om att det där är märkligt. Mycket märkligt faktiskt. Men det är lika märkligt att i så fall rösta ut sig själv också tycker jag. Men visst, kan ju vara för att få alibi och därmed ha Puff friad från misstankar om att höra ihop med MM.

Fast friad från misstankar kan ju inte någon bli pga en röst? Eller rättare sagt jag skulle inte göra det i varje fall.

Det är ju trotts allt ganska vanligt att ulvar föröker skaffa alibi genom att rösta ut andra ulvar.

Alltså,
ditt inlägg hamnade mitt i ett sidbyte. Så var man inte tillräckligt uppmärksam när det sprutade ut inlägg i parti och minut, kunde man lätt missa ditt, och därmed också din röst på Matmissbrukaren - och därför förledas att tro läget var lugnt fast det inte var det.
Jag kommenterade det till och med.

Jaha, det. Det hade underlättat för min del om du uttryckte dig lite tydligare i dina inlägg. Många missförstånd kan undvikas på så vis.

Jaha, då kan jag räkna med en eventuell sorti eftersom min röständring inte räknades.

Jag vet inte ens vad jag ska göra för att lämna ett vettigt testamente om jag nu är tvungen att lämna leken.

jag vill ju inte outa någon viktig roll så att de onda kommer det på spåren

Detta inlägg ser jag gärna en fortsättning på också. För just sådana här inlägg tycker jag känns ulviga, speciellt när de kommer när man är nära att ryka. Det känns som om du vill ge sken av att ha en viktig roll, och då undrar jag varför man inte ser till att skriva ett testamente redan tidigare när man tror att man kan ryka. Det behöver man ju dessutom inte ens göra så särskilt tydligt då det istället blir tydligt OM man åker.

En tanke till: om nu cirkus skulle vara ulv så att röstningen stod mellan onda (eller Caisa för den delen, har det inte framför mig men det var kanske hon som hade flera röster på sig då?) blir det ju inte heller särskilt konstigt att Puff eventuellt röstade på sitt dubbelnick.

Fast friad från misstankar kan ju inte någon bli pga en röst? Eller rättare sagt jag skulle inte göra det i varje fall.

Det är ju trotts allt ganska vanligt att ulvar föröker skaffa alibi genom att rösta ut andra ulvar.

Fast jo, mer eller mindre friad från misstankar för tillfället iaf. Ja, andra ulvar ja. Men om hon röstat ut sig själv komplicerar det det hela lite mer tycker jag. För då snackar vi om samma spelare.

Men jag skrev ju ett långt teoriinlägg bara innan våran diskussion? Jag ville höra dina tankar om Caisa, efter att jag läst ditt långa teoriinlägg som du skrev tidigare på dagen som MM inte besvarade. Men jag fann ju henne misstänkt (jag skrev i ett svar till dig att jag är inne på dina och Viras tankar angående MM) men ville veta varför Caisa helt plötsligt inte var misstänkt längre.
Detta får mig att tro att du redan från start satt med någon slags info vi övriga inte visste, och eftersom MM varken kommenterat ditt långa inlägg eller knappt visat sig i tråden så föll min röst på henne.

Men Puff i ditt inlägg #552 kl 20.40 tar du upp alla spelare förutom dig själv och Matmissbrukarn.
I inlägg #555 kl 20.45 frågar jag vad dina tankar om Matmissbrukaren är, sedan i inlägg #557 skriver du att du inte kommit så långt i dina tankar ännu och att du går igenom Kinder, Mumorsan och MMs inlägg just nu. I samma inlägg skriver du att du vill se mer av Peppar, Kinder, Sookie och Glömmerallt. Och till slut frågar du mig om mina tankar om Caisa/Matmissbrukarn innan du i inlägg #599 kl 21.52 röstar på Matmissbrukarn. Du har inte kommit med en enda teori om matmissbrukarn under den tiden, däremot har du ifrågasatt mina teorier?

Jaha, det. Det hade underlättat för min del om du uttryckte dig lite tydligare i dina inlägg. Många missförstånd kan undvikas på så vis.
Jag antar att alla, förutom jag, skriver inlägg som inte kan misstolkas åt något håll, när det som nu kommer ett inlägg var 20:e sekund.

Det jag kanske skulle gjort, var att inte lyckats skriva "Om" utan "Och" som jag faktiskt menade.
"Yes. Om mitt däri kommer "Mumorsan röstar på Matmissbrukaren", som bytte sida lite snyggt, som om det skrivets i Stealth Mode, och rör till det."

Kanske ska tillägga att alla personerna ovan dvs Kinder, Mumorsan, Peppar, Sookie och glömmerallt tar du med i ditt inlägg #552.

Jag antar att alla, förutom jag, skriver inlägg som inte kan misstolkas åt något håll, när det som nu kommer ett inlägg var 20:e sekund.

Det jag kanske skulle gjort, var att inte lyckats skriva "Om" utan "Och" som jag faktiskt menade.
"Yes. Om mitt däri kommer "Mumorsan röstar på Matmissbrukaren", som bytte sida lite snyggt, som om det skrivets i Stealth Mode, och rör till det."

Det har jag väl ändå inte skrivit. Jag tycker dock att om man tänker på att formulera något tydligt i skrift så kan det faktiskt hända att det blir tydligt för de som ska läsa det!

Detta inlägg ser jag gärna en fortsättning på också. För just sådana här inlägg tycker jag känns ulviga, speciellt när de kommer när man är nära att ryka. Det känns som om du vill ge sken av att ha en viktig roll, och då undrar jag varför man inte ser till att skriva ett testamente redan tidigare när man tror att man kan ryka. Det behöver man ju dessutom inte ens göra så särskilt tydligt då det istället blir tydligt OM man åker.

Det förstår jag, men jag har ärligt talat inget svar alls. Jag var rädd att jag skulle ryka och om det var så önskade jag att jag kunde gjort något vettigt för kvarvarande goda.

j

Det förstår jag, men jag har ärligt talat inget svar alls. Jag var rädd att jag skulle ryka och om det var så önskade jag att jag kunde gjort något vettigt för kvarvarande goda.

j

Du visste inte alls nånting utan ville bara ge sken av det? Jag fattar att du inte kan svara "jo jag vet x" men det är ju så jag tolkar detta.

En tanke till: om nu cirkus skulle vara ulv så att röstningen stod mellan onda (eller Caisa för den delen, har det inte framför mig men det var kanske hon som hade flera röster på sig då?) blir det ju inte heller särskilt konstigt att Puff eventuellt röstade på sitt dubbelnick.

Hur menar du nu? Jag fattar tanken med mig som ond. Men jag fattar inte var Caisa kommer in i bilden? menar du att röstningen skulle stått mellan tre onda (med tanken att jag och Caisa också är onda?)

Ja absolut.

Jag tror dock inte det behövs någon teater för att jag ska ha noll koll på vilka som hör ihop.

Samma här!
jag blir skitfrustrerad när vissa tycks se vilka nick som hör ihop, jag kan verkligen inte SE det. jag kan göra kvalificerade gissningar och scenarion, men jag kan verkligen inte se

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 730
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 653
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 464
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 119
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30