Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

Nja, jag har inte påstått att du var ulv? Var läser du det?
jag har påstått att du glider ur fokus på ett snyggt vis.
Titta på hur hon använder ordföljden med CB och Habina - hon menar troligtvis att hon tror att du är ulv, inte tvärtom :).

UPPDATERING

Matmissbrukaren spanade hattar. Så jäkla många fina hattar. Där fanns de allihop. Det mörka hotet. Hotet mot hennes seger i hattävlingen. Det skulle utplånas!

Dold i skuggorna planerade hon attacken. En hatt som såg ut som regalskeppet Wasa susade förbi. Hennes baseballträ vägde lätt i handen. Svingen kändes i hela kroppen och det tog stopp. Tokstopp. Matmissbrukaren stirrade på en av Gärdets ridande poliser. Hon var fångad!

Matmissbrukaren var hattfuskare (ulv)! (lottning, Buke-klockan gäller)

Natt-DL imorgon kl 11.

Fjärde loppet går tidigast kl 21 imorgon. Exakt tid (21 eller 22) annonseras vid natt-DL. Det beror på om LL jobbar hemma på måndag eller ej. Jag ser att det råder vissa tveksamheter om DL. Är jag så otydlig? Jag ändrade natt-DL, övriga deadlines har varit fasta. Nu gäller kl 11 och kommande DL aviseras efter uppdatering. Den blir tidigast kl 21, senast kl 22.

Yes!!! Lite kul dock att jag hade fel om MM, trodde ju att hon var fåret :p. Men det blev ju bra ändå :).

För mig känns det då som att Puff borde vara MM:s dubbelnick, och att dennjes röstning på MM var ett försök till alibi när det började se farligt ut för MM. Tänker ni andra likadant, eller finns det något som talar för att de inte hör ihop som jag har missat? Ska kolla igen själv också, men spontant tycker jag att de skriver lika.

För mig känns det då som att Puff borde vara MM:s dubbelnick, och att dennjes röstning på MM var ett försök till alibi när det började se farligt ut för MM. Tänker ni andra likadant, eller finns det något som talar för att de inte hör ihop som jag har missat? Ska kolla igen själv också, men spontant tycker jag att de skriver lika.

Jag misstänker också det.

Jag ska nog sova på saken, men utifrån den konversation jag haft idag m Puff å mina tidigare misstankar så kan jag inte göra något annat än att hålla med...

Jag ser att det råder vissa tveksamheter om DL. Är jag så otydlig? Jag ändrade natt-DL, övriga deadlines har varit fasta. Nu gäller kl 11 och kommande DL aviseras efter uppdatering. Den blir tidigast kl 21, senast kl 22.
Det var väl bara en person som var tveksam?
Det hade inte varit hysteriskt röstningsrally innan 22:00, om majoriteten trodde att nån annan Deadline gällde.

Ja! Jag talar för att vi inte hör ihop. Angående spelstiler det pratats om i tråden så håller MM en bra mycket aggressivare ton än vad jag gör, även när jag har mitt vanliga nick ;)

Okej, lite tankar om MM som visade sig vara ulv då. Jag tror detta kan fria Caisa från misstankar lite. Iaf de som bygger på att Caisa skulle räddats i första lynchen. MM röstade då som nr. 2 på Caisa när det samtidigt la två röster på Corpse. Det verkar ju dumt att lägga upp en kollega för lynch på ett sådant vis om de är ulvar ihop är min första tanke.

Vissa tror att Puff och MM hör ihop. Dock röstade Puff på MM idag, kanske för att få alibi? Men varför bidra till att rösta ut sig själv, är inte det lite dumt?

Lite snabba funderingar bara...

Då vill jag påstå att Puff handlat mot sin Mattes vilja, och varit ensam skyldig till att Matmissbrukaren åkte ut.
Puffs röst 22:52 på Matmissbrukaren förde upp MM jämsides med Circus till 4-4,
medan MM's röst kom 22:57 och flyttade upp Cirkus jämsides med MM till 5-5.

Om nu dessa båda är ett par, borde MM styrt Puff något annorlunda.

Okej, lite tankar om MM som visade sig vara ulv då. Jag tror detta kan fria Caisa från misstankar lite. Iaf de som bygger på att Caisa skulle räddats i första lynchen. MM röstade då som nr. 2 på Caisa när det samtidigt la två röster på Corpse. Det verkar ju dumt att lägga upp en kollega för lynch på ett sådant vis om de är ulvar ihop är min första tanke.

Vissa tror att Puff och MM hör ihop. Dock röstade Puff på MM idag, kanske för att få alibi? Men varför bidra till att rösta ut sig själv, är inte det lite dumt?

Lite snabba funderingar bara...

jag tycker du ska läsa igenom den konversation jag haft med Puff idag och bilda dig en egen uppfattning. Men om man som Puff går igenom ALLA kvarvarande spelare förutom sig själv OCH Matmissbrukarn tycker jag tyder på en, hmm vad ska vi kalla det - freudiansk feltanke ;)

Och ja, jag tror att Puff röstade på Matmissbrukarn för att få ett alibi, sedan kunde inte Puff veta att det skulle bli så jämt att det var lotten som avgjorde.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar