Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

SookieS röstar på dramatik
tycker inte att det känns som att hon letar onda. Som att hon inte vill se alternativ till att en spelare gör som en gör utan direkt kör på "ulvspåret". Har dessutom haft en dålig känsla när det gäller henne sen dag ett.

Kan du utveckla det där? Jag har nämligen lite samma känsla

Jag insåg dessutom när jag gick tillbaka och kollade att dramatik inte hade näst mest röster i första lynchen utan fick den första dag två också

Känns som att rösterna och snaccket om habina kan ha varit ett försök att rikta uppmärksamheten från dramatik.

glömmerallt röstar på dramatik

Jag har noll grepp om den här leken, det är såå många som jag inte ens lagt märke till och flera med dåliga aktivitet.

Mumorsan brukar jag tycka att du gör skumma grejer (oavsett roll) men den här leken har jag knappt noterat henne :cautious:

Vira tycker jag kommit med en hel del vettigt, spontant känns hon god men hon brukar vara svår att läsa av.

Cirkus... Inte riktigt sig själv som någon skrev. Blir en aning skeptisk till rösterna på henne. När det gäller Vira låter det som att hon tänkte tokigt.

Håller med Sookies om att drama "hugger på första bästa" typ.

GA har jag knappt lagt märke till inser jag nu.

Mina misstankar mot Caisa sen dag ett hänger kvar lite än.

@SvartaAnkan Menar du enligt inlägg #549? Men kan hon inte ha blivit bevittnad ändå, av Vira? Tanken är ju att någon av dom är vittne och att den har sett den andra. Nu vågar jag inte rösta enligt det då isf en av dom är vittne och man vill inte ta fel person men ändå känns teorin rätt så relevant.

Röstlängd: (13)
14:33 Dramatik röstar på Cirkus
15:40 bumpo röstar på Cirkus
20:03 Capricciosa röstar på Matmissbrukaren
20:37 Jeffery röstar på CaisaLundblad
20:54 Peppar röstar på CaisaLundblad
21:00 cirkus röstar på CaisaLundblad
21:26 Vira röstar på Matmissbrukaren
21:38 SookieS röstar på Dramatik
21:45 SvartaAnkan röstar på Matmissbrukaren
21:47 CaisaLundblad röstar på Cirkus
21:51 Con röstar på cirkus
21:52 Puff röstar på Matmissbukaren
21:52 Mumorsan röstar på Matmissbrukaren

Röster: (13)
5 Matmissbrukaren
4 Cirkus
3 CaisaLundblad
1 Dramatik

Kvar att rösta: (5)
glömmerallt
Hedinn
Kinder
Matmissbrukaren
Niyama

SookieS röstar på dramatik
tycker inte att det känns som att hon letar onda. Som att hon inte vill se alternativ till att en spelare gör som en gör utan direkt kör på "ulvspåret". Har dessutom haft en dålig känsla när det gäller henne sen dag ett.

Ska jag inte köra på "ulvspåret" då tycker du? Det är ju ulvarna jag vill ha ut. Och om jag nu varit så misstänkt hela tiden enligt dig, varför röstade du inte på mig igår också då? Otroligt märklig och framförallt tunn teori du framför här må jag säga.

Ja, jag ser ju själv vart det brakar härn och huruvida det kan vara Cirkus eller Vira som är ond är svårt att säga men i detta läget väljer jag att lägga min röst på Cirkus eftersom jag vet vem jag är, men inte vem hon är

Matmissbrukaren röstar på Cirkus

Alltså, att cirkus eller Vira skulle vara vittne och bevittnat den andra känns helt ologiskt för mig eftersom ingen av dem verkar vara 100 säkra på den andra eller rösta på varandra idag. Om man har bevittnat en attack finns det ju absolut ingen poäng med att dölja det, till skillnad från om man har siat någon. Ulvarna vet ju ändå om att man finns liksom.

Ja det faktum att de verkar mer och mer osäkra på varann gör mig lite tveksam till min egen teori men jag hittar liksom ingen annan som verkar säker heller och jag tror som sagt att vittnett använt sin förmåga.

fast om jag missuppfattat henne så vill jag inte att ängeln skyddar fel person (den person jag pekar ut). Jag tycker bästa hinten är att läsa igenom Habinas inlägg och sortera bort de som hon anser fortfarande är mot onda/de hon är osäkra på och sedan bilda er en egen uppfattning.

Men kan inte ängeln läsa på och bilda sig en egen uppfattning? Jag tycker att som god delger man alla sina tankar som är intressanta för den goda sidan och sedan får de andra spelarna värdera och kommentera de tankarna och teorierna.

Har ingen aning om var Cirkus står och har knappt reagerat på MM som nu verkar väldigt misstänkt.
Niyama röstar på dramatik

Röstlängd: (16)
14:33 Dramatik röstar på Cirkus
15:40 bumpo röstar på Cirkus
20:03 Capricciosa röstar på Matmissbrukaren
20:37 Jeffery röstar på CaisaLundblad
20:54 Peppar röstar på CaisaLundblad
21:00 cirkus röstar på CaisaLundblad
21:26 Vira röstar på Matmissbrukaren
21:38 SookieS röstar på Dramatik
21:45 SvartaAnkan röstar på Matmissbrukaren
21:47 CaisaLundblad röstar på Cirkus
21:51 Con röstar på cirkus
21:52 Puff röstar på Matmissbukaren
21:52 Mumorsan röstar på Matmissbrukaren
21:55 glömmerallt röstar på dramatik
21:57 Matmissbrukaren röstar på Cirkus
21:59 Niyama röstar på dramatik

Röster: (16)
5 Matmissbrukaren
5 Cirkus
3 CaisaLundblad
3 Dramatik

Kvar att rösta: (2)
Hedinn
Kinder

Fan, så dumt.
Jag vet ju inte var jag har MM, men jag vet ju var jag har mig själv och jag vill helst inte vara upp i någon lottning mot henne.

cirkus ändrar sin röst till Matmissbrukaren som en ren räddning av sig själv

Sen är det ju bara resten kvar ..typ.

Jag har ingen jäkla aning. jag vet inte hur jag ska dra slutsater ur röstningarna mer än att både i drevet mot Habina och mot CB så måste det funnits ulvar som var med och röstade.

Dramatik, Vira och Svarta Ankan är de tre som röstat på både Habina och CB. Det kan betyda ungefär vad som helst. Vira håller jag som någotsånär neutral idag. Drama har haft flera röster på sig också och nu har hon röstat för dagen och lär inte återkomma jag får lite känslan av att hon vill kliva ur fokus så att inte hon ryker i kvällens lynch och det tycks ju ha funkat för än så länge är det ingen som har henne som huvudmisstänkt. Viras röst kom nånstan i mitten. Svarta Ankans röst när det redan var kört för Habina, lite medglidande sådär.

Så hittills känns Vira som hyffsat neutral trots min röst igår och det har jag nog förklarat klart s det räcker.
Dramatik och Svarta Ankan däremot känns lite mer åt det ondare håller. Drama för att hon glider iväg under radarn med en tidig röst så hon slipper fokus och den andra för den icke-påverkande rösten på Habina som lätt kan försvinna i mängden.

Sen så tänker jag lite på hur Caisa och Niyamas röster har hamnat. Först DL så röstar de på varann. I gårdagens DL så röstar bägge på goda Habina. I den här ordningen:
DL1:
Caisa röstar på Niyama
Niyama röstar på CaisaLundblad
DL2:
Caisa röstar på Habina
Niyama röstar på Habina

Kan det vara så att Niyama försöker att "ta kontakt" med Caisa genom att först rösta på henne och sen rösta på samma som henne? dvs att Niyama är fåret och Caisa är ulv?

Ang. det om mig. Jag har ett liv utanför buke också, därför röstade jag tidigt för att vara säker på att hinna. Sen att du får det till att jag försöker glida ur fokus får stå för dig.

Men kan inte ängeln läsa på och bilda sig en egen uppfattning. Jag tycker att som god delger man alla sina tankar som är intressanta för den goda sidan och sedan får de andra spelarna värdera och kommentera de tankarna och teorierna.

Och det är precis det jag skriver, men jag tycker inte att det bara är ängeln som ska göra det utan även alla andra. Om jag delger mina funderingar, så är risken är att de blir en sanning. Det är bättre att alla i så fall får gå in och läsa Habinas inlägg och bilda sig en egen uppfattning från början för jag är inte hundra på att jag uppfattat henne rätt. Hade jag varit hundra hade det varit en helt annan sak.

Hoppas nu att MM är en av ulvarna. JAG vet inte hon har inte varit på min radar så särdeles. Min ändrig var en ren räddning av mig själv.

@dramatik va? ett liv utanför leken - ja du såg ju hur bra det gick för mig igår när jag dels var på Gärdet och såg galoppen IRL och sen blev bortbjuden......

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Nyårstråden
  • Spis eller spishäll?
  • Pusseltråden